chci se zeptat jak se postupuje u nehody.
Nejdřív vypíšu info.
Hlavní silnice je pozvolné V, prostě klasická pěkná zatáčka. Uprostřed ,,V" se napojují dvě vedlejší silnice. Takže celá silnice je klasický kříž... Zespoda a zleva hlavní a zezshora a zprava vedlejší. Jede motorkář na Aprilii RS 125 zespoda a traktorista zleva. Traktorista se rozhlédne, ale nemůže motorkáře vidět přes autobusovou zastávku a v tu dobu posekané (vyvýšené oproti silnici) pole. Začne tedy přejíždet a přijíždím já. Traktor ASI vidím, ale co táhne ne. Před srážkou se snažím uhnout a vezmu kovový rám rotační sekačky (celkem dlouhá, nízká a v barvě silnice) helmou a ramenem. Bohužel ani nebrzdím.
Výsledky: Dívka a její maminka čekající na bus volají záchranku. Přijedou dvě a nakonec vrtulník. Já jsem měl krvácení do mozku, denervaci ruky (operace), zlomené žebro, pneumotorax, zlomenou záprstní kůstku, nalomené zádové i pření obratle a něco s kolenem (naštěstí rentgen je v pořádku). Pánovi jsem, soudě podle helmy, sedřel lak z rámu kovového.
Potom léčení asi měsíc v nemocnicích a měsíc v Kladrubech (data už nevím přesně).
Policisté to vše posoudili jako mojí chybu a předali to město. Zástupce vše posoudil jinak a dal zpět policii jako trestný čin ublížení na zdraví. Požádali mě o dokumentaci ze zdravotních zařízení a poté o sepsání protokolu. Vše proběhlo a nyní mám čekat na dopravního experta (motorka je doma s proraženou vidlicí, bez plastů u nádrže, sklem, světly a ještě ohnutá řídítka).
U nehody jsem ani nebrzdil. U policie jsem byl asi už před měsícem až půl měsícem.
Lidé mě neviděli (snad jeden a ta maminka dívky), ale už podle zvuku jsem prý jel rychle. A ještě drobnost. Pokud už odbočím proč se podívám zpět (traktorista se prý otočil a netuším proč pokud mě neviděl)?
Takže se chci zeptat co všechno expert zkoumá, jak dlouho trvá než se expert ozve, jak bude policie postupovat a co z toho všechno plyne.
Díky všem za četbu něčeho takového a za odpovědi.
Naposledy editováno 25.04.2016 23:23:42
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda s traktorem - papíry a podobně
to sreetwiew je uzasna vec jasne prozrazuje polohu zastavky 150-200 metru od krizovatky krizovatka je vyznacena dopravnim znacenim
(mimochodem traktor zde nedava prednost zprava jak se mnohi pletou traktor dava prednost protijedoucimu vozidlu pri odbocovani vlevo to ze jede rovne je nepodstatny hlavni cesta zabocuje z pohledu traktoristy vpravo a proto je motocykl protijedouci vozidlo)
ridic motocyklu se obhajuje nevidenosti za zastavkou coz je blbost vzhledem na vzdalenost zastavky od krizovatky 150-200 metru a vzhledem na velikost zastavky nebyl videt z pohledu traktoristy 6 metru vzhledem na tuhle vzdalenost traktorista opravnene zacal odbocovat na vedlejsi silnici
traktorista prakticky uz byl mimo hlavni silnici na silnici uz bylo jenom pripojene zarizeni ktere motocyklista udajne prehlid i kdyz toto zarizeni je jasne oznaceno ako prekazka sikmymi pruhy a odrazkama a obtrel konec tohohle zarizeni o kterem tvrdi ze bylo nizke a splyvalo s cestou tak at se na mne nezlobi jak ho mohl strejchnout prilbou a ramenem ?
co je nejdulezitejsi ridic motocyklu vubec nereagoval na vzniklou situaci i kdyz mel dost casu jestlize tvrdi ze sel predepsanou rychlosti tak z 90 by v klidu zabrzdil na 40 metrech a on mel 150- 200 metru vule takze ja se jednoznacne priklanim k vine ridice motocyklu
jeste dovetek tam ktomu jednomu uz nevim nick ridic je povinne prispusobit rychlost jizdy tak aby zastavil na vzdalenost na kterou ma rozhled a to plati nejen kdyz je mlha apodobne blbosti cos tam popsal ale take ti muze vopravdu stat za zatackou tatra ktera bude radne oznacena jako prekazka a promin ale stojici vozidlo treba neoznacene nemuze spusobit dopravni nehodu s prostyho duvodu ze se nehejbe ! a rovnez ani jakakoliv jia nepohybliva prekazka , kazdej pravnik si vyklada zakon podle sebe a proto to taky tak vypada vyklad zakona se vzdy vyzaduje od predkladatele ne od pravnika
Pokud mě traktorista za zastávkou neviděl, znamená to, že jsem byl přibližně 500 metrů od traktoru, protože je zde ještě horizont. Tzn. že cesta od najetí na horizont až po místo srážky bych při konstantní rychlosti 90 km/h (což je blbost) byl za 5,5 vteřiny. Na tu dálku a rychlost bych si traktoru všiml. Ale pokud provede manévr a myslí si, že nic nejede - údajně mě neviděl, musel bych valit přes 170 km/h, abych to stihl od horizontu k němu pod míň jak 3 vteřiny.
Pokud mě neviděl za zastávkou narazil bych dopředu. Pokud vjel do křižovatky a nemohl mě vidět a já narazil do zadní části, musel bych jet přes 170km/h a to není na mé bývalé motorce možné.
Jeho zařízení splývalo s terénem barvou a nikoli výškou. Navíc pokud výška motorky v sedle je 800mm a vzdálenost ramena při zalehnutí od sedla vertikálně může být plácnu 10-20 cm? Tak vychází 1 metr nad zemí. Takže náraz ramenem a hlavou je možný.
Ještě dovětek - Vozidlo nesmí stát 5m za a ani před křižovatkou. Tzn. že pokud stojí, může ohrozit dopravu.
Nevymlouvám ti tvůj názor, ale osočovat se nenechám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda s traktorem - papíry a podobně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda s traktorem - papíry a podobně
Bornys píše: zeleznykon> ¨Dalsi znalec predpisu......
koukam ze to stale sledujes1 reakcí na tento příspěvek Nehoda s traktorem - papíry a podobně
Pokud mě traktorista za zastávkou neviděl, znamená to, že jsem byl přibližně 500 metrů od traktoru , protože je zde ještě horizont. Tzn. že cesta od najetí na horizont až po místo srážky bych při konstantní rychlosti 90 km/h (což je blbost) byl za 5,5 vteřiny. Na tu dálku a rychlost bych si traktoru všiml. Ale pokud provede manévr a myslí si, že nic nejede - údajně mě neviděl, musel bych valit přes 170 km/h, abych to stihl od horizontu k němu pod míň jak 3 vteřiny.
Pokud mě neviděl za zastávkou narazil bych dopředu. Pokud vjel do křižovatky a nemohl mě vidět a já narazil do zadní části, musel bych jet přes 170km/h
cimz jednoznacne priznavas zes mnel casu dost jenom jsi nereagoval na situaci protoze jsi vylit spoza horizontu presne jak to popisujes a proto zes nebyl u zastavky nemohl jsi mu narazit do predku ale az do zadu tady vubec neni c resit kdybys narazil dopredku jeho vina kdyz jsi narazil ne do zadku ale az do pripojenyho zarizeni tam je to jednoznacne tvoje vina a kdybys byl chlap tak sis to davno priznal jenomze to ty nejses
...motorka byla Aprilia 125, tak bych tebou vypočítanou rychlost 170 km/h bral s rezervou
...třeba udělal chybu, ale tvoje navážení má vést k čemu? K písemné omluvě cechu traktoristů?
po několika letech se vše usneslo na poloviční vině pro každého. Původně plná vina já, potom plná vina on, pak různý čoro moro. Konečný verdikt podle Policie ČR, k čemuž můžu mít výhrady, ale to už nic nezmění, je vina 50/50. Já si obhájil, že mi tam vjel, částečně se povedlo rozmluvit Policii moje rychlost a další. Osobně jsem spokojen, samozřejmě člověk by bral plnou vinu na něm, ale můžu být rád, že vše dopadlo jak dopadlo.
Ještě abych se vrátil ke zranění, tak s rukou musím celý život cvičit, rehabilitace apod., ruka bolí při delší nečinnosti (třeba když týden necvičím). Takovejch případů je spousta. Kdyby se neštěstím stalo něco někomu z Vás a byli by jste odkázáni na rehabilitaci, tak doporučuju RÚ Kladruby.
A ještě ke Kladrubům, kdyby jste někdy chtěli se podívat jak jsou i ty po nehodě veselý nebo se projet a zastavit se za dalšími jednostopaři, každý rok pořádá Lumír akci Keep Respect ;)
EDIT: PČR dává vinu mě i po najatém soudní znalci a provedení analýz, ale pojišťovna věří v 50/50.
Naposledy editováno 09.06.2016 01:04:55
Já v 1987 přeskočil u Tábora traktor. Traktorista Falada z Podboří zapojil obráceně zásuvku na přívěs, přívěs blikal doprava a když jsem jej předjížděl = odbočil taktor doleva - a že traktor dokáže odbočoit na pětikoruně. Takže jsem mu přeletěl hlavou napřed přes kapotu a vzápětí za mnou i moje Čezetka .
A zkušenost = nikdy nevěř ožralému traktoristovi, že Ti zaplatí co způsobil /// a nikdy nespoléhej/nevěř traktoru (ani jinému), že co ukazuje také udělá.
Třeba někdy navíděnou v jedné stopě (v září v Kadani na nekomerčním setkání 32. Chartosletu).