2 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
E: asi bych se s tím tak nepatlal, pokud tomu chceš dát péči tak jak už bylo psáno přpravky k tomu určené => nebudeš se s tím tak dlouho otravovat a výsledek bude možná i lepší
Naposledy editováno 16.11.2014 11:39:48
Smrči-GSX-F píše: To poslední, co jsem u pionýra kdy řešil, byl řetěz...já ho snad nikdy nenamazal.
Na pincku jsem najezdil hodně přes 50 000 km a taky si nepamatuju,že bych se nějak řetězem zabýval. Maximálně štětec a trochu vyjetého oleje.
2 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
A jezdili jsme a jezdili v lete i v zime!!!
1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
Vlastním CB 500 a tak asi jednou za 1000 km řetěz otřu a vyčistím kartáčkem a jednou po cca 500 nanesu převodový olej a za chvilku vytřu do sucha(jako v manuále).Mám na řetězové sadě přes 50 tis.km a je dobrá.
onlinedirect.bulletbikes.com.au/accessories/oil-and-coolant/motorcycle-grease-lubes/motorex-chain-lube-622-strong-500ml.html
je něco, co nedělá takovej humus?
1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) věčné téma - mazaní řetězu
sered píše: Kdysi nebyly pripravky ani na cisteni ani na mazani retezu. Do revoluce se to resilo vzdycky tak jednou za sezonu: sundat retez, hodit do do piksy s petrakem nebo naftou, trouchu ojet stetcem. Vyndat, osusit a dat do dalsi piksly s vyjetym olejem na el.varic a necha vyvarit. Tohle byla cela pece venovana retezu mnoho a mnoho let.
A jezdili jsme a jezdili v lete i v zime!!!
Jo, jako bych se viděl před 30 lety, to samý
Ale pokud se chceš přiblížit dnešním trendům a levně, kup si v Lídlu čistič řetězů a sprej na řetězy. Stojí jen pár desítek korun a je to vyzkoušený, fakt!
Jako náhradu bych to umyl petrolejem (určitě ne vodou) a stříknul to i tak tím sprejem, protože když to namažeš olejem, bude ti to všude cákat, až to budeš mít zase suchý.
mirza píše: Já teda řetěz nemažu vůbec. Ale ten spůsob kterým to děláš ty je pro řetěz ještě horší než když bys ho nemazal. Tím štěrcháním v jarové vodě si do řetězu krásně natlačíš vodu která tam pak nepustí olej, a pak to kráně rezne. A ten olej co je na povrchu ti jenom zasírá motorku.
Nějak nechápu kam do fichtloj řetězu chceš natlačit něco tam nejsou XYZŽ kroužky
Jinak já na pincku za ty 3 roky ježdění řetěz nikdy nemazal,bylo tam vždy něco rozkurvenýho k opravě než se zdržovat mazáním
Naposledy editováno 17.11.2014 07:51:40
2 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
crowack píše: hlavně je to vaření řetězu uplně senzační pro materiál... když to přeženeš, popustíš si kalený články a řetaz se vytáhne jako kšandy...
Tímto jsi mě dostal Ani vroucí olej neudělá takovou teplotu, aby jsi změnil materiál.
A že se řetěz vytáhne jako kšandy, tak to už je tuplem blbost. Od 150°C do cca 300°C ti dojde k rozpadu tetragonálního martenzitu na kubický, měrný objem se zmenší (->rozměry tím pádem taky) a zároveň ti pevnostní charakteristiky klesnou jen minimálně.
Jojko> Není pravda, záleží jakej olej vezmeš. Většina olejů se dostane nad 200°C, a to už ti stačí na popuštění kalených součástí.
1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
Minerální olej obvykle začíná vřít až nad 200°C (záleží na typu, estery a "syntetiky" ještě výš), a pokud do něj nevrazíš teploměr, dost těžko jeho teplotu odhadneš.
To, že se řetěz natáhne jako kšandy mám z vlastní zkušenosti (netěsněný ČZ), takže jestli chceš moje tvrzení vyvrátit, očekávám nějaká tvrdá data (typ oceli, který se na články používá + jaká je jeho tepelná úprava), pak se o tom můžeme bavit dál, a posoudit, zda je reálné jeho martenzitickou strukturu takto ovlivnit, nebo ne.
Edit: Myna - mluvil jsem samozřejmě o vaření v oleji/loji a podobných oblíbených technik, které ti může nakukat svazarmovský "motokrosař" 70tých let.
Naposledy editováno 17.11.2014 15:43:08
ako povedali druhi, fakt ti na hento staci sada z lidlu a mas to za par korun a za par minut
ja cistim petrolejom, alebo nejakym cisticom v spreji (proste co je po ruke), mazem elaskonom
ten lepivy humus od motulu som vyhodil, len sa na to nachytavala spina a cistit to, bol ozaj zazitok
1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu
Popouštění
Nástroje po kalení jsou křehké a náchylné k praskání. Proto musí bezprostředně po kalení následovat popouštění. Výše popouštěcí teploty se volí podle požadované tvrdosti resp. pevnosti.
Doporučené teploty popouštění jsou uvedeny u jednotlivých druhů ocelí (viz. materiálové listy). Při popouštění při teplotách nad 300°C je nutné nástroje předehřát asi na 300 až 350°C. Po vyrovnání teplot pak dále ohřívat rychlostí 20 až 50°C za hodinu. Popouští-li se v solných lázních, přenese se předehřátý nástroj do solné lázně zahřáté na teplotu popouštění. Doba výdrže na popouštěcí teplotě do 300°C by měla být minimálně 1 hodinu. Při vyšších popouštěcích teplotách asi 1 hodina na každých 20 až 25 mm tloušťky, minimálně ale 2 hodiny.
Nástroje z legovaných ocelí pro práci za studena a z ocelí pro práci za tepla se popouští obvykle alespoň 2x .
Rychlořezné oceli minimálně 3x.
Rychlořezné oceli legované kobaltem i více jak 3x.
Při vícenásobném popouštění je prodleva na teplotě asi 2 hodiny. Teplota druhého a dalších popuštění je asi o 10°oC nižší než předchozích. Násobným popuštěním se dociluje dokonalejšího rozpadu zbytkového austenitu a zároveň popuštění martenzitu, který se rozpadem zbytkového austenitu tvoří.
Osobně si myslím, že to nevaříš dlouho, ale máš-li chuť z toho udělat "guláš", tak potom to možná povolí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr | Guc | 25 | 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil |
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr | 888888 | 47 | 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA |
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr | Alík76 | 13 | 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat |
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr | WardrexCZ | 17 | 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ |
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr | stompik | 16 | 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez |