globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?
8.3.2016 v 21:18
Koupil jsem motor (KLR650) a posléze zjistil že nemá výrobní číslo.Nejspíš nákup bloků jako náhradního dílu.K motoru není doklad a technik na úřadě tvrdil že náhradní ražba není možná.Číslo mi nabouchal kamarád v práci ale není to ono.Abych předešel problémům,sháním jiný motor.Jeden se mi za rozumné peníze naskytl,ale má poškozený docela fest levý blok.Strana s číslem je v pořádku.Uvažuji o variantě složeniny bloků ze dvou motorů.Předpokládám že by to neměl být problém,ale tak nějak vzpomínám na staré Jawy které měli bloky lícované k sobě.
Proto bych se rád zeptal znalejších:
Je možnost použít bloky s rozdílných motorů bez případných problémů se souosostí hřídelů?Je to klasický jednoválec s vertikální dělící rovinou středem klikové skříně.
Děkuji za případné příspěvky k věci...

Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 00:53 | Nahoru | #1
Velmi správnej dotaz. Nejde to.
Kartery jsou vždycky párovaný, jinak by to ani nešlo. Vem si, vezmou se dva odlitky (a to nikdy nebude odlito úplně přesně), pak se ty odlitky chytnou, spojí a začnou se obrábět. Nikdy jedny odlitky nechytneš úplně přesně jako druhý, protože je nemáš ani za co chytnout. Na přesnost se hraje až v moment kdy jsou chycený a obrábí se
Když dáš jiný kartery, půjdou ti třeba na sebe křivo ložiska a tak, nehledě na dosedací plochy válce a karbce. Jednou jsem nepřemýšlel a zkoušel to... Byly to vyhozený 3000 za karter poslanej z ameriky Snad ti to pomohlo







Naposledy editováno 09.03.2016 00:54:46

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 08:10 | Nahoru | #2
Pokud vím motor je díl výměnný a ten technik bude dobrej kokot. Jsou to kartery ne bloky

(reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 09:11 | Nahoru | #3

l1bi píše: Pokud vím motor je díl výměnný a ten technik bude dobrej kokot. Jsou to kartery ne bloky



je zámněný,,ale musí se jednat o stejný typ..jak bez čísla technik zjistí o jaký typ se jedná?? že ho někdo vyrazí na karter??
na stk by mněli vědět že když koupíš nové kartery,tak na nich číslo není a mněli by ti je bud sami vyrazit nebo tě poslat do firmy která to odborně spáchá. ale to asi nebude tvůj případ

Naposledy editováno 09.03.2016 09:22:32

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 09:14 | Nahoru | #4
kartery samostatně ani koupit nejdou..myslím nové..vždy se prodávají jako celek nemyslím si že bude někdo studovat číslo detailně.pokud se někde neztratila a nekdo nahlásil krádež takových překlepávek je spousta

Naposledy editováno 09.03.2016 09:28:03

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 12:15 | Nahoru | #5
nech zapsat výmaz čísla motoru v tp - nejlevnější, nejrychlejší, trvalé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 12:20 | Nahoru | #6

mariano píše: nech zapsat výmaz čísla motoru v tp - nejlevnější, nejrychlejší, trvalé



To mu nepomůže, musí být i nadále shodný TYP motoru - chápu to tak, že tam nemá vůbec žádné číslo a tudíž ani ten typ.

(reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 12:28 | Nahoru | #7
FiZzeR> pokud mu kamarád v práci vyklepl číslo, pak asi i typ. technik zkontroluje typ a kvalita čísla mu může být u zadele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 12:33 | Nahoru | #8
ja1> Akorát jsi nepochopil,že Anti se ptá na něco úplně jinýho, než na co mu odpovídáš.

Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 12:36 | Nahoru | #9
Anti - Spárovat dva bloky, které nebyly spárovány ve výrobě lze ale je velké riziko,že to nebude fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 13:02 | Nahoru | #10

PEPAFJR píše: ja1> Akorát jsi nepochopil,že Anti se ptá na něco úplně jinýho, než na co mu odpovídáš.


já to pochopil...jde o to jestli je typ motoru jako nálitek z výroby, nebo jen kleplý na perforovanou plochu..mustr čísla bude mít technik v počítači a následně na fotce kterou udělá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 13:05 | Nahoru | #11

ja1 píše: já to pochopil...jde o to jestli je typ motoru jako nálitek z výroby, nebo jen kleplý na perforovanou plochu..mustr čísla bude mít technik v počítači a následně na fotce kterou udělá..



Evidentně jsi nepochopil ani na druhý pokus.
Správně odpověděl pouze heavyrun

Naposledy editováno 09.03.2016 13:08:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 13:53 | Nahoru | #12

PEPAFJR píše: Evidentně jsi nepochopil ani na druhý pokus.
Správně odpověděl pouze heavyrun


jestli to není tím že řeším číslo..kartery jsem psal že se ani samostatně nedají ani koupit nové což je logický že jiné pasovat mezi sebou nebudou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 14:59 | Nahoru | #13
ja1> Hele když už se bavíme, kde býval v Poběžovicích muničák ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 18:50 | Nahoru | #14
PEPAFJR> směrem na Otov za tratí jak mněla armáda opičí dráhu za ní před lesem vlevo přes pole a na rozcestí na Zámělič zadem zas vlevo a 300 m v lese ale už tam je jen bordel a černá skládka..vedle byla i střelnice

Naposledy editováno 09.03.2016 19:18:22

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

9.3.2016 v 20:24 | Nahoru | #15
Fajn,takže párovat jiný kartery nee...Tak jak se tu píše,jde o typ motoru.Ten je spolu s číslem na nálitku který jen pro to číslo.Počkám na zdravé bloky a mezitím zkusím STK.Mimochodem,po nějaké době jsem na bloku našel náhradní ražbu,ale na úplně jiném místě v úplně jiném tvaru než originál.Ono je to jedno,mašina byla sice původně s papírama,ale majitel který by měl mít doklady nereaguje...

(reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

10.3.2016 v 01:06 | Nahoru | #16
.

Naposledy editováno 10.03.2016 23:53:33

Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

10.3.2016 v 09:13 | Nahoru | #17
Podle mého dvorního mechanika vyměnit polovinu karteru jde pouze u Hondy (řešili sme krosový stroj), u jiných značek neé.
Taky mě to překvapilo...ta možnost výměny, že to vůbec de.
Zřejmě mají jiný výrobní postup.
Píšu to jen jako zajímavost.

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

10.3.2016 v 11:52 | Nahoru | #18
Rozdílné kartéry skládat nelze, stejně tak hlavu motoru a klec(e) pro vačky musí zůstat v páru kvůli výrobnímu postupu kdy se díra pro uložení ,,vyvrtává,, z boku když jsou kusy stáhlé u sebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

10.3.2016 v 12:18 | Nahoru | #19

ja1 píše: PEPAFJR> směrem na Otov za tratí jak mněla armáda opičí dráhu za ní před lesem vlevo přes pole a na rozcestí na Zámělič zadem zas vlevo a 300 m v lese ale už tam je jen bordel a černá skládka..vedle byla i střelnice


Rok a půl jsem tam strážil, dnes už bych to nenaleznul.

(reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

10.3.2016 v 12:42 | Nahoru | #20
gagtoy> ...no to je právě jasné...proto mě to zaujalo.
Údajně ta jejich výroba je tak přesná, že tahle operace možná je.
Obecně se má za to, že bloky jsou svrtávány smontované, že pár je jedinečný, ale...

Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

10.3.2016 v 12:47 | Nahoru | #21
Do července musím vyřešit něco podobné než půjdu na TK. Mám v Kaťuši nový motor - stejný typ, ale jiné číslo podtypu. Starý,původní blok je z 1/2 totálně zničen. Část s číslem je ok, jenže spasovat ji s druhou části jiného bloku jak je známo nelze. Zamítnuto. V techničáku mám proveden výmaz motoru - jenže podtyp taky musí sedět,že? Je možnost "vyrobit"číslo - opět zamítám. Zbývá napsat výrobci motky a zakoupit si potvrzení, že ....blablabla. To už tady taky 100x bylo.

A teď to hlavní. Borec z STK, kde jsem šel pro info, mi navíc rěkl,že u kontrol se bude zdávat do PC Vin kód a jemu se na obrazovce objeví motka tak jak vyšla z fabriky. Nesmí se lišit. Žádné předělávky,tuning...jiné směrovky,blastry...docela jsem se lekl. Ne kvůli sobě, ale vidím s čím tam přichází kolegové. Je to blbost, nebo výmysel zasrané Unie?

(reakce na) Jak je to se zaměnitelností bloků motorů?

11.3.2016 v 19:41 | Nahoru | #22
PEPAFJR> v kterým to bylo roce?? já byl 84-86 v Písku u spojařů

Naposledy editováno 11.03.2016 19:42:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist