globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teplota motoru!
Zdarec. Prosím o radu.
Mám Pego 2003 iečko a věc se má tak..
Na volnoběh se motor zahřeje na cca 85 supňu normálně sepne ventilátro motor schladí a pak je teplota asi 80 stupňu.. Jak mile zařadím a projedu se asi 100 metrů cca 50km/h rychlostí tak jako normálně v obci teplota spadne na 50-60 stupňů..
Podle mě je to termostatem.. Myslím že vodní pumpa se roztočí po zařazení a rozjetí. Nevím jestli je poháněná od spojky nebo tak nějak to si nejem jistej ale každopádně po rozjezdu a ujetí 100m se motor schladí.. Tím pádem asi zůstává termostat otevřenej a nebo je na vině něco jinýho a proto se ptám co by to mohlo být.. Jinak když jsme vytáhl svíčku tak byla černá jak bota a myslím si že je to tím že jak byl motor pořád studenej(i za jízdy) tak jednotka pořád posílala víc paliva protože byl motor studenej..

Děkuju za rady..
PS: termostat nemužu nikde na partsdepotu sehnat nebo jsem slepej
Předchozí
1 2
Následující

Teplota motoru!

31.12.2013 v 15:50 | Nahoru | #1
Jj... vypadá to na termostat. Sdílím tvůj názor.

2 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru!

31.12.2013 v 15:55 | Nahoru | #2
To je snad jasný že za jízdy se to náporem vzduchu chladí víc ne?

(reakce na) Teplota motoru!

31.12.2013 v 16:07 | Nahoru | #3

Eddie666 píše: To je snad jasný že za jízdy se to náporem vzduchu chladí víc ne?

Kdo by to čekal, když je venku taková kláda.
Dokud jsem měl vodou chlazenou motorku, takhle kolem 5-ti stupňů jsem byl vůbec rád že se to dostalo na dohled k půlce

Teplota motoru!

31.12.2013 v 16:15 | Nahoru | #4
2KIKIN11
Nech to až bude tepleji, pak laboruj.

Teplota motoru!

31.12.2013 v 16:59 | Nahoru | #5
To je fajn ze te to trapi kdyz je venku plus minus nula co mam rikat ja u vzduchace...to je rano 40 odpoledne 130 ...
Pokud se nepletu nezakladal uz tu majitel nejakeho peagasa takovouhle otazku?

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru!

31.12.2013 v 17:57 | Nahoru | #6
myslím, že už to tady probírali, pokud si vzpomínám, dělalo to všem......zde

Naposledy editováno 31.12.2013 18:02:48

Teplota motoru!

31.12.2013 v 18:17 | Nahoru | #7
zkus se projet třeba na transalpu nebo africe tam se ručička na teplotu pohne pouze v zácpě nebo při zapadnutí

Teplota motoru!

Skvělá odpověď, děkuji! 31.12.2013 v 20:40 | Nahoru | #8
Teplota se mě drží i při mrazu mezi 70-80stup.Takže zřejmě termostat.Ale je divné že ti sepne větrák už při 85 st.Chce to omrknout.Pokud chceš stav se a opravíme.Kdyžtak napiš.

3 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru!

31.12.2013 v 20:57 | Nahoru | #9
u APRILIE bud vůbec rád že to jede a nereš teplotu
nejlepší je to rychle prodat

(reakce na) Teplota motoru!

31.12.2013 v 21:06 | Nahoru | #10
Něco podobného jsem měl u své J 650 - taky motor Rotax 650. Ted' v zimě se motor na provozní teplotu skoro nedostane, v létě na dovolené šel větrák skoro pořád, i při jízdě...ale nic se neděje, motorka je O.K. Taky se nicméně přikláním k názoru, že termostat by to mohl být.
Zkus se zeptat v OK moto ústí nad Labem - mají i www., tam jsem sehnal dost věcí, co jinde neměli.

Naposledy editováno 31.12.2013 21:07:09

Teplota motoru!

31.12.2013 v 23:34 | Nahoru | #11
To je uplne bezny, ber to tak, ze ta motorka ma nejaky tereni ambice, takze by se mela uchladit vlete pri pomaly jizde. Ted je kosa a motor se ti daleko vic chladi svym povrchem, ani moc elaborovat nemusis , po vanocich mas urcite doma kus papundeklu, tak zakrej chladice, nech tam diru akorat tak v prumeru sahary a uvidis jak to bude krasne zahraty.
Ja je na Alpu vytahuju az kdyz vyndavam zimni vlozky z hadru

Teplota motoru!

1.1.2014 v 10:00 | Nahoru | #12
Přikrej chladič. Pumpa se točí furt né, to bude tim termostatem. Mam 650 klassika a než se ohřeje, mam fousy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru!

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2014 v 12:21 | Nahoru | #13

bulldogbiker píše: u APRILIE bud vůbec rád že to jede a nereš teplotu
nejlepší je to rychle prodat

Pegaso má motor od Rotaxu. Mimochodem zcela stejný jaké používaly statisíce motorek BMW. Mají malitelé BMW také prodat?
Ty tvoje protiitalské výkřiky jsou už trapné. Nechceš ne někde na jaře na motorce potkat, když už bydlíme kousek od sebe? Já že bych ti s radostí šlápnul do ksichtu až něco kecneš.
I když ne. Ty jsi přesně ten typ co kvičí jen v anonymitě netu a v reálu drží hubu a krok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 12:30 | Nahoru | #14

seikos píše: Pegaso má motor od Rotaxu. Mimochodem zcela stejný jaké používaly statisíce motorek BMW. Mají malitelé BMW také prodat?
Ty tvoje protiitalské výkřiky jsou už trapné. Nechceš ne někde na jaře na motorce potkat, když už bydlíme kousek od sebe? Já že bych ti s radostí šlápnul do ksichtu až něco kecneš.
I když ne. Ty jsi přesně ten typ co kvičí jen v anonymitě netu a v reálu drží hubu a krok



Ale chlapci hned na novy rok si slapat do ksichtu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 12:36 | Nahoru | #15

gugo píše: Ale chlapci hned na novy rok si slapat do ksichtu

Jak na nový rok, tak po celý rok

Teplota motoru!

1.1.2014 v 13:22 | Nahoru | #16
Ventilátor spíná na pegasu tak brzo??? Sem myslel, že u většiny moto spíná až kolem stovky...?

Teplota motoru!

1.1.2014 v 15:30 | Nahoru | #17
Teď v zimě bych věřil tomu že se motor zchladí normálně vzduchem, sice nemá žebrování ale v té zimě je snad ani nepotřebuje.

Naposledy editováno 01.01.2014 15:51:34

Teplota motoru!

1.1.2014 v 16:42 | Nahoru | #18
No dobře. Ale stejně myslím že tu teplotu by měl motor udržet.. Říkám ujedu 100 metrů 50km/h rychlostí a motor je okamžitě studenej.. z 80tky spadne třeba na 55..
Potom mi jde o spotřebu.. Protože svíčka byla černá jak negr,myslím si že jak ten motor byl furt podchlazenej tak že jednotka posílala víc benzínu protože to bylo jakoby nezahřátý.. Tak jako když nastartujete a jede na sycení..
Měl jsem varadero 125 taky vodník a mělo i žebra.. Ale jakmile se to ohřálo teplotu to drželo pořád i když bylo -5 a víc....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 16:44 | Nahoru | #19
lan> Ano,řeší se v tom tématu že se moc zahřívá.. Jenže mě se nezahřívá :D

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru!

1.1.2014 v 16:45 | Nahoru | #20
Chyba je v teplomeri. Ručičke sa nechce dvíhať.

(reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 16:47 | Nahoru | #21
Eddie666> To je možný,ale ne tak že ujedeš vážně jen kousek a jedeš 50km/h a teplota spadne skoro více než o polovinu...

(reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 16:47 | Nahoru | #22
hruso25> :D Kdyby to tak bylo :D

(reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 16:50 | Nahoru | #23
bulldogbiker> Zde se mrkni a přečti si historii...http://cs.wikipedia.org/wiki/Aprilia_Pegaso_650

(reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 17:50 | Nahoru | #24

seikos píše: Jak na nový rok, tak po celý rok



No prave

(reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 18:48 | Nahoru | #25

KIKIN11 píše: lan> Ano,řeší se v tom tématu že se moc zahřívá.. Jenže mě se nezahřívá :D


no já tam čtu něco jiného (normálně 60 st a když stojí 80 a zapne se ventilátor), ale když myslíš......

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru!

1.1.2014 v 21:34 | Nahoru | #26
a co si nejprv treba stahnout servisni manual a zjistit kdy se ma otvirat termostat (od min do max otevreni) a kdy se ma spoustet vetrak (a kdy vypnout) a jak promerit cidlo teplomeru ze nekeca ?

u ZX10R se treba termostat otvira uz v 58 (do 75 kdy je plne otevrenej) cili 58-59 je normalni teplota a treba pri 15stupnich venku a klidne jizde mam 62st

(reakce na) Teplota motoru!

1.1.2014 v 23:23 | Nahoru | #27
Bubrak-ZX10R> Taky možnost.. Záleží jestli to bude v manuálu od rotaxu..Jinde to nepíšou.. Jinak odpor čidla teploty jsem naměřil 3,60 ohm...

Teplota motoru!

2.1.2014 v 03:38 | Nahoru | #28
U tejto moto to nie je nic zvlastne...termostat je na 95% Ok. Dobra rada...nespratj do toho kym to jazdi. Ako bolo povedane, moto sa musi uchladit aj za teplych pomalych letnych dni. Termostat na pegase je jednocinny s malym obtokom. Co sa tyka kolisania teploty pri stani.. vodne cerpadlo bezi stale. Pegaso ma neobvykle velky chladic a tak pri otackach a napore studeneho vzduchu musi ist teplota dole. V tvojom pripade to ale vyzera skor na zasraty chladiaci system. Ked motorka v tomto pocasi stoji nemali by sa spustat sahary. Ked ho vsak vycistis uz ju nerohrejes nikdy dalsia vec je nestastne umiestneny termostat. Tym padom teploty otvarania a zatvarania nie su take presne a lahko regulovatelne ako by mali byt.... To nevyriesis...
Co sa tyka spinania sahar, bud rad ze ti to ide. Ja som rok jazdil bez toho a nikdy som to za jazdy nepotreboval. To na margo chladenia pegasa.
Z manualu: teplota pri ktorej sa zacina otvarat termostat 60ºC
Hysterezna teplota original spinaca sahary 90-95ºC. Neoriginal na tusim 70/80, alebo tak nieco
Takze mas vsetko v poriadku a nesprtaj do toho kym to jazdi
Ad cierna sviecka. Pegaso nema lambda sondu a tak nereguluje bohatost zmesi. Pekna cierna sviecka je indikaciou spravneho chodu pegasa.
Aloha a jazde zdar

Teplota motoru!

2.1.2014 v 07:13 | Nahoru | #29
U me se spinal vetrak taky tak. Ale bylo to tim, ze mi chybela v chladidi kapalina, takze se to rychlo zahralo a pak uz to chladil vzduch. Chyba byla v tesneni pod hlavou.

1 reakcí na tento příspěvek Teplota motoru!

2.1.2014 v 12:37 | Nahoru | #30
Ano. Tiez casta zavada u pegasa...ale ked ma 8tis km tak asi este nie. Ale ked chyba voda tak jasne tesnenie...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist