globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

8.4.2016 v 11:08 | Nahoru | #571
bafse>
Ahoj, pošli mi prosím také fotku, zajímá mě to. Díky Pavel

(reakce na) Stavba tříkoláku

11.4.2016 v 08:41 | Nahoru | #572
PEPAFJR> Ahoj PEPoFJR.

Jak Tě Rancher správně informoval mám postavenou továrnu a podařilo se mi do ní přesunout rozestavěný prototyp Tříkoláka. V současnosti mám vylaminovanou střední část šasi. Mám hotovou většinu výztuh do střední části šasi. O víkendu jsem začal s výrobou přední části šasi ve které budou uložena ramena přední nápravy, akumulátor a chladič. Chystám se, že začnu průběžně vypékat vyrobené kompozitové díly. Rancher Tě mohl informovat, díky tomu, že mi svěřil svůj e-mail a já mu tím pádem posílám informace, jak na tom s Tříkolákem jsem, včetně nějakého toho obrázku ze stavby. Jestli máš zájem být také informován více, pošli mi svůj mail.
Každpopádně děkuji za projevený zájem.

Bafse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

11.4.2016 v 08:45 | Nahoru | #573
Hroch76> Ahoj Hrochu,

fotky posílám a podrobně informuji zatím jen prostřednictvím e-mailu, jak jsem tady ve fóru už dříve psal. Děkuji za pochopení a projevený zájem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

11.4.2016 v 11:36 | Nahoru | #574
bafse> Nemáš obavy z uvedením na papíry, ještě nedávno to jakž takž šlo ale dnes to na STK asi sotva proleze.

(reakce na) Stavba tříkoláku

12.4.2016 v 08:13 | Nahoru | #575
PEPAFJR> S uvedením na papíry obavy mám. Pepino dokázal dostat svůj Trike na papíry a tak doufám, že mi poradí. Jsou tady když tak i jiní, kteří to dokázali. Třeba pan Šlégr se svým Legrem. Myslím, si, že doba na homologaci byla blbá vždycky, ale to není důvod to nezkusit. V podstatě bych chtěl první kus nechat homologovat jako jednotlivou stavbu a vytvořit i pro ostatní jakýsi manuál, jak na to. Docela mě štve, že malé sportovní letadlo si postavit můžeš a dosáhneš schválení a u auta, které jezdí jen po zemi a přijde mi tedy blbuvzdornější ta možnost není. Je to jenom díky tomu, že se sebrala banda nadšenců po revoluci a šla otravovat na ministerstvo. Nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat u aut. Tedy kromě bandy idiotů na úřadech a vlastní neschopnosti proto něco dělat

Stavba tříkoláku

18.4.2016 v 15:14 | Nahoru | #576
Pokud použije motor, co splňuje současné emisní podmínky, proč ne...

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 09:07 | Nahoru | #577
Pochybnosti okolo homologace ve mě hlodali. Nezbylo než se jim začít nějak bránit. Jako nejlepší možná obrana se mi zdála nějaká činost. A tak jsem do jedné nejmenované instituce pověřené státem k homologačním zkouškám napsal. Kupodivu jsem jim stál za odpověď. Pán co se mi věenoval, nejenže nenapsal nějaký blábol, že je to drahý a že to nejde. Ale zavolal a byl tak hodný, že si se mnou domluvil schůzku. Na začátku mě upozornil, že jestli mám o stavbu opravdový zájem, tak by bylo dobré si pročíst vyhlášku 341/2014 sb. ( no není to úplně málo ) a ještě nějaké další věci. No a v podstatě mám s Tříkolákem dvě možnosti buď ho budu schvalovat jako individuální stavbu v tom případě musím mít nový motor, který plní emise a splnit i další v součastnost platné předpisy. No a také musím zaplatit homologační zkoušky. Což je hodně peněz , ale zase ne něco co by mělo normálnímu člověku zlomit vaz. A když si představím částku rozloženou třeba do deseti Tříkoláků, tak je to docela přijatelná částka pohybující se v řádu tisíců.
Nebo zkusím dostavět a přihlásit Tříkoláka jako přestavbu. Pro přestavbu musím použít něco co má platnou SPZ v ČR a pro schválení platí předpisy z doby, kdy byl daný typ schválen. Tzn. můžu použít starší motor a neplnit aktuální emise. Homologace samozřejmě vyjde levněji, než u stavby a je i po administrativní stánce jednoduší, protože výchozí typ už měl spoustu skoušek za sebou a ty už se samozřejmě znovu dělat nemusí.
Rozhodnutí jestli mohu začít stavět, nebo začít přestavovat mi vydá úředník na obecním úřadě s rozšířenou působností na základě podané žádosti. Co musí žádost obsahovat se dá najít na netu. Je to v podstatě na úředníkovi, jesti Vám pomůže, nebo Vás zazdí. Ptal jsem se pána, jestli zná hodné úředníky ( ze své praxe vím, že není úředník, jako úředník. A co projde např. v Brně nemusí zákonitě projít třeba v Plzni) , bylo mi odpovězeno, že s pánem se úředníci nehádají ( prosím pozor, stále se nabavíme o úplatcích, korupci a pod.) , stačí mít připravené podklady, v pořádku sepsanou žádost a nechtít kraviny.
Zatím zvažuji obě varianty, stavbu i přestavbu.

Také by mne zajímalo, jestli jste můj příspěvěk četli a napsali mi potom krátkou odpověď.

Díky

Bafse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 09:55 | Nahoru | #578
bafse> V celku to samé, jako když jsem si chtěl koupit licenci na Goudala, ale asi bych napoprvé šel cestou přestavby, z nějakého běžného levného auta,Matiz, Getz, a podobně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 10:03 | Nahoru | #579
rancher> Ještě mě napadá Oltcit, vzduchem chlazený motor...kastle sice hnili, ale motor byl točivý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 15:57 | Nahoru | #580
rancher> To jde oficiálně, provést přestavbu z osobního auta na motocykl a použít stávající homologace?

(reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 19:23 | Nahoru | #581
Tally-ho> On z toho nebude dělat motocykl, ale tříkolku, a to jde...tam jde jen o to, do jaké kategorie ho zařadí, buď bude muset mít pásy, nebo přilbu...

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 20:50 | Nahoru | #582
Tady je kousek z té slavné vyhlášky 341/2014 sb. Aby jste si udělali představu co jde. Já se pravděpodobně chystám pravděpodobně přestavět z L3e ( motocyklu) na L5e ( motorovou tříkolku) Jestli to půjde rozhodne úřední šiml. Že by to mohlo jít říkal i pán na včerejší schůzce. ještě chytřejší budu začátkem května, to mám schůzku ještě s jedním pánem. No a mezi tím snad už konečně vypeču to šasi.

Přestavba vozidla

(K § 74 odst. 1, § 74 odst. 2 zákona)



(1) Přestavěné vozidlo musí po přestavbě splňovat technické požadavky, které byly platné v době jeho výroby, nebo technické požadavky pozdějších předpisů uvedených v přílohách č. 3 až 6 této vyhlášky pro typ vozidla příslušného druhu a kategorie.



(2) Pokud se při přestavbě vozidla mění identifikační číslo vozidla, stanoví příslušný úřad, provádějící registraci vozidla, jakým způsobem se uvedené číslo vyznačí na nové nebo změněné konstrukční nebo podstatné části mechanismu vozidla. Pokud je na nahrazující konstrukční části vyznačeno identifikační číslo z jiného vozidla, toto se vždy znehodnotí přeražením křížky tak, aby zůstalo nadále identifikovatelné. Identifikační číslo vozidla, u kterého se mění konstrukční nebo podstatná část mechanismu vozidla, se pak vyrazí v blízkosti čísla znehodnoceného, a to v případě, že se jedná o konstrukční část prohlášenou výrobcem za záměnnou. Informace o ražbě identifikačního čísla náhradní technologií se uvede v dokladech vozidla.



(3) V případě, že výrobce prohlásí podstatnou část mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla za náhradní díl k tomuto vozidlu, se ohledně ražby identifikačního čísla vozidla postupuje obdobně jako v odstavci 2.



(4) Pokud lze přestavěné vozidlo zařadit do více kategorií, stanoví jeho kategorii ministerstvo nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností, přičemž nesmějí být dotčena ustanovení § 73 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.



(5) Při přestavbě vozidla lze změnit nebo upravit pouze jednu podstatnou část mechanizmu nebo konstrukci silničního vozidla. Jiné podstatné části mechanizmu nebo konstrukce silničního vozidla již nesmí být touto, ani žádnou následnou přestavbou změněny.

(reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 21:10 | Nahoru | #583
bafse> Jestli tomu dobře rozumím, tak bude muset mít rám a kyvku...

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 21:18 | Nahoru | #584
Rám nemám. Místo toho budu mít šasi s jedním kolem navíc vepředu. To je ta podstatná změna konstrukce. Motor z motorky a kyvka by tam byla tak jako tak. Takže je asi rozumější obojí použít z dárce z hezky vyraženým homologačním kódem.

(reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2016 v 21:35 | Nahoru | #585
bafse> Po očku to sleduji a držím palce. Skica je nádherná.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 21:42 | Nahoru | #586
Díky za pochvalu. Doufám, že skutečnost bude ještě lepší. Mám docela zásadní dilema. Jestli koupit starej, olítanej, ale silnej motor. Třeba YZF-R1, abych udělal dojem. A nebo se vykašlat na výkon. Držet se prvního předsevzetí, že důležitější je radost, než výkony v přímce a tím páde si vybírat z něčeho, čeho jje na trhu více, co bude míň žrát a jednoduší na údržbu ? Myslím na něco s objemem okolo 600 např. Bandit, Hornet, SV, Fazer a pod. I tak by nebyl Tříkolák louda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 22:01 | Nahoru | #587
bafse> Já bych volil nějaký dvouválec do V se zátahem od nižších otáček a prdlavějším hlubším zvukem.. Zvuk uječeného vysokootáčkového 4v z R1 se k tomu retro nádechu nebude hodit. Taky je potřeba brát v úvahu, že je pak ten výkon třeba zvládnout podvozkově a hlavně brzdama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 22:08 | Nahoru | #588
fidlimydli> Takže Hyosung 650 ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.4.2016 v 22:35 | Nahoru | #589
bafse> To raději originál SV. Kde pak budeš brát věci na korejce? SVček je všude plno. Jestli 650, nebo 1L záleží na tom, jak je konstrukce bytelná a kolik to bude vážit.
Jestli to ale budeš chtít dělat jako tu přestavbu, tak musíš vybírat i takový stroj, který má použitelnou a dostatečně dimenzovanou i zadní kyvku.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.4.2016 v 11:25 | Nahoru | #590
fidlimydli> SV je jedna z motorek, které také mám v hledáčku. Pro V2 mluví charakter, nebo jak to nazvat , pro R4 zase větší životnost a výkon. Zase se jim někdo směje, že to jsou vysavače. Zatím v tom nemám úplně jasno. A myslím, že se rozhodnu podle toho co se mi namane pod ruku. Řekl bych, že čekám na výhodnou koupi S kyvkou by snad být problém nemusel. Tříkolák by neměl být žádná těžká váha Ale bude dobré si to hlídat, protože zatížení kol se u homologace určitě kontroluje. A určitě by neprošlo, kdybych kyvku zatěžoval více, než na kolik byla schválená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.4.2016 v 12:43 | Nahoru | #591
bafse> A co V max 1200 čtyřválec do V se slušným průběhem momentu, výkonem i chodem ,vodník,kardan rok výroby i cena se můžou taky hodit.

(reakce na) Stavba tříkoláku

22.4.2016 v 19:28 | Nahoru | #592
bafse> Myslím, že u Tvého stroje bude rozdíl výkonu V2 a R4 stejného objemu úplně nepodstatný a kterýkoliv osvědčený motor natočí bez problému přes 100 000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.4.2016 v 08:59 | Nahoru | #593
bafse> Inspirace...

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

24.4.2016 v 11:34 | Nahoru | #594
Agregát z Oltcitu by nebyl nejhorší, ale motor je celkem rozměrný a svíčky jsou dost utopené, takže bez proudlouženého svíčáku se k nim nedá dostat - pak by bylo potřeba myslet na to, aby bylo kolem motoru dost místa na to, aby se tento dal nasadit. Je to vlastně motor Citroën Axel. Možná by byl lepší motor 2CV (je použit i v typu Visa - kastle stejná, jako u Axelu), ale ten bude dost slabý (původní verze má pouhých 9k, což pro tříkolku do dnešního provozu je prakticky nepoužitelné, motor by trpěl neustálým přetěžováním).
Jako optimální mně připadá motor Kawa VN1500, verze se stříkačkou by mohla emisní normu slušně splnit (stačí si uvědomit, že ty předpisy jsou přehnané a určitým způsobem podvod - rozdíl mezi EU5 a EU6 je i laboratorně prakticky neměřitelný) a je to vodník s kardanem, takže nebude problém s chlazením. Úplně ideální by bylo použít nějaký motor H-D, díky oddělené převodovce by se z něj dal rovnou vyvést kardan a tím pádem motor by bylo možné vestavět dopředu, nekrytý, před přední stěnu, jako u klasických tříkolek Morgan s motorem JAP. To by bylo dobré i v tom, že každému, kdo tyto klasiky zná, se při pohledu na "tříkolák" vybaví právě Morgany. Ale záleží pochopitelně na tom, jak velký zásah do dosavadní konstrukce, budiž tedy toto vše bráno jen jako návrh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

25.4.2016 v 15:39 | Nahoru | #595
Tally-ho> Ahoj Tally-ho. odpovídám na dotaz ohledně V-maxu.

Jako vzorek jsem si vzal inzerci na Motorkářích pro porovnání co kde může normální člověk koupit a zakolik.

Dnes bylo v nabídce 86 ks CB 600 Hornet ročníky 2005-2007 se daly pořídit za 68-90t. Kč, GSF Bandit 28 ks rok výroby 2006-2007 za 65-70 t. Kč, SV 650 36ks 2005-2008 za 63-70 t. Kč, FZ 6 Fazer 34 ks 2005-2008 za 67-80000 Kč. A V-max r.v. 2009 349 000 Kč, pakliže nemám tolik peněz tak rok výroby 92-95 99-109 t. Kč.

Takže V.-max samozřejmě zamontovat jde. A svezení to jistě bude parádní. A vyvětrání Tvého účtu také

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.4.2016 v 15:40 | Nahoru | #596
rancher> Díky za inspiraci

(reakce na) Stavba tříkoláku

25.4.2016 v 15:49 | Nahoru | #597
J.M.K.> VN 1500 je pěkný motor, ale platí pro něj zhruba to co pro V-Maxe. Agregát umístit dopředu by byl fakt vzhledem ke stupni rozpracování problém. Jinak jestli se povede zprovoznit prototyp a přihlásit ho, tak jak si myslím. Tak nebude problém, aby si každý přinesl takový motor, jaký se mu líbí. Za předpokladu platného TP, který jaksi bude muset mít k tomu motoru. Takže jako optimální vidím koupit motorku po pořádné ráně, kdy se jí nevyplatí opravovat.

(reakce na) Stavba tříkoláku

27.4.2016 v 07:41 | Nahoru | #598
bafse> Počítal jsem že chceš pro přestavbu co nejstarší ročník vzhledem k nárokům na splnění homologací a ne rozřezat 6let starou leštěnku... a vzhledem k uložení motoru by jsem použil něco jiného než dvouválcový vibrátor, podobný typ motoru používala i suzuki, i v menším obsahu.

Stavba tříkoláku

27.4.2016 v 10:36 | Nahoru | #599
Nevím proč, ale V2 se mi tak nějak líbí víc, než R4. Ale je to můj subjektivní názor. A říkám, rozhodnu se podle toho, co bude momentálně k dispozici. Ostatní lidi, kteří mají o Tříkoláka zájem si budou moct zabudovat co budou chtít. Místa je v Tříkoláku vzadu dost. Původně se tam měl vejít moror z auta. Rozřezat 6 let starou leštěnku opravdu nechci. Spíše tak 16 let starou rachotinu

Stavba tříkoláku

27.4.2016 v 14:56 | Nahoru | #600
Motor V2 hlavně bude správný bublavý zvuk a projev, jaký se k takovému tříkoláku "dobově" hodí. Cpát tam řadový čtyřválec, kor s malým objemem a tím vysokootáčkový je celkem blbost... stačí si uvědomit, jak by to vypadalo jako pěst na oko, kdyby jela po silnici trojkolka, připomínající Morgany z 30. let a přitom by ječela jako YZF-R1.
Ale každopádně holt bude záležet na tom, jaký motor bude aktuálně k dispozici a případně, jaký tam konkrétní zájemce bude chtít mít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist