globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čištění olejového sítka v motoru?
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli je nutné u každé výměny oleje u Yamaha YBR 125 cca po ujetí 6000km odendat víko motoru a vyčistit také to malé sítko které jetam místo ol. filtru.
Po ujetí 6000km mi měnili olej v servisu a bylo mi řečeno že to sítko také čistily! Nyní budu mít nakrouceno 12 000km a ptám se jestli nebude vadit kdybych si olej vyměnil sám a nečistil bych to sítko. Nebo to mam zase dát do servisu??? Dík za názory :)





Čištění olejového sítka v motoru?

28.5.2013 v 20:55 | Nahoru | #1
Osobně bych na to šel takto: Koukl bych jsem se do technický příručky jestli se má sítko po každý výměně oleje také vyměnit a když tam nic nebude napsaný,což pochybuju,tak bych ho preventivně vyměnil,bude to stát si myslím pár kaček a ty s tím nic nezkazíš...Je mi ale divné,že tam je místo filtru sítko,osobně jsem nikdy o tom neslyšel,ale co,všechno je jednou poprvé

Čištění olejového sítka v motoru?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2013 v 21:30 | Nahoru | #2
Zbytečný akorát zničíš original těsnění které budeš muset koupit nový a namaznout ho silikonem aby nesákl olej. Dělal jsem to u CBR taky má takovýhle sítko a bylo čistý. Podle mě teď je to zbytečná práce když ti to dělali nedávno v servisu a za těch 6000 Km tam nebude ani smítko

Čištění olejového sítka v motoru?

28.5.2013 v 21:54 | Nahoru | #3
Takže vlastně olejovej filtr je v motoru úplně k ničemu a výrobce ho tam dává jen tak z nudy, aby měli lidi na lince co dělat. Ono vlastně i olej se mění jen tak z hecu, že... A pak se divíme, že je to v bazarech samej naleštěnej vrak

Naposledy editováno 28.05.2013 21:55:50

Čištění olejového sítka v motoru?

28.5.2013 v 22:06 | Nahoru | #4
To sítko se nemění, akorát se čistí, pokud teda není nějak jinak zdeformovaný nebo tak. Jinak jak už bylo napsaný, tak malý CBR to má udělaný úplně stejně a podle manuálu se má čistit ob jednu výměnu oleje. Já už sem to takhle rozdělával dvakrát a je fakt, že tam nic moc v tom sítku nebylo, ale jistota je jistota. Jinak teda kdyby ses do toho pouštěl tak je potřeba měnit taky to těsnění víka.

Čištění olejového sítka v motoru?

28.5.2013 v 22:32 | Nahoru | #5
Na ducati mam taky takovehle sitko (kulate sroubovaci na prutokovem sroubu na motoru a jen se cisti pri vymene oleje

Čištění olejového sítka v motoru?

28.5.2013 v 22:47 | Nahoru | #6
Teď to nedělej... až při druhé - třetí výměně oleje bych o tom uvažoval.

Čištění olejového sítka v motoru?

29.5.2013 v 07:37 | Nahoru | #7
Takže jsem prošel celou uživatelskou příručku a nikde nic o tom olejovém sítku nepíšou ani v sekci výměna oleje. Píšou zde jen postup výměny oleje a nic víc a u intervalů také nic.
Na to že tadle koncepce motoru je použitá u ybr, xt a u hispania moto. Je to dost vyřešený olejový filt.
Nehledě na to že musím odendat nakopávačku, vyšroubovat 8 sroubou a sundat výko a ještě kupovat nové těsnění.
Jinak tadle výměna oleje mě stála v servisu 750 kč.

Čištění olejového sítka v motoru?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2013 v 09:52 | Nahoru | #8
 
akrapáák>
 
Jestli Ti to pomůže, tak syn má YBR 125 a další moje zkušenost sice s Hondou CBF 125, ale je to koncepčně stejné - zhruba stejný starý 125ccm jednoválec, vzducháč, OHC, 2 ventily, vůle štelovatelné šroubkama, místo klasického jemného olejového filtru hrubší ploché olejové sítko - prostě jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet, akorát vyráběné dvěma kvalitními, vzájemně si konkurujícími a zároveň největšími japonskými výrobci motocyklů...

To sítko je tam myšleno pro zachycení event. "větších" nečistot, které nemají v oleji co dělat - např. špony, nebo kdyby někdo na parkovišti ze zlomyslnosti odšrouboval olejové víčko a nasypal tam písek apod. Nebo kdyby někdo jezdil na jeden olej třeba 6 let a ještě mnoho tisíc km navíc a z oleje se stal mezitím postupně mazut, tak se to sítko ucpe. Ale jestli jsi na motorku pečlivý a olej měníš jak se má, tak to sítko máš stále prakticky jak nové...
 

1 reakcí na tento příspěvek Čištění olejového sítka v motoru?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2013 v 10:02 | Nahoru | #9
 
A abys byl úplně úplně klidný, tak pro srovnání vkládám údaje dle výrobce z předpisu údržby srovnatelné Hondy CBF 125. Motorově je to stejná koncepce, a stejná je i objemová a výkonostní kategorie. A i jinak je némlich to samý jako u YBR 125.
 
 





 
Pozn.:
I = inspection (kontrola, seřízení)
R = replace (vyměnit)
C = clean (vyčistit)

Takže např. u Hondy CBF 125 výrobce předepisuje výměnu oleje sice už po 4 tisících km, ale vyčištění olejového sítka až po 12 tisících km, čili až při každé třetí výměně oleje...

Jestli takový nájezd ještě ani nemáš, nebo jestli Ti to olejové sítko nedávno kontrolovali a případně vyčistili v servisu, a hlavně jestli tam dáváš aspoň průměrně kvalitní motorový olej a nepřekračuješ nějak výrazně předepsané intervaly výměny oleje (syn má YBR 125 a tuším, že u YBR 125 je ta výměna oleje po 6 tisícch km), tak Tvoje mašina má, co si žádá, je o ní dobře pečováno a buď v klidu.

A to případné vyčištění olejového sítka bude u YBR 125 (analogicky s CBF 125) nejdříve po 12 tisících km, čili nejdříve každou druhou výměnu oleje, pokud to dokonce nebude až každou třetí výměnu (po 18 tisících km).

Ale po těch 12 tisících to máš zcela bezpečný interval, a naopak už po těch původně zvažovaných 6 tisících by to samozřejmě bylo úplně zbytečné.
 

 
Tak se měj, a ať Ti ta dváca dělá jenom samou radost!

Yamaha YBR 125 spolu s Hondou CBF 125 jsou stroje, na které nedám dopustit - kvalitní, přiměřeně robustní, trvanlivé, jednoduché a levné na pořízení, provoz i údržbu. Ve své třídě myslím jsou to ideální a velmi spolehlivé a nenáročné motocykly.
 

Čištění olejového sítka v motoru?

29.5.2013 v 11:08 | Nahoru | #10
není to nutný. Já bych to u tohoto motoru kontroloval až při třetí výměně.
Filtraci má díky velkýmu sítku a odstředivce dobrou a když Ti tam vyloženě něco nespadne, NO PROBLEMO.

1 reakcí na tento příspěvek Čištění olejového sítka v motoru?

29.5.2013 v 15:32 | Nahoru | #11
u YBR není na vypouštění šroubek s magnetem? Myslím že by to bohatě vyřešilo tvůj problém než složitosti se sítkem.(najít se nechá do 100kč)
pro ilustraci: http://www.nuclear-...ges-detail_20651.jpg

(reakce na) Čištění olejového sítka v motoru?

29.5.2013 v 17:56 | Nahoru | #12

Akyo píše: u YBR není na vypouštění šroubek s magnetem? Myslím že by to bohatě vyřešilo tvůj problém než složitosti se sítkem.(najít se nechá do 100kč)
pro ilustraci: http://www.nuclear-...il_20651.jpg [/quote]
No, ač nerad, musím Tě zklamat. Magnet na výpušťáku by "bohatě" nic nevyřešil.

Jednak je potřeba ty případné větší nečistoty zachytit co nejdřív (a ne až se po čase usadí na dně vany), a za druhé ne každý nežádoucí bordel v oleji je feromagnetický...

1 reakcí na tento příspěvek Čištění olejového sítka v motoru?

29.5.2013 v 21:40 | Nahoru | #13
Dovi

Děkuji za úplné objasnění problému :)

Sítko mi čistily pri 6000km ted mam naje to 8900 km. A olej tam mám Motul 5100 10W40.

A u mého motoru není vypouštěcí šroubek s magnetem :( jako má simson. :DD

(reakce na) Čištění olejového sítka v motoru?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2013 v 07:13 | Nahoru | #14

akrapáák píše: Dovi

Děkuji za úplné objasnění problému :)

Sítko mi čistily pri 6000km ted mam naje to 8900 km. A olej tam mám Motul 5100 10W40.

A u mého motoru není vypouštěcí šroubek s magnetem :( jako má simson. :DD


Rádo se stalo.

Je vidět, že jsi pečlivý a i ten Motul 5100 je pro ten robustní nepřekoňovaný vzducháč v YBR 125 výborným olejem, takže pak okolo nájezdu 12 tisíc km nebo zhruba rok od poslední výměny udělej další výměnu oleje a případne zkoukni ventilové vůle.

U YBR 125 je to velmi snadné, nemusíš nic demontovat, stačí odšroubovat lehce přístupné kontrolní otvory (vzadu k sacímu ventilu, vepředu k výfukovému) a pomocí spárových měrek za 100 až 200 Kč (jak kde a jak která sada) zkontroluješ vůle a případně (pokud bude nutno je zkorigovat) je šroubkem nově vymezíš.
Nebo pokud si na to teď napoprvé netroufáš, svěř to nékomu zkušenějšímu a důvěryhodnému ve Tvém okolí a podívej se, jak to dělá. Je to u YBR 125 práce tak na čtvrt hodiny, ale je nutno to udělat na studeném motoru.

Jinak ta samotná výměna oleje (svépomocná) Tě vyjde jen na cca 200 Kč (nebo na cca 270 Kč, když ten Motul koupíš dráž na pumpě), přijde ho do YBRka akorát přesně ten 1 litr a není na tom co pokazit.

A když se člověk k té dváce chová slušně, tzn. netrápí studený motor a jednou za ten rok vyméní olej a občas zkoukne ventilové vůle a vzduchový filtr, tak ten motor přežije bez generálky ještě dalších iks majitelů v budoucnosti...

1 reakcí na tento příspěvek Čištění olejového sítka v motoru?

30.5.2013 v 08:36 | Nahoru | #15
Souhlasím, máš pravdu, chovat se slušně ke své mašině to je záruka toho že bydu fungovat věčně.

Jinak vzducháč jsem vyčistil v 6000km. A v 6000 jsem byl v servisu na kontrole ventilů. A vůle tam byla minimální.

(reakce na) Čištění olejového sítka v motoru?

12.9.2013 v 20:09 | Nahoru | #16
Plně souhlasím, pěkně vrní...

(reakce na) Čištění olejového sítka v motoru?

12.9.2013 v 23:46 | Nahoru | #17

akrapáák píše: Souhlasím, máš pravdu, chovat se slušně ke své mašině to je záruka toho že bydu fungovat věčně.

Jinak vzducháč jsem vyčistil v 6000km. A v 6000 jsem byl v servisu na kontrole ventilů. A vůle tam byla minimální.



Ty hele jseš si jistej že tomu aspoň trochu rozumíš? Protože jestli byla na ventilech vůle minimální tak to moc dobrý není.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blinrk yamaha YBR 125 2006 Yamaha YBR 125 Nikcus 16 5.10.2023 v 20:30 Stanyk
Nechytá yamaha ybr 125 Yamaha YBR 125 user54321 5 20.9.2023 v 18:17 SLEEPER
Yamaha ybr 125 rv2007 (vstřik) Prob... Yamaha YBR 125 DenverCZ 7 29.5.2023 v 09:52 Egengaf
Štítek na rámu motorky Yamaha YBR 125 mstepankova 13 20.3.2023 v 14:13 CRF1000
Štítek na rámu motorky Yamaha YBR 125 mstepankova 9 19.3.2023 v 11:55 mstepankova


TOPlist