globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka nedrží stopu GS 500E
 
19.3.2008 v 09:59
Může mi někdo poradit čím může být způsobeno to,že moje Suzuki GS 500 v nižších rychlostech (40-70) špatně drží stopu (přední kolo si dělá co chce), ale jakmile se za ní vezmu tak drží jak přilepená.Čímpak by to mohlo být.Je tam obutá nová přední guma a prodávající(přes kamaráda a prodával protože po narození potomka mu manželka dala nůž na krk) tvrdil,že rám i trubky jsou rovné.napadlo mě ještě vyvážení,ale to by se neprojevovalo v nízkých rychlostech..děkuji za podněty a třeba poradit servis v okolí Ledče nad Sázavou

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:06 | Nahoru | #1
Ahoj no možností je několik:
1. Zkontroluj stopu zadního kola!
2. Ujisti se že obě přední vidlice jsou uchycené ve stejné rovině (jako že by pak mohla být jedna měkči a druhá tvrdší)
3. Utáhni zadní kyvku.
4. Zkontroluj řízení (musí jít zlehka)

Pokud ještě nekoho něco napadá přidejte se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:17 | Nahoru | #2
sting> Jak mám zkontrolovat stopu zadního kola?

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:21 | Nahoru | #3
Nevím přesně jak se to má správně dělat, nejsem nějakej mechanik, ale já jsem to dělal tak že jsem si šuplerou změřil vzdálenost od kyvky k ráfku na jedné straně a pak na druhé (tyto dva údaje by se měli rovnat).

(reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:32 | Nahoru | #4

Tagstein>sting> Jak mám zkontrolovat stopu zadního kola?

Doma? Rovnou deskou. Přilož ji z boku k zadní gumě z jedné i druhé strany a musí mít stejnou vzdálenost od přední gumy na obou stranách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:33 | Nahoru | #5

sting>Nevím přesně jak se to má správně dělat, nejsem nějakej mechanik, ale já jsem to dělal tak že jsem si šuplerou změřil vzdálenost od kyvky k ráfku na jedné straně a pak na druhé (tyto dva údaje by se měli rovnat).

Asi blbost,mám na straně k řetězu větší vzdálenost.Vzdálenost zadní osy od napínáku by měla být stejná.Jinak 2m deskou přiloženou z boku ke kolům se dá zhruba změřit stopa.Nebo pohledem ze zadu,když jedeš,jestli není do X.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:38 | Nahoru | #6
No nevím. Určitě nebylo pohnuté rámem nebo vidlema? Bych to viděl na crash.

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:39 | Nahoru | #7
kyvná vidlice nemusí být souměrná a proto vzdálenost pneu od kyvky nemusí být na obou stranách stejná. Já mám na napínácích značka, takže kontroluji podle nich. Ještě se koukni, jestli nemáš vůli v krku řízení. GS má centrální stojan, tak stačí, aby ti někdo zatížil zadek a už máš předek ve vzduchu. Pak vezmeš za obě trubky dopředu a dozadu. Nesmíš cítit žádnou vůli. Pak ještě vůli v ložiskách v kolech. Řidítka dáš do krajní polohy (stále ne stojanu), někomu řekneš, aby ty řidítka držel a vezmeš za kolo do stran a taky nesmí mít vůli.

(reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:42 | Nahoru | #8

Generiq>No nevím. Určitě nebylo pohnuté rámem nebo vidlema? Bych to viděl na crash.

Nekaž Mu radost!To je posledni varianta.

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:44 | Nahoru | #9
nevyváženost se právě projevuje mezi 40 až 80km/h mění se to podle gemetrie uložení kol a jejich rozměrech, skus ještě změřit zadní kolo ( vyosení při šponování)

(reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:44 | Nahoru | #10
nedojed> Nedávno jsem tohle řešil. A bylo to zadní kolo a hodně utáhnuté řízení. Teď drží stopu jako předtím. Samozřejmě nevylučuju že je někde něco hnutého.

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:49 | Nahoru | #11
A jak se ta motorka chová v zatáčkách při tech rychlostech 40-70? Jinak na ty rysky na GS pozor rači bych se tim neřídil(jestli máš gs tak víš o čem mluvim).

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:50 | Nahoru | #12
díky díky jako na crash to nevypadá,protože barva je origo a jediné viditelne poskození je lehce škráblý výfuk a padák.O víkendu to ještě zkouknu.když jsem to kupoval byla tam funglovka na předním kole tak je možný že to ten borec nenechal vyvážit..

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 10:55 | Nahoru | #13
jiank mám i fotky takže pokud by jsme byl někdo alespon přibližně podle nich něco říct mohu vám je poslat

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:02 | Nahoru | #14

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:05 | Nahoru | #15

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:06 | Nahoru | #16
jj viz ostatní, buď utažený krk nebo naopak moc volný + zkontrolovat zda jsou kola v zákrytu, vyvážení kol se projeví až nad +100km/h

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:07 | Nahoru | #17

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:08 | Nahoru | #18

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:08 | Nahoru | #19

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:09 | Nahoru | #20
Jinak ono to nijak neklepe jen se se mnou prostě "pere"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:13 | Nahoru | #21
zkontroluj tay krk řízení,jestli nemáš vůli(vyběhaný ložiska).

Motorku hoď na centrál(př. kolo musí být v luftu),vem ze předu za vidle(za oba tlumiče) a pohybem do předu a do zadu vyzkoušej,jestli nemaj vůli.

Poznáš to taky když sedneš na moto,vemeš za př. przdu(ještě lépe opřeš kolo o obrubník) a budeš se snažit tlačit moto vpřed a hned vzad(vůli bys poznal,kdyby v tom jako by cvakalo,nebo něco přeskakovalo,ale to už by musela být sakra vůle).

Zkontroluj dotažení z. kola + závlek př. + z. kola,jak tu někdo psal.

Naposledy editováno 19.03.2008 11:28:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 11:33 | Nahoru | #22
mari> co si mám představit pod pojmem závlek?

(reakce na) Motorka nedrží stopu GS 500E

19.3.2008 v 12:06 | Nahoru | #23
Tagstein> jak psal Kov:
" Rovnou deskou. Přilož ji z boku k zadní gumě z jedné i druhé strany a musí mít stejnou vzdálenost od přední gumy na obou stranách."

Jen doplnim,že ty rovný latě je lepší přitáhnou ke kolu tak cca 10 cm od země(aby se měly pořádně o co opřít a bylo to přesnější)

Nebo za sebou někoho vyšli,až se pojedeš projet,ať na to ze zadu při rovné jízdě mrkne.Pokud by to bylo o dost,tak se to pozná i takhle...

Ale tipnul bych to spíš na tu vůli v řízení,nabo naopak moc dotáhlej krk...

Naposledy editováno 19.03.2008 12:07:12

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.6.2008 v 17:40 | Nahoru | #24
když to rozjedeš po rovině tak na 60 km/hod pustíš řídítka a šlapleš na zadní brzdu a motka pojede pěkně rovně, tak je rám OK. Stopu seřídíš tak, že dáš motku na hlavní stojan, vezmeš dlouhou rovnou lať a tu přiložíš k přednímu kolu tak, aby se dotýkala z boku kola v obou bodech a zároveň se musí dotýkat i zadního kola v obou bodech. Pokud se dotáká zadního kola jen v jednou bodě, tak je třeba to napínákama doštelovat, ale tenhle postup je přece jasnej. Takže hodně zdaru.

Motorka nedrží stopu GS 500E

19.6.2008 v 20:46 | Nahoru | #25

Agent>Stopu seřídíš tak, že dáš motku na hlavní stojan, vezmeš dlouhou rovnou lať a tu přiložíš k přednímu kolu tak, aby se dotýkala z boku kola v obou bodech a zároveň se musí dotýkat i zadního kola v obou bodech.



Trochu blbost ne? přední kolo je širší, jak zadní, takže tu lať přiložíš k zadnímu kolu, tak aby se i opírala na 2 místech. napřed na jedné a pak na druhé straně a k přednímu kolu musí být na levé i pravé straně stejně daleko. to co píšeš ty by šlo na moto se stejnýma rozměrama gum.

Naposledy editováno 19.06.2008 20:46:49

Motorka nedrží stopu GS 500E

21.6.2008 v 15:12 | Nahoru | #26
OK ! Jasně, já věděl, že se dobereme ke správnému výsledku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist