co říkáte na zvuk tohodle GSa? Mě osobně se zdá, že v tom dost něco klepe, ale nemám to s čím porovnat.
Díky za poznatky, link na youtube:
Je to z Moto trade Třebíč, viz:
http://www.mototrade.../bmw-r-1150-gs_2253/
Šli byste do toho? Prodejci mě ujišťují, že je to ok, držák a že mi bude sloužit věčně.
----------------------edit po 7 letech---------------------
Motorku jsem koupil, klepani neresil, povozila me krasne po svete a teď dělám vetsi servis a objevil jsem reseni toho klepani... kdyby to jeste nekoho zajimalo:
Naposledy editováno 21.06.2022 07:43:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW r 1150 gs zvuk motoru
BMW se prodava hodne, takze je hodne videt. Navic je treba brat na zretel to, ze na fora si clovek nechodi napsat o tom, jak dobre a bezproblemove mu jeho stroj jezdi, ale jde si postezovat s nejakou vadou. A kdyz se neceho prodava hodne, tak je vetsi pomer zavad. Kdyz se neco tak dobre neprodava, je logicky mene vadnych kusu (za predpokladu, ze jde o podbne spolehlivou vec), ale nevypovida to celkem nic o celkove spolehlivosti stroje.
Kazdy stroj, i BMW motorky, maji nejake typicke zavady. Vsude u kazde znacky se najde neco, na neco jsou i svolavaci akce (i u japoncu ;) ). Jen proste nektere znacky jdou vice videt. BMW se prodavaji pouzite casto s velmi vysokym najezdem, nezridka stocene na polovinu a novy majitel je pak prekvapen a zacne treba stroj hanit, i kdyz to neni tak uplne vina toho stroje, jeho kvalitou, ale jen tim, ze je to ve skutecnosti olitana mrcha. Proste kazi se vsechno, neco vic, neco mene, ale v realu to neni az takovy rozdil.
Mel jsem 2 yamahy, mam ted bmw. Na 1. yamaze se menila klika, na druhe byly nejake svolavaci akce a v Rakousku jsem resil rozpadajici se retez (ano, moje chyba - ale to jen k tem spolehlivym retezum). Jinak bezna udrzba. Bmw jsem koupil s podstatne vetsim najezdem, bylo treba vymenit loziska ulozeni koncoveho prevodu (na kyvce) a par drobnosti. Jinak take bezna udrzba. Bezne dily, jako svicky, filtry, baterie, desticky, oleje stoji stejne, nebo i mene, nez u tech japoncu. Vyhoda tak je, ze jde o evropskou znacku a dily jsou dostupne takrka okamzite (druhy den), coz se u japonskych motorek rici neda. A diky boxeru je napr. vymena svicek, serizeni ventilu zalezitosti na par minut, pze se nemusi odstrojovat cela motorka. Urcite ma BMW diky sve konstrukci i nejaka uskali, ktera mohou znamenat drazsi opravu (treba ten kardan, zadni ulozeni), ale s tim to clovek uz musi tak nejak kupovat a pocitat s tim. Hlavne u ojete motorky, kde treba navic neznam uplnou historii. Na druhou stranu mi to vyvazuje dobrym spracovanim a kvalitni jizdou. Nejsem fanatik, takze nevim, zda dalsi moto bude bmw nebo ne, to se uvidi podle situace, ale aktualne jsem v ramci moznosti spokojen.
Naposledy editováno 22.08.2015 10:22:52
Co tak pozoruju u nás i venku, NCčko si pořizují dva typy lidí:
- začátečníci s větší motorkou, typicky po přechodu ze skůtru, dvácy nebo čtvrtlitru.
- starší vyježdění motorkáři se zkušenostmi s jinýma většíma mašinama
Ti první si Hondu NC pochvalují (typicky) slovy "dobře ovladatelná velká motorka, která mi sedla jak ulitá", ale to je částečně zřejmě i proto, že nic jiného většího zatím neměli možnost poznat.
Ti druzí ale do NC šli s vědomím, že si sice (někteří) výkonově pohorší, ale věděli, co od toho stroje očekávají a proč do něho jdou. Jsou s ním "uvědoměle" spokojeni právě kvůli jeho koncepci a kvalitám nebo vlastnostem (dlouhozdvihový nízkoobrátkový podkoňovaný motor, nízko posazené těžiště, velká nosnost a celkově hodně robustní konstrukce rámu) http://www.nc700.sk...amp;start=270#p17964
Co se té diskutované spotřeby paliva týče, můžu potvrdit, že NC je s ohledem na svou kubaturu a hmotnost opravdu bezkonkurenční. A např. i podle Spritmonitoru se NC svou průměrnou spotřebou (měřeno spoustou uživatelů, ne jedním nebo dvěma šetřílky) řadí mezi 125 a 250 ccm 4T motocykly, a nechává za sebou i 2T padesátky: http://www.spritmon...mic_motorcycles.html
Africa Twin vs R1100GS
http://www.cmsnl.com...E__1600.html#results
vs
http://www.maxbmwmot...668&rnd=07012015
Kulisa řazení:
148 Eur vs 413 $
Převodovka - osa pro ozubená kola převodovky (nehledě na možné rozdílné uspořádání, jedná se o výrobky podobné členitosti a funkce)
168 Eur vs 362 $
Ozubená kola v převodovce:
Přibližně 100 Eur za kus vs přibližně 300 $ za kus
Válec:
584 Eur vs 880 $
Píst + kroužky + čep:
136 Eur vs 364 $
Nádrž:
1200 Eur nalakovaná vs 1501 $ základovka
+BMW tam má v převodovce jakýsi jednolitý kus ozubených kol, zřejmě protikus k hlavní řadě posuvných ozubených kol, které na ose posouvají vidličky. Pokud se vám něco stane s ním, připravte si 1300$. Hezká suma. Honda to má rozebíratelné.
Řetězovka vs Kardan:
3700,- Kč kadých cca 20tis-30tis. km vs 903 $ (plus nějaký ty ložiska co tam mají měnit), tzn. kardan nesmí prasknout dříve než za 117tis.- 175tis. km, aby se vyplatil. Servis za montování řetězovky se nuluje se servisem prasklého kardanu někde mimo ČR. Údržba řetězovky se nuluje s nutnými výměnami ložisek v uložení zadního kola.
Dolar cca 24 Kč, Euro cca 27 Kč
Takže toť k tomu, že ty ceny jsou všude stejně, jak BMW tak japan... Připočíst k tomu cenu (a kvalitu :| )BMW servisu, když bude třeba někde na dovolené, a člověk by zaplakal.
Naposledy editováno 22.08.2015 21:15:48
1 reakcí na tento příspěvek BMW r 1150 gs zvuk motoru
Tobe fakt neni pomoci ;) Kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde, ze... Aneb vyberem porovnani tak, aby to vyslo. Vzdyt to ani nejsou odpovidajici motorky.
Naposledy editováno 22.08.2015 21:29:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW r 1150 gs zvuk motoru
1. Jsou to ceny porovnatelných dílů obou motorů.
2. V případě nákupu ojetiny je to zcela relevantní porovnání pro případ servisu.
3. Jsou to porovnatelné motorky, je úplně jedno jestli porovnáš ceny dílů na 500ccm nebo 750ccm nebo 1100ccm, ceny dílů jako je pístní sada, válec (pro jeden píst) nebo ozubená kola v převodovce se tolik němění.
Naposledy editováno 22.08.2015 21:41:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW r 1150 gs zvuk motoru
Naposledy editováno 22.08.2015 23:11:41
2 reakcí na tento příspěvek BMW r 1150 gs zvuk motoru
Yamaha XT660 Tenere (2013) vs BMW F650GS (jednoválec)
http://www.partsdepo.../XT660R+2014/429858/
vs
http://www.maxbmwmot...606&rnd=07012015
Píst komplet:
5508,- vs 7200,- Kč
Kliková hřídel komplet:
18406,- vs 27120,-
Převodovka - převodová kola (1. převod)
2281,- vs 3408,-
Převodovka - osa pro nasazení převodových kol
4653,- vs 6984,-
Válec
14200,- vs 16440,-
Vodní pumpa
Regulator dobíjení
Pravá koncovka výfuku
Osa zadního kola
......
Spíš si dělám prdel pro důkaz ze porovnaváš neporovnatelné. A tos doteď možná netušil ze spousta dílů se na staré motorky kupuje použitých....
1 reakcí na tento příspěvek BMW r 1150 gs zvuk motoru
Aby ty použité díly nebyly v opotřebení ekvivalentní s těma, co člověk zrovna vytáhne z motorky. Slyšel jsem o takových už...
Naposledy editováno 23.08.2015 01:05:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW r 1150 gs zvuk motoru
JurassMo píše: Vodní pumpu ani ty další se mi nepodařilo najít.
...
Teď si jasně ukázal, že diskuse nemá smysl...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW r 1150 gs zvuk motoru
Osa zadního kola: 2191,- Varadero a 2496 R1100GS, už spokojen?
Naposledy editováno 23.08.2015 01:08:57
JurassMo píše: Dave81> Tak to najdi ty.
Osa zadního kola: 2191,- Varadero a 2496 R1100GS, už spokojen?
...chlape.GS1150 je vzducháč.Tam vodní pumpu nehledej......Ale malá nápověda.Koukni na nového vodníka a pohledej na netu téma vodní pumpa.... Soudruzi v NDR totiž zase udělali chybu...
Naposledy editováno 23.08.2015 15:22:29
restore píše: Velké axiální a radiální namáhání uložení osy zadního kola,díky použitému řešení jednoramenné kyvky.Daň za design a styl....
S tím bych víceméně souhlasil ale navzdory tomu že BMW nejsou jediný motorky používající jednoramennou kyvku (včetně několika používajích hodně podobný řešení s kardanem) jsem u cesty viděl stát 2 BMW s vysypaným ložiskem ale nic jinýho.
Možná je to náhoda ale společně s informacema na netu se nemůžu zbavit pocitu že něco není úplně v pořádku - ať už jde o konstrukční chybu nebo přístup majitelů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW r 1150 gs zvuk motoru
Všímněte si té Charlieho narážky když nese bednu: "Když se pdoíváte na stavbu zad, nejsou stavěna na to, aby nosila takovou váhu. Je úžasné že tak dlouho vydrží." Podle mě byl pěkně nasraný na ty bavoráky jak se s nima tahají, protože chtěl jet původně na KTM
Naposledy editováno 23.08.2015 21:57:35
2 reakcí na tento příspěvek BMW r 1150 gs zvuk motoru
jen tak pro info - už jsem si tu motorku koupil a zatím na ni mám najeto něco kolem 150 km. To "klepání" je kupodivu méně až vůbec slyšet při studeném motoru, po zahřátí se to zintenzivní. Po vymáčknutí spojky to nepřestane, myslím, že to bude rozvodový řetěz.
Uvidíme jestli zvládne passo de Stelvio a projeví se nějaká vada, krom této.
Jinak díky za cenné příspěvky, především vrchnímu google masterovi JurassMo... :D
2 reakcí na tento příspěvek BMW r 1150 gs zvuk motoru
Naposledy editováno 25.08.2015 16:39:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | Dnes v 14:18 jetam |
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS | Holton | 3 | 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS | lubiks | 11 | 6.11.2023 v 19:35 lubiks |