globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.4.2015 v 08:52 | Nahoru | #781
Martic> to se neboj klidně pojedem něco lehčího, já jsem taky teď rok nejezdil takže se do toho pomalu zas dostávám

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.4.2015 v 19:58 | Nahoru | #782
Dobře, tak se na nějaký víkend můžeme smluvit třeba přes PM. Čas bych si snad udělal. Jinak, jestli se můžu zeptat, proč ta roční pauza? Snad ne nějaký úraz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.4.2015 v 08:33 | Nahoru | #783
Martic> Nene naštěstí žádnej uraz jen jsem prodal xmoto co jsem měl dřív na enduro a koupil Wrko a prostě jsem musel čekat než našetřím a dám všechno dokupy.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.4.2015 v 22:33 | Nahoru | #784
Rider23> Mě dnes bohužel úraz potkal. Po nešťastném přeletu řidítek na kole mi rupla klíční kost . Na motorce se tedy minimalně tak měsíc nesvezu

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.4.2015 v 11:50 | Nahoru | #785




1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.5.2015 v 09:49 | Nahoru | #786
Mohl bych se zeptat jaké tady máte zkušenosti z převodem do síly? Já mám převod 13/50, jede mi to pěkně a hlavně při výjezdech ocením velkou rozetu,.. Jen mi vrtá hlavou jestli není 50z rozeta příliš na tuhle motorku,...jestli radši nezvolit převod 12/46 nebo nebo 13/46? Co jste kdo vyzkoušeli?? moc tady o tom není,...jen něco ve stylu v zadu větší rozetu a o zub menší kolečko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.5.2015 v 10:23 | Nahoru | #787
Rischwon> 12z kolečko uz bude vic tahat retez, mysim ze 50z rozeta nicemu vadit nemuze. Jen s tou 50z to uz musi pri nejakym kilu dost tocit ne?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.5.2015 v 10:37 | Nahoru | #788
Kome> už jsem něco vyhledal na offmotu na vlákně o WR250R,..říkají že 13/46 je ideální kompromis pro jizdu 50/50 silnice/terén,...ale do terénu je převod 13/49 či 13/50 optimální. Takže je to v pohodě,...spíš my to začlo wrtat v hlavě skrz životnost atd,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.5.2015 v 11:17 | Nahoru | #789
Jinak co se týče té rychlosti, tak při přesunech jsem jel tachometrových 125km/h a zdaleka to nebylo na vrcholu otáček,...ještě by šla ale moc sem se na té silnici necítil,...každopádně ta hodnota si myslím že nebude pravdivá,...při větší rozetě to asi nadměřuje v mém případě o 15 až 20% navrch,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.5.2015 v 11:57 | Nahoru | #790
WR přemeruje skoro o 8% už v základu, s 50z rozetou uz budes skoro na 24% :)

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2015 v 12:50 | Nahoru | #791
Nechystáte se někdo na moto sraz Euro Bike Fest v Pasohlávkách? Snad tam potkám nějaké WR R/Xkaře,..... http://www.eurobikefest.cz/

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.6.2015 v 15:53 | Nahoru | #792
Tak o víkendu jsem byl na EBF, WRka nikde, ale super akce,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.6.2015 v 09:53 | Nahoru | #793
Zdravím WRkaře, dal jsem si pár jízd s otáčkoměrem a zjistil jsem že mi 4 a 5 vytočí max 9940 otáček za minutu,...víc se to nehnulo ani o otáčku,....první 3 rychlosti jsem do plna nezkoušel a 6 je spíše udržovací,...začíná byt teplo tak při zahřátém motoru jsem na rovince otestoval limity,... jestli jste to někdo zkoušeli kolik vám vytočí vaše WR? Nemůže ten strop 9940 způsobovat omezovač či airbox flapper?

Další věc nesvítí mi brzdové světlo? Měl někdo podobný problém na svém WR?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.6.2015 v 16:04 | Nahoru | #794
http://www.motorkari...oakce/akce/?aid=8723

Supermotard akce,... nějaké WR Xko????

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.7.2015 v 17:07 | Nahoru | #795
Wrkáři žijete ještě ?



">http://www.motorkari...061752472.jpg][/img]

Naposledy editováno 07.07.2015 17:14:56

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.7.2015 v 11:10 | Nahoru | #796
Wrkáři beztak pořád jen jezdí

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.7.2015 v 21:40 | Nahoru | #797
Rischwon> poznávám, že to je pravda a ani nemám čas zpracovat videa a data z race chrono, když jsem trénoval na takový malý trati.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.7.2015 v 07:12 | Nahoru | #798
 
Aktuální PM a emailová komunikace:

...

Datum: 17. 7. 2015 22:32:06

Ahoj Dovi,
prosím Tě o radu. Koupil jsem nakonec crf 250 m s najetými pouze 350km. Poraď mi prosím tě jak ji správně zajet, čeho se vyvarovat a co naopak nezanedbat. S novou motorkou nemámm žádnou zkušenost Prej po 1000 km je potřeba zajet do servisu na kontrolu a výměnu oleje ap. To je nutný tak brzo?

Díky moc. Xxxxx

__________
 

U nové mašiny je to zatím stále záběhový režim, kdy se snaž střídat rychlostní stupně víc než je obecně nutno a taky měnit často otáčky plus zátah a brzdění motorem, aby si to pěkně spolu všechno vzájemně sedlo a aby se správně vymezily provozní vůle.

A vždycky, a to i po záběhu, po každém studeném startu nejprve zahřej motor a spol. klidnou jízdou bez zbytečně velké zátěže a plyn přidávej spíš pomaleji a s citem, aby to ještě studený motor stačil s rezervou pobrat. Mašina se Ti odmění dlouhou životností, celkovou dlouhodobou spolehlivostí a nízkou spotřebou paliva i oleje.

Co se první výměny motorového oleje a filtru týče, tak je pravda, že i u Hondy CRF 250L/M je předepsána po 1000 km.
Z výroby je tam totiž zajížděcí olej a ten je nutno po těch prvních zhruba 15 až 20 motohodinách vyměnit za kvalitní normální olej, např. Motul 5100 10W-40 apod.

Ahoj a měj se
Dovi

____________________
 

EDIT 20.7.2015 - pokračování...
 

Datum: 19. 7. 2015 18:55:51

Ahoj Dovi, nezlob se, zas neco potřebuju vědět nedočetl jsem se v příručce, jestli je nutné nebo doporučené nastavovat tlumiče podle zatížení váhou (a především zadní pokud jedou dva jezdci nebo jeden). Vím že u xt 660 se to tam nějak nastavovalo, ale u crf nemám páru. Děkuju a už ti dám nějakou dobu pokoj

Xxxxx

__________
 

Nutné to není, ale vhodné to obecně je, i když Ty máš motarda CRF 250M, který je už z výroby osazen tužšími pružinami než jsou použity u endura CRF 250L. Přesto pokud bys většinou jezdil ve dvou (to je asi nepříliš pravděpodobné vzhledem k nízké nosnosti CRF, jeho sedlu a vůbec k celkovému určení motardu) nebo na hodně rozbitém povrchu, tak bys mohl s tím defaultním a univerzálním továrním nastavením zkusit trochu zalaborovat a postupně měnit předpětí zadní centrální pružiny. Teda aspoň doufám, že vzhledem ke snadné technické proveditelnosti by minimálně to předpětí zadní centrální pružiny mohlo jít u CRF 250 L/M regulovat, přestože jinak je myslím celý podvozek CRFka prakticky nenastavitelný. Takže ani s regulací odskoku a spol. a se zásadním charakterem tlumičů (předek i zadek) nic moc neuděláš, jedině něco málo můžeš změnit výměnou jejich olejových náplní. Předek bude myslím si u CRF 250 L/M na 99.9% nestavitelný, čili tam by v případě nutnosti mohla jako první varianta pomoci výměna stávající pružiny za jinou/vhodnější. Je tam v přední vidlici tuším jenom jedna vinutá pružina (v jednom kluzáku).

Ale tipnul bych si, že určitě alespoň teď ze začátku to nebude nutné, dokud se pořádně nerozjezdíš a nebudeš častěji narážet na limity podvozku CRF 250 M, takže bych spíš NEDOPORUČOVAL v tom utápět skoro zbytečně peníze - CRF je docela dobrý stroj pro to, k čemu je primárně vyroben, a snažit se dělat z něho něco jiného nemá (a zvlášť bez zkušeností s laděním podvozku a bez potřebného technického zázemí) valný smysl.

Jinak nejlíp by zřejmě bylo konzultovat tyto záležitosti přímo s majiteli a uživateli těchto strojů, a např. zde na Motorkářích bych nejspíš začal v diskusi "Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty": http://www.motorkari.cz/tema/?t=135506

Zlom vaz
Dovi
 

Naposledy editováno 20.07.2015 16:05:47

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.7.2015 v 11:09 | Nahoru | #799
Ahojte všiml jsem si na svém wrku při jízdě ve dvou v takovým tom pomalým tempu, že se dost hřeje zadní díl vejfuku a dost to je cejtit i na noze jak to hodně hřeje. Může to bejt tím, že motor nevytáčím tak moc, aby se otevírala přívěra na vejfuku a tím pádem se hřeje ten zadní díl, nebo by to mohlo bejt špatným nastavením otevírání vejfukový přívěry ? U jinejch motorek jsem si zatím tohohle nevšiml. Laděný vejfuky tyhle problémy asi nemaj co ?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.8.2015 v 09:46 | Nahoru | #800
já když jsem jel jen v kraťasách na rohlíky tak ten svod celkem fest pálil a to jsem ujel dohromady 2km, ...... to co popisuješ dává smysl,..ta přívěra je přivřená kvůli hlukovým limitům a víc to hřeje když je menší prostor

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.8.2015 v 19:20 | Nahoru | #801
Zdravím, dovolím si dát přímo sem:

http://www.motoinzer...882891-wr-250-r.html

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.8.2015 v 11:26 | Nahoru | #802


kdo umí ten umí,....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.8.2015 v 16:41 | Nahoru | #803
Rischwon> Best

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.8.2015 v 16:45 | Nahoru | #804
sup005> Oprav Best

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.8.2015 v 12:09 | Nahoru | #805
http://www.motorkari...lue-2016-824609.html

nechcete někdo k modrému WRku slušivý komplet,....já si bohužel koupil o číslo menší,...info v inzerátu,....




2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.9.2015 v 16:27 | Nahoru | #806
nema nkdo tip kde sehnat rozumny kryt motoru? neboj kde jste kupovali? dik

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.9.2015 v 16:00 | Nahoru | #807
luke21> já už jsem to koupil s motorkou,..takže těžko říct,..když jsem se na to díval, tak v čr se to velice těžko shání,..spíš si to nech poslat s USA, ale asi se to prodraží,..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.9.2015 v 16:06 | Nahoru | #808
Po bahení offroad vyjíždce sem se začal dívat po nějakém jiném krytu rozetového kolečka,...protože jsem ten originální plastový kryt měl plný blata a citíl jsem na výkonu že to drhne,...kdyby někdo chtěl tak se může připojit na http://www.mototechnika.cz/ aby jich objednali víc (kod zboží je ZE80-9614),..stojí to cca 1000kč ale ten design je perfektní.





Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.10.2015 v 21:02 | Nahoru | #809
Super vlákno :
Vybírám motorku a chci jít právě do nějakýho lehkýho tupýho endura a tady jsem se dozvěděl opravdu dost užitečných informací.

Jinak, co byste mi doporučili ? Vybírám mezi Yamahou WR 250r a Kawasaki KLX 250. Všude čtu, že yamaha je trochu jinde, takže je mi jasný, že je lepší. Ale možná, že i KLX by mi stačila bohatě. Teď budu dělat řidičák do 35kw a do teď jsem jezdil jen na 50ccm skůtru a občas se projel na nějaký 125. Chci jezdit hlavně na silnici, ale občas si zajezdit po polních cestách nebo zablbnout na louce.
Motorku chci kupovat nějakou ojetou, co nejlevnější (max tak +- 70 000kč)
+(pro mě) pro Kawu : víc se mi líbí designově, víc by mi asi vyhovovalo její civilnější pojetí (nižší poses, měkčí sedačka atd..), asi ji snáž seženu za rozumnou cenu
+ pro Yamahu: je výkonnější, lepší podvozek.. celkově je to asi kvalitnější motorka

Ještě bych taky uvažoval o Betě Alp 4, která by taky mohla bejt slušná a možná i levnější, ale líbí se mi z nich(nevím proč)nejmíň.
V mojem výběru by asi neměla chybět CRF250l, ale přijde mi už celkem těžká ( podle specifikací) navíc čistě subjektivně Honda není zrovna moje oblíbená firma a stejně jsem jí v inzerátech téměř neviděl.
Nezavrhnul jsem ani motárd verze jak WR250X tak Betu M4.

Co by bylo pro mě nejlepší ? Chci slyšet vaše názory.
Nakonec možná stejně budu muset koupit to, co se zrovna výhodně naskytne.

Předem díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.10.2015 v 21:44 | Nahoru | #810
Tak jsem měl tu čest poznat majitele WR250X přestaveným na eRko - uživatele Rider23. Provedl mě hezkými enduro trasami poblíž Liberce . A úplnou náhodou se k nám na část trasy přidal další WRkař . Ačkoli jsem hned na začátku o něco ohnul pedál brzdy (asi nějaký kořen) a nedlouho při lehkém odložení pokroutil blástr, tak byla vyjížďka parádní. Rád si do budoucna podobnou jízdu zopakuji .























Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8295 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist