1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
levrto píše: Takova otazecka. Nemohl jsem tím za tu chvilku něco nakurvit? abych nemel za chvilku deravej pist
pokud to nestřílelo při přidání nebo ubrání plynu, tak nejspíš ne. Dej tam tlumítka a zkus jestli se to nezlepší
1 reakcí na tento příspěvek novy ladak-chuda smes-strikacka
Naposledy editováno 15.02.2016 10:03:30
Jako jo asi do 85% plynu to dokáže adaptovat, je to prostě o jiném přístupu. Zvláštní, kdo jim asi vyrábí ty lambdy, co přepínají na 14,5? To jsem ještě neviděl
Vlastně o jiném přístupu, spíš se učí, neměli na vývoj vlastní ECU, tak koupili jednotku na auto od nějakýho bosche z hitlervagena.
Pokud motorku normálně potahám, tak to nedokáže vůbec nic, stejně jako kterákoliv jiná ŘJ v jiné motorce. Buďto přece po městě lechtám plyn, nebo jedu nadoraz.
Naposledy editováno 15.02.2016 10:12:34
1 reakcí na tento příspěvek novy ladak-chuda smes-strikacka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
-666- píše: Myslel sem, že dokud nevykucháš katík, tak je v potrubí dostatečný odpor a lambda může měřit bez problému.
to muze... ale lambda umi merit jen AFR (pomer vzduch/palivo) 14.7 - a to je hodnota kterou muzes mit v ustalenem stavu nebo volnobehu - pri zrychlovani, i pri pomerne mirnem (a jakoze se jizda na motorce v podstate sklada jen z akcelerace a decelerace) je idealni smes nekde okolo 13 AFR - a to tou lambdou docilit proste nejde....
skokova lambda ve zjednoduseni ma na vystupu jen dve hodnoty treba "1" a "0" . nula je tam kdyz je to chudy, jednicka kdyz je to bohaty.... takze jednotka palivo "micha" tak aby ten signal s lambdy osciloval 1-0-1-0-1-0 tim je zaruceno, ze je tam stechiometricka smes ... pokud chci ale o neco bohatsi smes treba vyse zminene AFR 13 - tak z lambdy leze stale jen 1 ... at uz je tam AFR 14,5 nebo 10.... (10dilu vzduchu na 1dil paliva = bohatsi smes nez 14,7dilu vzduhu na 1dil paliva)
(samozrejme jsem si problematiku a cisla zjednodusil, tak prosim ty kteri do toho vidi aby me nechytali za slovo :) )
Naposledy editováno 15.02.2016 10:43:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
assassin píše: .............je idealni smes nekde okolo 13 AFR - a to tou lambdou docilit proste nejde....
ale jde,za použití celkem jednoduché finty,kterou hromada výrobců používá,ale moc lidí to neví.
tou fintou je "pair systém"(každá značka má na to jiný název,ale ty víš o čem píšu)
motor v některých režimech opravdu na 14,7 mic dobře neběží,to ví i výrobci....a skokovky nic jiného neumí,jenže to není problém-ŘJ dá pokyn k otevření pair systému,výfuk si přicucne trochu kyslíku a lamda začně logicky hlásit chudou směs,tak se trošku benzínu přidá. a najednou je ze 14,7 13,2 lamda to hlídá a reguluje,všichni jsou spokojení.....
kdysi to takhle nebylo,šlo jen o emise a lepší prohoření výfukových plynů,ale kdo dnes nahodí laďák,vyháže pair systém,tak se pak často diví,že je to úplně romrdané......
2 reakcí na tento příspěvek novy ladak-chuda smes-strikacka
jinak, zni to krasne, predpokladam, ze pair trubicky maji v RJ samostatnou mapu, pohle polohy plynu a RPM, pair ma vlastni vahu vzduchu apod....
Nevyvracim to, ale u motorek?
A dost o tom pochybuji i u auta... kdyztak napis model a rok, zajimalo by me ktery vyrobce tohle resi misto sirokopasmovky za 1200,-
Naposledy editováno 15.02.2016 12:54:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
Dolph-cz píše: ale jde,za použití celkem jednoduché finty,kterou hromada výrobců používá,ale moc lidí to neví.
tou fintou je "pair systém"(každá značka má na to jiný název,ale ty víš o čem píšu)
motor v některých režimech opravdu na 14,7 mic dobře neběží,to ví i výrobci....a skokovky nic jiného neumí,jenže to není problém-ŘJ dá pokyn k otevření pair systému,výfuk si přicucne trochu kyslíku a lamda začně logicky hlásit chudou směs,tak se trošku benzínu přidá. a najednou je ze 14,7 13,2 lamda to hlídá a reguluje,všichni jsou spokojení.....
kdysi to takhle nebylo,šlo jen o emise a lepší prohoření výfukových plynů,ale kdo dnes nahodí laďák,vyháže pair systém,tak se pak často diví,že je to úplně romrdané......
Chapu, ale vychazi to z toho ze maj nejak zmereny kolik tam jde tim redenim vzduchu - ale je to takova dost nepresna metoda rekl bych ... Vpodstate rizeni se zpetnou vazbou cely postavim na nejaky empiricky zmereny zavislosti - to uz muzu jet komplet podle stejnym zpusobem postavenejch map :)
Jurawood píše: jeste jednou, pri plnem plynu se korekce podle o2 sondy nepouziva.
jinak, zni to krasne, predpokladam, ze pair trubicky maji v RJ samostatnou mapu, pohle polohy plynu a RPM, pair ma vlastni vahu vzduchu apod....
Nevyvracim to, ale u motorek?
A dost o tom pochybuji i u auta... kdyztak napis model a rok, zajimalo by me ktery vyrobce tohle resi misto sirokopasmovky za 1200,-
Naka moderni levna mrdka :) ja mam v bawu 4 lambdy (tusim ze dve skokovy a dve WB)
assassin píše: Chapu, ale vychazi to z toho ze maj nejak zmereny kolik tam jde tim redenim vzduchu - ale je to takova dost nepresna metoda rekl bych ... Vpodstate rizeni se zpetnou vazbou cely postavim na nejaky empiricky zmereny zavislosti - to uz muzu jet komplet podle stejnym zpusobem postavenejch map :)
jak moc přesně se tahle korekce dá vypočítat a v praxi realizovat nevím.....,ale je to systém,který se používá,má to zpětnou vazbu- hlídá to samo sebe,i bohatost směsi.
v jednoduchosti je síla a tohle je krásně jednoduché..........
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
Jurawood píše: jeste jednou, pri plnem plynu se korekce podle o2 sondy nepouziva.
tohle tady už snad pochopil každý....i když úplně pravdu taky nemáš.
je faktem,že při vyšším zatížení se údaje z lamdy nezohledňují-jede se podle přesně dané mapy,ale i tak se příhlíží ke korekcím,které se proti téhle mapě uplatnily v době kdy lamda měřila.
takže pokud při klidné jízdě má v ŘJ v paměti dlouhodobou korekci např. +7%paliva,tak těch 7% přidá i v té době,kdy se jede full gas a neměří se...........
ještě dodám,že se bavím o novějších motorkách a jak už tady někdo psal hlavně evropských,japonec je v tomto pozadu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
Dolph-cz píše: tohle tady už snad pochopil každý....i když úplně pravdu taky nemáš.
je faktem,že při vyšším zatížení se údaje z lamdy nezohledňují-jede se podle přesně dané mapy,ale i tak se příhlíží ke korekcím,které se proti téhle mapě uplatnily v době kdy lamda měřila.
takže pokud při klidné jízdě má v ŘJ v paměti dlouhodobou korekci např. +7%paliva,tak těch 7% přidá i v té době,kdy se jede full gas a neměří se...........
ještě dodám,že se bavím o novějších motorkách a jak už tady někdo psal hlavně evropských,japonec je v tomto pozadu...
Já jsem z toho materiálu ještě pochopil, že v open loop oblasti použije ŘJ pouze kladné korekce (obohacování), kdyby bylo načteno v adaptační paměti ochuzování, ŘJ dávkuje podle základní mapy.
Dolphe, díky za vysvětlení finty mezi PAIR a lambdou, nedávno jsem si nad tím lámal hlavu. Pokud je systém řízený elektronikou, asi nebude úplně nejlepší pouze ucpat vzduchové hadice, že jo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
Dolph-cz píše: t
takže pokud při klidné jízdě má v ŘJ v paměti dlouhodobou korekci např. +7%paliva,tak těch 7% přidá i v té době,kdy se jede full gas a neměří se...........
ještě dodám,že se bavím o novějších motorkách a jak už tady někdo psal hlavně evropských,japonec je v tomto pozadu...
Nemohu to naměřit, nemám takto moderní auto k dispozici, ale stejně o tom dost silně pochybuji. Ale já už jsem takovej. No a ve spodním rozsahu je +4% ve středním 0 a při větším zatížení -5%
Tak RJ udělá korekci špatným směrem a bude to ještě více v pi**?
Říkám, já pochybuji
Naposledy editováno 15.02.2016 15:54:07
geloš píše:
..........Dolphe, díky za vysvětlení finty mezi PAIR a lambdou, nedávno jsem si nad tím lámal hlavu. Pokud je systém řízený elektronikou, asi nebude úplně nejlepší pouze ucpat vzduchové hadice, že jo.
přesně tak.když úpravy-tak pořádně,vyházet všechno a znovu odladit.když se vyhodí pair,tak to může začít dělat pořádný bordel.
osobně jsem se tím opravdu řádně vydrbal a dost dolouho mi trvalo,než jsem na to přišel.......
Jurawood píše: Nemohu to naměřit, nemám takto moderní auto k dispozici, ale stejně o tom dost silně pochybuji. Ale já už jsem takovej. No a ve spodním rozsahu je +4% ve středním 0 a při větším zatížení -5%
Tak RJ udělá korekci špatným směrem a bude to ještě více v pi**?
Říkám, já pochybuji
geloš už psal,že se pouštějí jen plusové korekce(bez lambdy)
korekce se do adaptačních hodnot ukládají dva druhy,krátkodobé a dlouhodobé.....ono se to nezdá,ale to řízení motoru je celkem složité..........
2 reakcí na tento příspěvek novy ladak-chuda smes-strikacka
Dolph: pozadu je bohuzel nekdy napred :)
oni ty Fi u motorek fungovaly, protoze nebyly dojebany slozitostma jako u aut, zda se ze tahle doba uz je pryc :)
Naposledy editováno 15.02.2016 16:13:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
To o čem tu píšete vy moc nedávám...jakkoli rozumím...ale není to asi věcí mýho stroje...
Koukám, čtu a dávám si to dohromady... zajímavý jak přibohatit směs tím, že si tam prdnu trochu vzduchu bokem
Naposledy editováno 15.02.2016 16:36:38
Ale už jsme dost mimo téma laďáku na CBF600.
t_freedom píše: assassin> u mě asi ne...na mým motoru je to taky docela simple ... jen v CL ...a ještě to dolaďuje asi v rámci +-/- 10% ... jak otevřeš klapu přes 3,5° ...už to tam valí vzuch jak do chřtánu a jede to podle tabulky a korekcí...
To o čem tu píšete vy moc nedávám...jakkoli rozumím...ale není to asi věcí mýho stroje...
Koukám, čtu a dávám si to dohromady... zajímavý jak přibohatit směs tím, že si tam prdnu trochu vzduchu bokem
jj closed loop je tam klasicky takhle, ale ze uz neni tak snadny lambdu vyradit...
assassin píše: gelos: jo v tomhle pripade neni tak jednoduchy z toho vyhodit i ten pair. resili jsme tu s nekym - tusim s freedomem jak tohle maji jednotky v novejsich duc a tam taky neni jednoduche vyhodit lambdu jako u japoncu (ti si casto hlidaj jen obvod zhaveni lambdy) ale nejdou tam ani dat udelatka co simuluji ten oscilujici signal lambdy - jednotka si totiz lambu semtam otukne - ze zkusi schvalne podrzet smes chudou nebo bohatou a jestli lambda reaguje spravne. v te dobe tohle kloudne neumeli oblbnout ani u dynojetu ani u rapidbiku a musela se do duc dat naka ta jejich tovarni performance jednotka nebo tusim to jde nahrat i do te origo jednotky - ta totiz nema tenhle ultrasofistikovanej closed loop....
Dolph: pozadu je bohuzel nekdy napred :)
oni ty Fi u motorek fungovaly, protoze nebyly dojebany slozitostma jako u aut, zda se ze tahle doba uz je pryc :)
je přesně jak píšeš,tím,že se zpřísňují emise,tak se začínají používat složitější protokoly jako u aut a ŘJ si hlídá aktivně více věcí.přesně jak si popsal tu lambdu,ŘJ si hlídá stárnutí lambdy a vyloženě ji pouští testovací režimy a pod....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
Dolph-cz píše: ještě dodám,že se bavím o novějších motorkách a jak už tady někdo psal hlavně evropských,japonec je v tomto pozadu...
Pro mě tedy jednoznačně plus...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) novy ladak-chuda smes-strikacka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Creptus z 05 na 08 Honda CBF 600S | Pike46 | 0 | 21.8.2024 v 06:55 Pike46 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |