- občas podle povrchu nervozita v řídítkách při rychlostech 50-90
- nad 150 plave prdel, 170 už vyloženě o strach
Na polňačce oproti tomu paráda, ale zase - do teď jsem jezdil silniční gumy, takže bych byl pravděpodobně unešenej z čehokoli s hrubším vzorkem.
V tuhle chvíli váham, jestli půjde guma dolů, nebo jí doklepu (což podle recenzí může trvat dost dlouho, když je nová). Rozhodující bude taky chování na mokru, které je prý u nich docela potíž.
Pomůžu si jinou gumou podobnýho zaměření (tzn. převážně silnice, občas polňačka), nebo to bude vesměs to samé? Má s nimi někdo zkušenost, ideálně na Capoušovi? Jako případná alternativa mi padly do oka Metzelery Tourance next
Prostě klasické Metzeler Tourance bez přívlastku. Super guma na suchu i mokru, nájezd kolem 20000km, prostě bomba.
EXP mají lehce vylepšené chování na mokru za cenu o 1/3 menšího obvyklého nájezdu.
Naposledy editováno 19.08.2013 10:16:19
Ještě můžu dodat,že klasický Tourancky a Bridgestone (teď nevim ten název) na silnici tak obratný nejsou a v hlíně maj lepší záběr spíš ty Bridge.
Pokud víc do "terénu" tak Tourance první generace, nebo Anakee 2
Anakee3 jsou strašlivě hlučný. Kvílí tak že ti za chvíli upadne hlava.
S anakee2 se da jet o do lehkeho terenu, kdyz je sucho, jak je mokro tak si v prdeli jak vladni vojsko a mas problem vyjet sebemensi kopecek.
1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu
frančík. píše: Ja jsem celkem překvapenej z Heidenau K 60 Scout. Za měsíc najeto 5000km (z toho 3.5kkm s nabalenou motorkou a ve dvou) a na silnici výborný, mimo ni taky dost dobrý. Přecházel jsem z Pirelli Scorpio a měl jsem z toho trošku strach, že to v zatáčkách bude naprd, ale teď musím říct, že v zatáčkách drží jak přibitý. Co se nájezdu týče, tak myslím, že ještě 3kkm vydrží. Jen v rychlosti 50-90 trošku hučí , ale nic strašnýho...
Tak to nic moc. Tedy odhaduješ že vydrží 8000? F800GS je oproti Capo mnohem lehčí motorka.
To bych šel radši do těch Touranců nebo Anakee2. Ty vydrží na těžký motorce cca 15000km
I když mají Scouty samozřejmě o kus větší offroad potenciál
2 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu
Nečekám od Caponorda sportovní podvozek, ale ta mašina podle mě na pohodovou jízdu ve vyšší rychlosti mít musí - kdyby se našel nějaký majitel a reagoval, bylo by to super, případně obepíšu pár lidí přímo
Jinak díky za reakce, docela to potvrzuje moje mínění o kvalitě tohohle obutí...
seikos> Tourance Next má i od oka docela silniční vzorek, což by asi nevadilo. Pro mě je praktičtější trápit se trochu v "terénu", než nemít jistotu na silnici, kde trávím 95% času, navíc na polňačce by případný pád v malé rychlosti nebyl takový průser. Při dálničním přesunu tam podobná nervozita není ani ve vyšších rychlostech? Ani s Tvým mastodontem?
Naposledy editováno 19.08.2013 12:37:24
Prim píše: Nastavení tlumičů jsem zatím neřešil, mám je, tuším, v polovině, možná lehce do tvrda - ale sázel bych spíš na ty gumy - ke změnám chování dochazí hodně podle povrchu (nemám na mysli stav silnice, ale adheze povrchu).
Nečekám od Caponorda sportovní podvozek, ale ta mašina podle mě na pohodovou jízdu ve vyšší rychlosti mít musí - kdyby se našel nějaký majitel a reagoval, bylo by to super, případně obepíšu pár lidí přímo
Jinak díky za reakce, docela to potvrzuje moje mínění o kvalitě tohohle obutí...
seikos> Tourance Next má i od oka docela silniční vzorek, což by asi nevadilo. Pro mě je praktičtější trápit se trochu v "terénu", než nemít jistotu na silnici, kde trávím 95% času, navíc na polňačce by případný pád v malé rychlosti nebyl takový průser. Při dálničním přesunu tam podobná nervozita není ani ve vyšších rychlostech? Ani s Tvým mastodontem?
Já jsem s Nextama spokojenej. Fakt drží velmi slušně. Tipoval bych že cca obdobně jako Pirelli Angel ST, které jsem měl na TDM.
A stabilní jsou. Předevčírem jsem jel od Jakušic do Harrachova po té rovince 215kmh (2 lidi a topcase) a i v takové rychlosti jako na kolejích. Ale i původní Tourance byla velmi stabilní. Nikdy se mi nestalo že by se mi to vlnilo nebo tancovalo
Naposledy editováno 19.08.2013 14:48:22
Když jsem letos přezouval dostal Capouš Continentaly Trail Attack 2 - opět nemám na co bych si stěžoval. Podvozek mi přijde dostatečně komfortní a pokud jedu sám mašina sedí jak přibitá. Ve dvou je to zatížení už znát a osobně jezdím spíš s tvrdším nastavením. Jinak na těch Continentalech mám zatím najeto asi 2500km, ale opět netrhám rychlostní rekordy - zkoušel jsem cca 170 ale dlouhodobě už je to nekomfortní rychlost - motka OK, ale jako řidič se už necítím dobře - proudění vzduchu apod.....
Ce se týče nastavení podvozku, až se budu nudit tak vyměním pružiny za progresivní od Hyperpro, což údajně dá podvozku úplně jinej rozměr, ale není to nic co by bylo nutný.
Jinak gumy vol podle toho co chceš jezdit, já to mám 95% asfalt takže proto jsem volil ty Continentaly (jo a taky proto že byly nejlepší v testech na mokru)
1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu
Předek neřeším, ten vydrží asi víc.
Co se týče Tourancek tak je máme obutý na R1200GSA a tam zadek vydrží cca 7kkm a předek kolem 13kkm. Ale samozřejmě, je to těžší stroj a má podstatné větší krouťák.
Co se týče off potenciálu scoutů, tak je to přesně jak píšeš. Osobně bych řekl, že je to taková rozumná volba, když tam člověk nechce TKC.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu
frančík. píše: seikos> Odhaduju, že s 8000km budou ještě alepoň trochu použitelný v terénu. Teď jsem to měřil a je tam ještě 6.5mm vzorku (měřeno uprostřed). Odhaduji tedy ještě 3kkm s tím, že guma bude nějak použitelná v terénu.
Předek neřeším, ten vydrží asi víc.
Co se týče Tourancek tak je máme obutý na R1200GSA a tam zadek vydrží cca 7kkm a předek kolem 13kkm. Ale samozřejmě, je to těžší stroj a má podstatné větší krouťák.
Co se týče off potenciálu scoutů, tak je to přesně jak píšeš. Osobně bych řekl, že je to taková rozumná volba, když tam člověk nechce TKC.
Tak já teď obouval dvě sady Touranců (ne Next, ne EXP, ale první generaci) a mě na Guzzi (těžší a s cca stejným krouťákem jako GS1200) vydržely vždy 14000km zadek a cca 17000 předek. Tak to tedy nevím kluci jak za to taháte Nemáte obutý náhodou Tourance EXP? Ty vydrží (zadek) cca tolik co píšeš
Pravda ale je, že Caponord je těžší a výkonější, takže tam rozdíl být může.
PS. Blbá otázka, ale tlaky v pneu máš OK ?
Naposledy editováno 19.08.2013 18:23:39
Před chvílí proběhla premiéra na mokru a dá se to... Při klidné jízdě stačí a není problém, nicméně stačí trochu naložit a je cítit, že lehce klouže. Nic dramatického, ale urvat ji nebyla sebemenší potíž, což se nebavíme o plném plynu nebo kdovíjak necitlivém zacházení, jen svižnější "kvapík".
Rozhodně podle mě ta pneu není vyloženě špatná, jenže krizovku bych s ní zažít nechtěl...
Nevěřim jí, takže zábava ta tam Půjde dolů
Naposledy editováno 19.08.2013 18:38:14
- Nová mašina, naprosto odlišná než jsem jezdil do teď
- Nezkušenost se "špalkama", takže neznám jejich projev
- Možná blbě nastavené tlumiče
- Celkově nic moc guma
Takže ve výsledku to vnímam víc, než je normální... ale tak jako tak té šprcce nevěřím
seikos píše: Tak já teď obouval dvě sady Touranců (ne Next, ne EXP, ale první generaci) a mě na Guzzi (těžší a s cca stejným krouťákem jako GS1200) vydržely vždy 14000km zadek a cca 17000 předek. Tak to tedy nevím kluci jak za to taháte Nemáte obutý náhodou Tourance EXP? Ty vydrží (zadek) cca tolik co píšeš
Hele ne, na Adviku jsou obuty obycejny klasicky Tourance. Je pravda ze vetsinu casu jezdi se 3 kuframa a ve dvou, ale vic jak 8k zatim nenajely
Ale jinak na silnici je to asi fakt super guma. Jenže já často potřebuju vyjet mokrou louku a to byl důvod proč jsem po zkušenosti s Pirelli Scorpio(který mají cca stejný poměr on/off-road jako Tourancky) volil Scouty
Jsou super na vodě a hlavně jsou hodně kulatý proti konkurenci (Anakee jsou strašně plochý a nestabilní v náklonu) a díky tomu netancují na hraně jak spalšený..
Momentálně je jezdím ale měl jsem možnost testnout ty nové Tourance Next a jsou ještě lepší a hlavně kulatější..
Pro mě jasná volba
Naposledy editováno 20.08.2013 04:50:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu
Transalpovi 650: 9500km zadek 18000 předek
Varadero: 9000km zadek 18000 předek
Crosstourer: 8000km zadek (na bokách bez vzorku na prostředku ještě je) předek +-14000
Tak si to asi moc nepletou
Jinak guma k nezaplacení.. T EXP z mého pohledu nic moc a nové NEXTY Ještě lepší než předešlé generace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord | miki64 | 1 | 31.10.2023 v 06:53 soccer |
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord | Libiq | 8 | 20.3.2023 v 12:29 Libiq |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord | Etv1000capo | 23 | 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp |
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord | Káreo | 2 | 24.12.2021 v 12:30 Piwell |