Když se kouknu na jeho stránky, tak tam podle mě má plno blbostí a už sem jich tu čet několik dalších. Jestli umí jezdit, nebo ne, je mi úplně u prdele. To z něj nedělá odborníka na techniku, který bych řekl, že beztak rozumím víc než on (aspoň podle těch jeho "rad").
Mi to připadá, jak kdyby lidi, co nějak sledujou/reagujou na tyhle žvásty byli do 3 skupin:
45% věří Keith Code a nic jinýho pravda není
45% věří sršňovi a nic jinýho pravda není
no a pak je tu jen 10% lidí, kteří zapojej hlavu, od toho, či onoho, či úplně jiného si vezmou kus a spojej si to dohromady za použití mozku. To už bohužel ale někteří nezvládnou no.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
1100Virago píše: Celkem bych se vsadil, že kdybychom na motorku do pevné sedačky přivázali beznohého s rukama a na volno posadili bezrukého s nohama, ten fixovaný beznohý bude jezdit o hodně líp
Tak urcite, tezko se bez ruk hodis do takoveho naklonu. To teziste rukama preneses na predni kolo a o tom to je. Ovsem rict ze ridis pouze rukama je zavadejici. Ve skutecnosti ridis prenasenim vahy, kdybys sedel rovne jak prkno, nebo teziste hazel na druhou stranu a machal rukama uridis houby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Creck píše: Tak urcite, tezko se bez ruk hodis do takoveho naklonu. To teziste rukama preneses na predni kolo a o tom to je. Ovsem rict ze ridis pouze rukama je zavadejici. Ve skutecnosti ridis prenasenim vahy, kdybys sedel rovne jak prkno, nebo teziste hazel na druhou stranu a machal rukama uridis houby
sis trochu naběhnul, ne? podívej se, jak se ovládá motorka při velmi pomalé jízdě. sedíš vzpřímeně a používáš jen motorku. Ale to je jen slovíčkaření..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Creck píše: To teziste rukama preneses na predni kolo a o tom to je.
taky dobré...co tam máš dál?
mi-psi:jasně, ještě mi napiš, že Keith Code vymyslel i gyroskopický efekt
Naposledy editováno 30.07.2014 11:28:00
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Marťan81 píše: stráťa> dík, za reakci, ale tohle fakt slyšet nechci, jezdím 12 let a bez držení dojíždím k téměř každé vesnici abych ulevil rukám a tlakem na stupačky samozřejmě zatočit lze, je to jen o individuálním citu pro rovnováhu, ale to jsme zase tam kam se nechci dostat.
Ptám se znova: proč špičkový závodník Michal Fila říká "motorka se řídí nohama"?
Nečetl jsem celé fórum, tak možná budu trochu mimo kontext. Ale četl jsem tvou otázku.
Ano pravda je samozdřejmě to co říká Michal fila a ostatní co chápou co je tím myšleno a vědí jak to funguje. Na twist a další takové videa se vykašli, to je marketing pro začátečníky.
Někomu takovému, kdo se o ježdění na vyšší úrovni nezajímá to nic neřekne. Ten si vystačí jen s točením řídítky a hotovo, na to jeho ježdění kolem komína to stačí.
Pro ostatní, kdo závodí nebo mají zájem se o ježdění dozvědět trochu víc, tak se zajímají o to jak na motocyklu pracovat s tělem. Jak přenášet těžiště, jak být co nejvíce v danou chvíli v souladu s motorkou. Což pak poznáš, že se s motorkou nepereš a i když jedeš třeba na CB 1300, tak váha není rozhodující. Protože pokud udržuješ patřičné síly blízko těžiště jde to velice snadno. A tím i šetříš např. síly v závodě a máš lepší grip a samotný pocit z jízdy je mnohem plynulejší.
A teď k tomu řízení nohama. Jedná se v podstatě o to, že veškerou práci tělem přenášís na motocykl sedem a přes nohy. Zrovnat tak informace od motocyklu získáváš sedem a přes nohy.
Ruce by měly být při jízdě uvolněné (to znamená při brždění neopírat se o řídítka - tím ruce již nemáš volně a navíc přenášíš značné síly na přední kolo atd.).
Veškerou váhu horní části těla přenášíš na motocykl v místě sedu a nohama.
PS: k tomu aby jsi s motocyklem zatočil ne nejprve jít správně tělem a motorka se ztočí sama, samozdřejmě odvedení přesné stopy jsou třeba řídítka, ale k tomu, aby jsi byl správně těžištěm není řídítek třeba. Těžko vysvětlit ale někomu, pokud neví jak pracovat s tělem.
Protože by to mělo stejný smysl jako bavit se o matematice s někým kdo o tom nemá ani páru. S těží pak pochopí jak to funguje.
Naposledy editováno 30.07.2014 11:36:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
fockewulf píše: taky dobré...co tam máš dál?
mi-psi:jasně, ještě mi napiš, že Keith Code vymyslel i gyroskopický efekt
ty si hodně degenerovanej, co? Říkám někde, že to není pravda? Napsal sem někde byť jedinou čárku o tom, jak se řídí motorka? Pouze sem napsal, jak sedíš na motorce při pomalé jízdě
Víc číst a mít míň zatemněno v hlavě ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
mi_psi píše: ty si hodně degenerovanej, co? Říkám někde, že to není pravda? Napsal sem někde byť jedinou čárku o tom, jak se řídí motorka? Pouze sem napsal, jak sedíš na motorce při pomalé jízdě
Víc číst a mít míň zatemněno v hlavě ..
degerenovaný jsi leda tak ty, když ani nevíš, co jsi napsal před chvíli...
Mi to připadá, jak kdyby lidi, co nějak sledujou/reagujou na tyhle žvásty byli do 3 skupin:
45% věří Keith Code a nic jinýho pravda není
mi_psi píše: sis trochu naběhnul, ne? podívej se, jak se ovládá motorka při velmi pomalé jízdě. sedíš vzpřímeně a používáš jen motorku. Ale to je jen slovíčkaření..
Ja teda i pri velmi pomale jizde se naklanim na stranu, kterou chci jet, nevim jak ty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Sorry, ale s tebou asi nehodlám dále diskutovat, než si pořádně přečteš, co sem psal. Nebudu vysvětlovat jasný výrok v 5 příspěvcích..
creck> vidíš, já odtláčím motocykl pod sebe a nenakloním se nikam. Když blbnu, tak klidně na druhou stranu. Jestli nevěříš, že to jde, tak se koukni na nějaký fotky z matyho motoškoly, tam to určitě vidět bude. Je to mnohem jistější způsob zatočení v malých rychlostech. tázkou je co je pro každého z nás malá rychlost..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Ovsem je to asi takovy argument jako bych ti rekl at v kilu sedis rovne a zatocis do zatacky riditky
p.s nezkousej to
Naposledy editováno 30.07.2014 11:53:38
Creck píše: mi_psi> ja verim ze to jde, jinak bych se nedostal z garaze
Ovsem je to asi takovy argument jako bych ti rekl at v kilu sedis rovne a zatocis do zatacky riditky
p.s nezkousej to
všimni si, že nikomu neřikám, jak má jezdit a co pokládám za pravdivou informaci. Sám sem na tebe prve reagoval, že to je jen slovíčkaření ;) Momentálně stejně nemám motorku, tak to ani vyzkoušt nemůžu a na 4 kolce sedět rovně nebudu už od 30km/h
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
PAP28 píše: Nečetl jsem celé fórum, tak možná budu trochu mimo kontext. Ale četl jsem tvou otázku.
Ano pravda je samozdřejmě to co říká Michal fila a ostatní co chápou co je tím myšleno a vědí jak to funguje. Na twist a další takové videa se vykašli, to je marketing pro začátečníky.
Někomu takovému, kdo se o ježdění na vyšší úrovni nezajímá to nic neřekne. Ten si vystačí jen s točením řídítky a hotovo, na to jeho ježdění kolem komína to stačí.
Pro ostatní, kdo závodí nebo mají zájem se o ježdění dozvědět trochu víc, tak se zajímají o to jak na motocyklu pracovat s tělem. Jak přenášet těžiště, jak být co nejvíce v danou chvíli v souladu s motorkou. Což pak poznáš, že se s motorkou nepereš a i když jedeš třeba na CB 1300, tak váha není rozhodující. Protože pokud udržuješ patřičné síly blízko těžiště jde to velice snadno. A tím i šetříš např. síly v závodě a máš lepší grip a samotný pocit z jízdy je mnohem plynulejší.
A teď k tomu řízení nohama. Jedná se v podstatě o to, že veškerou práci tělem přenášís na motocykl sedem a přes nohy. Zrovnat tak informace od motocyklu získáváš sedem a přes nohy.
Ruce by měly být při jízdě uvolněné (to znamená při brždění neopírat se o řídítka - tím ruce již nemáš volně a navíc přenášíš značné síly na přední kolo atd.).
Veškerou váhu horní části těla přenášíš na motocykl v místě sedu a nohama.
PS: k tomu aby jsi s motocyklem zatočil ne nejprve jít správně tělem a motorka se ztočí sama, samozdřejmě odvedení přesné stopy jsou třeba řídítka, ale k tomu, aby jsi byl správně těžištěm není řídítek třeba. Těžko vysvětlit ale někomu, pokud neví jak pracovat s tělem.
Protože by to mělo stejný smysl jako bavit se o matematice s někým kdo o tom nemá ani páru. S těží pak pochopí jak to funguje.
Ty jo... jestli si správně pamatuju, tak tohle všechno v Twistu je. Aspoň teda v knize.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Mattes85 píše: Ty jo... jestli si správně pamatuju, tak tohle všechno v Twistu je. Aspoň teda v knize.
Je to i na videu, ale asi tam spousta tech, kteří maji jako modlu jen kontra, nedosla :) Říká tam, jak prenaset vahu, jak tlacit na stupačky ... A ještě lepsi video je Motovudu :D Tam se to priblizuje konecne k ovladani novych moto
meerecheck píše: Je to i na videu, ale asi tam spousta tech, kteří maji jako modlu jen kontra, nedosla :) Říká tam, jak prenaset vahu, jak tlacit na stupačky ... A ještě lepsi video je Motovudu :D Tam se to priblizuje konecne k ovladani novych moto
Jo, to je ta část, kde píše o těch pivotních bodech, vysedávání atd. Ale pochopil jsem to jako návod, jak docílit lepšího/přesnějšího/bezpečnějšího ovládání motorky, avšak ovládání samotný jde přes řidítka. Fakt, že se neřídí jen a pouze řidítkama nebo jen tělem (stupačkama), ale kombinuje se to, je snad jasný všem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
fockewulf píše: Dej sem video, kde bude mít motorka přivařený krk řízení a bude stejně ovladatelná jako klasická motorka, pak uznám, že lze zatáčet jen přenášením váhy a šlapáním na stupačky.
jenom technická, motorka s přivařeným krkem řízení není totéž jako jízda na normální motorce bez rukou.
K tématu nic nemám, snad jen to, že pro jízdu na motorce potřebujete hlavu, ruce, nohy, a zbytek těla taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Stev píše: jenom technická, motorka s přivařeným krkem řízení není totéž jako jízda na normální motorce bez rukou.
K tématu nic nemám, snad jen to, že pro jízdu na motorce potřebujete hlavu, ruce, nohy, a zbytek těla taky.
nemáš pravdu, koukni se na to video http://www.motorkar...mp;pgr=6#goto8166160 v čase 2:25 - jen přenášením váhy se pohybuje přední vidlice a dělá "kontra", aniž bys hrabal na řídítka. Problém je, že ta změna směru je velmi vlažná a nedá se normálně skoro vůbec využít pro změnu směru....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Mattes85 píše: Ty jo... jestli si správně pamatuju, tak tohle všechno v Twistu je. Aspoň teda v knize.
To máš tak, pokud umíš matiku můžeš říct ta rovnice je dobře nebo špatně a víš proč. Pokud ji neumíš, tak jen tupě můžeš přejímat názory, nebo si je dokonce špatně vykládat. (Což se tu velice často děje v souvislosti s tím Twistem a já se ani nedivím, některé pasáže jsou zavádějicí).
Pokud tomu rozumíš a víš o čem je řeč, tak vydíš co jsou zde lidi schopni napsat za kraviny a ještě se s tebou klidně budou hádat. A ti nejlepší se budou odvolávat na Twist.
Když to zhrnu rozhovor o ničem. Já o voze ty o koze.
PS: Práce tělem na motocyklu skutečně není tlačit do stupaček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
PAP28 píše: To máš tak, pokud umíš matiku můžeš říct ta rovnice je dobře nebo špatně a víš proč. Pokud ji neumíš, tak jen tupě můžeš přejímat názory, nebo si je dokonce špatně vykládat. (Což se tu velice často děje v souvislosti s tím Twistem a já se ani nedivím, některé pasáže jsou zavádějicí).
Pokud tomu rozumíš a víš o čem je řeč, tak vydíš co jsou zde lidi schopni napsat za kraviny a ještě se s tebou klidně budou hádat. A ti nejlepší se budou odvolávat na Twist.
Když to zhrnu rozhovor o ničem. Já o voze ty o koze.
PS: Práce tělem na motocyklu skutečně není tlačit do stupaček.
Tak teď si nejsem úplně jistej, jestli ty poslední dva řádky byly adresovaný přímo mně, ale protože jsem nic takovýho nenapsal, tak doufám, že ne
Mattes85 píše: Tak teď si nejsem úplně jistej, jestli ty poslední dva řádky byly adresovaný přímo mně, ale protože jsem nic takovýho nenapsal, tak doufám, že ne
Ne, nebylo to adresováno tobě. Ale tomu co se tu na fóru píše a často interpretuje. Kdy se jeden co ,,tahá za řídítka" dohaduje s druhým co ,,skáče po stupačkách".
A ani jeden z nich neví vlastně úplné základy jak na motorce sedět a podobně. A to do toho nemotám to,že na každém tipu motorky se ve skutečnosti jezdí trochu jinak, ohledně držení těla a práce s tělem. Rozepisovat to nemá smysl. Nejsem spisovatel.
ing error htx cf
Naznačil jsem snad co jsem měl na mysli ta tímto končím.
Naposledy editováno 31.07.2014 20:49:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
PAP28 píše:
Pokud tomu rozumíš a víš o čem je řeč, tak vydíš co jsou zde lidi schopni napsat za kraviny a ještě se s tebou klidně budou hádat. A ti nejlepší se budou odvolávat na Twist.
tak snad ti to ježdění jde líp, než čeština
hele krom toho, že máš být "stiff on the bike, loose on the bars" jsi vlastně nenapsal nic...teda krom toho, že ostatní jsou blbci, co neumí matematiku.
Klidně se poděl, já jsem hlava otevřená a nové rady rád přijmu a vyzkouším
Stev-sry, namísto není jsem viděl je, takže ano, máš pravdu, mě šlo o to, že ti, co tvrdí, že zatáčí jen přenesením váhy a zatlačením do stupačky nemají pravdu viz video v čase 2:25.
fockewulf píše: tak snad ti to ježdění jde líp, než čeština
hele krom toho, že máš být "stiff on the bike, loose on the bars" jsi vlastně nenapsal nic...teda krom toho, že ostatní jsou blbci, co neumí matematiku.
Klidně se poděl, já jsem hlava otevřená a nové rady rád přijmu a vyzkouším
Stev-sry, namísto není jsem viděl je, takže ano, máš pravdu, mě šlo o to, že ti, co tvrdí, že zatáčí jen přenesením váhy a zatlačením do stupačky nemají pravdu viz video v čase 2:25.
Když dobře zaplatíš, tak se podělím.
fockewulf píše: Stev-sry, namísto není jsem viděl je, takže ano, máš pravdu, mě šlo o to, že ti, co tvrdí, že zatáčí jen přenesením váhy a zatlačením do stupačky nemají pravdu viz video v čase 2:25.
ono to není špatný to párkrát zopakovat, aby se nenašli experti co by zkoušeli zatáčet po sršňově příkladu bez rukou. Do určitý rychlosti věřím že to jde ...
Lyžař píše: Dle stránek výrobce řetězů ČZ:
Údržba řetězů
Mytí řetězu
Pokud je řetěz silně znečištěn, obzvláště blátem nebo směsí prachu a mazadla, je potřeba řetěz umýt. To platí i před mazáním řetězu, aby nedošlo k rozpuštění nečistot a jejich naplavení mezi pohyblivé části řetězu.
Chemické mytí – Používáme pouze přípravky určené k mytí řetězů, u řetězů BEZ TĚSNÍCÍCH KROUŽKŮ se mohou použít i látky na bázi benzínu nebo petroleje. Po umytí řetězu a jeho vysušení ho bez odkladu namažeme, aby nedošlo ke korozi. NA ŘETĚZY S TĚSNÍCÍMI KROUŽKY SE NESMÍ POUŽÍT LÁTKY NA BÁZI ROPNÝCH PRODUKTŮ (BENZÍN, NAFTA, PETROLEJ).
tak to asi dělám něco špatně...řetězy na mých motorkách mažu(a nejen já-většina mých přátel) jen čistým motorovým olejem a řetězy nám v podstatě nedegradují...čistit není potřeba, a když, tak jen hadrem trochu z boků...nájezdy na řetězy kolem 60.000km a i víc...tak to asi opustíme, když ropný produkt dává jen takovou mizernou životnost....že bych zkusil kokosovej olej? nebo kůží od špeku...?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35815 | Včera v 22:26 Ghostik |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 47 | 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |