1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
Do tvého stroje, který má litrový výkon jako auto ze 70let, můžeš nalít prakticky vše, co plní výrobcem dané specifikace. Lidský život je natolik krátký, že nikdo nemůže poznat rozdíl mezi kvalitou různých olejů.
Takže API SG a JASO MA. Výrobce ještě upřesňuje viskozitu 20w40. Ale pokuď použiješ vícerozsahovou, tak tomu neublížíš. Takže klidně 10w40.
Ale klidně i ten Mogul 10w50. Je to jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
mvacky píše: Barney> výrobce udává 20W40 API SG JASO MA,tento má API SM a JASO MA2 10W50,mašina je vzducháč.
Ja bych radsi dal tu 20W na 10W by mohl byt motor hlucnejsi, zvlast u vzduchace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
mvacky píše: dedek_new> také to tak vidím,ale po předchozí výměně minulého majitele ju tam MOTUL 10W40 5100,tak doufám,že to nevadí
Ahoj. Když jsem před časem pořídil XVS 1300, tak jsem taky váhal, který z olejů tam naleju a to vzhledem k tomu, že Yamalube 20W50, který doporučuje výrobce, tak ten již na trhu není. Na různých fórech, kde jsem se radil, na to byly různé názory. Tak jsem se, pro klid mojí dušičky, obrátil s dotazem na tři autorizované servisy Yamaha a v nich jsem se dověděl (shodně), že tam dávají Motul 7100 20W50 4T. Není nic jednodužšího než to, abys zavolal (pokud chceš) na některý ze servisů Yamaha a máš vyřešeno. Tak se měj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
dedek_new píše: Ja bych radsi dal tu 20W na 10W by mohl byt motor hlucnejsi, zvlast u vzduchace
Viskozita oleje 20w40 a 10w40 při provozní teplotě vzduchem chlazeného motoru je prakticky identická.
2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.
mvacky píše: Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
mvacky píše: Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.
Spíš než odborník to psal obchoďák z Parama.
Jasně 20w50 má vyšší viskozitu při provozní teplotě, což znamená, že olejový film bude více soudržný(viskozní) a tedy bude dobře mazat i při teplotě, kdy 20w40 už by nemusela.
Jenže zase čím větší rozsah olej má, tím více se mění jeho vlastnosti během životnosti oleje.Dále čím je olej viskoznější, tím se zvedá tlak oleje v soustavě, než začne přepouštět obtok. U vzduchového motoru, kde chlazení probíhá i pomocí oleje, je důležité i množství oleje, které proteče přes motor. Čím viskoznější olej použijeme, tím více zafunguje obtok u olejového čerpadla, čímž se sníží průtok oleje motorem a tím se i sníží chlazení a tedy se i zvedne teplota motoru. Takže se nedá napsat, čím větší číslo, tím víc Adidas.
Také proplach u "nových" motorů je absolutní blábol. Motor je čistý již teď a není tam potřeba nic proplachovat a čistit. Ale je jasné, že Mogul potřebuje prodávat, takže proplach je pro ně určitě dobrá věc. Ale musí se provádět pouze olejem Mogul.
Sorry, že jsem to vzal možná až moc vědecky.
Naposledy editováno 09.02.2015 11:24:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
mvacky píše: AndělČK> takže co radíš?Mám se držet návodu výrobce nebo dát 10W40(50)a jaký???
Pro nás běžné smrtelníky na značce oleje nezáleží. Ten tvůj motor klidně naběhá 500tis km i na nejhorší olej na trhu. A na ten nejlepší třeba 550.
Já bych tam dal klasiku 10w40. Třeba v ČB koupíš MOTUL 5100 Ester 4T 10W/40 4l za 735Kč.
www.motoretezy.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
Naposledy editováno 11.05.2015 14:10:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
ppll píše: AndělČK> U vzduchem chlazeného motoru není možnost přímé regulace teploty=je závislá na mnoha faktorech,proto není stabilní a počítá se s provozem jak podchlazeného tak přehřátého motoru tzn.větší provozní vůle za studena proto 20 W a možnost vyšších teplot proto W 50.Olej 20W40 se již nedodává a je nahrazen 20W50.
Já si od stolu 100% nedovolím tvrdit, jestli je pro tento motor lepší 10w40 či 20w50. (V každém případě pro normálního smrtelníka je to jedno)
Tak jako jsi popsal klady u 20w50, tak zde existují i zápory. Např. delší dobu trvá, než se motor dokonale promaže. Tzn. než se olej dostane všude po startu. Zde dokonce vzniká většina opotřebení motorů. Zafunguje zde obtok, který snižuje průtok oleje do motoru. Tento obtok ale funguje i při provozní teplotě a při zvýšených otáčkách. Zde při použití oleje vyšší viskozity(např. 20w50) může docházet k jevu, kdy do motoru proudí třeba jen polovina množství oleje než při použití 10w40. A je jasné, že pokuď proudí olej v motoru pomaleji, tak se i více zahřívá, než dojde do chladiče (pokuď ho má)
Záleží ale na konstrukci mazací soustavy. (velikost mazacích kanálů atd.)
Já bych tam dal 10w40 a pokuď by jí to žralo, tak bych tam dal 20w50.
2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
Naposledy editováno 11.02.2015 07:59:10
mvacky píše: Tak jsem si myslel,že mám vybráno a asi ne nejde mi o značku,jde mi o to abych tam nalil to,co tam patří a všichni tvrdí že se mám držet pokynů výrobce,ale podle fóra to tak nevypadá.
Protože se 20w40 nevyrábí, tak si zvol dle svého uvážení 10w40 či 20w50. Je to čistě tvá volba. Ale ať koupíš ten a nebo ten, tak vždy to bude volba správná.
A hlavně viskozita oleje se vybírá dle klimatických podmínek. Proto i pouze jedna uvedená viskozita v manuálu je nesmysl.
2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
Naposledy editováno 12.02.2015 11:08:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
Mašer. píše: Dřív jsem do XV lil 10W-40. Pak jsem přešel na 20W-50 a už jsem u ní zůstal. Většinou pod 15°C nevyjedu, když je před startem ještě chladno, nechám to chvilku dýl ohřát a hned za to netahám jak blázen. Podstatnou změnou je subjektivně menší mechanická hlučnost motoru ať už navolnoběh, tak i v plném zatížení. A to se mi líbí! Konkrétně používám Motul 3000 20W-50,cena za litr cca 175,-
A teď zákeřná otázka.
Myslíš si, že když na 10w40 byl motor více hlučný, že méně mazal?
Pro zakladatele vlákna.
Hele je úplně jedno jestli tam dáš 20w50 či 10w40. A jestli tam dáš Motul 3000 a nebo 7100. Platí to samé.
Ty vybíráš olej jak ženskou před svatbou. Prostě jeden kup, vem k tomu filtr a vyměň ho.
Naposledy editováno 12.02.2015 11:35:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
mvacky píše: Mašer.> díky za příspěvek,přemýšlím o něm(Motul 20W50),jen nevím jestli řadu 3000(minerál) nebo 7100(syntetika)
U tvé motorky jednoznačně 7100. Motul 3000 je pro starší motory. I kdyby se motor s největší pravděpodobností nepoškodil, tak bys nevyhověl (s 3000) ani specifikaci, kterou předepisuje výrobce XV 1900.
Stejný postřeh s hlučností motoru, resp. s jeho tišším chodem, jako AndělČK, mám i já. Chod motoru s olejem 20W50 je kultivovanější, "kulatější" a celkově příjemnější. Možná je to jen subjektivní pocit, ale jsem o tom přesvědčen a mám to vyzkoušené.
Takže můj závěr a poslední moje doporučení pro tebe..... jednoznačně Motul 7100 Ester 20W50. A už bych se ho i do budoucna držel. Hodně štěstí a vše dobré.
Ještě to omrkni TADY
Naposledy editováno 13.02.2015 15:48:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
dědoušek píše: U tvé motorky jednoznačně 7100. Motul 3000 je pro starší motory. I kdyby se motor s největší pravděpodobností v nějakém krátkém časovém horizontu nepoškodil, tak bys nevyhověl (s 3000) ani specifikaci, kterou předepisuje výrobce XV 1900.
.............
Motul 3000 20w50 má specifikaci API SG.
Výrobce XV 1900 požaduje s servisním manuále API SG. Dokonce v uživatelském manuálu má i API SE,SF,SG a nebo vyšší.
Čemu tedy olej Motul 3000 nevyhovuje?
AndělČK píše: Motul 3000 20w50 má specifikaci API SG.
Výrobce XV 1900 požaduje s servisním manuále API SG. Dokonce v uživatelském manuálu má i API SE,SF,SG a nebo vyšší.
Čemu tedy olej Motul 3000 nevyhovuje?
Hmmm. Máš pravdu. Nějak (nevím proč) jsem měl zafixované, že specifikace nevyhovuje. Pro příště si důkladně ověřím, než něco (i když v dobrém úmyslu) plácnu. Nevadí, naopak. Jsem rád za to, že jsem si svůj názor opravil.
Přesto já budu dál používat syntetiku, už kvůli tomu možnému vyššímu nájezdu km, jak uvádí mvacky a hlavně na základě doporučení autor. servisů, u kterých jsem se před časem o této problematice radil.
Kluci, mějte se.
Naposledy editováno 12.02.2015 19:49:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
Mašer. píše: AndělČK> To je vskutku zákeřnost Ale určitě 10W-40 mazala stejně dobře jako maže 20W-50. Je to o subjektivním pocitu jak jsem psal. Jinak si myslím, že je to skoro žabomyší akademická diskuze. Pokud se budem držet manuálu, nebo použijem lepší olej, mělo by vše být ok. Pravdou asi zůstane, že mezi 16 let starým XV a například podčtvercovým a vodou chlazeným XVS rozdíl je.
Tohle fórum je vlastně debata u piva. A tam probíhají i žabomyší akademické diskuze.
Při použití oleje s vyšší viskozitou je jasné, že motor si olejem daleko více vymezí vůle a tedy bude tišší. Ale pro jeho životnost to žádný přínos nebude. Ale je jasné, že subjektivně je motoru lépe.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star | FrantišekSmolíček | 3 | 7.5.2024 v 19:08 Milstar |
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 0 | 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400 |
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 7 | 10.3.2024 v 18:30 spaceman74 |
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 4 | 7.1.2024 v 16:57 Růža1800 |
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star | Cybernetyk | 24 | 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci |