2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.
mvacky píše: Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
mvacky píše: Tak cituji odpověď odborníka z Parama "Určitě doporučuji MOGUL MOTO 4T 20W-50 a to zejména pro vzduchem chlazené motory.
SAE 20W-40, SAE 20W-50 – rozdíl je ve viskozitě tj. olej s 20W-50 je viskóznější (hustší) tj. může se „déle“ zahřívat, ale naopak bude mít lepší mazivost při vysokých teplotách.
Co se týče API SG, API SM – SM je výkonnější, lépe bude čistit motor apod. tj. doporučuji u první náplně zkrátit vým. interval, aby došlo k proplachu zejména motoru a následně již olej používat v běžném výměnném intervalu.
Spíš než odborník to psal obchoďák z Parama.
Jasně 20w50 má vyšší viskozitu při provozní teplotě, což znamená, že olejový film bude více soudržný(viskozní) a tedy bude dobře mazat i při teplotě, kdy 20w40 už by nemusela.
Jenže zase čím větší rozsah olej má, tím více se mění jeho vlastnosti během životnosti oleje.Dále čím je olej viskoznější, tím se zvedá tlak oleje v soustavě, než začne přepouštět obtok. U vzduchového motoru, kde chlazení probíhá i pomocí oleje, je důležité i množství oleje, které proteče přes motor. Čím viskoznější olej použijeme, tím více zafunguje obtok u olejového čerpadla, čímž se sníží průtok oleje motorem a tím se i sníží chlazení a tedy se i zvedne teplota motoru. Takže se nedá napsat, čím větší číslo, tím víc Adidas.
Také proplach u "nových" motorů je absolutní blábol. Motor je čistý již teď a není tam potřeba nic proplachovat a čistit. Ale je jasné, že Mogul potřebuje prodávat, takže proplach je pro ně určitě dobrá věc. Ale musí se provádět pouze olejem Mogul.
Sorry, že jsem to vzal možná až moc vědecky.
Naposledy editováno 09.02.2015 11:24:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star | FrantišekSmolíček | 3 | 7.5.2024 v 19:08 Milstar |
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 0 | 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400 |
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 7 | 10.3.2024 v 18:30 spaceman74 |
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star | EVADYS.K1400 | 4 | 7.1.2024 v 16:57 Růža1800 |
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star | Cybernetyk | 24 | 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci |