globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: baterka cez zimu
 
14.10.2014 v 18:38
Ahoj. Jak často nabijate baterku cez zimu.. Bude stacit když ji budu mit při izbove teplote a dam ji 2krat za zimu na nabijačku ? Alebo je potreba ji vicekrat nabijet ?


Naposledy editováno 14.10.2014 18:39:12
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) baterka cez zimu

17.10.2014 v 11:15 | Nahoru | #31
t_freedom> Zrovna jsem se ho chtěl zeptat, v čem tu blbost vidí, když napsal to samý... Asi to bude těmi rozdílnými jazyky a jejich významem.

baterka cez zimu

17.10.2014 v 11:33 | Nahoru | #32
Zlaty LiFePO4

2 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu

17.10.2014 v 16:42 | Nahoru | #33
t_freedom - odporucam si vzdy pozorne precitat co niekto cituje a k comu sa vyjadruje nez zacnes pisat podobny prispevok. Verim ze sa ta to dotklo ale snad nebudem pisat nieco ako: "ale ono to tak uplne nie je, lebo je to takto:...". Napisem to tak ako to je. Teda ked niekto napise blbost tak napisem ze je to blbost. Nemal to napisat, je to jeho chyba. Tiez aj to ze namiesto toho aby si to potom nastudoval a priznal tak dalej hra formu.

Este by ma zaujimalo odkedy je -17stC (bod zamrznutia oloveneho aku nabiteho na 20%) az -35stC (50%) par stupnov nad nulou. . Sice mozno fahrenheit ano, ale tie nepouzivam takze ma nezaujimaju.

Isteho casu som bojoval voci mytu o nedobitelnosti STARTOVACICH olovenych akumulatorov o cislene vyssej kapacite nez bol cislene maximalny prud ktory bol schopny dodat alternator v autach, ale bolo to zbytocne, bolo to zbytocne, bolo to zbytocne. Myslim ze aj boj voci viere v dobro pre akumulator doma za pecou je zbytocny a nevyhratelny. Zase na druhej strane je to fuk. Znzienie zivotnosti aku mozno o jeden rok to je nic. Nikomu to zivot ani zdravie hadam neohrozi, takze nech si kazdy robi s aku co chce ak na to financne ma tak aby pocuval "overene rady" namiesto toho aby si zistil ako to naozaj je.

ostravak - ani ja, ale to neznamena ze taka nie je ;). Povedia ti to hodinky alebo aspon odhad casu, ked pripojis baterku k nabijacke a nez sa otocis na pate tak uz nabijacka zahlasi ze je hotovo. A voltmeter to potvrdi. Tych 15sek. je odhad. Moja baterka po 2 mesiacoch v pivnici bola dobita asi za 5 sekund a na jar po dalsich mozno 3 mesiacoch asi za dalsich 5 sekund. Samozrejme nie na 100% ale to dnes maloktora nabijacka spravi. Najma nie tie intelignetne mikroprocesorove, pretoze kvoli ochrane baterii koncia na napati okolo 14.4V. Tym sice baterku nenabiju naplno, tak mozno na 80% ale na bezne pouzivanie to uplne staci, takze je to vlastne uz dnes povazovane za 100% nabitie ;).

1 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu

17.10.2014 v 16:42 | Nahoru | #34
Je MOTOBATT dobrá koupě? Asi je čas na výměnu.

baterka cez zimu

17.10.2014 v 17:12 | Nahoru | #35
hned sem chytřejší

(reakce na) baterka cez zimu

17.10.2014 v 18:06 | Nahoru | #36
Xfanthom> je

(reakce na) baterka cez zimu

17.10.2014 v 18:19 | Nahoru | #37

Peter3P píše: t_freedom
Este by ma zaujimalo odkedy je -17stC (bod zamrznutia oloveneho aku nabiteho na 20%) az -35stC (50%) par stupnov nad nulou. . Sice mozno fahrenheit ano, ale tie nepouzivam takze ma nezaujimaju.



Peter3P> Už jsem četl hodně názorů na zimní údržbu baterie, ale nechávat ji řádně v mrazu, jak píšeš ty, to čtu opravdu prvně. Předpokládám, že to je revoluční metoda, ale snad se nebudeš zlobit, že přes zimu ve snaze zachovat ji v ideálních podmínkách ji neodešlu na Antarktidu a budu se držet zkušenosti, kdy je ideální teplota někde kousek nad nulou, kolem 7stupňů, jako u toho sedmmého schodu a pivka. Zastávám názor, že mrazy neprospějí baterce stejně tak, jako zbytečně vysoká telota, která urychluje samovybíjení.

Naposledy editováno 17.10.2014 18:23:10

baterka cez zimu

18.10.2014 v 00:23 | Nahoru | #38

2 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu

18.10.2014 v 11:45 | Nahoru | #39
Tady se okolo baterky mudruje, jak kdyby to byla věc minimálně za 50.000 Kč. O kolik ta péče prodlouží životnost? O rok? Dva? Stojí to za ten čas a investice do nabíječek? Není lepší se na motorce jednou za měsíc projet i přes zimu a tak ji trochu nabít, a když klekne, tak prostě za pár stovek koupit novou?

(reakce na) baterka cez zimu

18.10.2014 v 11:57 | Nahoru | #40
Chom> co chceš přes zimu dělat, než tyhle prkotiny?

1 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu

18.10.2014 v 16:44 | Nahoru | #41
chom - ved presne to som pisal, naco tolko starosti kvoli usetrenym mozno 20e za 5 rokov. To nesplati ani tu nabijacku, ak to nie je lidlovska.

Ajs_Petr - odporucam si nieco nastudovat nez budes hadzat okolo seba dalsie mudra. Nestacili ti ine temy tu na fore, alebo si nepochopil ze sa s tebou prestali bavit, lebo mur nepresvedcia, kedze mur ma nulovu inteligenciu. Dokonca aj bez tabuliek alebo internetu by si mohol pochopit ze baterek -20 neuskodi ani ked je slusne vytlcena. Alebo si z auta v zime vzdy po jazde beries baterku domov a do prace? Alebo si vo svojej neskonalej inteligencii nepochopil ze aku v motorka a v aute su rovnake len maju ine rozmery? Kym nenapises aj nieco inteligentne, tak uz na tvoje prispevky nebudem reagovat.

(reakce na) baterka cez zimu

18.10.2014 v 18:14 | Nahoru | #42

Chom píše: Tady se okolo baterky mudruje, jak kdyby to byla věc minimálně za 50.000 Kč. O kolik ta péče prodlouží životnost? O rok? Dva? Stojí to za ten čas a investice do nabíječek? Není lepší se na motorce jednou za měsíc projet i přes zimu a tak ji trochu nabít, a když klekne, tak prostě za pár stovek koupit novou?



Jednak je to spotřební zboží a druhak to nemá cenu s ní extra onanovat za nějské příliš velké úsilí, akumulátor na moto není totéž jako v laboratoři na stole. Většinou se dřív poškodí mechanicky (vibrace, sem tam nějaká facka při decentním odložení a tak dále jak elektricky. Ideální podmínky pro provoz stejně na moto moc nebývají, není to trvale udrřovaná při konstantní teplotě staniční baterie. Musí nastartovat jak v létě téměř nabitá tak i v chladných podzimních ránech po třeba týdenní, dvou odstávce, když je čas/počasí. Pokud už v chladnu nestartuje, rychleji se vibíjí, je třeba ji dobíjet a tak dále pryč s ní, akorát by člověk pak někde zůstal viset.

(reakce na) baterka cez zimu

18.10.2014 v 18:21 | Nahoru | #43

Peter3P píše: chom - ved presne to som pisal, naco tolko starosti kvoli usetrenym mozno 20e za 5 rokov. To nesplati ani tu nabijacku, ak to nie je lidlovska.

Ajs_Petr - odporucam si nieco nastudovat nez budes hadzat okolo seba dalsie mudra. Nestacili ti ine temy tu na fore, alebo si nepochopil ze sa s tebou prestali bavit, lebo mur nepresvedcia, kedze mur ma nulovu inteligenciu. Dokonca aj bez tabuliek alebo internetu by si mohol pochopit ze baterek -20 neuskodi ani ked je slusne vytlcena. Alebo si z auta v zime vzdy po jazde beries baterku domov a do prace? Alebo si vo svojej neskonalej inteligencii nepochopil ze aku v motorka a v aute su rovnake len maju ine rozmery? Kym nenapises aj nieco inteligentne, tak uz na tvoje prispevky nebudem reagovat.



No, na tvou neskonalou intelienci samozřejmě nemám, ale motorka mi stojí přes zimu třeba 4 měsíce v kuse, a autem, přesto, že parkuju venku v mrazech jezdím denně. Nemůže to s tím trochu souviset? Určitě nemůže.

(reakce na) baterka cez zimu

18.10.2014 v 21:03 | Nahoru | #44

t_freedom píše:
bože tady je to úžasný...


Druhé přikázání: Nebudeš zneužívat mého jména nadarmo

baterka cez zimu

18.10.2014 v 21:37 | Nahoru | #45
Ja sa o baterky v motorkách starám, nejazdím veľa a sledujem aj tie hnusoby reglery či dobíjajú. Keď som na to sra... tak som za dva roky odfajčil v 3 motorkách batérie. Potom som si nštudoval nejaké teórie a teraz sledujem či majú 12,5 volta minimálne kvôli sulfatácii.. Ono človek aj kúpi novú baterku a teraz, nie ako predtým, nalial som kyselinu, narval do mašiny a peč ho, teraz som nalial, počkal 6 hod, dobil a ajhľa mala by mať nová a držať 13 volt a yuasa v endure 12,8 a Fiam či ako sa volá nová v GS, len 12,6. Podľa návodu je to správne, ale 12,6 je dolná hranica. Pravidelne sledujem stav a dobíjam aj cez sezónu, uvidím koľko tie hnusoby vydržia. Ono som čital, že by sa mali vybiť zo žiarovkou a potom doplna nabiť, ale až taký pedant nie som. Po peripetiách s reglérmi v 3 motorkách, mám urobené zásuvky, tak, že môžem merať, aj dobíjať v motorke, aj dnes som nabíjal, ale len v dvoch. Garáž mám teplý auto stojí vonku, mám tam aj koberce nech stoja mašinky na mäkkom .

baterka cez zimu

19.10.2014 v 01:13 | Nahoru | #46
Pokud funguje ok nabijeni neni moc duvod delat s baterkou nakou extra magii - ja mam v TL ctvrtou a to jedna umrela kvuli regleru, nestaram se o ne vubec, jen pred prvnim startem po dlouhe (zime) dobe dobiju - tl mam 12let a posledni liion baterka tam neni dlouho, tzn prumer 4roky na baterky kolem 1000kc mi prijde celkem ok - kdyz se budu starat tak treba vydrzi o rok dva dyl - to asi nema vyraznej smysl ...
Pted liion teda odpojuju a sem tam kontrolne prozenu nabijeckou aby se vybalancovala - ale tak zas baterka za jiny prachy a pokud se neznici velkym vybitim tak zivotnost teoreticky 10let...

baterka cez zimu

19.10.2014 v 09:46 | Nahoru | #47
Bateriím všeobecně neprospívají velké výkyvy teplot

baterka cez zimu

20.10.2014 v 01:24 | Nahoru | #48
Moto mám v kůlně kde je +/- venkovní teplota, baterku většinou nevyndavám, pokud není delší dobu holomráz. Stojí max. 2 měsíce a v takovym případě přijdu a normálně nastartuju, projedu se a zbytek zimy už přežije. Baterku měním cca po 4-5ti letech.

Navíc pokud bude mírná zima jako ta poslední tak není důvod přestávat jezdit

(reakce na) baterka cez zimu

20.10.2014 v 12:02 | Nahoru | #49
mdragy> musíš si dát bacha, aby ti to nevodpálilo klumprun, a musí to mít shodný čiplik, jinak tě čeká nefrantící bžuch...

(reakce na) baterka cez zimu

20.10.2014 v 13:03 | Nahoru | #50
Peter3P>

miluju Vás ...intelektuály kteří víte, kdy mrzne elektrolyt a při jakým nabití. Píšeš tu prakticky zcela nevyužitelný kecy o tom jak bys měl udržovat teplotu těsně před zmrznutím a x-procentní nabití ... skončíš s tím, co jsem napsal vlastně já... jestli to bude -17, nebo 5°C je prostě jen otázka samovybíjení(a rozdíl bude beztak mizivej) ...nic víc. Zakončíš to vítězoslavně tím, že nejlepší je jí nechat udržovací nabíječce...
¨
takže všem si ukázal jaký máš znalosti, napsal to co většina...a všechny jsi poučil aby studovali...fakt by to tu bez podobných jako ty byla čistá nuda

baterka cez zimu

20.10.2014 v 13:08 | Nahoru | #51
je tu někdo stejně paranoidní jako já? Ne, že bych nevěřil kolegům v Číně, ale nechat v garáži cokoli zaplé, na to nemám odvahu - beru si to domů, protože když by mi vyhořel byt, byl by to menší průser, než garáž

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka cez zimu

20.10.2014 v 14:33 | Nahoru | #52
Peter3P> Píšeš 100perc pravdu.Teraz sa každy bude diviť,ale baterku cez zimu držíme v mrazničke.Nabitú,zabalenú.Ked mi s tým prišiel domov junior pred rokmi z motorkárskej školy(MAMI),mali sme ho za blázna.Funguje to dokonale,je to fuk či gélovka alebo klasika.

(reakce na) baterka cez zimu

20.10.2014 v 21:23 | Nahoru | #53

Sanyi píše: Peter3P> Píšeš 100perc pravdu.Teraz sa každy bude diviť,ale baterku cez zimu držíme v mrazničke.Nabitú,zabalenú.Ked mi s tým prišiel domov junior pred rokmi z motorkárskej školy(MAMI),mali sme ho za blázna.Funguje to dokonale,je to fuk či gélovka alebo klasika.



A když chceš rychle nastartovat, tak ohříváš v mikrovlnce?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist