řeším takovou situaci a mojim VeFeRem. V pátek jsem zjistil že nedobijí, provedl jsem diagnostiku a je to vadnej alternátor, jedná fáze dává řádově nižší napětí než zbylé dvě.
Na motorce budu ve středu vyrážet na dovolenou do Alp a potřebuju, aby byla pojízdná.
Je tu tedy několik možností opravy, koupit jetej stator na internetu, koupit novej stator na internetu ( snad by stihl dojít) nebo se to pokusit previnout sám.
Konkrétně se bavíme o tomhle
Jetej stator: za použité díl mi to přijde docela dost peněz, vypadá trochu vypáleně, ale zase to mám za rohem. Snad by se tam dala dohodnout nějaká sleva. Tady
Nebo novej, za ty peníze by to nebylo špatný, ale co jsem četl tak neoriginální alternátory prej nic nevydržel. Má s ním někdo zkušenost? Tohle
A pak možnost poslední, previnout si ho sám a doufat, že se to povede. Principielně to není nic až tak složitýho, trafa jsem si už vyráběl, ale nikde nemůžu najít obchod, kterej by na to prodával dráty. Takový co budou tepelně odolný a vydržej fungovat v oleji. Motat to obyč trafodrátem nemá cenu.
Tak teď babo raď...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Naposledy editováno 09.08.2016 15:30:29
1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Byl jsem s moto na velkym servisu v Letech u Dobrichovic a o spojce sem jim rikal a prave mi bylo receno, ze je to v norme. Ale pravda je, ze to zacina chrastit poradne az ohraty, za studena je celkem klid. To me pripomina, ze je normalni, aby VFR melo teplotu i pri normalni jizde 100-105C? V Alpach sem se dostal az na 112C a to sem radsi hodne zvolnil, aby to spadlo aspon o par stupnu dolu.
Naposledy editováno 09.08.2016 15:39:59
Koukal jsi na czechvfr.eu scalla tam má super články o všem včetně spojky a chlazení...teda pokud tam nejsi smozrejmě registrovaný to jinak píšu kravovinu
Naposledy editováno 09.08.2016 16:12:13
Zachy píše: Komu neni rady, tomu neni pomoci.....dalsi post bude "pomoooc jsem v Lienzu pod GG na benzince a odesel mi alternator, jak se mam dostat domu?"
:)
Vyrobí v nejhoršim novej z plechovky od piva. No hlavně spíš aby nepodklouzlo kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Lamaly jsem vzal tu nejlevnější sadu z motoretezy.cz za 800kc, pružinky stálý 400, těsnění kilo. Nakonec si ale říkám, že by snad stačily jen ty pružiny. Ty moje byly už dost vymackaný a měly o cca 3-4mm mín. Práce je to na hodinu.
Co se týče rachtání, tak slyším takový divný zvuky, když spojku zmáčknu, takže ložisko.
dave-lister píše: Bandaska> Olej by měl fungovat jako izolant. Pokud je každá fáze navinutá na jinym konci statoru tak si myslím že lakování netřeba.
Zálivka nemá chránit ani tak před zkratem nebo olejem, ale hlavně před vibracemi. Stačí i nepatrná vůle ve vinutí a je jen otázkou času, kdy se izolace na závitech třením o sebe kvůli vibracím prodře a nastane mezizávitový zkrat nebo zkrat na kostru. Navíc by vinutí mělo být z drátu s dvojitou izolací, který se mimochodem shání dost blbě.
dave-lister píše: Bandaska> Olej by měl fungovat jako izolant. Pokud je každá fáze navinutá na jinym konci statoru tak si myslím že lakování netřeba.
inu, tak to zírám, kam ty technologie poskočily...holt jsem asi elektro-dinosaurus...izolace olejem...třeba se dočkám i bambusovýho roxoru....
jinak vibrace, či tenze vznikají primárně od chvění motoru, jak píše Virago, ale i sekundárně...vodič při průchodu elektrickým polem , kterým protéká proud, má tendenci k mechanickému pohybu...jak by se asi točil elektromotor....proto se také, mimo zvýšení izolace vinuti, zalévají lakem...fixuje a izoluje...nezalitá cívka se prostě sama zničí, protože vinutí na jádru "pracuje"...ale to už jsem odbočil jinam...
2 reakcí na tento příspěvek VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Jsem na STK, pak jdu na přepis na magistrát.
Technik zjistil, že mám na motorce špatný rozměry zadní pneu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Hippieguy píše: Tak další zajímavé zprávy.
Jsem na STK, pak jdu na přepis na magistrát.
Technik zjistil, že mám na motorce špatný rozměry zadní pneu.
To není možný. Vždyď se znáš s gahanem! Jak to, že se ti furt dějou tyhle věci?
(Sorry, ale prostě sem si musel rejpnout).
PetrL3 píše: To není možný. Vždyď se znáš s gahanem! Jak to, že se ti furt dějou tyhle věci?
(Sorry, ale prostě sem si musel rejpnout).
Stane se no, skoro každy kdo mě zná je nebezpečnej smolař
Taky jsem si ráno říkal ...kurva mu tady zlepšuju PR a on tohle
Naposledy editováno 10.08.2016 11:29:16
2 reakcí na tento příspěvek VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Jinak je to uz dlouho co jsem neco navijel, naposledy ve skole, a co tak vim tak ty mas nejakej humanitni obor ne ? Takze navijet zrovna takhhle slozitou vec , bych snad ani nechtel vedet jak to dopadne.Ja osobne bych se do toho nepoustel. Nehlede na to ze laky a draty se asi nebudou prodavat po deckach a po metrech, takze by si musel koupit asi cely klubo dratu a buh vi kolik laku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Když jsem stavěl zesíky, tak jsem si trafíčka motal běžně, ale pravda, byly to jednoduchý trafa.
Drát mám, vfr klub funguje dobře.
Hippieguy píše: gugo> pokud to bylo na mě, tak humanitní obor zrovna nestuduju, je to auto inženýrství.
Když jsem stavěl zesíky, tak jsem si trafíčka motal běžně, ale pravda, byly to jednoduchý trafa.
Drát mám, vfr klub funguje dobře.
auto inženýrství ?
Ufff to se mi ulevilo. Už jsem se lekl že je tu další sluníčkář.
1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Zachy píše: zdenekXRV: 1 fáze KO, 2. fáze dávala minimun, na třetí něco bylo. Ano, odjet se s tím dalo ale vždy po 200 Km výměna baterie. Pro kamaráda jsem stejně musel dojet, co CZ se v tomhle stavu nedostal. Vzhledem k tomu, že to je typická závada VFR, tak bych nešel ani do nového originálu (za nesmysl peníze), ale udělal bych si repas sám doma podle návodu, co zde už někdo postnul..
Altík i zdravej jetej, bude imho lepší, než samodomo opravenej...jednak to není jen o navinutí drátu, ale i o následný úpravě...to je jedna věc, ale druhá a podstatná je ten mýtus o hondách a jejich dobíjení...alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...je dobrý to nezaměňovat...bohužel hondí regulátory mýtus už není...to je realita...takže při závadě dobíjení na hondě, je dobrý vždy odpojit regulátor a radši dojet na baterku...problém je, že se to málokdy pozná včas a řešením je voltmetr na palubce...jinak ten altík shoří poměrně rychle...ale voltmetr na palubku každej nechce...i když to nechápu, je to důležitej údaj, kterej mi říká, že se něco děje, ale lidi si radši kupujou desetinásobně dražší počítadla kvaltů a jiný pičoviny...
Při opravě hondího dobíjení vždy přeměřit altík, s novým regulátorem v případě závady altíku klidně montujte jetej...samozřejmě zdravej..dokud nezdechne ten novej regulátor, bude altík sloužit bez problému....
Bandaska píše: alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...
Edit: zapomněl jsem dopsat co jsem chtěl říct
S tím bych až tak nesouhlasil, mám zkušenost po 40tis km shořel stator, vždy ty horní cívky co jsou méně chlazeny olejem, po dalších 40tis km další, regulátor proměřen a žádný problém..
Naposledy editováno 06.09.2016 13:20:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Bandaska píše: Altík i zdravej jetej, bude imho lepší, než samodomo opravenej...jednak to není jen o navinutí drátu, ale i o následný úpravě...to je jedna věc, ale druhá a podstatná je ten mýtus o hondách a jejich dobíjení...alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...je dobrý to nezaměňovat...bohužel hondí regulátory mýtus už není...to je realita...takže při závadě dobíjení na hondě, je dobrý vždy odpojit regulátor a radši dojet na baterku...problém je, že se to málokdy pozná včas a řešením je voltmetr na palubce...jinak ten altík shoří poměrně rychle...ale voltmetr na palubku každej nechce...i když to nechápu, je to důležitej údaj, kterej mi říká, že se něco děje, ale lidi si radši kupujou desetinásobně dražší počítadla kvaltů a jiný pičoviny...
Při opravě hondího dobíjení vždy přeměřit altík, s novým regulátorem v případě závady altíku klidně montujte jetej...samozřejmě zdravej..dokud nezdechne ten novej regulátor, bude altík sloužit bez problému....
VFR bylo na diagnostice v Hondě v Bolzanu s výsledkem regulator OK, alternator KO. Toť vše, co k tomu víme. Majitel si VFR bohužel dodnes neopravil, takže jsme alternator ani neměli v ruce.
Mimochodem jak konkrétně změřit regulátor nebo spíš jak spolehlivě poznat, že je KO ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Zkoušení regulátoru je už trochu složitější, já na to míval 3f. autotransformátor, připojenej na 400V(380V) síť.....vyrobil jsem si k němu doraz, abych regulátor neodšvihnul napětím a prostě měřil s připojenou baterií...limitoval jsem to na 100V střídavýho a nechával ho i pěkně ohřát, tam se totiž poznala jeho kondice...těch co za tepla kolabovaly a za studena se tvářily zdravě, bylo víc než bych si přál...proto jsem po x peripetiích s opětovnou opravou sestrojil to autotrafo...bohužel, už ho nemám...
naopak altíky měřím třema do trojúheníku spojenejma halogenovejma žárovkama na 230V(220V) a 100W... u každé paralelní měřící body....v této konfiguraci nesvítí naplno a právě v tak se dají snadno identifikovat rozdíly v napětích a pro kontrolu výsledku ještě pod zatížením měřím...vypadá to primitivně, ale je to ideální řešení...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |