globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Dostal jsem celkem dobrou nabídku na laďák Scorpion na SV 650 r.v. 2006 (stříkačka), ale nevím, jestli stačí jen vyměnit lauf (jedná se jen o koncovku), nebo je nutné potom nějak upravovat palivovou mapu nebo dělat jiné zásahy? Četl jsem totiž spousty názorů a někdo píše, že stačí jen vyměnit koncovku a někdo, že je potřeba naladit směs atd. Jde mi o to aby se tím nezmršil průběh výkonu nebo aby to třeba nezačalo víc žrát najednou.

Předem děkuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 05:10 | Nahoru | #61
A ten PAIR system slouzi k cemu ze ho muzu jen tak odpojit?
Edit. Uz jsem si to nasel. Je to teda jen kvuli emisim?

Naposledy editováno 07.04.2014 05:38:41

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 06:19 | Nahoru | #62
HansB> Jojo, jenom to do výfuku přifukuje vzduch. Když ho odpojíš, vyskočí Ti nejspíš na displeji chyba, ale normálně to poběží. Zkazit tím nic nemůžeš.

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 08:15 | Nahoru | #63
Zdravim, mna by zaujimalo ako je to pri Yamahe MT-07 a MT-09 kde je nutne vymenit komplet aj zvody. Ak je to komplet, ktory dodava vyrobca je nutna uprava mapy?

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2014 v 15:05 | Nahoru | #64
Jak tady Assassin zmínil, je to trošku složitější... sepíšu jak problematice rozumím já...
(nebrat za bernou minci vycházím ze svých zkušeností a volně dostupných informací)

Closed loop režim.
Řídící jednotka na základě údajů z lambda sondy, udržuje stechiometrickou směs, tj 14,7 gramů vzduchu na 1 gram paliva, kdy je teoreticky dosažené dokonalé spalování.
Closed loop je jakési default nastavení a probíhá za následůjících podmínek (může se drobně lišit):
Škrtící klapka není otevřena více než na cca 20% a otáčky motoru jsou pod cca 50% maxima.

Takže volnoběh, pozvolná jízda po městě atd.

Open loop režim.
Je narozdíl od closed loop nezávislý na lambdě sondě, Open loop čte data se senzorů v sání (tlak, vlhkost, objem, teplota atd) a na jejich základě najde hodnotu pro palivo v mapě a podle ní dávkuje.

Pokud si dáš laděný (otevřený) výfuk, místo sériového, který je "vybaven" spousty restrikcí, tak sice zlepšíš proplach výfukových plynů, ale na druhou stranu můžeš zblbnout lambda sondu, která tím že prostup plynů je rychlejší posílá nižší hodnoty do řídící jednotky a ta na jejich základě dávkuje míň paliva.
výsledek je, že nahoře (open loop) to jede líp (zlepšil se proplach díky výfuku bez restrikcí), ale dole (closed loop) to nechce jet, zdecha ti to při rozjezdech atd.
Pokud si dáš i KN filtr tak zblbneš i senzory v sání...

Samozřejmě se toto liší typ od typu, někdy ty rozdíly nejsou moc markantní a jindy se bez úpravy map neobejdeš.

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 15:47 | Nahoru | #65
No to mi je jasne, len nejde mi do hlavy ze napr. MT-09 Street rally je dodavana uz akrapovic vyfukom aj zvodmi. Je mozne ze vyrobca uz z vyroby upravil mapu pre daný výfuk so zvodmi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 16:46 | Nahoru | #66
no hlavni problem je v tom ze prutok ,mnozstvi vzduchu se nemeri.Meri se pouze tlak,a tudiz pri zmene propustnosti filtru ecu nic nepozna ma napevno nastavenou mapu na origo filtr.Pokud budeme resit iap senzor ten funguje na closed loop,takze motor po otevreni klapky o5%zacne davkovat podle polohy TPS a otacek motoru.Dalsi senzory teplota vody,vzduchu,tlak sani upravuji davkovani paliva dle prednastavenych hodnot,nektere motky maji jeste senzor klepani a ten zas resi hranici nejlepsiho predstihu pred detonacnim horenim.Mozna se plteu a vyrobci PWC,Ignijet,a jini vyrobci laditelnych ecu jsou neskutecni pitomci neb lamda zjisti vsechno a ecu to spocita

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 18:56 | Nahoru | #67
No ja kdyz daval ladak RP v Ivancicich tak me Robert rovnou po montazi poslal do Brna do Autonovy" autorizovany servis KTM" Aby mi nahrali soft pro otevreny vyfuk v ridici jednotce. Pry se s otevrenym vyfukem motor lepe vyplachuje mohla by byt chudsi smes a mohly by se podpalit ventily. Nejsem v tomhle zadny odbornik tak jsem dal na doporuceni cloveka co se tim zivi vetsinu zivota a nechal si tu ridici jednotku prehrat jinym softem.
Tod moje zkusenost.

Naposledy editováno 07.04.2014 18:57:47

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

7.4.2014 v 20:34 | Nahoru | #68
Já bych se toho nebál, jezdím jenom s laďákama a no problém. Už mám yoshe a ty od novoty při zaklapnutí plynu vůbec nestřílely. Až se více propálily tak blafají ale žádné rány. To k laďáku přece patří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 08:16 | Nahoru | #69
hlemejzd999> meleš z vody,když dá na SV 650 2006 ladák zadne strilení nebude,pritelkyne ho mela takto 6 let.jen koncovka, bez dalších uprav.

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 09:51 | Nahoru | #70
hlemejzd: jasny, taky sem nepsal ze pises blbosti, mozna ze sem te kritizoval az moc, ono to uplne mimo nebylo, spis sem jen neco co si psal upresnil...

Miro_CZ: je to koncovka od koncovky, motorka od motorky.... nektery motorky reaguji vic, nektery min, je ale fakt ze homologovane koncovky s tlumitkem obvykle se smesi neudelaj nic zasadniho = pokud se nic neladi nehrozi ze by to bylo tak spatny aby se neco v nejakem realnem horizontu v dusledku toho rozbilo - podpaleny ventily atd.

black: mam klon yoshboxu, tzn by to moje melo umet i SV....

majk-fox: jak sem psal vyse, je to kus od kusu, co mam zkusenost tak ctyrvalce zkousnou kde co, dvouvalce jsou na vyfuk celkem choulostive. u modernich motorek s katalyzatorem ma vliv az kdyz se da pryc kat - tam bejva doladeni dost potreba, pokud se kat necha a meni se jen koncovka, tak myslim taky neni co resit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 10:05 | Nahoru | #71

Kovi píše: hlemejzd999> meleš z vody,když dá na SV 650 2006 ladák zadne strilení nebude,pritelkyne ho mela takto 6 let.jen koncovka, bez dalších uprav.


no tak tys to zazdil uplne ..tak radikalni nazory nemam ani ja
...tak ji rekni , at se stavi , ze je tu tema pro ni a at veme sebou nejaky fotky

Naposledy editováno 08.04.2014 10:40:56

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 10:15 | Nahoru | #72
Snad v každé diskuzi o "láďácích" se najde někdo, kdo tvrdí, že si něco dolaďuje jednotka u vstřikování sama. Pořád dokola. Co je to za nesmysl? Maximálně, když má lambda sondu a to jen v nízkých otáčkách okolo volnoběhu.
Edit. Tak už to zde bylo řečeno...

Naposledy editováno 08.04.2014 10:43:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 10:39 | Nahoru | #73

kubosh píše: no hlavni problem je v tom ze prutok ,mnozstvi vzduchu se nemeri.Meri se pouze tlak,a tudiz pri zmene propustnosti filtru ecu nic nepozna ma napevno nastavenou mapu na origo filtr.Pokud budeme resit iap senzor ten funguje na closed loop,takze motor po otevreni klapky o5%zacne davkovat podle polohy TPS a otacek motoru.Dalsi senzory teplota vody,vzduchu,tlak sani upravuji davkovani paliva dle prednastavenych hodnot,nektere motky maji jeste senzor klepani a ten zas resi hranici nejlepsiho predstihu pred detonacnim horenim.Mozna se plteu a vyrobci PWC,Ignijet,a jini vyrobci laditelnych ecu jsou neskutecni pitomci neb lamda zjisti vsechno a ecu to spocita


Přesně tak. Jen prodávají další nesmysly...

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 10:48 | Nahoru | #74

BlackSabbath píše: Přesně tak. Jen prodávají další nesmysly...


no tak to uz je demagogie tohleto ...jde o to jestli tu programovatelnou jednotku bude muset pouzit , nebo ne a jestli mu to bude strilet a necha to bejt ...o tom , ze se prodavaj tyhle veci se nikdo nepre.

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 11:23 | Nahoru | #75
Hlemejzd: kdyz je tam vtrikovani tak by to ani strilet nemelo - vetsinou maj totiz strikacky tzv fuel cut - kdyz brzdis motorem zavre to uplne benzin, opet ho to otevre az kdyz slezou otacky niz - a tam uz kolem klapky nejde tolik vzduchu aby se to tak vyrazne ochudilo. Respektive kdyz motorka s fi strili do vyfuku pri brzdeni motorem je to nejcasteji netesnosti vyfuku - pair system se da brat jako netesnost, kdyz se zaslepi nestrili to skoro vubec.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 11:41 | Nahoru | #76

assassin píše: Hlemejzd: kdyz je tam vtrikovani tak by to ani strilet nemelo - vetsinou maj totiz strikacky tzv fuel cut - kdyz brzdis motorem zavre to uplne benzin, opet ho to otevre az kdyz slezou otacky niz - a tam uz kolem klapky nejde tolik vzduchu aby se to tak vyrazne ochudilo. Respektive kdyz motorka s fi strili do vyfuku pri brzdeni motorem je to nejcasteji netesnosti vyfuku - pair system se da brat jako netesnost, kdyz se zaslepi nestrili to skoro vubec.


Já si myslím, že je to u moderních motorek hlavně PAIRem a ekvivalentama u jiných značek. Jak víš, po vyřazení PAIRu mně to přestalo úplně (a to byla motorka naladěna). A nedávno jsem jel na nové R1 a ta střílí slyšitelně i se sériovým výfukem. Takže střílení je běžný jev a dělá to i v sérii, jen to není slyšet. Sám mechanik mně říkal, že je to spíš mýtus to podpálení ventilů střílením, ovšem musí být motorka správně naladěna. Takže je střílení a střílení...

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 16:39 | Nahoru | #77

hlemejzd999 píše: no tak tys to zazdil uplne ..tak radikalni nazory nemam ani ja
...tak ji rekni , at se stavi , ze je tu tema pro ni a at veme sebou nejaky fotky


Nerekl bych radikalni,ale když uz sem k technice něco pisu,tak většinou věci co si sam vyzkousim a mam osobní zkušenost a nejsou prevzate z nejakxch dojmu,viz ten vyfuk.

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 21:17 | Nahoru | #78
Střílení je naprosto běžný i u stroje který právě vyjel z továrny

Závodní stroje střílejí jak svina byli jste třeba na ralye

Má někdo fotku těch podpalenejch ventilu když už jsme u toho?

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 21:29 | Nahoru | #79

pycha píše:
Závodní stroje střílejí jak svina byli jste třeba na ralye


ver tomu ze strileni vozu na rally je zcela necim jinym
tam je to dokonce žadane respektive zposobene antilag systemem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 21:39 | Nahoru | #80

pycha píše: Střílení je naprosto běžný i u stroje který právě vyjel z továrny

Závodní stroje střílejí jak svina byli jste třeba na ralye

Má někdo fotku těch podpalenejch ventilu když už jsme u toho?


To je velice vhodné srovnání - závodní stroj versus sériová motorka. Tam jsou asi stejné požadavky na výkon, výdrž, spotřebu, atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 21:51 | Nahoru | #81
BlackSabbath> když chce někdo zvuk jak závodní stroj tak musí počítat i se spotřebou závodního stroje
To na čem dneska jezdíme je víc než na čem se nedávno závodilo na nejvyšší úrovni

A znovu připomínám jezdil jak teď s novým porsche 911 turbo s a střílelo to taky
Autonaprosto sériové zapůjčeno od prodejce 560koní 0-100 zá 3.1s
Tak to máj asi špatně zejtra jim zavolám do továrny





Naposledy editováno 08.04.2014 21:55:02

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

8.4.2014 v 22:01 | Nahoru | #82
pycha> Měl by jsi si přečíst všechny moje příspěvky v tomto tématu, nejen něco vytrhávat z kontextu...

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

9.4.2014 v 20:43 | Nahoru | #83
Neposlouchej ty kecy o řídící jednotce a brzdě. Kup si Scorpiona, dej ho tam a užívej si bezva zvuk. S motorkou se nic nestane a pokud nebudeš vyndavat katalyzátor, tak ani lambda nebude hlásit chybu.Na výkonu stejně nic nepoznáš. Stejně se všichni jen pláceme na okrskách mezi dětkama a kamióny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

9.4.2014 v 23:42 | Nahoru | #84

Morfo píše: Neposlouchej ty kecy o řídící jednotce a brzdě. Kup si Scorpiona, dej ho tam a užívej si bezva zvuk. S motorkou se nic nestane a pokud nebudeš vyndavat katalyzátor, tak ani lambda nebude hlásit chybu.Na výkonu stejně nic nepoznáš. Stejně se všichni jen pláceme na okrskách mezi dětkama a kamióny


Tak zrovna tohle SVčko má katalyzátor ve výfuku se mně zdá a lambdu kousek před ním, takže při výměně výfuku by dal obě tyto záležitosti pryč.

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

10.4.2014 v 06:55 | Nahoru | #85
Pycha: no zavodak je trosku jina liga - je preplnovanej a spaluje se benzin ve vyfuku, pred turbem - antilag system jak psal kovi, turbu to docela brutalne zkracuje zivotnost...

Jo a porsche turbo ma kupodivu taky turbo :) ja jezdil zakladni 911 a do vyfuku nestrilela...

Turbo moc motorek v serii nema :)

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

10.4.2014 v 08:16 | Nahoru | #86
Myslim,ze to strileni muze byt i individualni.ja jsem koupil na svojeho stromka taky skorpika a taky jen koncovku.taky mi to trosku nekdy strili,ale co me spis stve,tak to v nizkych otackach nekdy streli do sani.s origo vyfukem uplne bez problemu a kdyz dam do te ladene koncovky tlumivku,tak se to strileni trosicku zlepsi.mimochodem,kamos ma na sv uplne stejnou koncovku co ja a nedela mu to zadne problemy.
Vzduchac mam origos,tak kde je u me zrada?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

10.4.2014 v 08:23 | Nahoru | #87

Hanysekk píše: Myslim,ze to strileni muze byt i individualni.ja jsem koupil na svojeho stromka taky skorpika a taky jen koncovku.taky mi to trosku nekdy strili,ale co me spis stve,tak to v nizkych otackach nekdy streli do sani.s origo vyfukem uplne bez problemu a kdyz dam do te ladene koncovky tlumivku,tak se to strileni trosicku zlepsi.mimochodem,kamos ma na sv uplne stejnou koncovku co ja a nedela mu to zadne problemy.
Vzduchac mam origos,tak kde je u me zrada?



V tomto pripade bych ocekaval odpoved od lidi co tu tvrdi ze nikdy neni potreba nic delat - porse za 3mice strili taky, takze to je takova pridana hodnota :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

10.4.2014 v 17:26 | Nahoru | #88

BlackSabbath píše: Tak zrovna tohle SVčko má katalyzátor ve výfuku se mně zdá a lambdu kousek před ním, takže při výměně výfuku by dal obě tyto záležitosti pryč.


kat ma ve vyfuku,ale lambda zustava na origo svodech a ladak se nasazuje az s mezisvodem za lambdu.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

10.4.2014 v 21:51 | Nahoru | #89
Kovi> Ok, nevěděl jsem přesný místo. Ale skoro jsem to trefil, o pár cm...

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

10.4.2014 v 22:33 | Nahoru | #90
Mám Suzuki sv 1000 a koncovky dle výrobce yoshimura laděné a při zaklapnutí tak v 4000 pěkně střelej nemyslím že je to normalni dá tady někdo tip na seřízení dík za odpoved
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist