globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
19.5.2012 v 09:04
Ahoj,
než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !

Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:



17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska


10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR


Vychází mi z toho několik věcí:

1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.

2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo

3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů

Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži


(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )

A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.


Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 15:54 | Nahoru | #121
Já mám V-strom s vysokým plexi o Givi.
Po Praze (docela to honim) mi žere cca 5.3l / 100km.
Včera jsem byl na otočku v Drážďanech, ve dvou, po dálnici cca 150-170 Km/hod většinu cesty a postřeba byla odhadem kolem 7l/100km.

Tak my mne jen tak zajímalo, zda li má větší vliv na spotřebu větší odpor vzduchu vysokým plexi, vyšší rychlostí a nebo váhou se spolujezdcem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 15:59 | Nahoru | #122

kchrz píše: Já mám V-strom s vysokým plexi o Givi.
Po Praze (docela to honim) mi žere cca 5.3l / 100km.
Včera jsem byl na otočku v Drážďanech, ve dvou, po dálnici cca 150-170 Km/hod většinu cesty a postřeba byla odhadem kolem 7l/100km.

Tak my mne jen tak zajímalo, zda li má větší vliv na spotřebu větší odpor vzduchu vysokým plexi, vyšší rychlostí a nebo váhou se spolujezdcem.



Urcite ta vyssi rychlost, pokud si dobre pamatuju tak na tuhle rychlost je potreba tocit pres 7000 otacek? A v tu chvili je uspornost motoru pryc.

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 16:03 | Nahoru | #123
Jojo, v rychlosti kolem 160-180 myslim točim kolem 6-7k.
Motor by asi měl sílu táhnout dál, ale přijde mi, že to už ve 160 plave, kažej poryv větru je hnusně cejtit. A nebo na to jen nemám koule

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 16:09 | Nahoru | #124

kchrz píše: Jojo, v rychlosti kolem 160-180 myslim točim kolem 6-7k.
Motor by asi měl sílu táhnout dál, ale přijde mi, že to už ve 160 plave, kažej poryv větru je hnusně cejtit. A nebo na to jen nemám koule



Tak to si mel jet treba na BMW F650 - to se ve 160 vlnilo uplne neskutecne, proti nemu je V-Strom vzorem stability (zase o to bylo BMW pohodlnejsi na rozbitych silnicich). Motor ma silu tahnout do tachometrovejch 200 (rocniky 04-06 bez limitace), ale to uz fakt neni ono, rozumnych je tech 180.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 17:43 | Nahoru | #125

SirIndy píše: Urcite ta vyssi rychlost, pokud si dobre pamatuju tak na tuhle rychlost je potreba tocit pres 7000 otacek? A v tu chvili je uspornost motoru pryc.



Souhlasím s tímto názorem,já mám osobně taky vyzkoušeno na mým stromu čím je rychlost vyšší i spotřeba jde nahoru.Dokonce bych si dovolil tvrdit i to plexi a třeba i kufry při rychlejší jízdě kladou větší odpor vzduchu,tznm.že i větší spotřeba benálu (ale to asi není nic nového).....

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 17:58 | Nahoru | #126
Né, to je snad jasný. Člověk nemusí mít vysokou školu, aby pochopil, že naloženej, s kuframa bude spotřeba vyšší :))

Spíš jsem to myslel tak, jestli bude rozdíl ve spotřebě při stejnym naložení, stejné rychlosti ale s jinak vysokym plexi.

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 20:23 | Nahoru | #127
Takže.. Odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti tedy 2x větší rychlost = 4x větší odpor a tudíž i razantně vyšší spotřeba. Ani velikost plexi, ani kufry nebo spolujezdec neovlivní při normální jízdě spotřebu tolik, jako vysoká rychlost. Trochu jsem si to pamatoval, trochu to jde najít na internetu

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 21:10 | Nahoru | #128
Dneska 200km a tankoval jen 8L stoho 50km teren,na KLE 500 taky hezky vykon ve spotrebe.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 21:20 | Nahoru | #129

Hetfild píše: Dneska 200km a tankoval jen 8L


Jsem na tom podobně:
Také 200 km
Akorát toho benzínu bylo 2x tolik tedy asi 16 L
z KTM LC4 v terénu

Sleduji toto vlákno, protože o V-Stromu uvažuji do budoucna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.5.2012 v 11:10 | Nahoru | #130

Buni píše: Tahle spotřeba se mi povedla taky na šestce, ale byl to fakt extrém. Normálně jsem se pod pět litrů nedostal ani při pohodovej jízdě.



Jo, to se nedá :) normálně jezdím tak za 5,5 - 6 :)

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.5.2012 v 13:39 | Nahoru | #131

Danke píše: Jo, to se nedá :) normálně jezdím tak za 5,5 - 6 :)

a já na litru jezdím taky mezi 5-6l, sice nejezdím pořád kudlu, ale taky to nijak nešolíchám, takže jak malej, tak i velkej strom budou na spotřebu fajn

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

28.5.2012 v 15:14 | Nahoru | #132
s dl650 jezdím za 5 ale na dálnici při 180(maximálka) bere 10,takže jezdím do 130 a jsem zase na těch 5

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

28.5.2012 v 15:48 | Nahoru | #133
Včera jel přede mnou šestkový strom a musím přiznat,že jsem čučel jak mu to ve dvou na výjezdech z dědiny jede. Podstatně víc než jsem nečekal. asi tedy nejal za 3,6 litru,ale

Naposledy editováno 28.05.2012 15:49:16

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 11:59 | Nahoru | #134
mamlas1> 10l?! TO je hustý, já to napočítak kolem 7-7.5, jel jsem Praha-Drážďany a zpět, cca 150-170/hod celou cestou (krom tý části bez dálnice).

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 12:03 | Nahoru | #135
Já u K1300R po víkendové cestě z Moravy 7,3. Jela i slečna, takže komorně. Pouze okresky do cca 160ti, dálnice žádná. Na ten reaktor myslím dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 12:11 | Nahoru | #136
Já mám u Stroma zatím rekord 3,52L/100km.
Ale to jsem se snažil (decentní rozjezdy, mírně s plynem atd.).

Byl to asi 400km přesun po českejch/německejch okreskách

Běžně víkendový vyjížďky jezdim kolem 4-4,5L/100km.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 12:12 | Nahoru | #137
foky> Já mám V-stroma nově, ujel jsem zatim cca 2k, ale pod 5.3 se nemůžu dostat. Ovšem je to jízda po měste v provozu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

8.6.2012 v 23:18 | Nahoru | #138

Kov píše: Včera jel přede mnou šestkový strom a musím přiznat,že jsem čučel jak mu to ve dvou na výjezdech z dědiny jede. Podstatně víc než jsem nečekal. asi tedy nejal za 3,6 litru,ale



jo jo, když se točí, tak jede jak namydlený blesk
a myslím že nikomu ani nevadí, že při sporotvní jízdě bude mít spotřebu vyšší, než třeba 4,5

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

9.6.2012 v 00:39 | Nahoru | #139

Roman2bk píše: jo jo, když se točí, tak jede jak namydlený blesk
a myslím že nikomu ani nevadí, že při sporotvní jízdě bude mít spotřebu vyšší, než třeba 4,5



Hlavne na jedne silnici horsi kvality mi dalo celkem zabrat se jednomu V-Stromu vzdalit. Nekdy se mi po te univerzalnosti styska, ale litr je litr. Skoda ze litrovej V-Strom je tak tezkej a ma vejs sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

9.6.2012 v 10:56 | Nahoru | #140
Roman2bk> K hlavnímu tématu: mě to nepřekvapuje vůbec. Jel jsem zhruba stejnou trasu a na litrovém Varanu jsem se motal od 4,5 do 5 litrů i v Alpách. Jakmile jsem dal český benzín jsem okolo 6litrů.
Trochu to přikládám tomu, že tady jezdím přeci jenom sportovněji oproti zahraničí, a určitě méně kvalitnějšímu benzínu.
Jinak s autem to bylo to samé. Po našich dálnicích česká nafta 5,5, ta samá dálnice DE,AT zahraniční nafta 4,5 -> tak teď babo raď čím to je....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.6.2012 v 10:20 | Nahoru | #141
Macek NX> tak to jsem zvědavej, až natankujeme na Ukrajině. Abych se ještě nedivil, že u nich bude taky lepší benzín

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.6.2012 v 18:27 | Nahoru | #142
tkubik2004> Tak to je klidně snad i možný

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.6.2012 v 23:19 | Nahoru | #143
Mně vždycky baví když slyším jak strašně málo ty motorky žerou..
S gs500 jsem sice umněl za 4.5 ale běžně 6-7litrů, s XJ900diversion to taky šlo za 5.5 ale běžně tak 7-8,5 l/100km a r1150r umí taky 5.4 ve dvou s plnou polní, ale normálně spíš těch 6.2-6.8 l/100km a teď k Vstromu. Ten mě fakt zajímá , mám osobmí zkušenost na cestě kolem 3000km (převážně dálnice)za čtyry dny kdy při srovnatelné rychlosti cca 135km/h podle gps žral strom650 o dva litry na nádrž víc než moje r1150r. Já tankoval cca 19litrů - strom cca 21litrů a nebylo to že by byl zrovna nějak benzínožravý kus - prostě vyšší otáčky... Loni jsem měl půjčený nový model asi na tři hoďky. S přítelkyní bez bagáže. Neděle - vymotání z Prahy - kolem Karlštejna a okolí bez nějakých velkých emocí, zpět po dálnici, zkouška máximálky, ale pak podele tacho 140km. Než jsem vjel na dálnici tak mně digitální palubka ukazovala 6,4 l/100 Jak jsme tomu vrknul tak tam bylo rázem přes 7 a při tom dojezdu se to ustálilo na 6,8. Celkem najeto kolem 80km. Co chci říct. 650strom je užasná mašina, ale když někdo tvrdí že tomu celkem dává nebo jede svižně a motka mu žere 4,5l na 100km ... moc tomu nevěřim.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.6.2012 v 06:40 | Nahoru | #144
Maho> To že při dálničních přesunech bude úspornější GS je celkem jasný. 135 dle GPS bude skoro 150 tachometrovejch a v těchle rychlostech už malýmu stromovi spotřeba leze dost nahoru. Měřit spotřebu na 80km trase je o ničem, ještě se zkoušením maximálky. Já za 40tis km na stromovi měl průměrnou spotřebu na nádrž větší než 6 litrů tak asi ve 2 případech. Běžně těch 4,4-5,5 dle toho jak moc jsou v tom dálnice. A to jezdim ve dvou a často se třema kuframa. Palici nejezdim, ale kochálista taky nejsem. To že tý spotřebě nestromkaři nevěřej, mě jen utvrzuje v tom, že jsem vybral dobře (nejenom kvůli spotřebě)

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.6.2012 v 16:48 | Nahoru | #145
O víkendu jsem měříl spotřebu(400km) varana, ale na vervu 100. Těsně přes pět litrů při běžné jízdě přes SK,tzn několik měst + mimo obce do 130-ti.
Edit: Ve dvou s kuframa.

Naposledy editováno 27.06.2012 16:49:32

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

28.6.2012 v 19:18 | Nahoru | #146
ahoj všichní ještě k té spotřebě u v- stroma 650,sohlasím že se dá opravdu jezdit za 3.6 litru,měl jsem caponorda a po všech úpravách jsem jezdil za 5.1 až max 6litrů

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

10.9.2013 v 22:04 | Nahoru | #147
nechápu jak to jezdíte,když tu všichni s Vstromy a SV 650 jezdí za 3 nebo 3,5 litru
takovým stylem radši budu sedět doma
já jel ted s SV650 ve 2, brašny a vzadu kufr a po dálnici jsem se nedostal pod 5,9 litru,ale fakt cestovně skoro pořád 160 kmh
výletově ve 2 na dovolené v kratasích jsem měl 4,9

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.9.2013 v 19:34 | Nahoru | #148
Kovi> Uplně normálně. Mimo obce těch 95-100, v obcích 50-55, v zatáčkách na stupačky aji ve dvou a skuframa těch 4-4,5l/100km. Teď jsem jel ve 2 lidech Polsko, hodně blby cesty a pomalá jízda a spotřeba 3,8. Včera jsem jel sólo, s kolegama s 1200 ADV a XL700, zatáčky na stupačky tentokrát dost nepředpisovy rychlosti všude a spotřeba 4,7. Přes 5l se skoro nemužu dostat a málokdy se nudím (na dálnicích se zdržuju minimálně). Ale kámoš měl SV650 ´03 (první stříkačka) 25kW a jezdil kolem těch 5l. Po otevření na plnej vykon se málokdy dostal pod 6l a nejezdil zdaleka tak jak já

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.9.2013 v 22:03 | Nahoru | #149
Cez vikend som mal prvy vylet na Stromovi 650 K8.

Spolu z manzelkou + plny kufor - cca 180 kg

Z PU do cesk. Budejovic spodom CR popri hranici cca 360 km, druhy den z CB do Mariazell a trosku poblbnutie v alpach a naspat 535 km, dalsi den cesta domov cez A a nasledne cez moravu naspat cca 400 km.

Obce 50-60 km/h , mimo obce 100-110 km/h, dialnice nemusim takze som vynechal, takisto nevyhladavam hlavne tahy, ale zatacky si myslim viem uzit - a v alpach ze ich bolo.

Prve dve tankovania mi vyslo skoro uplne rovnako po cca 410 km necelych 18 l. tretie tankovanie som mal presne 18 l po 390 km. (skratka tankovanie na najblizsej pumpe ked zacala blikat kontrolka - dielik este nie).

S motorkou sa este len zoznamujem a som snou zatial velmi nadseny - takze o ostrejsie vyjazdy nebolo nudza (clovek stale skusa ako to ide :D )- oproti jednovalcu co som mal pred tym je ten zatah parada - sice linerany ale pekne to zrychluje.

Priemer mi vysiel cca 4,4 l/100km.

Naposledy editováno 11.09.2013 22:06:57

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

12.9.2013 v 18:02 | Nahoru | #150
no jó takovým tempem to jo to jezdím i na dovolené s GSXR 1000 za 5 litrů
u toho SV udělá ta dálnice protože motor má pořád 7tis otáček a skoro plnej
v takovým režimu si myslím,že litrovej motor bere méně jelikož se válí na půl plynu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 Dnes v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk


TOPlist