globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?
18.2.2015 v 20:48
Zdravim, dávam dohromady Yamahu XS400 a nechce mi držet volnoběh. Buď uvízne ve vysokejch otáčkách, nebo pomalu chcípne. Motorku jsem koupil nepojízdnou, tak jsem se koukal na rozvody, nastavil ventilový vůle a zapalování. Karburátory jsem dal do série podle manuálu. Určitě jsou blbě sesynchronizovaný. Nastavil jsem je zatim podle ucha a myslim, že je na jednom válci chudší směs podle svíček. A teď dotaz. Je lepší nejdřív řešit tu směs a pak synchronizovat karburátory spolu? Pročítal jsem fórum a někomu chudá směs dělala právě to, že mu motorka buď chcípla, nebo vyletěly otáčky. Zárověň něco podobnýho prý dělá i rozhozená synchronizace. Teď volnoběh vydrží tak půl minuty a jeden válec jakoby poblafává a druhej si sem tam plivne do sání. Zatim jsem se staral jenom o jednoválec a z toho co jsem tady pročet nejsem moc moudrej.

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

18.2.2015 v 22:03 | Nahoru | #1
Nejdřív udělej synchro a pak směs. Potom jak naladíš směs, tak znova udělej synchro Ta synchronizace je základ, pokud bude rozhozená hodně, tak to kloudně nenaladíš Zvlášť u karbeců je to hodně znát

edit: jinak samozřejmě jako první vyčistit karbce a nastavit na tovární hodnoty, ale to předpokládám už máš

Naposledy editováno 18.02.2015 22:04:56

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

19.2.2015 v 21:09 | Nahoru | #2
Pokud máš správné nastavení rozvodu,i ventil.vule nastav na směsích do základu na 1.5 otáčky od dorazu.Píchni to na podtlaky a mezi sebou na stejno.Párkrát se mi stalo že to nešlo a kolísalo dál.Přisávalo to za škrtící klapkou vzduch přes volné uložení osky těch klapek. To je pak blby.Koukni taky na membrány.Když sou steřelé nebo naprasklé špatně se ohrnují a neotvírají pak stejně jehly v emulskách.t.zn. hlavní směs.Těma šroubkama směsi seřizuješ jenom volnoběžný kanály.

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

21.2.2015 v 03:53 | Nahoru | #3
Tak jsem dělal tu synchronizaci. Dělal jsem jí podle podtlakovejch manometrů na teplym motoru. Do garáže to mam asi 10km přes město. Rozhodně se řádně prohřál, protože jakmile jsem s čimkoliv pohnul, tak jsem byl buď s otáčkama dole, že motor začal chcípat, nebo vylít na 3000 - 4000. Pak mi přišlo, že mam blbě složený klapky, protože jsem se dostal do situace, kdy jsem měl volnoběh 2500ot a šroubem volnoběhu jsem se nemoh dostat níž. Ten doraz se už neopíral o šroub, kterej se jenom na volno vytáčel. Tak jsem vyndal karburátoty, klapky jsem nastavil tak, že jsem točil šroubem mezi karburátorama, dokud jsem neviděl, že se otevírá jedna, pak kdy se otevírá druhá a nastavil na střed s tim, že to pak ještě doladim na manometrech. Než jsem to složil, tak to vychladlo. Pak jsem to nakopnul a nádhernej volnoběh. Nandal jsem nádrž a jel jsem to projet. Když se to ohřálo, tak opět stejná pohádka, ale je to o dost lepší. Rozhodně to líp táhlo od 2000. A nestřílelo. Než se to ohřálo. To asi vypadá, že mi to někde saje, když se to ohřeje co? Ale když jsem dojel, tak jsem kontroloval svíčky a jedna je cihlová celá a druhá má cihlovej střed a kolem je černá. Jel jsem město, dálnice (full gas), okresky (3000-4500) a pak jsem dojel do města a zase jsem musel na semaforu tůrovat a lidi se mnou závodili.
Než jsem sem napsal, tak jsem měl podezření, že je rozvoďák o zub, ale je to přesně na značkách. I jsem kontroloval, jestli podle rotoru odpovídaj horní úvratě, pak jsem udělal ventilový vůle, nastavil odtrh zapalování na 0,4 a staticky se žárovkou přesně na značky předstih. Karburátory jsem kontroloval jako první a nastavil je na 1,5ot, podle manuálu. Membrány jsou ok, koukal jsem na jelhy, v jakym jsou zářezu a obě jsou podle manuálu, pak jsem koukal na trysky a jsou krásně čistý, ale nemaj čísla, takže nevim, jestli nebyl Tuning, protože jsou na tom neoriginál tlumiče vejfuků, který jsou ze Suzuki gs450, ale kdyby byl jinej průplach, tak by to asi bylo vidět na svíčkách ne? Chudá/bohatá směs.
Motorka jede krásně, žádný cukání teď už ani střílení do sání a vejfuku na volnoběh po tý "synchronizaci". Rovnoměrně táhne od 2000-7000. Víc jsem to netočil, protože pak prej už nestíhaj kladívka. Jenom ten volnoběh. Teď mam buď 1000-> chcíp, nebo stabilních 2500-3000.
Ještě to zkusim dosychnronizovat s tim vodnim manometrem (6m hadice s olejem), protože ty manometry mi přijdou hodně orientační a mrknu se štětečkem zda to někde nepřisává.
Díky za odpovědi

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

21.2.2015 v 04:11 | Nahoru | #4
Ještě se zeptam. Jak se měří komprese na motorce s nakopávačkou? Otevřu plyn na plno a šlapu dokud se hodnota neustálí?

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

22.2.2015 v 11:54 | Nahoru | #5
Kompresi měříš jak se tážeš,ale tím to nebude.Píšeš když je to studeny tak to kolísá méně.S toho usuzuji jak se to ohřívá.Slitina karbecu je hliník,roztahuje se víc než ty železný osky klapek,tím se vtom uložení dělá větší vule než tam je a tahá to za klapkou.Dá se to převložkovat.Svrtat osově ty tělsa a natočit do nich vložky.Je to ale práce pro strojní dílnu.cca hodina 350-400kc.A je to piplačka.Asi bych sháněl druhy karbeci a doufal že budou přesnější

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

23.2.2015 v 05:04 | Nahoru | #6
To mi ale vůbec neděláš radost Zkusim najít kde to přisává. Akorát, kdyby to sálo, tak by se ten válec víc hřál ne? Levej jede normálně když dam ruku k vejfuku, tak cejtim teplý spaliny a u toho pravýho to jenom funí a začne to betj teplý až od 1500ot, kdy se chytne a jede. Myslíš, že je to chudý tak, že se na volnoběh směs nezapálí a pak, když se klapka otevře víc, tak to tou osičkou nepřisává tolik, aby se to projevilo? Chtěl bych to pochopit, nebo rozhodně mě to zajímá jak se to děje, protože svíčka je celá krásně cihlová. Ještě to zkusim naivně dosynchronizovat tim vodnim manometrem a když to nepude, tak zkusim najít tu fugu.

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

23.2.2015 v 23:01 | Nahoru | #7
Jestli je ten pravej výfuk na volnoběh a zvýšeny ot,studenej tak tam nejde správný poměr paliva,nebo válec nepálí.Ulitá svíčka,horší cívka. Jde to zjistit vylučovací metodou,že to prohodíš mezi sebou.Nebo mezi nimi změříš odpory.A mrkni ještě na výšky hladin v plovákových komorách.Jinak zas směs.Je tam poměr zhruba 1.díl paliva ku 16-17 dílum vzduchu.Volnoběžná soustava těch kanalku je tak malá že to při tom malém množství nasávaného vzduchu hraje podstatnou roli.A na barvě svíček to na volnoběhu a zvýšených ot. nepoznáš.Jedině s plného tahu v zatížení to vypnout,pokud možno bez volnoběhu.Pak je tam správná barva.To ale není tvuj problém,protože v tahu by ten chudý válec prskal do sání.

Naposledy editováno 23.02.2015 23:11:40

Nechce mi držet volnoběh. Synchronizace nebo směs?

24.2.2015 v 03:23 | Nahoru | #8
Tak jsem si znova a pořádně pročet manuál a zjistil, že základní nastavení karbeců je 1 až 1 a 1/4 otáčky. Nevim kde jsem vzal 1,5. To měla snad Bába, nebo Sůza. Nevim. Když už jsem měl nádrž dole, tak jsem jen tak co to udělá otočil o kousek tim synchronizačnim šroubem tak, abych trochu otevřel klapku tomu studenýmu válci a ejhle objevil se volnoběh. Cesta do práce ok, pak start ve 3 stupních dáááleko lepší a při brždění motorem si to jenom sem tam blafne. Zejtra to sesynchronizuju tou vodou a snad jsme našli toho zakopanýho psa. Těma manometrama jsem to spíš úplně pohřbil, než synchronizoval.
Díky moc za rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist