volne navazuji na snad nejobsahlejsi tema o SMR od MichalaR10.
Laka me supermoto - velky zatah odspodu, enduro posez, enduro geometrie, wheelies, blbnuti, fun factor, obcas vyrazit po okoli.
Nechci ostre SM ala EXC450 skrz momentalne limitovane moznosti samodomo udrzby.
Uvazuji nad SMR 990 - laka me uz delsi dobu.
Velmi rad bych znal nazory majitelu - plusy, minusy, zkusenosti po par letech provozu, a jeste radeji bych znal pripadne alternativy.
Dik
Naposledy editováno 09.06.2018 09:25:37
KubaLC8 píše: Me to taky prisla blbost aby se treba na novy adviky montoval vyfuk bez homologace. Ale ten clovek z KTM si za tim tak stal
kazdopadne na kitu EVO 2 pro 690 SMC r 2013 homologace na koncovce neni
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMR - vse o ni
KubaLC8 píše: Neni nic
zajimave, hodne zajimavetakze ja si koupim za naprosto nekrestanske penize SuperDuka v "specialni edici" a ta je natolik specialni, ze neni homologovana pro provoz na verejne komunikaci
Naposledy editováno 20.06.2016 15:38:27
Daart píše: zajimave, hodne zajimave
takze ja si koupim za naprosto nekrestanske penize SuperDuka v "specialni edici" a ta je natolik specialni, ze neni homologovana pro provoz na verejne komunikaci
Jak psal nekdo nahore, akrap homolaufy dela
Firma Akrapovič vyrábí své výfuky v několika řadách:
Bolt-on/Slip-on Line
Tato řada výfuků je založena na jednoduché výměně originální výfukové koncovky a zbytek výfukového systému zůstává nezměněn. Tyto koncovky jsou dodávané ve variantách Bolt-on (na přírubu) nebo Slip-on (včetně propojovací trubky) a jsou určeny pro zákazníky, kteří hledají změnu především vzhledu a zvuku svého motocyklu. Samozřejmě nebyl opomenut ani výkon. Každá koncovka je vyvinuta na konkrétní model motocyklu a její montáž probudí výkonový potenciál motoru. Díky použitým materiálům je další předností výfuků Akrapovič razantní úspora váhy. K výrobě koncovek jsou jako hlavní materiály použity titan a karbon, pouze u řady Bolt-on je příruba vyrobena z hliníku. Díky těmto materiálům váží koncovky od pouhých 1,6 do 2,4kg.
Racing Line
Řada kompletních výfukových systémů zaměřená nejen na supersportovní, ale i cestovní motocykly. Precizní zpracování, vývoj každého výfuku na konkrétní model motocyklu, nejmodernější sytém svařování, použité materiály. To vše je zárukou extrémě vysokého výkonu a kroutícího momentu. Tato řada výfuků je zaměřena na sportovní jezdce a výfuky jsou vyvíjeny tak, aby nejvyšší výkonový nárust byl dosažen v horním spektru otáček motoru. Při výrobě těchto výfuků jsou použity nejmodernější technologie vyvinuté firmou Akrapovič ve spolupráci s těmi nejlepšími závodními týmy. Speciální kónické přechody svodů, přechodové trubky mezi svody jednotlivých válců, u nově vyvíjených systémů je použito také speciální tvarování výfukových svodů tlakem vody tzv. Hydroforming. Samozřejmě ani úspora váhy není zanedbatelná. Při výrobě svodů je použit tenkostěnný nerez, propojovací trubka je nerezová nebo titanová, koncovky jsou vyrobeny pouze z titanu nebo kombinace materiálů titan / karbon. Díky těmto materiálům váží kompletní systémy této řady od 4,8 do 5,4kg.
Evolution Line
Vlajková loď produkce firmy Akrapovič. Řada Evolution je jedinečná jak v produkci firmy, tak i v celém průmyslu výroby výfuků na motocykly. Vývoji a výrobě výfuků řady Evolution se věnuje stejný tým profesionálů vyvíjející výfuky pro závodní týmy, použití speciálního japonského titanu a nejnovějších technologií při výrobě (kónické přechody, přechodové trubky mezi svody, svody tvarované systémem Hydroforming) jsou zárukou jedinečnosti těchto výfuků, a to jak po stránce výkonové i designové. Samozřejmě váha je redukována na absolutní minimum (3,3-4,2kg). Svody i propojovací trubka je vyrobena z titanu, koncovky jsou vyrobeny také z titanu nebo kombinace materiálů titan / karbon. Výfuky této řady uspokojí všechny perfekcionisty.
Street Legal Line
Řada Street Legal byla firmou Akrapovič vyvinuta kvůli hlukovým normám výfuků platným v Evropské Unii. U většiny výfuků řady Slip-on / Bolt-on, Racing a Evolution existuje i výfuk řady Street Legal lišící se pouze homologací tohoto výfuku pro silniční provoz. Tato homologace je dosažena vyjímatelnou homologační ucpávkou v koncovce výfuku. Po vyjmutí této ucpávky je výfuk identický s výfukem dané řady a to jak váhově tak i výkonově.
SP Series
Výfuky řady SP Series jsou výborným kompromisem kvality a ceny. Cenově nejpřijatelnější řada výfuků firmy Akrapovič je vyráběna se stejnou pečlivostí jako ostatní, jedinou změnou je použití kvalitní nerez oceli při výrobě koncovek (jsou z ní vyrobena vnější dýnka a vnitřní natáčka, vnější přebal koncovky je titanový nebo karbonový). Naprostá většina výfuků této řady je homologovaná pro silniční provoz v celé EU, tlumící ucpávka je jednoduše vyjímatelná jako u řady Street Legal. I tato řada výfuků přináší nárůst výkonu motocyklu, změnu vzhledu a úsporu váhy oproti originálním koncovkám.
Výrobní řady výfuků pro off-road:
Slip-on
Řada výfukových koncovek není určena jen pro rekreační jezdce. Kvalitní zpracování, použití ušlechtilé nerez oceli a velmi odolného titanu zaručují úsporu váhy a nárůst výkonu a kroutícího momentu. Výfuk řady Slip-on se skládá z nerezové propojovací trubky a oválné titanové koncovky s vyjmutelnou hlukovou ucpávkou, která zaručuje slpnění hlukové normy FIM. Snadná montáž, líbivý vzhled, výborný kompromis ceny a kvality. To je řada Slip-on.
Racing Line
Racing Line je řadou kompletních výfukových systémů složených z hexagonální titanové koncovky s titanovým obalem zakončenou víčkem z žáruvzdorným víčkem z kompozitního materiálu, nerezovou koncovkou a nerezovým svodem. Samozřejmostí jsou dodávané karbonové kryty svodu a karbonová objímka koncovky. Řada racing nabízí výborný výkonový nárůst (shodný s výfuky řady Evolution), úsporu váhy, jedinečné zpracování zaručující perfektní těsnost jednotlivých spojů a skvělý vzhled motocyklu.
Evolution Line
Řada Evolution Line je určena těm nejnáročnějším jezdům, kteří ocení dokonalé zpracování se smyslem pro detail. Řada Evolution Line poskytuje maximální nárůst výkonu a točivého momentu při současném radikalním snížení hmotnosti oproti originálním výfukům, což je dáno výrobou celého výfuku z vysoce kvalitního a odolného titanu. Jedná se o vrcholnou řadu firmy Akrapovič, používanou továrnímy tymy v seriálech mistrovství světa.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
No a kdy pro ni pojedes?
BTW pokud bude serie, nevim jestli te ten motor hned chytne, ono kdyz se to poladi prave tim kitem, tak zmizi ospalost a zacne se neco dit. Ja jen abys nebyl negativne prekvapenej
KubaLC8 píše:
No a kdy pro ni pojedes?
BTW pokud bude serie, nevim jestli te ten motor hned chytne, ono kdyz se to poladi prave tim kitem, tak zmizi ospalost a zacne se neco dit. Ja jen abys nebyl negativne prekvapenej
2 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
990 ma nadrz vepredu, 690 pod sedadlem, coz IMHO zase mluvi ve prospech ovladatelnosti 690.. ale zase je v recenzich udajne slabsi na brzdach, 990 je (opet podle recenzi) na brzdach excelentni.
Vsechno to je bohapusta teorie, fakt by me zajimal nazor majitelu na ovladatelnost a fun factor, idealne nekoho kdo mel moznost zkusit oboje.
Naposledy editováno 21.06.2016 09:15:43
PetrXX píše: U te SMR je pruser, ze jich je tak malo, ze je prakticky bez sance si ji vyzkouset... me by ukrutne zajimalo, jak se to pocitove chova, protoze je to 192kg SMR 990 vs 140kg u SMC-R 690..
990 ma nadrz vepredu, 690 pod sedadlem, coz IMHO zase mluvi ve prospech ovladatelnosti 690.. ale zase je v recenzich udajne slabsi na brzdach, 990 je (opet podle recenzi) na brzdach excelentni.
Vsechno to je bohapusta teorie, fakt by me zajimal nazor majitelu na ovladatelnost a fun factor, idealne nekoho kdo mel moznost zkusit oboje.
Jediná věc, která mě maličko mrzí, je cit a síla přední brzdy. Je to stejný radiální čtyřpístek jako na malé Panigale, ale schází mi počáteční zákus, který bych od SMC tak nějak automaticky čekal. Mám podezření, že standardní axiální brzdová pumpa neodvádí zrovna perfektní práci a je tady velký prostor ke zlepšení. Vím to, protože v ten samý den jsem jezdil na Duku R (na jeho test a nového Endura R si počkejte do dalšího čísla MH), který má pumpu radiální, a ten rozdíl v účinku a dávkovatelnosti byl oči otevírající. Škoda, takhle jste na brzdách trochu limitovaní a lepší cit by dovolil přesnější řízení s možností dávkovat brzdný účinek až k vrcholu zatáčky.
http://www.motohouse.cz/test-ktm-690-smc-r
Neberu to za slovo Bozi, prirozene.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
PetrXX píše: U te SMR je pruser, ze jich je tak malo, ze je prakticky bez sance si ji vyzkouset... me by ukrutne zajimalo, jak se to pocitove chova, protoze je to 192kg SMR 990 vs 140kg u SMC-R 690..
990 ma nadrz vepredu, 690 pod sedadlem, coz IMHO zase mluvi ve prospech ovladatelnosti 690.. ale zase je v recenzich udajne slabsi na brzdach, 990 je (opet podle recenzi) na brzdach excelentni.
Vsechno to je bohapusta teorie, fakt by me zajimal nazor majitelu na ovladatelnost a fun factor, idealne nekoho kdo mel moznost zkusit oboje.
kamarád měl starý supermoto i 950SM. Podle mě je to o délce trasy. Supermoto má smysl na lítačku do 50km, a 950 "supermoto" je dobrá projížďka i 150. Navíc si užiješ otevřenější silnice a táhlejší zatáčky nad 150, což přirozeně na jednoválci nejde. Je to větší univerzál.
SMR v zatáčkovitém úseku nemá konkurenci. Ten spodek společně s ovladatelností je kombinace pro supersporty smrtící.
Jinak nevím jak jsi na tom s angličtinou, ale já si před výběrem psal s uživatelem "Jensenyo" na YT, který měl právě SMR a přesedlal SMC-R. Psal mi jeho pocitové srovnání mezi těmito stroji, ale už to nikde nemám. Kdyžtak mu napiš... Jensenyo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMR - vse o ni
assassin píše: PetrXX: ja uz mel skoro jasno - nova 701 (coz je v podstate ta 690 ktm) ale nejak me to preslo...
hele tak to sme dva....ted hledam zase husaberga fs570 kteryho sem ja kreten prodal ..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMR - vse o ni
hus píše: hele tak to sme dva....ted hledam zase husaberga fs570 kteryho sem ja kreten prodal ..
rozumim. jen mezi ostrejma motorkama vybirat ojetinu :( to uz me moc nebavi...
jestli si mel pekny FS, tak skoda ho...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMR - vse o ni
assassin píše: rozumim. jen mezi ostrejma motorkama vybirat ojetinu :( to uz me moc nebavi...
jestli si mel pekny FS, tak skoda ho...
Oproti tomu 950SM nema problem jet stabilne 130-150, srandy je na tom taky hodne, jako bonus se na tom da podivat i nekam dal - 300km uplne v pohode.
Spis to je fakt o prioritach
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMR - vse o ni
hus píše: no to me neva do toho sypat po huse sem chtel koupit hondu cr500 ale nenasel sem zadnou na papirech.potom sem myslel ze koupim funglofku Husqvrnu 701,ale pak sem se svez na smc-r a ta vaha me dooost srala.proste bud berga nebo tu hondu cr ....nic jinyho nechci
kdyz pominu diskuzi o tom jestli ma smysl dvoutakt na malejch kolech - tak bych tu CR nahradil nejakym modernim 300 - nejede to uz o tolik hur a preci jen to neni 20let starej stroj. Ja jsem o tom dost premejslel, jestli nezkusim na berga dat maly kola, ale prodal jsem ho driv nez k tomu doslo...
kazdopadne pullitr 4takt jede o kus lip, tak jestli predelavat enduro na SM a kupovat ho novy... tak uz bych radsi tu...
assassin píše: kdyz pominu diskuzi o tom jestli ma smysl dvoutakt na malejch kolech - tak bych tu CR nahradil nejakym modernim 300 - nejede to uz o tolik hur a preci jen to neni 20let starej stroj. Ja jsem o tom dost premejslel, jestli nezkusim na berga dat maly kola, ale prodal jsem ho driv nez k tomu doslo...
kazdopadne pullitr 4takt jede o kus lip, tak jestli predelavat enduro na SM a kupovat ho novy... tak uz bych radsi tu...
Hus: jo tak pokud uz jsi mel v planu i velke ladeni tak to jo, v serii uz ty novy 300 maj stejnej vykon jako ta 500 - jen navic docela kontrolovatelnej prubeh...
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
Rozhodovani je fakt tezsi nez jsem myslel, 690 je nekde u vykonneho neostreho motarda, asi jak pise hus - blbnuti kolem komina, 990 je tezsi, ale zase s vyhodou dvou valcu a pripadne moznosti s tim i lehce cestovat.
Kazdopadne je fajn, ze mi to zacina krystalizovat.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMR - vse o ni
assassin píše: PetrXX: premyslel jsem stejne, nastesti (nebo bohuzel) mam ted jiny starosti. vysel mi z toho HM1100, SMR, nuda a HP2 .... nuda a HM jsou lehci. na obrazkach je nuda fuj, ale na zivo OK. nejvic me lakalo HP2, ale ceny vysoky :( KTM je z tyhle spolecnosti nejrozumnejsi volba...
nazivo je samozrejme Nuda mnohem zajimavejsi nez HM, ale komfortem nesrovnatelna, je to dost radikalni stroj. za to HM je humus strasnej (ten predni zobak fakt nemohl designovat ital)Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vadný imobilizér KTM 990 SM R | kawar125 | 7 | 19.4.2024 v 08:40 kawar125 |
Stojan pro KTM 990 SM R KTM 990 SM R | RED-MAN | 3 | 9.7.2023 v 22:19 RED-MAN |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Integralka 10 - 15 - 20 tisic [1, 2, 3, 4] KTM 990 SM R | PetrXX | 98 | 23.7.2022 v 19:34 dva_hrnce |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |