globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení předních tlumičů
21.4.2014 v 19:52
Zdravím,
dnes jsem si trochu hrál s tlumiči na své krosce.
Přišli mi divné 2 věci.
1) Když jsi na motorku sednu, a to i trochu víc dopředu tak přední tlumiče nepropruží. Je to normální?
2) Hrál jsem si s nastavením pomocí šroubků dole a nahoře vidlice a moc znatelný rozdíl jsem nezaznamenal, např. jako u zadního tlumiče kde byl rozdíl markantnější. Je to ok, nebo je třeba špatný olej?
Děkuji za reakce

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 19:57 | Nahoru | #1
ta vidlice už bude asi po smrti-zralá na GO

to,že se nezamáčkne po nasednutí svědčí o tom,že se kříží,nebo zadírá v kluzácích,které jsou uvnitř...

(reakce na) Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:01 | Nahoru | #2
Dolph-cz> Ještě pár detailů. Vidlice byla nedávno přetěsněná ( tedy nedávaly se nové ty kluzné pouzdra). A asi 3mth zpátky jsem dával hustčí olej místo 5W jsem dal 10W. Nemůže to být tím ?

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:06 | Nahoru | #3
hustota oleje se projeví na tom,jak funguje tlumení....na "nasednutí" to nemá vliv.

pokud jsou nedávno měněné futra,tak bych se spíše zaměřil na to,jestli se nedojebaly při montáži a pod...

jinak ještě k té hustotě-není úplně vhodné řešit na krose měkké tlumiče tím,že tam naliješ 10W olej-to už je husté fakt moc...,měla by tam být 5W a pořešit spíše planžety.

není tam toho oleje moc?měřil jsi hladinu...?

(reakce na) Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:12 | Nahoru | #4
Dolph-cz> Hladina podle manuálu a také v manuálu bylo psáno že olej se může lít v rozsahu 5-20W. A co se týče propružení, tak když s tím zapružím na místě: Začátek zdvihu to jde dobře a pak po cca 5 cm příjde trochu rozdíl takový skok a dál to jde daleko tvrději.

Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:14 | Nahoru | #5
Jo a když se ještě tak zeptám, kolik cm bych s tím měl zhruba propružit, když to opřu o stěnu a propružím a o kolik by to mělo sednout, když na to sednu.

Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:21 | Nahoru | #6
Doporučuju počíst moudra na racetech , při nasednutí by měly tlumiče poklesnout o cca 30% svého zdvihu. Měří se to: délka zdvihu volně (motka na stojanu, kola ve vzduchu) mínus délka zdvihu po zatížení jezdcem.

Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:24 | Nahoru | #7
nevím kolik vážíš a jakou máš sílu,stejně tak nevím,jak staré to svoje kx vlastně je...

když to opřeš o stěnu a ze všech sil zatlačíš,měl by jsi to dostat cca do půlky zdvihu..

kolik tam máš toho oleje?

Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:25 | Nahoru | #8


Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:37 | Nahoru | #9
hele a co zadek nemáš to vyteklé fedrunky se dělaj vždycky dohromady motorka musí bejt vyvážená když uděláš zadek na tvrdo tak ti bude houpat jen předek, vidlice může bejt klidně trochu překroucená v brejlích a už je tam moment utržení z klidu násobně větší na to stačí když ti motorka jen upadne je tam dost věcí který musej bejt v rychtyku aby to chodilo dobře

Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:50 | Nahoru | #10
Je to rok 2002, olej 10 cm pod hranu při zmáčklém stavu. Rozdíl mezi tím že je motorka na stojanu,a když na ní sednu je vzadu 10 cm, vepředu 5 cm.

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:52 | Nahoru | #11
10cm je už hodně tvrdé...kolik vážíš?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 20:54 | Nahoru | #12
Dolph-cz> Myslíš 10cm oleje pod hranu ? Vážím cca 85 kg + vybavení takže asi 90 Kg.

(reakce na) Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 21:00 | Nahoru | #13
Honza73> myslí že potřebuješ dozadku tvrdšípéro

(reakce na) Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 21:10 | Nahoru | #14

Honza73 píše: Dolph-cz> Myslíš 10cm oleje pod hranu ? Vážím cca 85 kg + vybavení takže asi 90 Kg.



no s 10w olejem to bude brutál tvrdé.záleží co jezníš,ale pokud jen tak poskakuješ,nebo jezdíš po lese,tak to chce celé předělat...

Nastavení předních tlumičů

21.4.2014 v 21:55 | Nahoru | #15
tlumiče je potřeba odvzdušnovat nahoře mimo osu je šroubek na odvzušnění
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co říkate na píst a válec Kawasaki KX 125 Vojtech193 4 28.5.2024 v 23:53 ja1
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Koupě motorky KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR 125, Yamaha YZ 1... Tomino104 3 14.11.2022 v 20:37 Julip2
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
pomoc Kawasaki KX 125 Kawamaniak 5 28.3.2022 v 08:31 Fic6


TOPlist