Já vím, že se tady o mém problému napsalo již hodně a právě proto nevím, kam přesně ten svůj zařadit.
Jde o startování…ráno s 90% úspěšností nastartuji na poprvé, ale jak potom někde zastavím, většinou nenastartuji. Buď jen tak líně zatočí a nic, nebo jen cvakne, resp. selenoid zatáhne za vahadlo (měl jsem kryt odmontovaný a koukal jsem na to), ale dál nic. Někdy, když s tím cuknu na kvalt, tak zabere, ale třeba včera jsem musel 3x roztlačit. Baterka je rok stará, ale přesto jsem proměřil a v poho.
Zlobí to již od doby, co jsem to koupil, ale zajímavý na tom je, že každý rok na začátku sezóny první 2 týdny v pohodě a pak to začíná blbnout a připadá mi, že v těch vedrech je to ještě horší.
Nevím tedy, zda je to tou volnoběžkou, někdo zase psal, že vyndal pružinu u selenoidu. Ty válečky v pružině vahadla jsem také zkoušel vyndat a úspěch žádný. Mám rok výroby 1997, takže tím válečkem, co za něj tahá vahadlo, to taky nebude. Ta volnoběžka je docela cenový mazec a nemám nikoho, kdo by mi udělal ty válečky, takže se pokouším chytnou nějakého jiného řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
pivnicek píše: Taky mě to napadlo. Mám na baterce připojen digitální voltmetr a po nastartování, tedy když stojím a mám neutrál, ukazuje, že dobíjí cca 36 V a jak se rozjedu, spadne to na cca 27...tak jestli to nemůže být třeba regulátorem dobíjení...nebo to tak má být ???
36V jo píšeš o motorceVirgule má dobíjet 13,8V
2 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování
pivnicek píše: Jsem před tím dělal nějaký výpočty, tak se mi to pomotalo. Jasně že 13 a 12...teď jsem dorazil a měřil to znovu...takže 13,5 nakoplá stojící, 13,2 když zapnu světla 12,7 za jízdy. Jinak mi to teď chytlo po jednom cuknutí přes kvalt...tak nevím, zda to bude.Baterkou.
tak to už je lepší kamarád to taky dělal ale už sem moc nechodí koukám
pivnicek píše: Jsem před tím dělal nějaký výpočty, tak se mi to pomotalo. Jasně že 13 a 12...teď jsem dorazil a měřil to znovu...takže 13,5 nakoplá stojící, 13,2 když zapnu světla 12,7 za jízdy. Jinak mi to teď chytlo po jednom cuknutí přes kvalt...tak nevím, zda to bude.Baterkou.
To co jsi naměřil je málo. Těch 13,5 je tak spodní hranice. Za jízdy by to mělo dávat tak 14-14,2 V
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
Naposledy editováno 23.10.2015 01:23:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování
Zajímalo by mně hlavně, zda jsou ty hodnoty dobíjení dobré, nebo je něco špatně.
To neustálé cukání před startem, nebo dokonce roztláčení mě už leze na nervy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
pivnicek píše: Halóóó, neporadí ještě nějaká dobrá duše???
Zajímalo by mně hlavně, zda jsou ty hodnoty dobíjení dobré, nebo je něco špatně.
To neustálé cukání před startem, nebo dokonce roztláčení mě už leze na nervy.
napiš 1100Virago nebo Hobo-Virago
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
badyXV píše: napiš 1100Virago nebo Hobo-Virago
Hobo dovolená1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
pivnicek píše: rancher> ...včera jsem dobíjel a po celonočním nabíjení, kdy baterka ukazovala již 15,3V nabíječka nepřepla do udržovacího režimu a stále nabíjela dál...a baterka do toho dost bublala. Ráno jsem nestíhal dát do móti...zkusím večer až přijdu dom.
ještě ti poradím měř baterku na ampéry při startování,já měl taky Volty v poho ale ampéry jsem neměl
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování
Pokud je akumulátor dobrý a dokáže dát potřebný proud, může se ještě tratit na přechodových odporech po cestě. Zkontroluj celé silové vedení, ty tlusté kabely. Zemnící od baterky na kostru, plusový k solenoidu a propojku od solenoidu ke startéru. Všechny šrouby musí být pevně dotažené a kabely se nesmí v okách viklat! Někdy se stane, že se spoj vyhřeje, kabel má v oku lehkou vůli a nepřenese potřebný proud.
Další příčinou můžou být opotřebené uhlíky ve startéru. Ten je čtyřuhlíkový a funguje se sníženým výkonem i na dva uhlíky. Ale to už není úplně jednoduché rozebrat a ověřit. Respektive - je, ale je u toho pár úskalí, které můžou práci zkomplikovat.
Volnoběžka to zaručeně není, ta se projevuje obráceně. Startér se točí naprázdno a nechce pohnout motorem, teprve když se vnitřek volnoběžky ohřeje a teplem roztáhne, tak se to chytí. A ty prodlevy jsou delší a delší, až nezabere vůbec. Takže o volnoběžku se zatím neboj. Navíc už se dneska dají sehnat v druhovýrobě okolo 2500 kaček.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 34 | 16.6.2023 v 23:49 Julip2 |
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 15 | 3.3.2023 v 23:50 Julip2 |
Nesvítí přední světlo, Yamaha XV 1000 Virago | curinkoSejinka | 6 | 13.10.2021 v 20:31 curinkoSejinka |