globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2014 v 22:08 | Nahoru | #1501
YOSH_BOY> Jak jsi vůbec daleko s úpravami, dlouho jsem neviděl žádnou foto, nebo je to zatím tajný???

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2014 v 22:11 | Nahoru | #1502
A nebo slabý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 00:08 | Nahoru | #1503
Jindrej> tak ty stejné hodnoty se daly čekat, páč ty akrap svody jsou tvarově stejné jako origo, jen vstupy na koncovky mají rozšířené na 60mm, ne? No a jsou z titanu... jooo, kdyby to byly EVO6 nebo nějaké 60mm trubky, tak se tam ještě nějaké koně najdou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 08:13 | Nahoru | #1504
Mileek> máš recht. Ale něco by to asi dalo, nemít ty koncovky na výstupu průměr 2 cm
60mm byl plán ale jaksi se mi nechtělo solit 100 litrů za akrapy nebo 45 za smaltmoto v nerezu
Ale na eBay jsou teď domlácený Evo1 za 48, kdyby někdo chtěl

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 12:34 | Nahoru | #1505

Jindrej píše: Já jsem pro

já jsem taky pro...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 12:37 | Nahoru | #1506
takže výsledek 153 koní na motoru? to je super.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 12:42 | Nahoru | #1507

Jindrej píše: Jo tak kdyby někdo chtěl o půl koně víc a o půl Nm míň, tak akrapy jsou na to ideální



To pýt felmi toprá správa, mein Herr Felmi toprá pro mne, samosřejmě, še ja tebe topře pojesdila

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 13:21 | Nahoru | #1508

Bači píše: takže výsledek 153 koní na motoru? to je super.


Na motoru je to víc. Murkinovi ta brzda měří i ztráty. Minule to bylo myslím + 12%. Což je 146 x 1,12 = asi 163 cca.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 13:22 | Nahoru | #1509

FiZzeR píše: To pýt felmi toprá správa, mein Herr Felmi toprá pro mne, samosřejmě, še ja tebe topře pojesdila


Neboj neboj, dostaneš i tak.
Minulé vékend jsem byl projet na xtz naší trať a je tam ještě pár tun štěrku
Btw dneska SDP?

Naposledy editováno 14.02.2014 13:22:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 13:31 | Nahoru | #1510
Jindrej> Posbírat a naplnit vanu u rezervy našich bavoráků. Winter is coming

Yep

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 13:48 | Nahoru | #1511

FiZzeR píše: Jindrej> Posbírat a naplnit vanu u rezervy našich bavoráků. Winter is coming

Yep


A to jsi slyšel kde s tou zimou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 14:05 | Nahoru | #1512

Jindrej píše: A to jsi slyšel kde s tou zimou?



Se koukni do kalendáře. Voko vidí, voko neni pyča I když to tak venku nevypadá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 14:07 | Nahoru | #1513

FiZzeR píše: Se koukni do kalendáře. Voko vidí, voko neni pyča I když to tak venku nevypadá


zima už je vorbei. Příštích 14 dní už nic nebude a pak už je březen. Vlněnou dečku ze sedačky už můžeš sundat

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 14:20 | Nahoru | #1514
Jindrej> ... abych ji tam v dubnu zase nainstaloval

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 17:41 | Nahoru | #1515
Jindrej>

Jindřej draku myslím že to máš moc pěkný prostě se to posunulo víš ty hodnoty a ty akrapy na konci můžeš otevřít jak psal dewwil necháš udělat větší výstup a je to

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 17:45 | Nahoru | #1516
jinak taky na něčem dělám ale prachy dochází a blíží se jaro ale nerez vnitřkem 60 venkem 63 už mám objednán tak jsem zvědav jak dopadnou EVO samo domo šak to na konec uvidíme na grafu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 18:56 | Nahoru | #1517

Pepa1098 píše: jinak taky na něčem dělám ale prachy dochází a blíží se jaro ale nerez vnitřkem 60 venkem 63 už mám objednán tak jsem zvědav jak dopadnou EVO samo domo šak to na konec uvidíme na grafu



No,tohle otevření nebude asi úplně ono,to by spíš potom chtělo pořešit jako trombónek s přivřením na konci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 19:25 | Nahoru | #1518

Murkin píše: No,tohle otevření nebude asi úplně ono,to by spíš potom chtělo pořešit jako trombónek s přivřením na konci.



no já si rád nechám poradit aspoň to nebudu muset předělávat na třikrát , všichni tu mluví o tom že Jindřej to má na konci moc utáhlí a ty co tomu rozumíš říkáš že když to bude ůpně průchozí tak je to na špatný tak jak to teda je jak bys to udělál kdybys na konci měl průchozí vince??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 19:40 | Nahoru | #1519
Pepa1098> jenže ono je pak dá se říct jedno, jaké tam máš nakonec koncovky, když ti to "brzdí" svody. Však to jde vidět, že s akrapem a mivvem to má +- stejný výkon, kdyby tam na tyhle svody nacpal arrow nebo leovince nebo já nevím co, tak to bude podle mě furt stejné (+-1k a 1Nm) Aby se s tím pohnul dál, tak 60mm svody jsou podle mě základ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 19:53 | Nahoru | #1520

Mileek píše: Pepa1098> jenže ono je pak dá se říct jedno, jaké tam máš nakonec koncovky, když ti to "brzdí" svody. Však to jde vidět, že s akrapem a mivvem to má +- stejný výkon, kdyby tam na tyhle svody nacpal arrow nebo leovince nebo já nevím co, tak to bude podle mě furt stejné (+-1k a 1Nm) Aby se s tím pohnul dál, tak 60mm svody jsou podle mě základ



no dit já chci dělat 60 svody ale Murkin mě naznačil že to asi není jenom tak a myslím že on těch motorů odbrzdil a já si rád nechám poradit nebo to aspoň prodiskutovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 20:04 | Nahoru | #1521
Pepa1098> no já to pochopil tak, že chceš mít koncovky se vstupem 60mm a výstupem 63mm, a myslím, že to tak pochopil i Murkin a jak psal "trombónek s přivřením na konci", tak pod tím si představím koncovku... a ne svod ve tvaru tormbónu

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.2.2014 v 20:17 | Nahoru | #1522
Mileek>

Milku já ti rozumím je to všechno tak že cokoliv uděláš tak až v praxy se ukáže jak to doopravdy funguje ale u Tlr tá zmáčklina u řetězu to je něco ten druhý válec má co dělat aby to vyhnal až tým propojem do prvního svodu a jednou koncovkou jde 80% splodin ven a druhým tak 20% dle té zmáčkliny! tak si myslím že tomu jenom pomůžu horší to být nemůže

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.2.2014 v 18:09 | Nahoru | #1523

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.2.2014 v 18:10 | Nahoru | #1524
ví někdo co je tohle?









Aprilia RSV úpravy a tuning

15.2.2014 v 18:48 | Nahoru | #1525
nevím jak se to jmenuje česky, ale anglicky to je "clutch shaft", prostě tyčka, na kterou ti tlačí spojkový váleček vole

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.2.2014 v 18:54 | Nahoru | #1526
tvl to mi nedošlo
dík
E: ale prodám to taky

Naposledy editováno 15.02.2014 21:45:25

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.2.2014 v 20:42 | Nahoru | #1527
chalani, mala rada, ako zistim, kolko ma rsv skutocne kw? samozrejme okrem brzdy,pytam sa preto lebo ked pozeram inzeraty, tak maju 86.5kw alebo 92kw, myslim modely do roku 2003, lebo starsie maju viac kw alebo opacne. ja mam 2003 a v technicaku 86.5kw, alebo verzia R ma iny vykon?dik

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.2.2014 v 20:48 | Nahoru | #1528
2003 by měla mít 92kW, stejně tak i 2001-2002, 86kW mají model 1998-2000

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 09:26 | Nahoru | #1529
Tak jsem konečně vyndal graf z auta....
Abych to uvedl na pravou míru, tak je to v maxu přesně o 0,65 Nm míň a o 0,82 koně víc než s Mivvama
Zajímavý, a to už ne tak positivně je, že na druhým grafu je srovnání mivv vs akrap a mivv je do 6500 mnohem lepší. Akrapy pak přidaj nula nula houno úplně nahoře
A místama přes 10 Nm ztráta dole je docela dost...
Což znamená, že to stejně zase celý překopu Zkopčim svody a udělám na průměr 60 a koncovky vodevřu









1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 10:03 | Nahoru | #1530
Jindrej> tak to je slušná haluzs akrapama. Jinak co furt máte všichni s těma overbore svodama? Přijde že je to teď nějaká móda. Kde by se to mělo projevit, a co je třeba změnit na motoru aby byl pozitivní efekt?

Přijde mi že amman věděl co dělá, ten výkon je už teď hodně dobrej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist