paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Motorový olej
Máte někdo zkušenosti s olejem MOGUL MOTO 10W50?Podle parametrů výrobce vypadá zajímavě a je i za zajímavou cenu.

2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

9.2.2015 v 10:33 | Nahoru | #1
Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.

(reakce na) Motorový olej

9.2.2015 v 10:58 | Nahoru | #2

mvacky píše: Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej

9.2.2015 v 11:23 | Nahoru | #3

mvacky píše: Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.



Spíš než odborník to psal obchoďák z Parama.

Jasně 20w50 má vyšší viskozitu při provozní teplotě, což znamená, že olejový film bude více soudržný(viskozní) a tedy bude dobře mazat i při teplotě, kdy 20w40 už by nemusela.
Jenže zase čím větší rozsah olej má, tím více se mění jeho vlastnosti během životnosti oleje.Dále čím je olej viskoznější, tím se zvedá tlak oleje v soustavě, než začne přepouštět obtok. U vzduchového motoru, kde chlazení probíhá i pomocí oleje, je důležité i množství oleje, které proteče přes motor. Čím viskoznější olej použijeme, tím více zafunguje obtok u olejového čerpadla, čímž se sníží průtok oleje motorem a tím se i sníží chlazení a tedy se i zvedne teplota motoru. Takže se nedá napsat, čím větší číslo, tím víc Adidas.

Také proplach u "nových" motorů je absolutní blábol. Motor je čistý již teď a není tam potřeba nic proplachovat a čistit. Ale je jasné, že Mogul potřebuje prodávat, takže proplach je pro ně určitě dobrá věc. Ale musí se provádět pouze olejem Mogul.

Sorry, že jsem to vzal možná až moc vědecky.

Naposledy editováno 09.02.2015 11:24:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star FrantišekSmolíček 3 7.5.2024 v 19:08 Milstar
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 0 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 7 10.3.2024 v 18:30 spaceman74
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 4 7.1.2024 v 16:57 Růža1800
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star Cybernetyk 24 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci


TOPlist