Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 23:09 | Nahoru | #211
zakladateli vlákna se tímto omlouvám a to co tady probíhá mezi mnou a prackarrem bral s rezervou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 23:12 | Nahoru | #212

prackarr píše: Původně jsem sem vůbec nechtěl psát,jen tiše čtu a divím se,ale...

Ona bude krom té spojky taky chyba v třídě oleje. Pokud má 5100MA2 třídu SL,proč ho kupují ti,co mají motory na třídu SF,či SG? Aby "mu to lépe chutnalo"? Bože bože můj...



No, když jsem koukal na na ofiko stránky, tak ten starý 5100 má:
API Normy: API SL/SJ/SH/SG
JASO Normy: JASO MA M033MOT055

a ten nový 5100 (čerpáno z oleje.cz):
Specifikace: API SG/SH/SJ/SL/SM; JASO T 903 MA 2

Tak nevím, specifikaci pro moji vránu to splňuje (SE, SF, SG), tak je to snad vpohodě (mám tam ten MA2 a nepozoruju nějaké problémy), neber to jako napadání, máš přeci jen v oboru nějaké zkušenosti, spíš je to dotaz jestli je to ok, nebo mám uvažovat nad něčím jiným?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 23:23 | Nahoru | #213
Joooj kluci český,problemový ,prišiel mi olej stým novým označením MA2 síce 7100 ale motul jak motul,do teraz použivaní motul bez toho označenia.Po prečitaní tematu tak len tažká hlava z vás naliat to tam nenaliat ,tak som to do Kawi nalial a ku podivu motorka šlape jak predtým,odskušne jak na 1,2 tak na 6 a ku žiadnemu preklzovaniu spojky nedochadzalo.
PS:Pri skušaní asi šest krát som to zdvihol a z toho len raz som skoro preletel cez nadrž

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 00:32 | Nahoru | #214
Prosím zdejší znalce. Potřebuji-li olej 10W40 do motoru s mokrou spojkou od Motulu stačí mi SG a nemá to být "SL" tak kterej?

1. Mně se olej co neumí SL hledá dost špatně.
2. 5100 a syntetika? Tohle o něm píše výrobce.

A Technosynthese® lubricant is a mix between Mineral and Synthetic based oils. MOTUL uses frequently the ESTER as Synthetic based oil into its formulations for Passenger car, Motorcycle and Heavy Duty engine oils.
Technosynthese® is a MOTUL Brand since many years.
Takže snad řekněme polosyntetika... kolik je minerální složky ví výrobce
Bohužel pouze v anglické verzi.

3. Proč stránky výrobce mlčí o tom, že 5100je i ve verzi MA2 a tvrdošíjně deklaruje pouze plnění MA? Zejména, když dělení MA1/MA2 už nějakej měsíc je povinné a oleje se prodávají kamiony?

Jen mi není jasné, proč ten samý olej v několika výměnách fungoval bezvadně a jenom tím, že se zmešilo toleranční pole určitých parametrů (MA vers.MA2) způsobí problémy se spojkou. A tyto problémy po další výměně oleje stejně rychle zmizí.

Naposledy editováno 02.08.2013 00:46:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 06:03 | Nahoru | #215

devastator píše: Jenda_FZR>
Dej si tam 3000. 20w50 a prosím proved měření. Děkuju olej ti dodám zdarma !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T



ta 3000-ka by bola MA alebo MA2?
bolo by dobre keby testnul staru dobru osvedcenu legendarnu recepturu 5100MA a porovnal
mazacie tlaky, teplotnu vodivost, atd a ci by sa umudrila spojka oproti MA2...













(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 06:54 | Nahoru | #216
kixs2> stránky mlčí a nemlčí, přes Google to najít jde http://www.motul.com/cz/en/products/701 ale přes klikání přímo na webu ne.

Mohl by mi, jakožto laikovi, někdo vysvětlit, proč by olej API SL měl dělat v motoru, kde manuál uvádí API SF/SG problémy?

Krom toho API SG splňuje plno jiných olejů - třeba zde zmíněný Motorex, Valvoline DuraBlend a další, nicméně nikdo se nechlubí tím, že by měl "esterový olej" jako Motul, což by pravděpodobně dělali.

Nižší cenu novinky 5100 si zatím vysvětluji tak, že chtějí nalákat zákazníky a až dojedou původní recepturu, vrátí se na původní cenu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 08:32 | Nahoru | #217

bushman7 píše: No, když jsem koukal na na ofiko stránky, tak ten starý 5100 má:
API Normy: API SL/SJ/SH/SG
JASO Normy: JASO MA M033MOT055

a ten nový 5100 (čerpáno z oleje.cz):
Specifikace: API SG/SH/SJ/SL/SM; JASO T 903 MA 2

Tak nevím, specifikaci pro moji vránu to splňuje (SE, SF, SG), tak je to snad vpohodě (mám tam ten MA2 a nepozoruju nějaké problémy), neber to jako napadání, máš přeci jen v oboru nějaké zkušenosti, spíš je to dotaz jestli je to ok, nebo mám uvažovat nad něčím jiným?



Taky jsem z toho celý rozpolcený,SG dle manuálu můžu a SL páchá strašné škody.Co s tím?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 09:17 | Nahoru | #218

ready1200 píše: Taky jsem z toho celý rozpolcený,SG dle manuálu můžu a SL páchá strašné škody.Co s tím?



nevěřit každý blbosti co tu padne, SL žádný škody nenapáchá.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 09:36 | Nahoru | #219
Já taky podobným hovadinám nevěřím,byla to spíš řecnická

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 09:43 | Nahoru | #220

kixs2 píše: Prosím zdejší znalce. Potřebuji-li olej 10W40 do motoru s mokrou spojkou od Motulu stačí mi SG a nemá to být "SL" tak kterej?

1. Mně se olej co neumí SL hledá dost špatně.
2. 5100 a syntetika? Tohle o něm píše výrobce.

A Technosynthese® lubricant is a mix between Mineral and Synthetic based oils. MOTUL uses frequently the ESTER as Synthetic based oil into its formulations for Passenger car, Motorcycle and Heavy Duty engine oils.
Technosynthese® is a MOTUL Brand since many years.
Takže snad řekněme polosyntetika... kolik je minerální složky ví výrobce
Bohužel pouze v anglické verzi.

3. Proč stránky výrobce mlčí o tom, že 5100je i ve verzi MA2 a tvrdošíjně deklaruje pouze plnění MA? Zejména, když dělení MA1/MA2 už nějakej měsíc je povinné a oleje se prodávají kamiony?

Jen mi není jasné, proč ten samý olej v několika výměnách fungoval bezvadně a jenom tím, že se zmešilo toleranční pole určitých parametrů (MA vers.MA2) způsobí problémy se spojkou. A tyto problémy po další výměně oleje stejně rychle zmizí.



1. Mne se docela libi tenhle, od znameho vyrobce za super cenu, polosyntetika JASO:MA, API:SG

mxtrade.eshop-zdarma.cz/index.php

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 09:46 | Nahoru | #221

SirIndy píše: 1. Mne se docela libi tenhle, od znameho vyrobce za super cenu, polosyntetika JASO:MA, API:SG

mxtrade.eshop-zdarma.cz/index.php



Ten jezdila bejvalka v hornetu a ok

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 10:07 | Nahoru | #222
Panove BARVA stareho a noveho 5100? Vune? To klouzani je divne... Dale jestli to nedela jen jedna varka od jednoho prodejce...Pancovana?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 10:10 | Nahoru | #223

SirIndy píše: 1. Mne se docela libi tenhle, od znameho vyrobce za super cenu, polosyntetika JASO:MA, API:SG

mxtrade.eshop-zdarma.cz/index.php



Jezdil sem ho dřív, a problém sem nezaznamenal.

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 10:24 | Nahoru | #224
po dvaceti letech začne pomalu odcházet spojka, čim jinym by to bylo, než olejem ... to je zase téma

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 10:28 | Nahoru | #225
Motul prostě postupně přechází do jinejch barev snad u všech svých výrobků (obalu) a to složení je podle mě téměř identický, ne li uplně stejný...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 11:01 | Nahoru | #226

z-x-r píše: Panove BARVA stareho a noveho 5100? Vune? To klouzani je divne... Dale jestli to nedela jen jedna varka od jednoho prodejce...Pancovana?



jako že motogaraz.cz prodával pančovaný olej? A co je to vůbec pančovaný olej? Jiný olej nalitý do origo flašky nebo tím, že se liší cenou?

Co tady psali, tak to některým klouzalo s MA2 za 620 z motogaraze, stejně tak za "poctivých" 9xx Kč od "poctivých" prodejců

e-jinak MA2 by měl být oproti MA zelený. Nalil jsem si vrstvičku ale jen na dno červeného víčka, tak jsem poznal prd, vůně stejná, dneska ještě kouknu na tu barvu v něčem transparentním. Do motogaráže napochodovat a zeptat se jich jestli prodávají pančovaný olej ale už odvahu nemám

Naposledy editováno 02.08.2013 11:23:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 11:27 | Nahoru | #227

muscle_biker píše: ta 3000-ka by bola MA alebo MA2?
bolo by dobre keby testnul staru dobru osvedcenu legendarnu recepturu 5100MA a porovnal
mazacie tlaky, teplotnu vodivost, atd a ci by sa umudrila spojka oproti MA2...















Tady bych se rád přidal, dneska jsem ve stavu, že mám na obou motorkách nalogované dvě hodiny jízdy v ruzných režimech s Ester 5100 15W50 MA2. Takže dneska mně čeká alespoň jedna s púvodním Ester 5100 15W50 MA. Zítra doklepnu druhou a budu moct začít srovnávat logy, potom bych rád tu zmíněnou 3000ku a klidně obě verze, pokud se dělají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 11:35 | Nahoru | #228
Jenda_FZR>

Můžeš tu pak prosím hodit nějaký graf naměřených hodnot? takovou jednoduchou statistiku, ze které bude patrné jak se změnily měřené veličiny při různých olejích... tohle určitou vypovídající hodnotu mít může. Já taky nejsem s novým motulem ma2 moc spokojený, takže bych tyto informace uvítal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 11:49 | Nahoru | #229

_PAvlikK__ píše: po dvaceti letech začne pomalu odcházet spojka, čim jinym by to bylo, než olejem ... to je zase téma



jasne, hlavne ze pak po dalsi vymene je spojka zase jako nova dalsich 30tis km, vid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 12:01 | Nahoru | #230

eriq píše: Jenda_FZR>

Můžeš tu pak prosím hodit nějaký graf naměřených hodnot? takovou jednoduchou statistiku, ze které bude patrné jak se změnily měřené veličiny při různých olejích... tohle určitou vypovídající hodnotu mít může. Já taky nejsem s novým motulem ma2 moc spokojený, takže bych tyto informace uvítal.



Múžu ti sem postnout klidně kompletní logy z obou motorek ale pochybuju že si kvuli tomu budeš kupovat licenci od AEM k jejich logerúm a interpretačnímu SW/logVieweru. Mohl bych asi udělat pár screenú ale to nic nevypovídá. Pokud to někoho zajímá do detajlu, není problém se u mně zastavit a shlédnout celý log u mně. Pokud by někdo měl zájem, stejně jako to nabízím pro plechovky, lze provést rúzné měření/logování i na motorkách. Kamáradi po mně nejčastěji chtějí měření AFR(poměr palivo/vzduch) EGT(teplota výfukových plynú) teda ti kteří to hrotí s výkonem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 14:59 | Nahoru | #231
Jenda_FZR> pokud tady siris zvestio nizsich tlacich a teplotach,tak by bylo minimalne vhodne tato tvrzeni podlozit...a ne napsat,ze kdo chce dukaz,ma se stavit.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 16:25 | Nahoru | #232

Bubrak-ZX10R píše: jasne, hlavne ze pak po dalsi vymene je spojka zase jako nova dalsich 30tis km, vid

asi tak nějak.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 16:37 | Nahoru | #233

fockewulf píše: Jenda_FZR> pokud tady siris zvestio nizsich tlacich a teplotach,tak by bylo minimalne vhodne tato tvrzeni podlozit...a ne napsat,ze kdo chce dukaz,ma se stavit.



1.nešířim
2.nikolik zvěsti, nýbrž hodnoty
3.podložit neni problém jak jsem napsal výše, obtěžoval si se číst?
4.já nikoho nenutim, všim jsem si že několik lidí možná ocení moje naměřené hodnoty
5. kdo si chce být skutečně jistej, že nepracuju v Castrolu a nevedu tady reklamní kampaň proti Motulu, musí přijet ke mně a podívat se kolik prázdnejch i plnejch kanistrú od oleje motul tady mám.

Jediný co sem mužu postnout je zhruba něco takovýho.

[URL= with [URL=

Naposledy editováno 02.08.2013 16:45:07

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 16:52 | Nahoru | #234
Objednal sem si klasickej Motul 5100 a přišel mi ten novej MA2. No naleju ho tam a uvidíme

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 17:27 | Nahoru | #235
taky ho mám koupenej , zejtra budu měnit , tak uvidíme





mimochodem.. taky jsem to koupil na www.motogaraz.cz , kupoval jsem tam i normál 5100 10W 40 a nemůžu říct ani jedno špatný slovo , podle poslechu se motor utišil

Naposledy editováno 02.08.2013 17:48:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 19:03 | Nahoru | #236
Jóó za vsechno může olej motul a castrol to je odpad... směšné...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 19:45 | Nahoru | #237

Sukin píše: Jóó za vsechno může olej motul a castrol to je odpad... směšné...



[URL= with [URL=

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 21:16 | Nahoru | #238
Tak jsem to teď vyměnil... stejnej olej , stejnej obchod...a žádnej rozdíl o proti normál 5100 10W40 jsem nepoznal (jen je trochu tmavší). Možný je , že moje XT sežere všechno .

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

2.8.2013 v 21:56 | Nahoru | #239
Používám OLEJ MOGUL MOTO 10W40 a jsem naprosto spokojenej, žádné klouzání.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 02:53 | Nahoru | #240
reeva> Ahoj,ono jde taky hlavně asi o to,že na tvé mašině(nikdy jsem neměl možnost na ZR-7 se projet a docela mě to mrzí)není takovej výkon a krouťák jako na Firebladevi(zakladatel tématu) a třeba na mém litrovém fazeru.Já už každopádně tenhle motul nekoupím a kamarádům co jezdí rozhodně nedoporučím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist