globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Virago 1100 - startování
12.8.2015 v 08:44
Zdravím všechny.
Já vím, že se tady o mém problému napsalo již hodně a právě proto nevím, kam přesně ten svůj zařadit.
Jde o startování…ráno s 90% úspěšností nastartuji na poprvé, ale jak potom někde zastavím, většinou nenastartuji. Buď jen tak líně zatočí a nic, nebo jen cvakne, resp. selenoid zatáhne za vahadlo (měl jsem kryt odmontovaný a koukal jsem na to), ale dál nic. Někdy, když s tím cuknu na kvalt, tak zabere, ale třeba včera jsem musel 3x roztlačit. Baterka je rok stará, ale přesto jsem proměřil a v poho.
Zlobí to již od doby, co jsem to koupil, ale zajímavý na tom je, že každý rok na začátku sezóny první 2 týdny v pohodě a pak to začíná blbnout a připadá mi, že v těch vedrech je to ještě horší.
Nevím tedy, zda je to tou volnoběžkou, někdo zase psal, že vyndal pružinu u selenoidu. Ty válečky v pružině vahadla jsem také zkoušel vyndat a úspěch žádný. Mám rok výroby 1997, takže tím válečkem, co za něj tahá vahadlo, to taky nebude. Ta volnoběžka je docela cenový mazec a nemám nikoho, kdo by mi udělal ty válečky, takže se pokouším chytnou nějakého jiného řešení.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 13:02 | Nahoru | #1
viděl bych to na novou baterku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 13:27 | Nahoru | #2
Taky mě to napadlo. Mám na baterce připojen digitální voltmetr a po nastartování, tedy když stojím a mám neutrál, ukazuje, že dobíjí cca 36 V a jak se rozjedu, spadne to na cca 27...tak jestli to nemůže být třeba regulátorem dobíjení...nebo to tak má být ???

(reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 14:59 | Nahoru | #3

pivnicek píše: Taky mě to napadlo. Mám na baterce připojen digitální voltmetr a po nastartování, tedy když stojím a mám neutrál, ukazuje, že dobíjí cca 36 V a jak se rozjedu, spadne to na cca 27...tak jestli to nemůže být třeba regulátorem dobíjení...nebo to tak má být ???



36V jo píšeš o motorceVirgule má dobíjet 13,8V

(reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 15:18 | Nahoru | #4
p

Naposledy editováno 23.10.2015 01:21:09

2 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 15:58 | Nahoru | #5
Jsem před tím dělal nějaký výpočty, tak se mi to pomotalo. Jasně že 13 a 12...teď jsem dorazil a měřil to znovu...takže 13,5 nakoplá stojící, 13,2 když zapnu světla 12,7 za jízdy. Jinak mi to teď chytlo po jednom cuknutí přes kvalt...tak nevím, zda to bude.Baterkou.

(reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 17:58 | Nahoru | #6

pivnicek píše: Jsem před tím dělal nějaký výpočty, tak se mi to pomotalo. Jasně že 13 a 12...teď jsem dorazil a měřil to znovu...takže 13,5 nakoplá stojící, 13,2 když zapnu světla 12,7 za jízdy. Jinak mi to teď chytlo po jednom cuknutí přes kvalt...tak nevím, zda to bude.Baterkou.



tak to už je lepší kamarád to taky dělal ale už sem moc nechodí koukám

Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 18:16 | Nahoru | #7
To vedro mi asi už uvařilo mozek... Vzhledem k tomu, že se rady nehrnou, nejsem asi jediný

(reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 18:32 | Nahoru | #8

pivnicek píše: Jsem před tím dělal nějaký výpočty, tak se mi to pomotalo. Jasně že 13 a 12...teď jsem dorazil a měřil to znovu...takže 13,5 nakoplá stojící, 13,2 když zapnu světla 12,7 za jízdy. Jinak mi to teď chytlo po jednom cuknutí přes kvalt...tak nevím, zda to bude.Baterkou.



To co jsi naměřil je málo. Těch 13,5 je tak spodní hranice. Za jízdy by to mělo dávat tak 14-14,2 V

Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 18:49 | Nahoru | #9
Z

Naposledy editováno 23.10.2015 01:20:22

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 18:53 | Nahoru | #10
Já si taky myslel, že za jízdy musí dobíjet víc, ale nebyl jsem si jistej...elektrika je pro mě španělská vesnice.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 18:57 | Nahoru | #11
p

Naposledy editováno 23.10.2015 01:23:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 19:06 | Nahoru | #12
CAG> Za tím stykačem proměřím zítra s kámošem, bude vědět...na baterce ukazuje při startu 11.8.

(reakce na) Virago 1100 - startování

12.8.2015 v 19:09 | Nahoru | #13
CAG> musím dodat, že je to hodnota, kdy jen cvakala a netočila.

1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 10:22 | Nahoru | #14
Halóóó, neporadí ještě nějaká dobrá duše???
Zajímalo by mně hlavně, zda jsou ty hodnoty dobíjení dobré, nebo je něco špatně.
To neustálé cukání před startem, nebo dokonce roztláčení mě už leze na nervy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 14:48 | Nahoru | #15

pivnicek píše: Halóóó, neporadí ještě nějaká dobrá duše???
Zajímalo by mně hlavně, zda jsou ty hodnoty dobíjení dobré, nebo je něco špatně.
To neustálé cukání před startem, nebo dokonce roztláčení mě už leze na nervy.



napiš 1100Virago nebo Hobo-Virago

(reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 15:05 | Nahoru | #16
badyXV> ...znám, už párkrát dobře poradili...již jsem napsal, ale přesto dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 15:09 | Nahoru | #17
pivnicek> To stačí, jde spíš o startovací proud, mám jednu osmiletou, ukazuje 11,8 V ale aby nastartovala, musím jí dát čuchnout k dobíječce, ta nová ukazuje11,7 a vesele startuje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 15:18 | Nahoru | #18
rancher> ...včera jsem dobíjel a po celonočním nabíjení, kdy baterka ukazovala již 15,3V nabíječka nepřepla do udržovacího režimu a stále nabíjela dál...a baterka do toho dost bublala. Ráno jsem nestíhal dát do móti...zkusím večer až přijdu dom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 15:23 | Nahoru | #19
pivnicek> Tak nejdřív zkontroluj, jestli ti nevybublalo moc vody..

(reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 15:26 | Nahoru | #20
rancher> ...to bylo první, na co jsem hned juknul a dobrý...

(reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 17:15 | Nahoru | #21

badyXV píše: napiš 1100Virago nebo Hobo-Virago

Hobo dovolená

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 17:23 | Nahoru | #22

pivnicek píše: rancher> ...včera jsem dobíjel a po celonočním nabíjení, kdy baterka ukazovala již 15,3V nabíječka nepřepla do udržovacího režimu a stále nabíjela dál...a baterka do toho dost bublala. Ráno jsem nestíhal dát do móti...zkusím večer až přijdu dom.



ještě ti poradím měř baterku na ampéry při startování,já měl taky Volty v poho ale ampéry jsem neměl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 18:59 | Nahoru | #23
badyXV> tak jdu měřit ty ampéry a došla baterka v měřidle...to je pech, mám asi smůlu na baterky...

(reakce na) Virago 1100 - startování

17.8.2015 v 22:10 | Nahoru | #24
pivnicek: Zkus si, až se problém vyskytne, pomoci startovacími kabely a jiným aku. Pokud to pomůže, je nejspíš problém v baterii. Nemáš možnost si ji s někým na zkoušku prohodit?

Pokud je akumulátor dobrý a dokáže dát potřebný proud, může se ještě tratit na přechodových odporech po cestě. Zkontroluj celé silové vedení, ty tlusté kabely. Zemnící od baterky na kostru, plusový k solenoidu a propojku od solenoidu ke startéru. Všechny šrouby musí být pevně dotažené a kabely se nesmí v okách viklat! Někdy se stane, že se spoj vyhřeje, kabel má v oku lehkou vůli a nepřenese potřebný proud.

Další příčinou můžou být opotřebené uhlíky ve startéru. Ten je čtyřuhlíkový a funguje se sníženým výkonem i na dva uhlíky. Ale to už není úplně jednoduché rozebrat a ověřit. Respektive - je, ale je u toho pár úskalí, které můžou práci zkomplikovat.

Volnoběžka to zaručeně není, ta se projevuje obráceně. Startér se točí naprázdno a nechce pohnout motorem, teprve když se vnitřek volnoběžky ohřeje a teplem roztáhne, tak se to chytí. A ty prodlevy jsou delší a delší, až nezabere vůbec. Takže o volnoběžku se zatím neboj. Navíc už se dneska dají sehnat v druhovýrobě okolo 2500 kaček.

(reakce na) Virago 1100 - startování

18.8.2015 v 15:35 | Nahoru | #25

pivnicek píše: badyXV> tak jdu měřit ty ampéry a došla baterka v měřidle...to je pech, mám asi smůlu na baterky...



nastartuj a dojeď do Frýdlantu vyzkoušíme to

Virago 1100 - startování

22.8.2015 v 14:21 | Nahoru | #26
Zdravím, tak jsem včera nad to sednul a procházel kabeláž a HURÁ přišel na to. Chybička byla v tlačítku START. Když jsem ho naposledy čistil, dal jsem tam blbě to pérko a to tlačilo na tu destičku s kontaktem, takže kontakty od sebe oddálila. Nyní startuji, jak nikdy před tím. Díky moc všem za užitečné rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10415 Včera v 20:41 Kawadědek
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago badyXV 34 16.6.2023 v 23:49 Julip2
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago badyXV 15 3.3.2023 v 23:50 Julip2
Nesvítí přední světlo, Yamaha XV 1000 Virago curinkoSejinka 6 13.10.2021 v 20:31 curinkoSejinka


TOPlist