nedávno jsem si udělal řidičák na velkou motorku, ale zatím jsem na ničem nikdy nejezdil (vyjma autoskoly), prestoze je mi 40 let.
Snažil jsem se nastudovat spoustu článků, přesto bych se chtěl poradit...
1) Líbí se mi: kapotované, např. kawasaki ninja 300, Honda CBR650f
2) Cenově dostupné jsem tak do 150 tis.
3) potřebuji jezdit v sezone asi denne 20 km po praze do centra
4) potřebuji jezdit v sezone jednou týdně 100 km Praha -> Most a zpět
5) chtel jsem jednou za rok se projet po evrope nejakou peknou mototrasu s kamosema
Z bodu 2) 3) bych teda uprednostnil enduro, napr. Honda CRF250L
Z bodu 2,3,4) Kawasaki Versys650
Takže teď vůbec nevím, do čeho bych měl jít... Je třeba pro začátečníka opravdu Versys lepší než HondaCBR650f? Dá se s CFR250L vyrazit jednou za rok na mototrasu do evropy? A opravdu je velký rozdíl když vjedu na dlaždice v praze na CFR250L oproti Honda CBR650f?
Sorry, že se ptám jako totální amatér.. Děkuji za případně tipy, rady, ideje...
dík
1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Jinak jestli chceš cestovat tak minimalně pětikilo i když to je občas bída. Ideálně ten versys. Ty maly kubatury jsou tak na okresky, ale pro rozumny cestovani to fakt neni (samozřejmě se to da, ale když můžeš větší tak raději větší)
Naposledy editováno 10.10.2015 23:44:17
1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Podle dalších kritérií to vypadá, že chceš co nejuniverzálnější motorku pro všechno - na to dobře pasujou cestovní endura. Máš tam Versys650, dodal bych V-Strom 650, Multistrada 620, Yamaha TDM 900 a do těch 150ti se vejde i BMW F650GS od r.v.2008 (pozor, jde o dvouválec 800ccm). Pokud by sis na ně přišel malej existují sady na snížení (nebo rovnou snížené motorky), případně hledat v naháčích.
Pod 500 ccm bych rozhodně nešel (vzhledem k tomu, že chceš cestovat po Evropě ve skupině by to mohl být problém)
E: úplně jsem zapomněl na Honda NC700 (nebo NC750) - mladý motorky za pěkný peníze. Co jsem postřehl, tak často si je pořizujou chlapi, co s motorkami začínaj, nebo se k nim po dlouhé době vracej. Je to pragmatickej stroj s nízkou spotřebou io cenou, dynamika dostačující, taková samostatná kategorie - schválně koukni. Mě se moc nelíbí, ale v tomhle případě to může být to pravé.
Naposledy editováno 11.10.2015 00:23:18
1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Jinak naprosto souhlasím, že na začátek by byla rozhodně lepší jetá motorka, dnes se dají koupit za pár korun a jako začátečník to stejně budeš huntovat, jak jízdou, tak absencí pořádný údržby. Když s tím pleskneš, a to se pravděpodobně stane, ať už na místě při manipulaci nebo v malý rychlosti v provozu kvůli jezdecký chybě, nebude to tě tolik srát, jako kdyby sis roznejtoval leštěnku. A až tě to omrzí, a když to příliš nezhuntuješ, prodáš to téměř beze ztráty.
Na Prágl by byla (asi, myslim, díky Bohu nejsem z Práglu) lepší menší lehká motorka na proplétání se provozem, ale mimo město bys byl devátej, takže nějakou šestku vidím jako rozumnej kompromis, ve městě to bude slušně ovladatelný a mimo "city" tě nebudou předjíždět Avie. A i nějaký cestování to zvládne.
Srovnej si v hlavě, jestli chceš vyšší motorku, cestovní endůra jsou posledních pár let velká móda, ale je to taková obdoba švýcarskýho nože, umí to všechno, ale nic dobře. Nebo připadá v úvahu nějaká cestovněji zaměřená motorka (příklad třeba celokapotovanej nebo polokapotovanej Bandit, polokapotovanej Fazer, ER-6f, CBF S, atd.). Anebo naháče, který jsou sice nejmenší, nejlehčí a nejobratnější (viz třeba ty výše zmíněný pětistovky nebo šestkový sourozence těch polokapot), ale zase budeš mazat kolena opodeldokem a užiješ si hmyz. Pokud máš nějaký kámoše, se kterýma plánuejš jezdit, bylo by rozumný kategorii motorky přizpůsobit jim.
Jo, a na NC 700 jseš ve čtyřiceti ještě mladej, to je pro papriky, který už nemají chuť do života.
Naposledy editováno 11.10.2015 13:50:24
1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
NC 700 jseš ve čtyřiceti ještě mladej, to je pro papriky, který už nemají chuť do života. Nesouhlasím s tvými názory.Varan je sice motorka těžká a nehodící se do městského provozu,ale je pohodlná na dlouhé cestování.Ovladatelnos?Ta záleží na kadém jak se s tím vypořádá.Myslím si rovněž,že někteří jak je nazýváš paprikami mají více chutí do života než vy "MLADÍ".Nemíním nikomu radit co si má koupit za mašinu,ostatně je to i v mém příspěvku.
jawasy píše: Dráťa píše: Litrový Varadero je z vlastní zkušenosti těžká neohrabaná kráva
NC 700 jseš ve čtyřiceti ještě mladej, to je pro papriky, který už nemají chuť do života. Nesouhlasím s tvými názory.Varan je sice motorka těžká a nehodící se do městského provozu,ale je pohodlná na dlouhé cestování.Ovladatelnos?Ta záleží na kadém jak se s tím vypořádá.Myslím si rovněž,že někteří jak je nazýváš paprikami mají více chutí do života než vy "MLADÍ".Nemíním nikomu radit co si má koupit za mašinu,ostatně je to i v mém příspěvku.
Co ti vadí? Já napíšu, že Varan je těžká kráva, ty napíšeš, že Varan je těžkej. Nechápu, proč se hádáme, když se hodujeme na tom, že do pražskýho provozu to není dobrý.
A proč se cítíš dotčenej, když tady mluvim o eNCéčkku? Jeho majitelé takový jsou, se podívej tady do jejich diskusí. Ale tím jsem nic neříkal o tobě, ty sis koupil bajk, kterej má aspoň trošku koule (motor) a umí aspoň cestovat, oni mají chcíplej krám, kterej neumí nic a ještě nám ostatním nadávají do blbců, který nic nepochopili, když se nerozplíváme na tim jejich poloskůtrem.
2 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Nechápu že někdo radí Varana, když píše jednou za rok se jet dal vyblbnout...
Takže celej rok se bude prát po Praze s 250-270kg aby si mohl zajet v létě jednou Alpy...
Ještě mrkni na MT-03 a podobný hračky.
Trošku se ztrácím v tom že se ti líbí kapoty, ale upřednostnil bys enduro (enduro proč? Budeš mít na tom kde a s kým jezdit?) koukni i po DR-Z400, to už má i off ambice
Naposledy editováno 13.10.2015 06:47:36
a) kupuju zrovna pozemek na kraji vesnice, kde se dá někam vyjet, ale nikoho tam neznám, takže asi s nikým jezdit nebudu, sám možná jo, pokud to bude umět :)
b) při tom denním popojíždění do práce jsem si říkal, že nebudu řešit furt kvalitu povrchu, v domnění, že enduro snese na silnici to, co silniční motorka už nezvládne ( tj. ze hned neuklouznu) - ale to se možná pletu, nemám žadnou zkušenost. ani nevím, jestli je vhodné v takovém obutí ( abych nemusel resit tolik kvalitu povrchu ) muzu jezdit kazdej den po asfaltu, jestli to neni blbost...
ta DR-Z400 je fakt sympaticka....
1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
B) nejde tak ani o motorku (kapoty sou tvrdší, udrncaný, nekonfortní posed, do města zlo) ale o obutí...a nastavení.
Všeobecně naháči jsou stavěny na takový to městský blbnutí.Ale limitovaný v terénu jak vahou tak zdvihy.
Já bych doporučil tu Suzuki. Ceny si furt drží už kolik let, výdrž, sehnat na to jakéhokoliv díl není problém a dá se s tím zajet do lesa na hříbky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
jj našel jsem jednu asi slušnou tady
http://www.tipmoto.c...400-sm-top-stav.html
jinak na stránkách suzuki tento typ už není, nejbližší je asi RMX450Z, ale ten stojí 210 000,- :(
tak si dám ještě oddech, abych to zpracoval v hlave, a pak koupím nějakou tu jetou ...
dík za help tobě i všem dalším, každej názor mi pomohl si to v hlavě srovnat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Je to starší ještě poctivý kladivo se všema nedostatkem a výhodama jednoválce.
Pokud máš v úmyslu nějaký offroad vložky či přesuny o víkendu, koukej po dualsportech...
TT600/660,XT... V jednoválci.
Dvouválec je Er6ka, ER5,CB500,a podobný veteráni.
Chce to si sednout a říct si, k čemu vlastně bude motorka sloužit.
Ono kompromis do města, delší trasy, dlouhý evropský trasy a třeba nějaký lehký terén prostě není. Každý má svý.Šel bych po nějakým endurku-s tím se dá ve městě vyblbnout, za barákem taky a holt si odpustíš Alpy a zajedeš pojezdit Rumunsko nebo Ukrajinu
Líbí se ti kapoty(mně taky), něco sportovnějšího a většího by nebylo od věci. V šestkovách/litrech je hafo motorek, co by splnilo podmínku a líbilo by se ti. Řeknu cbr600F, fazer(mně osobně se nepáčí), cokoliv z kategorie. Na tuto trasu bych si nepořizoval těžkého cesťáka.
Rád bys vyjel s přáteli po Evropě. Mluvím jako majitel R1, zvládnul bych výlet po Evropě sám, ale v davu jsem ubrečený a bolavý po dvaceti minutách. V legálních rychlostech ta motorka nefunguje(alespoň pro mě). A myslím, že to nesplní ani předchozí dva odstavce. Pokud sis ještě nevybral, budeš to mít těžké.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
COMATIK píše: tcudorp>
Dvouválec je Er6ka, ER5,CB500,a podobný veteráni.
veteráni, týýýý vole
Takže jestli bys chtěl jezdit trochu lehký terén a mít zároveň i pohodlí a ochranu před větrem na cestování, tak se svým rozpočtem můžeš koupit Suzuki 650 V-Strom. To by mohlo být dobré na každodenní ježdění z povinosti.
A co se naprostého univerzála týče, tak není poslední dobou podle mě nic lepšího, než BMW G 650 XCountry - mě osobně jen odrazuje vzhled. Suchá hmotnost 144kg, nízká spotřeba 3,5l/100km, slušné zdvihy i světlá výška, 19" přední kolo, sedadlo vypadá docela pohodlně, nádrž pod sedlem čili nižší těžiště.
Naposledy editováno 14.10.2015 15:42:21
1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Do prahy na projíždění stojící kolony (bezpečnou rychlostí....což je tak 20km/h) je lepší 4 vál než 2 vál bo neni v nízkejch tak ucukanej (třeba takový sv650 je sice uzoučký a lehký, ale prostě to tam musíš poslat a jet rychlejc jinak to skáče a rozhazuje ti to stabilitu když to zrovna vůbec nepotřebuješ bo lidi v autech ti moc místo neudělaj...stejnej motor má V-Strom (ale nevim jestli neni jinak zpřevodovanej)
Cestovní "endura" typu versis V-strom ti budou v lese za vesnicí na hov.. Z vlastní zkušenosti je na trochu rozblácenou lesní/polní cestu lepší klasickej naháč (nižší těžiště a nohou se můžeš opřít dál od motorky což výrazně přidá na stabilitě (pochybuju totiž že na versise nebo V-stromka budeš obouvat špunty bo na silnici je to na píč..) a v koloně se taky líp vodí motorka s nižšim těžištěm (pokud nebudu brát v potaz lehký motardy, nebo echt endura....jenže na těch si moc pohodlně nepocestuješ)
Ve tvé situaci bych volil klasiku (naháč bez a nebo s polokapotou) něco kolem 600 ccm ve čtyřválci - Hornet, bandit, xj
Ale je to na tobě a tim že je to první motyka a nemáš srovnání budeš asi šťastnej ať to bude co to bude, bo každá co se tu píše umí aspoň něco z toho co chceš...aneb neexistuje motorka co by uměla všchno nejlíp
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8316 | 28.5.2024 v 08:56 Deadman |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |