globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

6.1.2015 v 20:17 | Nahoru | #661

Rischwon píše: Myslíte že můžu použít na čistění a impregnování pěnového vzduchového filtru tuhle sadu?

http://www.motostar....olej-cistic/ [/quote]
Asi bych neexperimentoval - WRko má z výroby klasický endurácký "molitanový" filtr, nikoliv KN.
Takže nejlépe vyprat filtr v jarové vodě, nechat dobře (do sucha) vyschnout při běžné pokojové teplotě (ne na kamnech) a teprve pak napatlat k tomu určeným sajrajtem na molitanové filtry jako u krosových mašin. Případný přebytek lehce vymačkat - nekroutit, neždímat.


EDIT:
Podařilo se mi k tomu dohledat na internetu i vcelku pěkně zpracovaný postup...
http://www.wrrdualsp...nance/94-aircleaning

Naposledy editováno 06.01.2015 20:38:45

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 11:40 | Nahoru | #662
Dovi> Dostal jsem "tajný" vánoční dárek, který jsem si nevybral sám, a hned jsem věděl že to není ono, taky se mi nechce riskovat. Ten návod co jsi zmiňoval už mám načtený, jen jsem si nebyl jist jestli jít a koupit nový olej. Každopádně díky za odpověd.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 11:45 | Nahoru | #663
Rider23> Celkem by mě zajímalo jak si vyřešil ty ucpávací čepičky? Sehnal si nějaké podobné nebo jsi to vyřešil podomácku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 11:47 | Nahoru | #664
Dovi> Nemám sice 250 DS, ale pokud mohu napsat svou zkušenost s údržbou molitanového filtru, tak jarová voda se mi vůbec neosvědčila. Přišlo mi, že bych dřív filtr rozthal na kousky, než by se z něj skutečně vymyl impregnační olej s nalepenými nečistotami. Možná je to dáno konkrétní impregnací, ale tu mojí rozpouští i koncentrovaný Jar jen tak symbolicky a molitan stále lepí a neuvolní nečistoty (používám modrou impregnaci od Maximy). Místo toho jsem začal používat petrolej z drogérky, který starý impregnační olej dokonale rozpustí a vymyje (ale na rozdíl od ředidel nebo tech. benzínu by neměl poškozovat molitan) a řekl bych, že je to mnohem šetrnější a efektivnější. A použitý petrolej se dá ještě nějak jinak zužitkovat (čistič řetězů, palivo do kamen a pod ). Snad jen ten smrádek při práci a sušení je větší

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 13:15 | Nahoru | #665
 

Martic píše: Nemám sice 250 DS, ale pokud mohu napsat svou zkušenost s údržbou molitanového filtru...


Jasně že můžeš, princip je stejný.

 

Martic píše: ...jarová voda se mi vůbec neosvědčila. Přišlo mi, že bych dřív filtr rozthal na kousky, než by se z něj skutečně vymyl impregnační olej s nalepenými nečistotami. Možná je to dáno konkrétní impregnací, ale tu mojí rozpouští i koncentrovaný Jar jen tak symbolicky a molitan stále lepí a neuvolní nečistoty (používám modrou impregnaci od Maximy). Místo toho jsem začal používat petrolej z drogérky, který starý impregnační olej dokonale rozpustí a vymyje (ale na rozdíl od ředidel nebo tech. benzínu by neměl poškozovat molitan) a řekl bych, že je to mnohem šetrnější a efektivnější. A použitý petrolej se dá ještě nějak jinak zužitkovat (čistič řetězů, palivo do kamen a pod ). Snad jen ten smrádek při práci a sušení je větší


Pokud je "špína zažraná" (nenechalo se to zajít zbytečně daleko - byla frekvence čištění přizpůsobena zhoršeným provozním podmínkám?) a ta kombinace konkrétního mazadla na daném "molitanu" drží a nepustí, tak je vhodné postupovat směrem od nejšetrnějšího rozpouštědla k více a více účinnějším.

Čili:

1)
Teplá jarová voda

2)
Kvalitní (čistý) petrolej

3)
Nafta

4)
Čistý (technický) benzin, nikoliv benzin ze stojanu čerpací stanice


Případně změnit značku olejového mazadla nebo používat výrobcem doporučenou sadu jeho sajrajtu plus jeho rozpouštědla.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 13:20 | Nahoru | #666
Dovi> a není v tom případě jednodušší koupit tady tohle? Je to sice dražší ale tak kolik toho člověk za sezonu spotřebuje,...když to semtam promyje i jarovou vodou??

http://www.eshop-ryc...ER-CLEANER-baleni-1L

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 13:44 | Nahoru | #667
 
Rischwon>

Může být, ale taky nemusí, nevím, nemám s tím zkušenost.
Jen aby to nebyla obdoba jarové vody (popis to nevylučuje), akorát že 50x předražená...

Počkal bych, jestli sem nenapíšou své dobré osobní zkušenosti s konkrétníma přípravkama někteří ze zdejších WRRkařů. Anebo bych se optal rovnou u krosařů, ti musejí čistit iks krát za sezonu...
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 16:28 | Nahoru | #668
Podle toho co jsem ted pročítal tak říkají že když už je filtr moc špinavý, chtělo by to použít nějaký ten cleaner, který údajně rozpustí ten olej lépe a pak až jarovou vodu.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 17:24 | Nahoru | #669
Když jsem ještě měl xmoto tak jsem vždycky pral filtr v jarový vodě a nikdy jinak, stačilo to párkrát proprat v jarový vodě, nechat uschnout a znova nastříkat sprej na filtry, ale neřešil jsem tolik, jestli tam zbyl nějakej starej nástřik hlavně, aby filtr nebyl špinavej třeba od bláta.

Rischwon - ty ucpávky jsem vyřešil jednoduše vzal jsem elektrikářskou lepící pásku a všechny ty vývody, který jsem potřeboval zaslepit jsem omotal páskou a aby to drželo, tak jsem to zajistil jednou stahovačkou, ale myslím že by stačila jen ta páska, protože tam stejnak nejsou žádný veliký tlaky který by to mohli vyrazit ven. Jen jsem vyráběl tu kovovou ucpávku co se dává na blok motoru, ale to byla jednoduchá práce

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 18:43 | Nahoru | #670
Ja používam čistič filtra a olej na filter YAMALUBE.










Naposledy editováno 07.01.2015 18:45:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 23:02 | Nahoru | #671

Dovi píše:  

Pokud je "špína zažraná" (nenechalo se to zajít zbytečně daleko - byla frekvence čištění přizpůsobena zhoršeným provozním podmínkám?) a ta kombinace konkrétního mazadla na daném "molitanu" drží a nepustí, tak je vhodné postupovat směrem od nejšetrnějšího rozpouštědla k více a více účinnějším. 

Ta maximácká impregnace po aplikaci zhoustne do takového "medového" stavu a při dotyku tvoří "vlásky" jako lepidlo. A takový stav si pak už dlouhodobě udržuje (v podstatě i v té jarové vodě), což považuji za žádoucí a zřejmě běžnou vlastnost těchto přípravků. Čistím jen jednou do roka, protože mám motarda, tak toho ve vyloženě prašném prostředí za těch zhruba 6tkm/sezonu příliš nenajedu. Takže filtr je vždy zhruba v takovémto stavu: .
S jarem jsem zažil boj i u původní impregnace, kterým byl filtr napuštěn od výrobce. Všude jen pěna, ulepené ruce i umyvadlo, ale výsledek neuspokojivý . Možná ty origo nerozpouštědlové přípravky fungují lépe. Nicméně na opravdu důkladné vyčištění (proplach alespoň 3x) bude litr čističe stačit tak na maximálně na 3 použití (= cca 90Kč/vyprání). Pro mě tedy poměrem cena/výkon vítězí jednoznačně zmiňovaný petrák

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.1.2015 v 23:03 | Nahoru | #672
Mimochodem, u této sady je docela hezký obrázkový návod

Naposledy editováno 07.01.2015 23:09:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.1.2015 v 09:59 | Nahoru | #673
 

Martic píše: Ta maximácká impregnace po aplikaci zhoustne do takového "medového" stavu a při dotyku tvoří "vlásky" jako lepidlo. A takový stav si pak už dlouhodobě udržuje (v podstatě i v té jarové vodě), což považuji za žádoucí a zřejmě běžnou vlastnost těchto přípravků. Čistím jen jednou do roka, protože mám motarda, tak toho ve vyloženě prašném prostředí za těch zhruba 6 tkm/sezonu příliš nenajedu. S jarem jsem zažil boj i u původní impregnace, kterým byl filtr napuštěn od výrobce. Všude jen pěna, ulepené ruce i umyvadlo, ale výsledek neuspokojivý. Možná ty origo nerozpouštědlové přípravky fungují lépe. Nicméně na opravdu důkladné vyčištění (proplach alespoň 3x) bude litr čističe stačit tak na maximálně na 3 použití (= cca 90 Kč/vyprání). Pro mě tedy poměrem cena/výkon vítězí jednoznačně zmiňovaný petrák


Ano, když to nechce pustit jarovou vodou, nastupují ty další (silnější) prostředky - viz výše uvedené body   1)   2)   3)   4)

 

Martic píše: Mimochodem, u této sady je docela hezký obrázkový návod








 
Obrázky mají pěkné, ale tu cenu 1700 Kč za mazadlo s rozpouštědlem plus kyblík s kusem hadru mají ještě sofistikovanější - takhle se vydělávají prachy

Zlatá jarovka nebo petrolej !!
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.1.2015 v 10:05 | Nahoru | #674

Dovi píše:  
 
Obrázky mají pěkné, ale tu cenu 1700 Kč za mazadlo s rozpouštědlem plus kyblík s kusem hadru mají ještě sofistikovanější - takhle se vydělávají prachy

Zlatá jarovka nebo petrolej !!
 


To rozhodně

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.1.2015 v 10:14 | Nahoru | #675
Chcem vymeniť predný blatník (biely) na svojom WR-ku ,neviete či tam pasuje blatník z WR250F?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.1.2015 v 10:51 | Nahoru | #676
taky by mě zajímalo jestli jdou nějaký díly z wr250f na ty naše r a x ? Koukal jsem třeba po krytu na motor ale byl u něho jen popis na wr250f tak nevím ale podle mě by měl jít.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.1.2015 v 12:10 | Nahoru | #677
Na WR R,X by měl jít dat blatník s WR-F a někde jsem četl že i s YZ tam pasuje, ale osobní zkušenost nemám, tak bych si to ještě prověřil kdybych do toho šel,...

U toho krytu motoru opravdu netuším,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.1.2015 v 23:04 | Nahoru | #678
Nevím jestli to sem už někdo dával, ale celkem zajímavé čtení o úpravách WR.

http://rickramsey.net/WR250Rmods.htm

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

23.1.2015 v 19:20 | Nahoru | #679
Zdar wrkáři ,

do garáží menší přehled, snad poslouží .

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.1.2015 v 08:58 | Nahoru | #680
Kardif> Pěkný přehled,...

Používáte momentovy klíč i na utažení os při montaži kol?

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.1.2015 v 15:08 | Nahoru | #681
Ahoj mám takovej dotaz

Chystám se obouvat moje wr x na špalky a nevím přesně jaký gumy mám pořídit. V katalogu jsem našel, že na zadním kole je pneumatika s duší a tak se chci zeptat jakou pneu tam mám dát, protože se tu už o tomhle mluvilo, a Dovi doporučoval tuto pneu MITAS E-09 140/80-17 69T DAKAR TL http://www.bolder.c...17-69t-dakar-tl.html - je to bezdušová pneu a proto mi to připadá divný dávat na ráfek kterej je na pneumatiky s duší, bezdušový pneu ? Podle mě by tam lépe seděla Mitas E-09 130/80-17 65T TT pneu http://www.bolder.c...-17-65t-tt-pneu.html i když je o kousek užší a nebo asi nejideálnější by byla tato MITAS: 140/80-17 69T TT E-09 http://www.pneumoto...9t-tt-e-09-1864.html . Děkuju moc za případný rady

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.1.2015 v 16:19 | Nahoru | #682
Rider23> Jak jsi prisel na to ze je ta Dakarka bezdusova?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.1.2015 v 17:23 | Nahoru | #683
na pneumatikách máš označení TL - bezdušová a TT - s duší a našel jsem ještě jeden údaj a to nevím co je M/C je to u wrx na zadním kole a teď koukám že to je i na drapáku kterej jsem přinesl domů nevíte co to znamená ?

Naposledy editováno 28.01.2015 17:27:59

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.1.2015 v 18:06 | Nahoru | #684
Rider23> uz koukam na katalog, nektery rozmery jsou dusovy a nektery bezdusovy. To je docela zajimavy, myslel jsem ze jsou to vsechno dusovy pneu. NA CRFko nemaj pro jistotu tuhle gumu vubec

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.1.2015 v 18:29 | Nahoru | #685
Jo právě v tom mám taky hokej po čem mám vlastně koukat a nejlepší bude asi ta MITAS: 140/80-17 69T TT E-09 přece jen na enduro je potřeba někdy podhustit víc gumy, aby pořádně braly.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.1.2015 v 09:13 | Nahoru | #686
 

Rider23 píše: Ahoj mám takovej dotaz
Chystám se obouvat moje wr x na špalky a nevím přesně jaký gumy mám pořídit. V katalogu jsem našel, že na zadním kole je pneumatika s duší a tak se chci zeptat jakou pneu tam mám dát, protože se tu už o tomhle mluvilo, a Dovi doporučoval tuto pneu MITAS E-09 140/80-17 69T DAKAR TL http://www.bolder.c...17-69t-dakar-tl.html - je to bezdušová pneu a proto mi to připadá divný dávat na ráfek kterej je na pneumatiky s duší, bezdušový pneu ? Podle mě by tam lépe seděla Mitas E-09 130/80-17 65T TT pneu http://www.bolder.c...-17-65t-tt-pneu.html i když je o kousek užší a nebo asi nejideálnější by byla tato MITAS: 140/80-17 69T TT E-09 http://www.pneumoto...9t-tt-e-09-1864.html . Děkuju moc za případný rady



Máš asi na mysli příspěvek z 10.11.2014 09:32 na 19. straně této diskuse:

Omlouvám se, jestli jsi ho pochopil jako doporučení používat bezdušové pneumatiky na WRku.
Tak to samozřejmě není!

Šlo o tu šířku 140 mm - snažil jsem se tam tehdy v obecném zájmu opravit (zkorigovat) Tvoje doporučení pneumatiky o šířce 120 mm na WR250X, která má ale zadní ráfek široký 140 mm...

Cituji moji tehdejší reakci na Tvoje doporučení pneumatiky 120/90 na WR 250X:
"Ráfek zadního kola WR 250 X má šířku 140 mm, ale pneumatika, na kterou odkazuješ (120/90), je o nezanedbatelné 2 cm užší. Lépe by seděla guma 140/80 s šířkou totožnou jako má ráfek".
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.1.2015 v 13:33 | Nahoru | #687
Děkuju mistře Dovi myslel jsem totiž, že si mluvil o celý pneumatice a proto jsem se trochu divil a děkuju za upřesnění, takže obědnám tuhle http://www.pneumoto...9t-tt-e-09-1864.html a uvidí se jak bude fungovat jo a ještě jsem se chtěl zeptat jestli netrháte ventilky u WR x když tam není žádnej haltr, na špunty ho tam nejspíš dám, abych měl klid.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.1.2015 v 16:28 | Nahoru | #688
Tuhle chci taky na zadní. Až sjedu cross pneu, hned do ní jdu.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.1.2015 v 18:35 | Nahoru | #689
já jí otestuju snad už brzo tak dám pak vědět jak funguje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.1.2015 v 19:17 | Nahoru | #690
Rider23> To už tu několikrát bylo-nejhorší guma,co jsem měl-nedrží ani na silnici,ani v lese-je to fakt jen pro ty mastodonty,ale na lehké,obratné důro je to zlotřilost- ,ale komu není rady,tomu není pomoci-jen to na WR kupujte... P-H.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8295 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist