globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 150 oprava
24.8.2015 v 16:41
Ahoj,
koupil jsem si motorku MZ ETZ 150 za 8,500 Kč. Je již přehlášená na otce, má technickou do ledna 2016. Prve jsem řešili chybějící blinkry a kabely k nim, zadní světlo bylo bílé, nebyl tam přepínač blinkrů, lanko od nich atd. ...celkově tam byla dost domotaná elektrika. Pak jsem šel motocykl testovat. Nakopnul jsem jej na první pokus. Po těchto malých opravách světla svítili, klakson troubil.. Při vyjíždění prvního kopce se začal dusit a zdechl. Podotýkám bylo to asi při 2500 otáčkách. Potom už nešel nakopnout, ale šel roztlačit, takže jsem pokračoval v jízdě. Zanedlouho mi to zdechlo podruhé, opakovala se stejná situace a byl jsem nucen vypnout světla, protože se zastavoval motor. Elektrika ale nevykopávala žádné pojistky, takže si myslím že to bylo spíše baterkou. Když si potom baterka znovu odpočinula, šla MZ 150 opět nakopnout, taky si mi zdálo, že kontrolky na otáčkoměru svítili víc. Mám dojem, že se nedobíjí baterka, přesto přes usměrňovač proudí požadovaný počet A. Baterie se po krátké vyjížďce vybila z 12 V na 8 V. Hladina kapaliny v baterii je dobrá, ale všiml jsem si, že místo 12 V 5.5 Ah má 12 V 5 Ah. Předchozí majitel jí zřejmě měnil, ale nekoupil úplně tu správnou. Chci se zeptat, zda má tento počet Ah rozhodující vliv na chod motocyklu? Nebo jestli si nebudu muset pohrát s regulátorem - který se zdá být celkem v zánovním stavu či s alternátorem? Máte s tím nějaké zkušenosti??
Děkuji a přeji příjemný den!

MZ 150 oprava

24.8.2015 v 16:53 | Nahoru | #1
Nejspíš ti to nedobíjí... Jestli má baterka 5,5 Ah nebo 5 Ah je úplně jedno... Ale pokud si ji vybil tak, že měla jen 8V, tak už má asi dost...

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 oprava

24.8.2015 v 16:55 | Nahoru | #2
Ti to asi nedobíjí , zapalování vycucne baterku a proto ti to chcípá , změř při nastartovaným motoru kolik máš na baterce voltů , jestli to dobíjí správně budeš někde kolem 14 V a jestli ne tak to bude pod 12 V

MZ 150 oprava

24.8.2015 v 17:43 | Nahoru | #3
Díky pánové za rychlou reakci.
Právě jsem změřil tu baterku při nastartovaném motoru měla 14 V, zapnul jsem světla a blinkr a nechal jsem motor probublávat. Zanedlouho začala hodnota klesat a dostal jsem se prakticky na 7 V (trvalo to asi 5 min.) a chcíplo mi to. Poté jsem stroj nakopnul znovu, naměřil jsem opět 14 V - chvíli jsem počkal. A pak to zase klesalo..

(reakce na) MZ 150 oprava

24.8.2015 v 18:00 | Nahoru | #4
mikeskiller> Díky, dostal jsem se pod 7 V (cca za 5 min.) Dá se nějak diagnostikovat problém, jestli to bude dynamem, nebo regulátorem? Stejně tu baterku asi vyměním, abych měl jistotu.

MZ 150 oprava

24.8.2015 v 18:17 | Nahoru | #5
Jestli máš původní regulátor dobíjení, tak ty dost často u starších strojů zlobily. Řešilo se to výměnou za škodovácký... Otázkou je, jestli, pokud jsi dělal opravu na kabeláži, máš všechno zapojené tak, jak má být...

MZ 150 oprava

24.8.2015 v 18:34 | Nahoru | #6
Okey, takže já ho teda vyměním a pak uvidíme.
Ještě jednou díky, měj se!!

MZ 150 oprava

24.8.2015 v 19:51 | Nahoru | #7
asi to bude tim regulátorem ale to ti nikdo na dálku neřekne

MZ 150 oprava

25.8.2015 v 14:20 | Nahoru | #8
Koupím ten z té škodovky 120, četl jsem o tom nějaké diskuze tady na foru.

MZ 150 oprava

25.8.2015 v 14:54 | Nahoru | #9
Tady máš zapojení.

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 oprava

25.8.2015 v 16:28 | Nahoru | #10
Super, díky moc. Zrovna jsem to hledal.

(reakce na) MZ 150 oprava

13.9.2015 v 18:16 | Nahoru | #11
Zdravím,
baterku můžeš koupit i 9 Ah nebo tu 5,5 Ah. Je to jedno. Měj na paměti, že MZta reálně dobíjí (alespoň se Škodováckým regulátorem) od 2500 otáček. Na volnoběh sice zhasne kontrolka dobíjení - tj. funguje, ale nedobíjí. Do oněch 2500 otáček jedeš z baterie, i když altík šťávu "dodává"... Ničemu to nevadí, protože pokud je baterie v pořádku a vybiješ ji třeba na 11 V (mimo motorku nebo na volnoběh) a pak MZtu osolíš na 10 km trati, tak dobíjení baterii v pohodě dobije a to i v mínus 15°C.
Zapalování vypoví službu při napětí baterie asi 10,5 V. Srážecí odpory v řídící jednotce pošlou ještě nižší napětí na snímač (Hallova sonda) a ta pak nesepne napěťový impuls zpět pro řídící jednotku a ta nemá co poslat do indukčky = stojíš... Domnívám se, že to takto měli němci vymyšleno schválně, aby se baterie hluboce nevybíjela.
Jinými slovy, pokud máš v pořádku kabeláž, dáš Škodovácký regulátor a budeš trochu MZtu honit (5500 - 6500 otáček - tj. nebudeš ji trápit na nějakých 3000) můžeš na dobíjení zapomenout. Jen ještě koukni na uhlíky.
Ať to jezdí

Naposledy editováno 13.09.2015 18:17:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 Včera v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist