Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
A opět aby na to "náhodou" nezapomněl - nedokážu přesně sladit otáčky...ale jdu tomu aspoň naproti ... oproti skutečnosti, že bych nechal otáčky padat k volnoběhu.
Vraťme se opět k příkladu, který si zase přešel.
Spadnu do falešnýho neutrálu a pustím spojku a nic nezabere...opět vymačknu a když tam budu chtít kvalt narvat ozve se zachčení a rána... přidám-li plyn, sesynchronizuji otáčky a kvalt zapadne bez problému.
To samý, ale ve zlomku vteřiny( a nebavíme se o MILIsekundách,to jsou tisícíny, bavíme se o desetinách) se stane, když po přidání plynu je ve spojce akcelerační síla, která se po vyžazení z vyššího stupně projeví pozitivně při urychlování vloženého kola k zapadnutí bočních zubů... nic víc nic míň...
a taky mi věř, že u moderních motocyklů (jako moje S4RS je) to funguje
Znovu ti tedy řeknu, že otáčky přenášené v převodovce jsou velmi malé, proto jen relativně malá změna otáček, vyprodukuje veliký rozdíl v síle !!!
jde pouze a jen o setrvačnost, kterou hřídel ztratí.... to so tobě připadá nepodstatné je naprosto irelevantní, protože já nenahlížím na jedno zařazení, ale já nahlížím na to, když těch zařazení provedeš 10tisíc!!!
a prostě a jasně, to jde na těch strojích vidět i slyšet.. Jaký pán takový stroj.
Creck píše: Kamy> Krasne popsano
Az na to ze za ten zlomek sekundy ti pres spojku hridel nijak nezpomali a uz vubec ne kdyz vrknes plynem tak hnaci hridel zrychlis.
a chceš tím tedy říct že bude bez přidání plynu zrychlovat ? nebo jak tedy zrychlí aby zapadl nížší kvalt ?
naštěstí už je rozdíl otáček pak tak veliký, že tam ten kvalt ani nezasuneš, za doprovodu krásného zvuku "přes zuby" .... Ale pokud někoho napadne silou bez meziplynu tam ten kvalt narvat, no jaj
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
kratod píše: AdosR> btw ja si vrkam, o vlivu na spojku mam svy predstavy
pověz jaký...nás to zajímá
Řazení rychlostních stupňů
● Při stisknutí páčky spojky zavřete
plyn.
● Zařaďte nejbližší vyšší nebo nižší
rychlostní stupeň.
● Mírně přidejte plyn (otočte plynovou
rukojetí) a současně uvolňujte páčku
spojky
Nemyslis si snad ze inzenyri v kawasaki jsou tupci, ze by tam napsali nez zaradite vyssi nebo nizssi rychlostni stupen pridejte plyn , ze ne ?
Strana 70 www.motorkari.cz/upload/files/manualy/1182_00063517_ninja_zx-10r_cz.indd.pdf
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
VAROVÁNÍ
Na nižší rychlostní stupně nepřeřazujte ve vyšších rychlostech, aby
nedošlo k nadměrnému zvýšení
otáček motoru. V tomto případě
nemusí dojít pouze k poškození
motoru, ale také ke smyku zadního kola a pádu. Podřazování u
každého rychlostního stupně by
mělo být prováděno při otáčkách
nižších než 5 000 ot./min.
Kdy s tebou souhlasim ma vrknuti smysl aby nedoslo k proklouznuti zadniho kola.
dokonce na moji motorce je spousta konstrukcnich pruseru, dokazujicich ze jsou to jen lidi a nejde se odvolovat na to ze oni to umi nejlip...
u kawy bych urcite nasel taky neco...
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Na krabičce cigaret si všichni přečtou že je to navykový a že ti pak smrdí z pusy...
krom toho příručky se dělají pro takový uživatele jako ty... co o nějaký sportovní jízdě nic nevědí...natož o tom co se děje v převodovce ...
Nejdřív odpovídej na to co ti píšu o falešným neutrálu a zařazení...o tom, jestli se přidáním spíš blížím, nebo oddaluji zařazení... pak projdem zbytek příručky. Žvanit blbosti a odklánět od jasně napsanejch dotazů umí každej nýmand tady v český hospodě - ty dokaž že jsi lepší ...nebo tě budu mít jen za MLUVKU ...
t_freedom píše: pověz jaký...nás to zajímá
ne ne ne panove... bez urazky, ale do debaty s blbcema se nepoustim, stahli by me na svoji uroven a pak vyhrali zkusenostma... jen se perte dal o hovnech, uz chybi nastrelit jen kuze vs textil, ktera uz ve vedlejsim topicu taky jede a pak chcipak vs. klicek.. ja zustanu s usmevem na rtu opodal
Creck píše: t_freedom> jeste je tam toto varovani :
VAROVÁNÍ
Na nižší rychlostní stupně nepřeřazujte ve vyšších rychlostech, aby
nedošlo k nadměrnému zvýšení
otáček motoru. V tomto případě
nemusí dojít pouze k poškození
motoru, ale také ke smyku zadního kola a pádu. Podřazování u
každého rychlostního stupně by
mělo být prováděno při otáčkách
nižších než 5 000 ot./min.
Kdy s tebou souhlasim ma vrknuti smysl aby nedoslo k proklouznuti zadniho kola.
Tam zapomneli napsat "ve meste", uz to vidim jak na okruhu cekas az ti padnou otacky na 3-4tis aby jsi podradil treba z 5tky na 4ku
Ted uz se ta debata zacina zdat absudrdni i me a to nejsem zadnej mechanik.
Jasne ze v manualu pisou jenom jak "standartne" ridit moto, neni to manual pro zavodniky.
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
assassin píše: creck: hele nikdo te nenuti vrkat plynem. me tam jdou ty kvalty lip prestoze tvrdis ze to neni mozne, tak to budu delat dal i kdybys mi to dokazal ze to neni mozne...
Ale ja taky vrkam, kdyz podrazuju treba ze 3 na dva tak si vrknu, za deste vzdycky, nechci si rozbit drzku.
Spojit motor s 1000 otacky na roztocene zadni kolo je o hubu. To je ale tak jediny logicky smysl vrkani.
kratod píše: AdosR> doufam, ze uz ted litujes, ze ses na neco takovyho zeptal.. cekal kdy se to rozjede a uuuz to jede btw ja si vrkam, o vlivu na spojku mam svy predstavy, ale predevsim - honi mi to ego..
Tý vole nevěděl jsem kde skončí tato debata. Už jen čtu a snažím se z toho něco pochopit. Ale každopádně budu na okruhu jezdit s klidem. Být pomalej jak hovno na brzdy ale užít si tam zatáčky. Proto tam taky jedu. Ne abych to rozbil protože se tam snažím bůhví o co. Většinou jsem řadil až před vjezdem do zatáčky. A to z cca 120-130 km/h z 5 kvaltu na 3 kvalt a to si myslím nějak extra převodovce neuškodí. Nic takovýho jako prudký brzdy a kopat tam kvalty dolů u omezovače. Nebudu to tam ale tak točit do mrtva. Často jsem tam měl otáčky těsně pod omezovačem. Vysrat. Jedu na VOLNÝ jízdy. Znaména volně se povozit a ne vylágrovat mašinu.d
Naposledy editováno 24.05.2013 16:56:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Flisker píše: JollyJoker> Presne, mam antihop ale vrkam taky, protoze jsem na to zvyklej a taky z toho mam plynulejsi pocit(akorat teda vrkam jenom malicko)
Přesně, ten dobrý pocit je větší než účinek antihopu
Nicméně zakladateli vlákna bych doporučil trénovat, trénovat a trénovat a najít ten správnej cit a pohyb ruky. Já to zkoušel častěji u FZ6,kdy jsem se do zatáčky přiřítil s vytočenou trojkou a pak přemýšlěl,jak se od zatáčky poskládat a nehodit hubu. Do dneška to neumím ani dobře, nicméně čím jsem to zkoušel častěji a šlo to lépe a lépe.
Takže trénuj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
JollyJoker píše: Přesně, ten dobrý pocit je větší než účinek antihopu
Nicméně zakladateli vlákna bych doporučil trénovat, trénovat a trénovat a najít ten správnej cit a pohyb ruky. Já to zkoušel častěji u FZ6,kdy jsem se do zatáčky přiřítil s vytočenou trojkou a pak přemýšlěl,jak se od zatáčky poskládat a nehodit hubu. Do dneška to neumím ani dobře, nicméně čím jsem to zkoušel častěji a šlo to lépe a lépe.
Takže trénuj
Budu se snažit. To musí přijít. Když dokážu na okruhu v druhém kole dřít stupačky a boty a slidery a 2x tam urvat zadní kolo na výjezdu tak asi nejsem uplný jelito. Pevněji držet nádrž kolenama a nedržet tak silně řidítka. No uvidíme. Napíšu jsem pak kdyžtak pokroky.d
Naposledy editováno 24.05.2013 16:59:36
Creck píše: Ale ja taky vrkam, kdyz podrazuju treba ze 3 na dva tak si vrknu, za deste vzdycky, nechci si rozbit drzku.
Spojit motor s 1000 otacky na roztocene zadni kolo je o hubu. To je ale tak jediny logicky smysl vrkani.
jo ty v tom vidis jedinej smysl, ja mam pocit ze mi jde i lip preradit... takze ja v tom mam smysly dva
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
V pondeli hodim na bike StompGripy tak jsem zvedavej jak moc to pomuze
Dvema slovy
Naposledy editováno 24.05.2013 17:56:36
Logicky už to podporuje tvrzení že, když točím 10 tisíc, vypnu spojku otáčky klesnou na 2000 a já podřadím bez vrknutí plynu - tedy vyrovnání otáček motoru se zbytkem motorky, tak slítnu jak švestka protože spojka si to bez antihopu prostě nedá a kolo se blokne. Nebo budu 5 minut pomale pouštěť spojku na co při sportovní jízdě není čas. Když ale vrknu plynem tak nejenže ušetřím spojku, kola ale nesletím a zajedu i lepší čas
Ale já snad natočím video, bo mi to nedá třeba to uznají i lidi co si myslí opak.
Btw: já si myslím, že nejlepší důkaz je v Bibli.
Naposledy editováno 24.05.2013 19:55:26
Ozzy_ píše: Shrnul bych to dvemami slovy Crecku jsi debil.
shrnul bych to tvrzenim, napis inzenyrum do kawasaki ze jsou debilove taky a ty cele jejich oddeleni strcis do kapsy. Jiste tak moudremu cloveku prenechaji sve posty.
BTW to tvrzeni ze v prevodovce nic nesychronizujes jsem tady netvrdil jen ja, tvrdilo to tady vice lidi, tudiz si nazval debilem zhruba (netroufam si odhadnout) dost velkou cast toho fora.
Doufam ze si te nekdo znich najde a poupravi ti rypak.
Od hlupaku co nemaji nic k tematu a jen urazi me vazne nejaka nadavka nerozhodi.
Naposledy editováno 24.05.2013 19:21:51
3 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
druha vec, ke konstrukci mam celkem blizko a muzu ti garantovat ze konstrukter z vyvoje nikdy nebude psat navod k obsluze, to je fakt pod uroven takovejch lidi...
a v neposledni rade, ty navody jdou mezi stado tupejch lidi ktery jsou schopny z navodu vyspekulovat nakou blbost a na silnici si kvuli tomu rozbit hubu a v nekterejch statech se soudit s vyrobcem - tudiz navod neni napsanej tak aby si pouzival motorku spravne, ale tak aby sis nemohl podle navodu rozbit hubu a i kdyby jo tak abys to nemohl na ten navod svest...