http://www.ctyrkolky...stribrna-leskla.html
http://www.ctyrkolky...lba-w-tec-v127-.html
http://www.ctyrkolky...ilba-w-tec-v270.html
... měl jsem poměrně hodně zkušenýho kolegu, angličana jako řiditele nákupu pro celou střední Evropu a on školil a přednášel ...
první co vždy napsal na flipchart bylo :
COST IS FACT, HOWEVER THE PRICE IS POLICY ... to by se dalo tesat do kamene
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přilby kolem 2000kč
Naposledy editováno 24.07.2015 12:26:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přilby kolem 2000kč
puffybodie píše: Pietro92> Blázne, jak v tom můžeš vyjet. Za ty prachy ti to musí sundat i vítr z hlavy. A nedej bože, že proti tobě poletí Slunéčko sedmitečné. To budeš mít čistý průstřel hlavy raz dva.
Hele je horko tak mi to nemyslí a doufám, že to byla ironie :D
Jinak já mám jen 125 takže myslím, že rychlosti do 130 km/h (spíš 110km/h) by mohla zvládnout. Až ji projedu pořádně tak uvidím jak je to s hlukem atd. ale zatím to je podle mě v poho. Jen si musím dobře sednout protože mám na kombinéze hrb a když sedím blbě tak to spolu s helmou vydává takové docela blbé zvuky :D
Tak hrb a helmu máš v kombinaci místo laďáku ne? Aspoň nepříjdeš o záruku
Někde jsem četl, že ty normy jsou jen na určité místa přilby a že ty dražší modely více vydrží. Každopádně na tu mou doufám stačí to co mám :).
Jinak děkuji :) a ono to vyšlo lépe i o proti jiné RS4 protože ta má je sice nová ale z roku 2012
PS: Ale kdybych tam měl laďák tak to slyší i ostatní né jen já ale tak to se časem vychytá abych se toho zvuku zbavil...
Naposledy editováno 24.07.2015 14:33:02
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přilby kolem 2000kč
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
Dalším důležitým kritériem je hmotnost přilby. Ta bývá na skeletu u kvalitnějších přileb obvykle vyznačena na nálepce. Samozřejmě: čím lehčí přilba, tím menší únava, ale je třeba si uvědomit, že bezpečnou přilbu příliš lehkou vyrobit nelze. Obáváte-li se, že přilba bude příliš těžká, můžete si vyzkoušet malý trik: vetknete-li doprostřed vnitřku přilby vztyčený ukazováček, a přilbu na něj postavíte, sledujte, nemá-li přilba tendenci naklánět se dopředu nebo dozadu. Pak jde o přilbu nevyváženou a na delší jízdy nepříjemnou. S vyváženou těžší (ale bezpečnější) přilbou budete spokojenější, než s lehčí, ale nevyváženou.
Což by znamenalo ze čím lehčí Tím méně bezpečná ...blabol
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
Naprosto souhlasim s uzivatelem Cook a nektere nazory jsou pro me dost zarazejici - prilba za 2500 CZK proste nebude nikdy mit stejnou ochranu jako prilba za 10000CZK. Priznavam jsem majitelem prilby Arai, takze urcite je na me strane urcita zaujatost.
Avsak k problematice helem (moje poznatky ze cteni nekolika studii, ktere byly na tohle tema provedeny + videa z testovani helem udelanych tusim Svycary, povinne video v nasi autoskole) – problemem vsech diskuzi na ceskych i zahranicnich forech je dle meho prilisne spolehani na oficialni certifikace Snell, SHARP, Dot, ECE, .... (mmchdm homologace je minimalni povolena hranice) a naprosta ignorace dalsich odvetvi lidske cinnosti (napr. hokejove sporty: ice, ball, inline; nebo ruzna bojova umeni se zbranemi arnis/kendo; vojenstvi – napr. tankova technika, balisticka ochrana, apod.). Kdo nekdy dostal pri hokeji kroscek na hlavu v lacine helme s molitanem a v drazsi helme s gelovymi narazovymi tlumici, tak rozhodne nebude tvrdit, ze helma za 2500CKZ je proste ok.
Zakladnim problemem vsech certifikaci je, ze vzdy meri jedno jedine hledisko a tim je schopnost vnejsi „skorapky“ ustat naraz vicemene v ruznych smerech (vcetne „kouleni“ po silnici) – kriminalisticky receno - tupym predmetem o urcite rychlosti a vaze. Pak se samozrejme meri, zda helma praskla, nepraskla, jak k masivni deformaci doslo, apod. (napr. tohle vede k tomu, ze helmy dle americkeho Snellu jsou mnohem tvrdsi nez napr. helmy dle ECE, coz paradoxne vede k nizsi absorbci energie) viz. video testovani Sharp - http://sharp.direct...elmet-safety-scheme. Základním předpokladem tak je, že dávají do přímé úměry rychlost a konečné dopady na lidské zdraví (bohužel tenhle předpoklad už byl několikrát vyvrácen – plus zkušenosti např. z hokeje a otřesů mozku). Analýza SHARP (zejména rotace) je na webu University of Birmingham (Critical evaluation of the SHARP motorcycle helmet rating).
Základními problémy v hodnocení přileb jsou pak následující:
1) Zadna certifikace nemeri ucinnost vnitrnich casti helmy (narazove tlumice, vycpavky, nekolik ruzných kompositovych vrstev, apod.) – tedy absorpce + prenos dopadove energie na mozek, potazmo kosti a svalstvo cloveka + testy na rozlozeni energie dopadu. Asi nejlepsi demostraci jsou pak americke testy s balistickou zelatinou, ktere jasne ukazali, ze drazsi helmy maji mnohem lepsi rozlozeni energie dopadu na vetsi plochu + vyssi absorbce. Tedy strucne receno, pokud si nekdo da na hlavu obycejny dreveny prkno a ja ho prastim baseballovou palkou, a pak mu dam na hlavu nekolik ruznych vrstev materialu + nejake penove tlumice a prastim ho stejnou silou, tak rozdil v dopadech na cloveka bude extremne rozdilny.
2) Dalsim problemem je, ze zadna certifikace neresi to, co napr. kritizuji japonsti vyrobci a to je dopad ostrym predmetem (standardne v urcitem procentu pripadu dochazi napr. k „setkani“ motorkare a zabradli ci plotu). Opet napr. Arai standardne tyhle testy na svych helmach provadi (takze helma s nekolika vrstvami je lepsi nez helma s jednou jedinou vrstvou – coz je naprosta vetsina lacinych helem).
3) Dale se take neresi napr. tvar helmy a dopady na krcni pater – standardne obecne v dost velkem procentu pripadu dochazi k tomu, ze motorkar se „kutali“ po silnici. Byly zaznamenany pripady, kdy napr. motokrosova helma na silnici se „zasekla“ a motorkar mel masivni deformace krcnich obratlu.
4) Konstrukce helmy (integralni, otevrene + váha) + upevneni (pasky, klipsy, apod) + vnitrni usporadani (standardne pretaceni helem) má také obrovský dopad na účinnost helmy (viz. např. studie z Tchajwanu - Effectiveness of different types of motorcycle helmets and effects of their improper use on head injuries).
Bohužel jediným vodítkem tak pro laiky opět zůstava cena a základní popis charakteristik. Na druhou stranu, každý má právo vlasnti volby, ale podle meho plati jedno rceni, ktere jsem videl na americkem serveru – kazdy jezdi v takove helme, na jakou si ceni svoji hlavu
Naposledy editováno 24.07.2015 16:51:55
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
EDIT: Tloušťka výstelky helmy se liší i velikostí (hlavy), protože jeden typ helmy se nevyrábí v 10 velikostech (maximálně 2 nebo 3 u některých výrobců), mění se výstelka
Naposledy editováno 24.07.2015 17:03:36
21hopperfun píše: A když už si zmínil ten článek tak ti z toho taky vytrhnu něco ....
Dalším důležitým kritériem je hmotnost přilby. Ta bývá na skeletu u kvalitnějších přileb obvykle vyznačena na nálepce. Samozřejmě: čím lehčí přilba, tím menší únava, ale je třeba si uvědomit, že bezpečnou přilbu příliš lehkou vyrobit nelze . Obáváte-li se, že přilba bude příliš těžká, můžete si vyzkoušet malý trik: vetknete-li doprostřed vnitřku přilby vztyčený ukazováček, a přilbu na něj postavíte, sledujte, nemá-li přilba tendenci naklánět se dopředu nebo dozadu. Pak jde o přilbu nevyváženou a na delší jízdy nepříjemnou. S vyváženou těžší (ale bezpečnější) přilbou budete spokojenější, než s lehčí, ale nevyváženou .
Což by znamenalo ze čím lehčí Tím méně bezpečná ...blabol
Já jsem tam nic takového nevyčetl Ale je jasné,že se s váhou nedostaneš pod nějakou hranici,při dodržení určité bezpečnosti.
Dráťa píše: Nikdo přece nezpochybňuje, že různé helmy poskytují různou ochranu v různých situacích. Jen mě (a koukám nejen mě) sere, že je tu automaticky postaveno rovnítko mezi cenu a ochranu. To je prostě blábol. Prostě helma za 5 tisíc není o 10% bezpečnější než helma za 4 a půl litru a o 20% bezpečnější než helma za 4 litry. Ani ve vynaložených nákladech na výrobu by tohle neplatilo, a s rozdílnou cenovou politikou výrobců je to naprostá pitomost.
EDIT: Tloušťka výstelky helmy se liší i velikostí (hlavy), protože jeden typ helmy se nevyrábí v 10 velikostech (maximálně 2 nebo 3 u některých výrobců), mění se výstelka
Tak tenhle blábol jsem tu také nikde nečetl Já jsem zahlédl jen bláboly,proč kupovat helmu za 10,když ta za 2 je stejně bezpečná,néli bezpečnější.
Naposledy editováno 25.07.2015 12:22:15
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
Naposledy editováno 24.07.2015 19:00:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přilby kolem 2000kč
21hopperfun píše: Stejně me nevymluvis ze než se rozlitne škopek za dvojku tak budeš mít jiný problémy ....krk a spol .. A co si budem namlouvat když tady argumentujete ze na něco narazis helmou napr Zábradlí nebo plot tak si myslis ze helma za dvacet ti pomůže ? Možná tak ve dvaceti nebo čtyřiceti nad kilo tam zůstane viset hlava i se skopkem ale jak kazdej chce kdyt koupit si může kdo chce co chce
Nemusí to tak být. Můžeš si dát pecku o asfalt a co by kvalitnější helma v pohodě zachránila, tak ta míň kvalitní už to prostě neustojí a máš hematom na mozku a hotovo. Je to jen příklad, nechytej mě za slovo. Ale já mám svoji hlavu moc ráda na to, než abych spoléhala, že jsou všechny helmy stejně účinné bez ohledu na cenu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přilby kolem 2000kč
HondaGiRRl píše: Nemusí to tak být. Můžeš si dát pecku o asfalt a co by kvalitnější helma v pohodě zachránila, tak ta míň kvalitní už to prostě neustojí a máš hematom na mozku a hotovo. Je to jen příklad, nechytej mě za slovo. Ale já mám svoji hlavu moc ráda na to, než abych spoléhala, že jsou všechny helmy stejně účinné bez ohledu na cenu
někteří lidé zde mi přijdou že už mají dávno úraz hlavy zasebou bohužel s trvalýma následkama
1 reakcí na tento příspěvek Výběr přilby kolem 2000kč
Btw. Lepsi vybourat se v Dacii Logan nez treba v Audi Q7, protoze je to vesmes to samy a splňuje podminky pro provoz na pozemních komunikacích ze jo ?
Takze igelitka, montazka a nálepka s Eckem a vsichni si budou pískat jakou sehnali libovku a se vsema predrazenejma prodejcema vyběhli