globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: quickshifter
10.10.2016 v 19:43
Ahoj zajímal by mě názor na quickshifter na ZX9R 2000 do normálního provozu (jasně zbytečné, ale mě hrozně fascinuje ten plnej kotel s možností řazení :D ) hledal jsem tu a našel pár vláken a tam :kdo ho má chválí kdo ne říká že je to zbytečný taky pár názorů že zničí převodovku proto by mě zajímalo zda ho někdo má na starší motorce co už má něco najeto a má ho tam déle než 1rok :D
a taky by mě zajímalo když u stříkaček vypne vstřiky aby se nehromadil benzín ve výfuku jak je to u karbeců ? je mi jasný že palivo prostě pujde dál, ale nestřílí to nějak moc ?
mě zaujal tento http://qs.vyrobce.cz/

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 13:34 | Nahoru | #151
pycha> A hele další ze zástupu tupounů, nebo že by sám Ignor?

Hele Pepíku, když si přeješ máš pravdu, u DSG, DCT apod. nedochází k odpojení motoru od řazené části převodovky ... Ten chlápek tam v tom videu s GS o tom mluví (v čase 1:10 až 1:30)...jasně taky kecá
Kurva proč teda ty spojky jednoduše z těch motorek a aut nevyházej a nenechají tam jen tu rozběhovou ala Babeta???

Ale máte recht, sem fakt nemá cenu psát, níže jsem si dovolil závěrem přidat hezké společné foto některých přispěvovatelů, čáágo béélo







Naposledy editováno 15.10.2016 13:40:42

(reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 13:57 | Nahoru | #152
Kawa75> Kurva proč teda ty spojky jednoduše z těch motorek a aut nevyházej a nenechají tam jen tu rozběhovou ala Babeta???

protože QS kurva funguje od určitých otáček a pod plynem, protože chceme jezdit po zadním přes spojku , protože chceme najíždět do zatáček přes spojku atd atd atd

a víš v čem je největší výhoda QS A blipperu ? ani ne v rychlosti řazení ( možná na okruhu), ale hlavně neodvádění koncentrace při jízdě (a to se právě hodí v provozu). To je pro mě nej výhoda. Jednoduchým pohybem jedné nohy přeřadím náklonu a nemusím zaměstnávat obě ruce řazením. Důležité je dobře dokopávat jinak mužeš zkurvit převodovku, ale to ty dokážeš i se spojkou :)

To samé co říkáš mi před měsícem tvrdili v Ducati. Prodejce se prsil, že Ducati to nedělá a dělat nebude ( krom sport. Panigale), protože to kurví převodovky. Zajímalo by mě co by říkal dnes, když v Kolíně představili novou moto určenou na silnici s QS i Blipperem

(reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 15:17 | Nahoru | #153

Kawa75 píše: assassin> tak se pořádně znovu podívej na to video a pokus se princip pochopit. druhá spojka je tam proto, aby šlo vše rychleji. Ale spojky tam jsou proto ABY PŘI ŘAZENÍ BYL MOTOR ODPOJEN OD ČÁSTI PŘEVODOVKY KDE SE POSUNUJE UNASEČ. Prostě aby se tam nemydlily kvalty natvrdo pod tahem bez spojky hlava-nehlava. Princip stejný, jako když řadíš se spojkou!!!



na jaky video? ty jsi tu daval odkaz na videho s DSG prevodovkou? ja trvam na tom ze jsou to dve prevodovky vedle sebe a spojky tam musi byt aby nebyl zaroven zarazen jeden kvalt v jedny a zaroven jeden v druhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 19:45 | Nahoru | #154
Kawa75> Evidentne o prevodovkach jako jediny tady neco vis. Mas nejake prakticke zkusenosti? Nebo vychazis jen z obrazku co jsi nekde videl ale funkci jsi evidentne nepochopil. Srovnavat motocyklovou prevodovku s manualem z osobaku jeste jakz takz pochopim, Princip je vicemene stejny, rozdili jsou v konstrukci ale zacit do toho motat DualClutch prevodovky, ktere funguji lehce odlisne je uz trochu mimo. Jen cekam kdy k tomu srovnani prohodis jeste klasicke automaty s hydrodynamickym menicem.

Nechci ti rozporovat to ze pri razeni s QS nedochazi k vetsimu namahani. Preci jen ta roztocena hmota musi zpomalit o neco rychleji nez pri razeni se spojkou. Tenhle rekneme "raz" ke kteremu v motoru dojde ovsem neabsorbuje jen samotna prevodovka. Sekundarni retez je pomerne pruzne spojeni schopne neco utumit, gumove unasece v zadnim kole take a zadni pneu vicemene taky. Teoreticky i zamky v prevodovych kolech maji nekolik desitek stupnu vuli coz spolu s primarnim prevodem muze dat i otocku klikove hridele (nakolik je ta ale schopna zpomalit behem jedne otocky netusim ale rekl bych ze to bude zanedbatelne).

To je muj nazor.

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

15.10.2016 v 20:56 | Nahoru | #155
je to marny je to marny.... QS je proste v pohode, stejne jako kdyz clovek umi QS nahradit rucne ubranim plynu, neni tu co resit. QS je vyhodny v tom ze to vzdy udela presne, rucne se to muze obcas nepovest uplne idealne. dvouspojka je setrnejsi k prevodovce a lepe umoznuje automaticke razeni. to nic nemeni na tom, ze QS a rucni QS je v pohode.

quickshifter

15.10.2016 v 20:59 | Nahoru | #156
dokonce si i vzpominam na kamose co mel ZX9R 1994 a pri sprintech vetsinou nezaradil 2ku (se spojkou), spadl mu tam neutral. az pak mu nekdo poradil at to tam kopne bez spojky - od ty doby vzdy presne hladce preradil z 1 na 2.....

quickshifter

15.10.2016 v 21:03 | Nahoru | #157
ja radim bez spojky na zdanim, se spojkou nestiham, pada to tam docela prijemne a na to ze to je ostry enduro z roku 2000 je zvlastni i to ze ta prevodovka stale funguje :)

(reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 21:29 | Nahoru | #158
Black> motorka nemá synchrony na rozdíl od manuálu v autě, což je docela podstatný rozdíl jinak ok

(reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 21:33 | Nahoru | #159
Bubrak-ZX10R> QS taky můžeš trefit falešný neutrál nebo může rychlost vypadnout, ale vše je to jen lajdáctvím jezdce a správným nedokopnutím rychlosti

ta dvouspojka je uplně mimo téma bavíme se totiž o manuálním řazení a nevím jak by mohla u manuálu fungovat dvojspojka, asi bych měl na každé ruce jednu páčku, ale čím bych brzdil nevím

quickshifter

15.10.2016 v 21:38 | Nahoru | #160
manuální řazení je i QS stále manuální řazení

dvojspojkové převodovky jsou automatické a i když to tam cpeš pádlama pořád je to jen signál k tomu, aby převodovka sama přeřadila.

Takže motáš jabka s hruškama

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

15.10.2016 v 21:58 | Nahoru | #161
pycha: samozrejme, ja to uvedl jen jako navaznost na to co psal Kawa75 kterej tu DCT zacal zminovat.

(reakce na) quickshifter

15.10.2016 v 23:01 | Nahoru | #162
Bubrak-ZX10R>taky to bylo myšleno spíš pro něj

Ale ten už to buď pochopil, nebo ztratil klávesnici. Obojí je dobře

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

15.10.2016 v 23:59 | Nahoru | #163
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:11:03

(reakce na) quickshifter

16.10.2016 v 00:14 | Nahoru | #164
Tally-ho2> znáš motorku s robotickou převodovkou?
Patrně to bude tedy u auta a to má synchrony a neutral u každé rychloati

Ale i u auta můžeš řadit bez spojky jako dříve s meziplynem
Zítra si to vyzkoušej stačí plynem srovnat otáčky motory s rychlostí otáček od kol

Základ je si uvědomit že převodovky autě a motorce jsem konstrukčně jinak

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

16.10.2016 v 00:18 | Nahoru | #165
pycha: u auta je to zajimavy, treba kdysi s Renaultem 21 (Nevada) sem bez spojky odjel z Melnika az domu do Prahy a radit se dalo uplne v pohode (jak pises), tak treba u Mondea 2004 mi to bez spojky nejak neslo, ani mi neslo vyradit (mam pocit, mozna jen zaradit), mozna tam je nejaka blokace nebo nevim...

Naposledy editováno 16.10.2016 00:20:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

16.10.2016 v 00:37 | Nahoru | #166
Bubrak-ZX10R> jestli si počítal zuby, tak si špatně srovnal otáčky, jestli mě tak může být nějaká ochrana. Ale to už já jen cucam z prstu. Tak dalece to zmaknuté nemám. Nebyla u mondea radicka s převodovkou spojena lanky?

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

16.10.2016 v 10:56 | Nahoru | #167
Celkově u evropských Fordů jsou sychrony i unašeče udělány přesněji a ona ta rychlost nejde ani vyřadit (nebo respektive jde ale ztuha) naopak přes zuby tam téměř nikdy nezařadíš. Dokonce se u Fordů nechá rozjet i bez spojky, pouze přes synchron.
Toto je ale opravdu mimo téma.

Jinak podle mě to že jde u motorky řadit bez spojky je jen díky tomu že kvalty jsou blízko sebe.
Čím blíž tim líp. Např mezi jedničkou a dvojkou kde je velký skok je lepší tu spojku líznout.
Naopak u motokrosu kde jsou kvalty nejblíž co to jde řadíš nahoru dolu bez spojky a jinak by to ani nešlo.
Na 20ti metrech zařadíš pětku a na dalších pěti tam máš zpátky jedničku. to by nedala ani spojka ani ruka jezdce.

jak píše Bubrak-ZX10R že mu nešlo podřazovat se spojkou tak to se opravdu stávalo a podle mě je to daný tím že tření ve spojce je menší než kinetická energie spojky a převodovky viz mé minulé příspěvky

Já netvrdím, že řazení bez spojky je lepší, ale pokud to člověk udělá bez chybně nemá to na životnost převodovky vliv.
Bohužel člověk dělá chyby a pak je lepší řadit se spojkou nebo použít qs který pokud je správně nastaven chyby nedělá.
Obzvláště v situacích kdy se musí řadit bez spojky, např na zadním, nebo na okruhu

Třeba si někdo nechá patentovat převodovku kde nad každým převodovým kolem je hallův snímač a ŘJ. vypočítá vše potřebný aby bylo řazení dokonalý, akorát já už bych tam byl zbytečnej:)

Naposledy editováno 16.10.2016 14:36:19

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

16.10.2016 v 14:33 | Nahoru | #168
Docela hutná diskuze:)

Dynamika převodovek během procesu řazení a její vliv na opotřebení jednotlivých dílů, komfort atd. je věc dost komplikovaná a pro každou převodovku jedinečná. V práci se už dlouho zabýváme simulacemi řazení automobilových i motocyklových převodovek a projektů od automobilek i výrobců motorek máme díky tomu skutečně dost.

U motorek uvažujeme při simulacích vždy jak řazení se spojkou, tak bez spojky. Kritická pro namáhání převodovky (řadící zuby, řadící válec...) jsou především ta řazení, kde do sebe zuby nezapadnou napoprvé, ale ta kde se zuby od sebe před zapadnutím několikrát odrazí- čímž se postupně srovnávají jejich otáčky. Při řazení bez spojky je toto většinou menší problém. Rozdíl je u obou druhů řazení v tom, co vše vstup do převodovky zpomaluje, jaké jsou tam setrvačnosti a pak to, jaký je z toho výsledný rozdíl otáček v okamžiku zařazení. Převodovka by každopádně měla zvládnout v pohodě jak řazení bez, tak se spojkou. Jízda závodním tempem na okruhu je ale každopádně úplně jiná kapitola...

Řazení bez spojky (alespoň nahoru) je ale bez diskuze mnohem plynulejší z hlediska komfortu jízdy a navíc rychlejší a zábavnější. S dobře aplikovaným QS se dá naopak spousta problémů konkrétní převodovky vyřešit. U takhle starý motorky bych to prostě zkusil, vždyť o nic nejde:) A s tím benzínem- fakt se vypínají vždy i vstřiky, nebo jenom zapalování? Na tu chvilku bych tam problém nečekal...

(reakce na) quickshifter

16.10.2016 v 16:25 | Nahoru | #169

pycha píše: Bubrak-ZX10R> jestli si počítal zuby, tak si špatně srovnal otáčky, jestli mě tak může být nějaká ochrana. Ale to už já jen cucam z prstu. Tak dalece to zmaknuté nemám. Nebyla u mondea radicka s převodovkou spojena lanky?



asi jak psal V9king to ma Ford trochu jinak no

u R21 sem vytocil motor, lehce tlacil na paku a v tech spravnych otackach (kdyz sem pustil plyn a otacky klesaly) tam rychlost hladce spadla uplne sama. u Modea sem vyradil mnohem pracneji a tenhle zpusob tam nefungoval ani pri zarazeni a vim ze sem to zkousel i opravdu presne na otacky co maji byt a neslo to

(reakce na) quickshifter

16.10.2016 v 16:40 | Nahoru | #170
Adam-Monty>

Pockej pockej o nic nejde :D motorka me sice stala jen 40 000 ale uz jsem do ni vic nez dalsich 20 000 investoval a jeste cca dalsich 30 000 kc do ni mam v planu dat do dalsi sezony :D

Kdyz se pak posere motor tak se poseru i ja

Kazdopadne diky za rozsahlou radu uz sem si asi 10 rekl ze ho vezmu a pak zase ze ne ale uz zase uvazuju ze ano :D snad uz sem zase nekdo nenapise ze to tim dodelam :D :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

16.10.2016 v 21:20 | Nahoru | #171
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:11:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

16.10.2016 v 22:24 | Nahoru | #172

Tally-ho2 píše: V9king> Dnes žádná neznámá věc, stačí jen dva signály otáček, vstupní a výstupní hřídele,otáčky jednotlivých kol si ř.j. spočítá (pokud si řidič nesplete jedno z čidel s čidlem pro tachograf a nepokusí se jeho signál rušit magnetem, potom nastává mechanická kontrola počtů zubů poslechem:)


Jj bylo to spíš ze srandy :), ale že to mají náklaďáky jsem nevěděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

17.10.2016 v 10:35 | Nahoru | #173
V9king> Jj,víc než patnáct let, začalo to po přechodu na elektronický plyn ale dnešní generace se nedají srovnat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

17.10.2016 v 10:46 | Nahoru | #174

Tally-ho2 píše: V9king> Jj,víc než patnáct let, začalo to po přechodu na elektronický plyn ale dnešní generace se nedají srovnat.



A to je potom řazený vzduchem ne? Asi před rokem jsem kámošovy přeparkovával Actrose a záměrně jsem tam nedal P aby to šlo popotlačit.
No a on utekl vzduch, takže nešlo zařadit a vzduch nešel dofoukat protože tam nebylo P.
Tak se dožadoval servisu:)
nakonec stačilo nafoukat vzduch z kompresoru na lakovně:)

(reakce na) quickshifter

18.10.2016 v 00:12 | Nahoru | #175
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:12:10

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

19.10.2016 v 06:29 | Nahoru | #176
Jeste me neco napadlo jednou se tu resilo vypnuti zapalovani za jizdy(tlacitkem), a zapnuti s naslednym strelenim

Prej to skodi motoru

Je mi jasny ze tohle je asi na 100x mensi chvilku jen me napadlo jestli to taky nevadi

quickshifter

19.10.2016 v 12:08 | Nahoru | #177
Kdo je střelenej?

(reakce na) quickshifter

19.10.2016 v 12:59 | Nahoru | #178
RAMIR> V praxi to ničemu podle mě nevadí.
Teoreticky by mohlo přívěře, katu(u stříkaček tenhle problém samozřejmě není) a možná trošku výfukovým ventilům, ale to by jsi tu motorku nesměl ani nastartovat, aby ji náhodou něco nevadilo.
Jen tak mimochodem plasty na tu motorku když to sečteš(nákup, lakování, polepy) tak vyjdou dráž než starší, ale funkční motor.

quickshifter

19.10.2016 v 13:12 | Nahoru | #179
Ja jen ze sem sem jednou napsal ze sem zkusil za jizdy zapnout a vypnout zapalovani ze tro pak strilelo do laufu a skoro sem byl ukamenovan :D

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

19.10.2016 v 13:39 | Nahoru | #180
teorie rika, ze raz z "vybuchu" ve vyfuku muze otevrit vyfukovej ventil - zavira ho jen pruzina. a otevrenej ventil u motoru s velkou kompresi si uplne nerozumi s pistem. Ale myslim, ze to opet vychazi ze zkusenosti z aut, ze nejakej odbornik "automekanik" teoretizoval o motorkach, protoze uz 20let dela autaky... motorka co toci 10+ ma ty ventilovy pruziny dost silny + 16v = docela malej prumer ventilu + vyfuk s minimalnim odporem, otazka jestli tam vybuch benzinu je schopnej vubec udelat dostatecnej tlak ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist