CAG píše: viz.zde
to je ale pěkná hračka, díky za ní, a částečně potvrzuje to co jsem psal, při 15/43 je tam přesnej překryv na 4,5 a u 16-45 v podstatě taky. Když teda pominu že křivka výkonu moc nesedí, ale pro ilustraci výborný.
16/43 červená, zelená origo
16/45, pro 15/43 by to nebylo vidět tak dobře ...
kdyz se dal plyn na podlahu tak rucicka otackomeru "zaparkovala" na cisle max vykonu motoru a ani se nehla az do dosazeni maximalky.
pokud slo o jizdu do dlouheho mirneho kopce ustalenou rychlosti , rucicka otackomeru pozvolna zkousela padat co nejnize to bylo mozne , kde jeste motor ma silu utahnout auto do kopca , ale zaroven nemusi davat bohatsi smes nebo vice smesi nez by bylo nutne... naladeni na nizkou spotrebu
U malejch skurtu je to jine , ty tocej vysoke otacky porad i pri jizde z kopca s minimem plynu, tocak a vykon maji ve vysokych tockach
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Chtěl bych Johnyho S08 obvinit ze zabití z nedbalosti...po vzoru inspektora Clouseau je mou svatou povinností řidiče Johnyho S08 obvinit ze zabití z nedbalosti, když svou neznalostí zavinil usmrcení řidiče t_freedoma při své jízdě na svém motocyklu HD sportster. viz. příspěvek
Výše jmenovaný svým nevhodným způsobem řízení způsobil při předjíždění "tatry s vlekem" zranění neslučitelná se životem řidiči t_freedomovi. Tomu šlo předejít vhodnějším využitím potenciálu pohonné jednotky.
JohnyS08 špatně odhadl potenciál svého motoru a při jízdě na 3000rpm na 5. rychl. stupeň řadil/podřazoval mimo spektrum nejvyššího točivého momentu.
Jeho polehčující okolností by mohlo být, že mu při jeho neznalosti využití pohonné jednotky, nemohla pomoci jednotka s proměnným nastavením převodu.
... dost parafáze Johnyho vtipného přispěvku.
To co jsi dokázal příspěvek není to, že vyždímeš více síly i mimo maximum točivého momentu, ale to,že vhodným zpřevodováním do extrému dokážeš na výstupu dostat větší sílu ...a to přímou úměrou převodu.
Věř(Johny), že jsem dlouho přemýšlel nad zadáním toho příkladu. A nejde mi ani tak o poměřování "péra" jako o faktickýmu dobrání k realitě.
Není to tak, že jedeš konstantní rychlostí a podřazuješ dle převodů - resp. ano, to je reál ale závislý na odstupňování převodovky a ne toho co je schopen poskytnout motor.
Tedy odečetl jsem špičku točivého momentu (3700rpm/112Nm) a pro maximum výkonu (6400rpm/90Nm)
následoval jsem nejdřív tvoje řazení a pak každej kvalt posadil na obě maxima ...výkonu i krouťáku. Přemýšlím jestli si to neohejbám pro sebe a příjde mi to jako objektivní.
Stále si dovoluju tvrdit, že motor bude podávat maximální akceleraci při maximu točivého momentu ... takže pokud nastavíme plynulou změnu převodu na tyto otáčky dostaneme jak na výstupu převodovky tak na kole největší sílu z celého spektra otáček.
...a tabulka je níže ...
nejde mi už fakt o hecování, ale chtěl bych mít jasno
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
@3500 RPM, 1855 Nm na kole, zrychlení 5.07m/s2
@5750 RPM, 1361 Nm na kole, zrychlení 2.72m/s2
A to se opakuje na každý kvalt, z toho grafu je to jasně vidět. Tak čtu něco blbě, nebo jsi mimo ? :)
E: překlep
Naposledy editováno 22.12.2015 22:40:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Což tedy vyvrací tvou tezi řadit u omezovače...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
100%
Naposledy editováno 23.12.2015 04:02:49
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Stále mi ale vrtá hlavou...proč by variátor měl měnit plynule převod v bodě max. výkonu, když tam je síla menší.
a podotýkám, že nehecuju... jen chci mít jasno...
t_freedom píše: Mě už taky seplo to, že chcete ždímat nižší převod s větší silou vždy až do konce, protože ten další logicky na kole bude mít vždy nižší sílu ve svým poměru k předešlýmu...
Stále mi ale vrtá hlavou...proč by variátor měl měnit plynule převod v bodě max. výkonu, když tam je síla menší.
a podotýkám, že nehecuju... jen chci mít jasno...
Jsem rad, ze uz vis jak jsme to mysleli. Vim ze tomu rozumis a samozrejme mas pravdu s tim ze nejvetsi zrychleni pri jedne rychlosti je jak rikas...proto to nebylo ryti do tebe, ale jen snaha najit spolecnou rec - dospet k tomu "sepnuti"
Ad ten variator, je to v podstate o tom samem - v otackach max vykonu nebude mit motor nejvetsi "silu" ale budou vyssi otacky - coz umozni variatoru nastavit vyssi prevodovej pomer a ve vysledku to bude mit na kole vetsi moment - stejne jako kdybys drtil motor do bezvedomi na nizsi kvalt v tom predchozim pripade...
Samo jde jen o nastaveni variatoru na max mozne zrychleni, s efektivitou to nema moc spolecneho...
Naposledy editováno 23.12.2015 10:06:20
Pro zrychlení jakékoliv věci je potřeba energie. Čím více máme energie, tím více můžeme věc urychlit.
Převodovka je věc, do které jde energie a stejná z ní vychází. (nebudu teď pro zjednodušení počítat ztráty)
Tato energie je kroutící moment dodaný v otáčkách.To je výkon. Nejvíce energie produkuje motor při maximálním výkonu.
Pokud tedy snížím energii na vstupu převodovky(třeba že pojedu na nejvyšší kroutící moment motoru), tak se mi stejně sníží energie na výstupu.
Díky převodovce si můžeme směňovat kroutící moment za otáčky či naopak. Dohromady to vždy bude stejná hodnota energie.
Proto např. pro variátor a nejvyšší zrychlení motorky je potřeba nejvyšší výkon motoru.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
assassin píše: Andel: F=m.a - kde tam vidis energii?
Já jí tam vidím. A ty snad také? Já totiž nepředpokládám, že motorka bude při zrychlování stát na místě.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
predevsim bych rekl ze vystupem z motoru je výkon , coz je prace za urcity cas. kolik motor da Nm pri max dodavce smesi pri urcitych otackach je spise dane kontstrukci motoru -delka kliky, vrtani, kompresni pomer, spalovaci tlaky. Nm je síla , a ta s rostoucima otackama klikove kridele podle vzrustajici efektivity spalovani vzrusta , pak dosahne sveho maxima a pak klesa. Otacky motoru jako celku slale vzrustaji, nez dojdou ke svemu maximu , kde dale uz nevzrustaji.
Výkon motoru tim tedy neustale narustá , az k hodnote max vykonu , pak v techto otackach zacne prevazovat vliv neefektivni prace - a vykon mirne klesa a pak je zaskrcen omezovacem.
analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.
pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole ,a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach ve kolem maxima , nez v otackach kolem max kroutaku.
Naposledy editováno 23.12.2015 12:36:42
Kuges píše: analogicky mlynske kolo muze mit treba tisice Nm , ale tim ze se otoci 2x za minutu , tak bude mit celkem hovno vykon.
Motory v soucasnosti jsou elektronicky omezeny , aby pokles sily motoru v neefektivnim rezimu /otacky v cervenem poli/ byl proste hranicne omezeny.
pro akceleraci potrebujeme ale vykon motoru dostat na kola pres prevody. Nmetry v tomhle pripade nejsou relevantni , protoze samosebou na 1.rychlostni stupen budou mnohem vetsi , nez na ostatnich , ale taky kolo se bude tocit o mnoho pomaleji.Co vsak zustava je vykon na kole a ten je na kole vyssi pri vyssich otackach motoru
- to mlýnský kolo bude mít výkon přímo úměrnej hodnotě krouťáku a otáček, taky bys z něj vhodným zpřevodováním mohl dostat slušnou rychlost.
- pokud budeš chcít zrychlit třeba z 0-40, tak je ten převod velmi relevatní, protože nejrychlejc by ses tam dostal na jedničku, analogicky s dalšíma převodama a větší rychlostí. A řekl bych že na kola přes převody potřebuješ dostat právě ten krouťák, a to jak rychle potom pojedeš je právě výkon, vyplývá to přímo ze vzorce výkon = otáčky x krouťák
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
oproti autum, kde prevlada max efektivita.
naproti tomu Hildo na svym selfmade stroji ve videu si to spocital pekne. Dlouhozdvihove motory jsou velice efektivni ,maj hodne Nm ale nedosahuji vysokych otacek. /prave kvuli te efektivite/ .proto vhodnou zmenou prevodu a odhozenim par kg muze vytrestat manika na SS ,ktery ma sice echt vykon motoru , ale redukovany předlouhou jednickou.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
jo ale vykon zadniho kola preneseny na asfalt v dopredny pohyb bude stale stejny /minus ztraty / v pomeru k vykonu motoru
at je tam dostanes vetsim kroutakem a mensima otackama , nebo obracene.
ale pro potrebu zrychleni za treba 1sekundu z 0.na 40, 40 na 80 , 80 na 120 , budes potrebovat nasobky tohoto vykonu
proto pri stejnem vykonu na tom kole zrychlis na 40 za 1sekundu , z 40 na 80 za 2 sekundy a z 80 na 120 za 4 sekundy.
ale na kole ti zustava stale stejny vykon , zvysuji se otacky a snizuje Nm na kole.
Naposledy editováno 23.12.2015 12:55:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Jinak...snad bysme to mohli zakončit. "Fyzikům" co tu furt přepočítávají na výkony atd.
Laicky řečeno... pro zrychlení JE zapotřebí moment...resp. síla na zadním kole.
A mám pravdu i v tom že NA KAŽDÉM JEDNOTLIVÉM kvaltu bude motocykl zrychlovat nejvíce v bodě maxima krouťáku resp. výsledný moment na zadním kole je pouze transpozice momentové křivky motoru.
Co je rozhodující je fakt, že za maximem točivého momentu bývá další pásmo otáček, kdy točivý moment nepadá tak strmě, aby se nevyplatilo motor netočit dál a které nechá na zadním kole furt vyšší moment nižšího kvalltu - to je vše.
Když já přeřadím těsně za maximem toč. momentu a druhý bude stále využívat moment na kole přes vyšší převod ANO bude rychlejší.
Klika(potažmo i motocykl) bude dál nabírat energii i za bodem maxima točivého momentu, ale nebude zrychlovat tolik jako v tomto maximu - díky tomu, že je roztáčí kolo přeš vyšší převod než by byl na dalším kvaltu ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm | mprofa | 43 | 1.10.2024 v 19:29 Animals21 |
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm | Nakamito | 13 | 17.7.2024 v 21:00 Nakamito |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 86 | 28.6.2024 v 22:13 ..Roko.. |
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm | Forgys69 | 23 | 19.6.2024 v 11:49 Stev |
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |