1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
1100Virago píše: No-limits: Proč by se gelovka měla nabíjet jinak? Jediný rozdíl je v tom, že když přebiješ klasiku, začne náplň "vařit" a odpařovat se, zatímco gelovku a AGM dokáže totéž zničit. Ale pokud se nabíjení ukončí včas, není v metodě nabíjení rozdíl.
Nevím. Nejsem odborník, ale všude se dozvídám, že gelovka se má dobíjet jiným způsobem. Tuším že pulzně nebo tak nějak a proto je potřeba mít nabíječku, která gelovky umí. Že gelovku nelze nabíjet "normální" nabíječkou pro tekutý elektrolyt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
No-limits píše: Nevím. Nejsem odborník, ale všude se dozvídám, že gelovka se má dobíjet jiným způsobem. Tuším že pulzně nebo tak nějak a proto je potřeba mít nabíječku, která gelovky umí. Že gelovku nelze nabíjet "normální" nabíječkou pro tekutý elektrolyt.
A jak myslíš, že funguje nabíjení (čehokoliv, i gelovky) v motorce?
Žádný pulzní zázraky tam nehledej, ale normální zregulované ss napětí.
Je to jak píše 1100Virago - AGM a gelovky jsou více citlivé na přebíjení než klasika.
Takže napětí nabíjecího proudu by nemělo překračovat plynovací napětí, což je cca okolo 14.4 V.
Má to sice ventil-ventily, ale není to samospasitelné - jednak se zkracuje životnost, a když se to hodně přežene, taková baterka může v krajním případě i bouchnout svému majiteli pod zadkem.
A s tím pulzním nabíjením - ty zvěsti ve spojením s gelovkou pocházejí zřejmě od toho, že lepší dražší nabíječky (s lepší a přesnější elektronikou) určené i k nabíjení gelovek mívají řízení procesorem, a když už je tam osazen, tak už je pak skoro za jedny prachy rozšířit jeho firmware i pro intelgentní udržování, vybíjení a oživování podvybitých akumulátorů, a tím pulzním nabíjením (ta střída přitom může chodit i mírně do minusu - cyklicky chvilku nabíjet, chvilky vybíjet) se dají do jisté míry regenerovat i mírně zasulfatované elektrody akumulátoru a tím mu prodloužit život, do jisté míry obnovit tou sulfatací již sníženou kapacitu a zvýšený vnitřní odpor.
Dovi píše: A s tím pulzním nabíjením - ty zvěsti ve spojením s gelovkou pocházejí zřejmě od toho, že lepší dražší nabíječky (s lepší a přesnější elektronikou) určené i k nabíjení gelovek mívají řízení procesorem, a když už je tam osazen, tak už je pak skoro za jedny prachy rozšířit jeho firmware i pro intelgentní udržování, vybíjení a oživování podvybitých akumulátorů, a tím pulzním nabíjením (ta střída přitom může chodit i mírně do minusu - cyklicky chvilku nabíjet, chvilky vybíjet) se dají do jisté míry regenerovat i mírně zasulfatované elektrody akumulátoru a tím mu prodloužit život, do jisté míry obnovit tou sulfatací již sníženou kapacitu a zvýšený vnitřní odpor.
Právě se docela divím tomu, že dnes žádná nabíječka není osazena "reverzním" nabíjením, o kterém už před desítkami let bylo známo, jaké má kladné vlastnosti, pomáhá desulfataci a hlavně snižuje plynování. Některé verze klasických "plechovek", které se leckomu válejí v garáži, to měly - měly jednocestné usměrnění a výkonový odpor paralelně mezi svorkami.
Sice se tam používá jen jedna půlvlna, ale to zase tolik nevadí. Měl jsem kdysi v plánu doplnit nabíječku komplementárním spínačem ovládaným PWM a navíc s regulovatelnou amplitudou "kladných" i "záporných" půlvln, bohužel jsem se tehdy na praktické odzkoušení nedostal.
Přitom právě tato vychytávka by nabíječkám prospěla mnohem víc, než veškeré ty "inteligence", které nejsou o ničem jiném, než o hlídání napětí a přepínání mezi nabíjecím a udržovacím režimem. Navíc, když spousta těch "inteligentních" nabíječek logicky nedokáže správně detekovat silně vybitou baterku.
proto vznikly ty mýty o tom,že je nejlepší je nabíjet pulzně-sekundu nabíjet,sekundu počkat atd.
v praxi bohatě stačí snížit nabíjecí proud na cca 5% kapacity baterie a pokud to nejde nastavit na nabíječce,tak jednoduše zapojit do serérie mezi baterku a nabíječku třeba 21W žárovku...
Jako dalsi postrahy z provozu bych uvedl, ze po prepnuti do udrzovaciho rezimu se jiz nevrati zpet do nabijeni (coz se muze zdat jako blbost,ale neni to nemozne pokud kupr. vybiju baterku v motorce pripojenou baterku napr. rozsvicenymi svetly).
Nabijecku vyuzivam na mene jezdenych strojich jako prakticky trvale pripojenou (resp. stridam na dvou strojich), coz s sebou nese urcite ztraty vody z elektrolytu. Nicmene staci kontrola 2x rok.
Lidlovku jsem pořídil z jara a nabíjím jak Varana, tak 4kolu. Švára ji koupil taky a nemáme ani jeden problém s baterií. Funguje prostě a jednoduše. Po nabití se přepne fo FULLu a při poklesu napětí baterie opět sepne. To si myslím úplně stačí. Snažil jsem se s ní oživit i autobaterii, ale tam je třeba delšího nab. času. Na motku je ideální. Kdo tomu nevěří, může si koupit "značkovou" za 3 tis Možná ho pak překvapí, že je baterie nabitá stejně a svatozář se kolem ní nekoná
od 7.10.2013 -> http://www.lidl.cz/....xsl/index_36716.htm
3 reakcí na tento příspěvek Měření lidl nabíječky
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
Naposledy editováno 28.10.2013 13:39:11
RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
Možná to chápu jinak, než to myslíš - v tom případě se omlouvám za své možná zbytečné upozornění.
Ale pokud nabíjíš menší (motocyklovou) "gelovku" v tom 4. režimu (MODE 4, 14.7 V, 3.8A), tak potenciálně dáváš té baterce zbytečně dost pokouřit.
Volil bych spíš ten motocyklový režim (č. 2) s koncovým napětím 14.4 V a s max. nabíjecím proudem 800 mA. Nebo když už bych s nabíjením AGM nebo dokonce gelovky spěchal a bylo by nutné ji nabíjet větším proudem, tak bych aspoň zvolil ten 3. režim (automobilový) s limitním napětím 14.4 V.
Když tak pro představu, co se při nabíjení děje, tady je nabíjecí schéma dle výrobce pro režim č. 3 (14.4V a proud 3.8A).
K mé starší nabíječce Ultimate Speed T4X...
...toto schéma přiloženo myslím nebylo, objevilo se až u novějších provedení nabíječek Ultimate Speed.
Toto...
...je konkrétně z obalu teprve pár měsíců staré (=nové) nabíječky Ultimate Speed ULG 3.8 A1 prodávané teď nedávno (začátkem října 2013) v LIDLu:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
To znamená, že baterka je na hranici smrti, tj. napětí pod nabíječkou stanovenou "povolenou" hodnotu pro danou baterku. Nech to tak, po pár hodinách se ti přepne na normální nabíjení a rozsvítí se kontrolka dobíjení. (stalo se mi taky, blbec jsem si myslel že to značí plné nabití, leč motorka mi naznačila, že je to omyl )
Naposledy editováno 29.10.2013 13:57:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
Bludevil píše: To znamená, že baterka je na hranici smrti, tj. napětí pod nabíječkou stanovenou "povolenou" hodnotu pro danou baterku. Nech to tak, po pár hodinách se ti přepne na normální nabíjení a rozsvítí se kontrolka dobíjení. (stalo se mi taky, blbec jsem si myslel že to značí plné nabití, leč motorka mi naznačila, že je to omyl )
Kurňa u rok staré baterky... Snad se teda přepne...
Pokud připojím baterii, která je k.o, tak bliká kontrolka auto či moto (záleží na typu). A nezačne nabíjet. Rozhodně v ní nic necvaká. Někdy se stane, že kontrolka přestane šílet a přepne po několika minutách do režimu nabíjení.. Pak aku nabije..
1 reakcí na tento příspěvek Měření lidl nabíječky
RomanSS píše: Zdarec, využiju toto vlákno, abych se zeptal...
Před hodinou jsem šoupl baterku na nabíječku a bliká mi FULL a pořád cvaká v nabíječce. V návodu jsem nenašel, proč to dělá. Při "rozmrazování" má blikat ta kontrolka vedle.
Přitom tak týden zpět jsem jí dobil na FULL bez problému.
Jo, nabíjím bezúdržbovou AGM.
RomanSS píše: Já to vyřešil, baterka byla vycucaná, napíchl jsem jí na normální starou dobrou nabíječku na 0.1A, nahodil jí a už je nabitá, lidláckou teď mám jako "udržovací"
Jo jo, někdo to tu i psal, že neumí oživit "mrtvolu". Holt je sice dost chytrá, ale tohle ji nenaučil stvořitel Někdy je klasika razantní nabíjení jediná možnost. I když u moto bat. se mi to neosvědčilo. Třeba Varadero u zdánlivě nabité baterie svítilo, kontrolky paráda, ale nenatočilo.. Teď, jak mi začne takhle haprovat bat. jde ihned ven u kupuji novou. Starý bat. užívám hojně pro stálé celonoční svícení s LED pásky u kotle, na dílně a všude tam, kde potřebuji jen vidět na cestu po baráku. Jinak tu LIDLovku používám krom auta stále. Mám ji už rok a stále jsem s ní spokojen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
RomanSS píše: Kurňa u rok staré baterky... Snad se teda přepne...
Včera se mi stalo to samé. Chtěl jsem natočit, ale baterka vypadala, že je slabá. Startér točil, ale nic moc. Světlo svítilo slušně.
Připojil jsem nabíječku z LIDL, která minulý rok fungovala bez chyby. Najedu na mode "moto" a bliká zeleně FULL a cvaká. Tohle dělá v jakémkoliv módu. Doufám, že je v pytli nabíječka a ne baterka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření lidl nabíječky
Waikiki píše: Včera se mi stalo to samé. Chtěl jsem natočit, ale baterka vypadala, že je slabá. Startér točil, ale nic moc. Světlo svítilo slušně.
Připojil jsem nabíječku z LIDL, která minulý rok fungovala bez chyby. Najedu na mode "moto" a bliká zeleně FULL a cvaká. Tohle dělá v jakémkoliv módu. Doufám, že je v pytli nabíječka a ne baterka.
Nene, to je pokus o oživení mrtvé baterky. Nabíječka je v pořádku.