globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
 
15.8.2014 v 23:34
Hoj,
mam konkrétní otázku, hodně se mi líběj videjka a jak jezdí tenhle týpek https://www.youtube.com/user/Schaaf

jezdí na CB 500, což je 4ventil ale dvouvál, a kdykoli za to veme, tak mu to fakt jede hodně slušně, mam pocit že ta mašina je fakt živá a to i dost z nízkejch otáček... jasně nejezdí extra rychle, ale i tak

mam XJ 600, což je 4vál ale 600, ale zas 2 ventil, a ve výsledku mi to v nízkejch nijak extra netáhne ač bych to od 2Ventilu čekal,

je to to co má navíc řadovej 2vál, prostě živější, s využitelnym výkonem a kroutakem v širšim spektru otáček ?

už dlouho nad tim koumám.. XJ je strašně hodná a sem za to rád, ale občas mi troška živosti chybí, nechci hodně kW, chci aby táhla v širokym spektru otáček bez toho abych měl nějaký extra zrychlení, což mi z těch videii u tý CB připadá...

vim že tu je tuna 4V vs V2 témátek, ale mě zajímá tohle konkrétní srovnání, měl sem VFR 750 ta mi v tomhle směru připadala nejideálnějši, ale zas ten posez atd pro moje trajdání krušnejma horama, a vesničkama byl mizernej...

díky

Naposledy editováno 15.08.2014 23:34:47
Předchozí
1 2
Následující

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 02:02 | Nahoru | #1
Buell xb12S. Nebo xb12x je motocykl kterej slušně jede od 1500 do 6000 rpm.. Žádný závodění v rychlosti se nekoná ale vyjezdy ze zaptacek jsou suprove...

Jinak já jsem zastánce a názorů ze na pružnost potřebuješ kroutak a na maximalku koně. Vybirej pečlivě, hlavně to na čem se ti nejlup jede

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 07:55 | Nahoru | #2
Je to jak píšeš. U toho dvouvalu jedeš dole, otočíš heft a ono to táhne i bez pětimístné cifry na otáčkoměru

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 08:11 | Nahoru | #3
super, díky to je to co sem potřeboval vědět

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 08:14 | Nahoru | #4
Měl jsem tu zákazníka a GSXR 1000.Byl jsem se projet a čekal peklo.To se i dostavuje,ale až v horní půlce otáček.Dole je to vcelku hodná motorka.Zrychlení je brutální,ale jen na tacháči,pocitově to jede nic moc(dole).
Pak tu byl kamarád a Raptorem 1000.Zátah toho dvouválu je famózní.Tahá to jak vzteklé už od volnoběhu.
Pro mě jasný vítěz dvouvál.Pocitově táhne o polovinu lépe.Je to dané jak zpřevodováním,tak především průběhem krouťáku,protože maximální hodnota bude podobná u obou strojů.

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 08:16 | Nahoru | #5
Neni to o mašině,ale o tom,mít to v prackách.To pak v zatáčkách maník na 250ccm pojezdí kolíky co maj litra a ještě se jim vysměje Není to o obsahu,ale o umu

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 09:31 | Nahoru | #6
Protože to Hondě jede U těchle dvou je snad i jejich výkon dost podobný, ne? Plus minus 45 kW. Akorát, že na tom čtyřválci máš průběh dlouho pohodička a v otáčkách výrazněji ožije a líbí se ji tam. Pustíš plyn a nic moc se neděje. CB jde hned, v maximálních otáčkách už neožije až tak výrazně a navíc to stejně ani nechceš, jezdíš s ní pohodlně spíš v nižších otáčkách, cítíš, že ji nemá smysl moc trápit. Hlavně puštíš plyn a cítíš, jak ihned zpomaluje.

Ale stejně je to v rukách, jak píše Haesty. A pak také s ní jezdi jak to chce. Nemá smysl z ní chtít mít traktor na volnoběh, prostě má výkon v otáčkách, líbí se ji tam, tak ji v nich udržuj a pojede také super

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 09:39 | Nahoru | #7
souhlas chce to mít pořádně v ruce což pořád určitě eště nemam, tahám jí vejš :) to jo, jen to občas ve velkejch kopcích kde se střídaj serpentiny, kousky roviny a tak trošku mrzí že to člověk musí odřadit páč to níž netáhne, zatimco tenhle týpek kopec nekopec odspoda za to veme a jede :) třeba někdy něco takovýho pořídim, jinak spokojenost, aspon v tom ted mam fakt jasno co jak jede :)

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 09:40 | Nahoru | #8
No extra zrychlení, myslim že na svojí kubatůru je CB dost živá mašina se suprovym nesmrtelnym motorem ale pokud bych si měl já osobně vybírat co do zábavy ve stejný cenový relaci tak si vemu zpátky SV 650. To mělo daleko charakterističtější projev 2V než CBčko a jelo to fakt pomalu na všechny kvalty stejně a od spodu jako bejk (holt 150 kubíků a Včko navíc je tam znát) a přitom to taky žádná zabijárna není.
CB 500 je hodná mašina ale aby jela tak se musí točit ... pod 6 tis. ot. je to mrtvola.

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 09:51 | Nahoru | #9
A co znamená to vaše "mít to v ruce"?Jen fakt,že řidič udržuje motor v optimálních otáčkách.Je jasné že každé chce svoje,nicméně rozdíl mezi 2V a 4V je neoddiskutovatelný.

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 09:52 | Nahoru | #10
Měl jsem XJ 600 a nepřipadalo mi to tak špatný v nízkejch otáčkách. Rozhodně to mělo lepší rozjezd z nízkej otáček než šestnáctiventilovej čtyřvál. Ale zase ve vysokých otáčkách to tolik nejelo jako šestnáctiventilovej čtyřvál. Nemáš nějak zaškrcený karburátory když ti to nejede? Dorazy na šoupátkách nebo nějaká guma co zmenšuje průměr v sání?

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 09:58 | Nahoru | #11
ono to jede pěkně kdyz to srovnam na youtube s jinejma XJ, jenom sem čekal ze 600 jezdí trošku líp, aspon co se týče mýho jezdeni kdy vetsinou jezdim tak nějak 60-110 páč jezdim zapadlejma cestama kde je to tak akorát, samá zatáčka a tak, mam 37kW což neni moc ale i tak, VFR měla přez 50, a jela skoro od volnoběhu secakra jinak, s tim to srovnávat nemůžu to vim, jen sem myslel že to že je to 2V a ne 4V ani 8ventil tomu dodá mnohem větší zátah dolejc...

co sleduju jak jezdí shaaf viz odkaz v OP tak mě překvapilo jak to dokáže jet odspoda, a využít celý spektrum otáček, ikdyž tam teda dycky dá plnej kotel a nechá mašinu at si jede jak může, to zas taky nedělám, když xjčku dám plnej tak to frčí slušně hlavně nad 5tis, ale přecejenom je to starší stroj a nechci to drtit, spíš to časem bude chtít větší objem, kde bude velká rezerva..

EDIT: jednoduše mi nesedí muset vytáhnotu 2ku třeba do 6tis abych tam dal trojku kerá pořád eště zas tak moc nejede v otáčkách na kerý to klesne... jasně že to tak jde, ale neni to taková pohoda jako vfr s kerou se dalo jezdit do 5-6tis na všecky kvalty a jelo to ... nejel sem s ní nad 120kmh, ale v těch nizkejch rychlostech si krasne jezdila nic nevrnelo, a nevriskalo ve vysokejch otackach na nizkej kvalt

Naposledy editováno 16.08.2014 10:07:02

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 10:26 | Nahoru | #12

aaischa píše: ono to jede pěkně kdyz to srovnam na youtube s jinejma XJ, jenom sem čekal ze 600 jezdí trošku líp, aspon co se týče mýho jezdeni kdy vetsinou jezdim tak nějak 60-110 páč jezdim zapadlejma cestama kde je to tak akorát, samá zatáčka a tak, mam 37kW což neni moc ale i tak, VFR měla přez 50, a jela skoro od volnoběhu secakra jinak, s tim to srovnávat nemůžu to vim, jen sem myslel že to že je to 2V a ne 4V ani 8ventil tomu dodá mnohem větší zátah dolejc...

co sleduju jak jezdí shaaf viz odkaz v OP tak mě překvapilo jak to dokáže jet odspoda, a využít celý spektrum otáček, ikdyž tam teda dycky dá plnej kotel a nechá mašinu at si jede jak může, to zas taky nedělám, když xjčku dám plnej tak to frčí slušně hlavně nad 5tis, ale přecejenom je to starší stroj a nechci to drtit, spíš to časem bude chtít větší objem, kde bude velká rezerva..

EDIT: jednoduše mi nesedí muset vytáhnotu 2ku třeba do 6tis abych tam dal trojku kerá pořád eště zas tak moc nejede v otáčkách na kerý to klesne... jasně že to tak jde, ale neni to taková pohoda jako vfr s kerou se dalo jezdit do 5-6tis na všecky kvalty a jelo to ... nejel sem s ní nad 120kmh, ale v těch nizkejch rychlostech si krasne jezdila nic nevrnelo, a nevriskalo ve vysokejch otackach na nizkej kvalt



Tak nemůžeš srovnávat řadovej 4V 600 v XJ s vidlicovym 4V 750 ve VFR. Ty motory jsou uplně jinde a VFR má 100 koní takže oproti XJ to je logicky jiná liga a tahá to od spodu. To co popisuješ o "vytáhnutí" do otáček je holt "nemoc" menších objemů a výkonů. Tak to je.

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 10:30 | Nahoru | #13
mam se dost co učit, tak pojezdim nějakou tu sezonu a zas o něco líp vim co chtít jednou příště..

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 10:40 | Nahoru | #14
aaischa> Člověk se má pořád co učit.Navíc koukám,že ji máš teprve pár měsíců a bude ještě nějakej ten pátek trvat,než se s ní sžiješ a budeš alespoň částečně tušit,co umí a jak ji správně vytáčet.Zkrátka,jak už bylo řečeno,ten dvouvál tahá víc dole a nahoře už moc neožije a čtyřvál je zase dole hodnej a nejlíp jede až někde před omezovačem

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 10:40 | Nahoru | #15
Není 37kW na XJ600 trochu málo? Takže srovnáváš škrcený XJ s neškrceným CB nebo sem to pochopil špatně?

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 10:42 | Nahoru | #16
tak tak času dost... pár let musí sloužit, mezitim stejně přijde nejspíš rodina, tak mezitim člověk dozmoudří, získá zkušenosti a tak, a pak už třeba přesedlám.

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 11:40 | Nahoru | #17
Jo dvouvál táhne od spodních otáček a čtyřvál v těch vysokých. Mně zase někdy vadí jak je to živé když chci popojíždět po parkovišti, hodně opatrně s plynem a ruku skoro furt na spojce.
Prý je nejlepší třívál

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 11:54 | Nahoru | #18
Pedl> Jo,to říká i Pepík Sršňů Dole jede jako dvouvál a nahoře jako čtyřvál

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 12:13 | Nahoru | #19
XJ 600 jede od spoda zhruba stejně jako gs500, možná o trochu míň, protože než se to roztočí, tak počítáš pětiletku. GSko má celkově ale živější projev a prostě je znát, že ta motorka je lehčí.
Pokud to budeme srovnávat xj s 37kW s cb, nebo gpz (podobnej průběk krouťáku i výkon +/- sedí) tak ej to úplně o něčem jiným. To cbčko, nebo gpztko natrhne prdel xjčku kdekoliv si vzpomene.
Pokud ještě k tomu přidám svčko, tak to mi připadá jak nějakej dízl (snad si na to zvyknu..) jede furt a furt stejně..

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 12:29 | Nahoru | #20
Opomněli jste převody...
Když dáš na dvě stejné motorky jiné rozety a řetězová kolečka, bude rozdíl hooodně znatelný, přes stejný výkon motoru!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 12:36 | Nahoru | #21
kuzmič> Ani i zpřevodování má na to vliv,ale to už je zase jiná pohádka.Tady jde spíš o mašiny v základu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 13:46 | Nahoru | #22
Haesty> Jo, nemám na mysli V2 - R4, ale třeba důvod proč dvě stejné motorky jedou každá jinak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 13:54 | Nahoru | #23
kuzmič> Tak ony i dvě stejné motorky stejně zpřevodované jedou každá jinak. Mé GSko '97, Entrophyho '98 oba laďáky a víceméně stejné trisky, stejně seřízené, origo převody a na každé je trochu jiné sezení a držení, moje trochu vibruje a zátah ihned, pak postupně umírá, jeho se naopak v otáčkách, kdy už má být mrtvé, probudí a táhne i v červeném dál a dál bez vibrací. Kde má až strop se nikdy skrz vyměknutí posádky nepodařilo zjistit...

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 14:14 | Nahoru | #24

dj_hroch píše: kuzmič> Tak ony i dvě stejné motorky stejně zpřevodované jedou každá jinak. Mé GSko '97, Entrophyho '98 oba laďáky a víceméně stejné trisky, stejně seřízené, origo převody a na každé je trochu jiné sezení a držení, moje trochu vibruje a zátah ihned, pak postupně umírá, jeho se naopak v otáčkách, kdy už má být mrtvé, probudí a táhne i v červeném dál a dál bez vibrací. Kde má až strop se nikdy skrz vyměknutí posádky nepodařilo zjistit...


přesně měl sem dvě identické gska obě rok 98, obě dost najeto. První šla točit do 11,5 tisíc, kde ještě jakž takž táhla (umírala okolo 11) a druhá umírala už v 9 Opravdu hodně velký rozdlí a přitom identické motorky s identickou spotřebou oleje a podobným ojetím.. Toje skoro jako jawa..
E: nicméně do těch 8 jeli obě stejně bych řekl

Naposledy editováno 16.08.2014 14:15:03

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 14:31 | Nahoru | #25
Tak uznávám, je to možné...
Máme s kámoši 3 stejné Deauvilky a taky nejedou úplně stejně, ale moje má na tacho 130 tisíc, tak je to v porovnání znát, ale max. otáčky točí stejně..
Ale chtěl jsem poukázat na změnu převodového poměru...!!

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 17:10 | Nahoru | #26

mi_psi píše: XJ 600 jede od spoda zhruba stejně jako gs500, možná o trochu míň, protože než se to roztočí, tak počítáš pětiletku. GSko má celkově ale živější projev a prostě je znát, že ta motorka je lehčí.
Pokud to budeme srovnávat xj s 37kW s cb, nebo gpz (podobnej průběk krouťáku i výkon +/- sedí) tak ej to úplně o něčem jiným. To cbčko, nebo gpztko natrhne prdel xjčku kdekoliv si vzpomene.
Pokud ještě k tomu přidám svčko, tak to mi připadá jak nějakej dízl (snad si na to zvyknu..) jede furt a furt stejně..



Tak GS je taky asi o 20kg lehčí myslím, čtyřvál v XJ sice táhne odspodu slušně, ale pro sportovní svezení ho stejně chce trochu točit. Po dvou letech na XJ jsem poznal i vliv hmotnosti a její rozložení při plně natankovaný motorce proti poloprázdný. Na těch slabších strojích je prostě každý kilo navíc znát.

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 20:25 | Nahoru | #27
Jezdím na CBF500 čtvrtou sezónu a jediný co mi vadí je propad výkonu mezi 5-6 tisíci. Jinak dole jede od 3500 do 5000 ot. pěkně a pak od 7 do 10 tisíc táhne fakt suprově. Tady si dovolím oponovat Sršňovi, protože až na tu díru tenhle dvouvál jede pěkně jak dole tak nahoře.

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 20:27 | Nahoru | #28
kéžby bylo víc motopůjčoven s dobrym výběrem, ikdyž před x lety tak mi v autoškole když sem rozšiřoval na neomezenou doporučoval si nejdřív někde mašinu pučit vyzkoušet a teprve pak shánět na koupi.. nakonec na tom fakt bude hodně :) co člověk to názor, takže to fakt člověk asi potřebuje projet

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 20:45 | Nahoru | #29
Mike70> Řadový dvouválce jsou obecně točivější.
aaischa> Vždyť tě nikdo nenutí motorky hned kupovat. Až budeš mít peníze na jinou, objeď pár kandidátů, svez se na tom a pak teprv kup tu nej ;)

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 21:50 | Nahoru | #30
No...Taky ti něco povím.
Obecný pravidlo,že čtyřvál jede až nahoře a dvouvál už dole tady až tak neplatí!!!
Srovnáváme totiž vzduchem chlazený DVOUVENTILOVÝ čtyřválec a vodou chlazený ČTYŘVENTILOVÝ dvouválec!!!
XJ 600 jsem měl(99 Diversion) a jela vespod fakt hooodně dobře!Je pravda,že projev je sterilní a takovej elektrogumovej .
Dvouventil vždycky líp potáhne zespodu..ale nahoře už pak nic no...
Já bych zkontroloval zdraví tvého XJčka.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist