A motoškoly, jako další nástavba po autoškole vše nevyřeší. To je pouze minimální procento lidí z toho počtu všech nových držitelů řidičských průkazů na motocykl.
2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?
ostatni mate stesti ze nemam po ruce klavesnici
Dněprák píše: Souhlasím s FishX3, ale pořád se nemohu ubránit dojmu, že jsou motorkáři, kteří ještě těch 7000 km ani 30 000 km nenajeli a jsou po autoškole. A jejich názor mi chybí.
A to jak píše Packyn, že očekával nácviky vyhybných manevrů, brzdění, slalom a pod., to je to, na co díky malému počtu hodin právě není čas.
to by ta autoškola stála tak 30 tis... možná víc... tam tě mají naučit jezdit podle předpisů v první řadě a bezpečně v druhé řadě... když jedeš předpisově a hledíš okolo sebe a snaží se vyhnout (ještě než to přijde) nebezpečné situaci, tak nemusíš nijak extra brzdit, vyhýbat atd... souhlas s fishem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?
Deadman píše: Motorky měly před 15 lety hroznou pověst.
před 15 rokama byly motorky motorky, nééé ty odlehčené, drátama přecpané pi.oviny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?
Dolík.... píše: před 15 rokama byly motorky motorky, nééé ty odlehčené, drátama přecpané pi.oviny...
Nikdo ti nebrání koupit si Jawu
1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?
wolken píše: Když je někdo idiot tak i když bude muset odjezdit 100 hodin tak mu to nepomůže. Každý je jiný. Někdo to v sobě má a někdo i když se bude snažit jak chce to do sebe prostě nedostane
..přesně...a když se vezme v úvahu ,že mnoho tzv. rádoby "motorkářů" si pořídí motocykl jen aby byli "IN",a sedají na to s hrůzou a nebo obraceně s přehnanou jistotou...tak skutečně nepomůže nic!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?
Deadman píše: Na motorkách se umíralo i v době, kdy jsme všichni jezdili na třindách, protože cokoliv západního bylo ještě před rokem 2000 nedostupně drahé. Nevelký výkon motoru dohnal mizerný podvozek, slabé brzdy a naprosto hrozné gumy. Motorky měly před 15 lety hroznou pověst.
..máš to trochu popletené...před 15 ti lety...v roce 1998 jezdilo na silnicích u nás tisíce "západních" motorek ! ...a smrťáku bylo méně,protože si to pořizovali lidi,co to skutečně "chtěli" a mělo to pro ně nějaký "význam" a hlavně "uměli" jezdit!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?
lepším jsme jen slintali, protože pod 50 byly jen vraky na hranici smti nebo po ní a tolik peněz bylo pro nás mladé tehdy nemyslitelné našetřit. Tímpádem všichni zašínali na Jawách, než si dost vydělali v prvním trochu slušným zaměstnání.
Smrťáků bylo méně jedině protože tehdy jezdilo o řád nebo snad i dva méně motorek. Když jsem za vyjížďku potkal jednu, byla to náhoda, když více, byl to skoro zázrak. Ano, tehdy jezdili jen nadšenci, motorky byly "out" a motorkáři se potkávali rádi. Dnes jezdí každý čůro a ani jim už nemávám, protože potkat motorku dnes potěší asi tak jako potkat auto. Na to jaké množství motorek dnes jezdí a jaký ucha nebo magoři je řídí, se divím že těch smrťáků není mnohem více.
Deadman píše: 2LEKO> Ano, jezdilo spousta západních motorek, ale pořád jezdilo ještě více Jaw než všech západních motorek dohromady. Třinda byla tehdy dobrá "silná" motorka a po čemkoliv
lepším jsme jen slintali, protože pod 50 byly jen vraky na hranici smti nebo po ní a tolik peněz bylo pro nás mladé tehdy nemyslitelné našetřit. Tímpádem všichni zašínali na Jawách, než si dost vydělali v prvním trochu slušným zaměstnání.
Smrťáků bylo méně jedině protože tehdy jezdilo o řád nebo snad i dva méně motorek. Když jsem za vyjížďku potkal jednu, byla to náhoda, když více, byl to skoro zázrak. Ano, tehdy jezdili jen nadšenci, motorky byly "out" a motorkáři se potkávali rádi. Dnes jezdí každý čůro a ani jim už nemávám, protože potkat motorku dnes potěší asi tak jako potkat auto. Na to jaké množství motorek dnes jezdí a jaký ucha nebo magoři je řídí, se divím že těch smrťáků není mnohem více.
..souhlas...nevím kolik je ti let a co pamatuješ...akorát ,že píšeš o době před cca 30 ti lety!..kolem roku 90...se začaly sem tahat motorky ve velikém..ano byly to často i "vraždy"..ale taky se začali prodávat i nové..a v roce cca 1995 už ty Jawy byly vídět jen občas!
pokud začínáš rovnou A a nemáš nic předtím je to tragicky málo, protože je potřeba ovládnout předpisy a schopnost se pohybovat v provozu.... to máš potom naprostou pravdu.
co se týče "naučit se řídit" , neznám moc učitelů co by neměli tendenci tě naučit, vždy je to podle toho, jak ti to jde, pokud ti to jde, naučí tě víc... v rámci času. Jenže v terénu?? jízda na motorce je coloživotní učení... stejně jako v autě a kdo si myslí že ne, je mi ho líto je to dovednost jako každá jiná....
i ve škole klasické trávíš čtvrt života a když z ní vylezeš, jsi v praxi stejně k hovnu protože nejsi vyježděnej to už je pak jen a jen na tobě...
proto nejsem zrovna příznivec komplikace při tvorbě řidičáků.... A jsem rozhodně pro zavést zohledňování v případě předchozí praxe na čemkoliv.... klíčové je mít záruku, že se umím pohybovat v terénu .... a to uznávám, že když si někdo bez papírů hned udělá jako první motorku, nemá zrovna moc dobrý předpoklad k tomu přežít....
proč Ačko bez předchozí jiné licence má jen 13hodin v terénu přičemž auto 2x víc, dost dobře nechápu.. proč to není v případě prvního řidičáku všechno stejně by mi někdo fundovaný mohl vysvětlit
Naposledy editováno 05.05.2013 10:10:40
1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?
TangoLima píše: Pokud si někdo myslí, že autoškola je od toho, aby někoho naučila jezdit na motorce, tak to je na omylu. Spíš bych autoškolu definoval jako "dodržování předpisů při jízdě na motorce s určitou mírou bezpečí". Nic víc v tom není. Jestli je to dobře či špatně je už jiná otázka.
jenze to je zacarovanej kruh, pokud lidi nebudou vyzadovat od autoskol kvalitu tak budu dal fungovat stovky takovych autoskol o jakych se tu bavite a vubec je mi z tohoto tematu smutne, skoda slov...
Snad jen ze jsem presvedcen o tom, ze se lecos uz v autoskole naucit da (paklize zak neni tydyt)! Dneska jsem dostal zajimavou otazku "jaktoze zak po 13h v autoskole jezdi lip nez prumernej ucastnik motoskoly (kurzu bezpene jizdy) s nejakou tou praxi?"
Naposledy editováno 05.05.2013 22:33:53
... dalsi fakt je, ze provoz v 90tej letech a dneska se taky neda srovnat - ani ve snu ne.
Ale v podstatě s tebou souhlasím.
defakto by se dalo rict ze cca 98% lidi co maji ridicak na motorku nesplnilo podminky pro ziskani odborne zpulobisti!!! to ze to nikdo neprizna je jasny, ale to ze v podstate neni zadna snaha to oficialne nejak resit je fatalni selhani systemu
Naposledy editováno 05.05.2013 23:12:07
Otázka pro odlehčení: nebylo by lepší ponechat takový střelce svýmu osudu a Darwinově teorii? :D
otazkou kterou se uz par let zabyvam, ale odpoved je asi ve hvezdach je: jak dalece muze kvalitni vycvik jezdce (at uz v autoskole nebo motoskole) a nasledny trenink ovlivnit nasledky zejmena nezavinenych nehod? kolik krizovak (za predpokladu ze ma jezdec stesti) je treba k tomu aby se amater bez kvalini pripravy dostal na uroven zkuseneho jezdce? je mozne vycvikem a treninkem vyrazne zkratit dobu nutnou k "samonauceni se"?
Naposledy editováno 05.05.2013 23:50:40
V tom má pravdu, ale taky má pravdu v tom, kolik stojí motoškola na Západ od nás. Konkrétně A neomezené ve Francii vyjde na zhruba na 34 000 Kč. Ale počet hodin praktické jízdy je celkem 46. A to už je rozdíl. A1 stojí 899 euro - 30 hodin jízdy. Ale jsem přesvědčen, že autoškola, která chce a má zájem žáka něco naučit, by za tyto počty hodin naučila to co naučí v Reichu, Anglii nebo ve Francii. V přepočtu na peníze u nás by v současné době stála A neomezená asi 19 000 Kč. Ale počítám pouze výcvik s jednou motorkou. Jakmile vstupí v platnost novelizace Zákona 247/2000 Sb, kde se počítá se samostatnou jízdou žáka a učitel pojede za ním na druhém motocyklu, potom bude cena zase jinde. Tento výcvik měl platit již od roku 2014, ale mluvil jsem s pracovníkem MD, který tento zákon připravuje a podle něj se to asi nestihne. Ale jakmile tento zákon vstoupí v platnost, bude obtížnější pro ty co získávají ŘP na motocykl poprvé zvládnout závěrečné zkoušky s počtem pouhých 13 hodin.
2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?
V CR se dle meho vubec neklade duraz na vychovu ridicu. Jsem i pro zavedeni psychotestu. Nekterym jedincum fakt nepatri do ruk ani trikolka natoz auto nebo motorka. Jsem rovnez pro periodicke prezkusovani stejne jak to plati pro profiky. Ale ne z debilni vyhlasky, ale z praktickych jizd. Je spousta lidi co to potrebuje jako sul. Jeden namitne, no jo ale ja jezdim jen obcas a jen kdyz je hezky tak naco prezkouseni. No prave takovi to potrebujou nejvic. Bez praxe se straci navyky a spomalujou reflexy.
U nas v NL se vetsina lidi chova tolerantne, ale i tady se najdou tupe hovada. Hold je to asi dovou ve ktere zijeme, kazdy kouka hlavne na sebe. Zrovna tento tyden jsem krokem projizdel stojici kolonu a kdyz jsem chtel projet mezi jednim autem a kamionem tak ten idiot v aute z niceho nic najel doprava a malem me nacpal po naves. Tentyz den zase pri normalnim provozu jedu v levem, borec v prostrednim pruhu dojel auta pred sebou a sup bez blinkru mysku predeme a jeste si u toho hral s mobilem. Kolikrat mam fakt strasnou chut takovym lidem dat pesti do strechy aby se probrali. Ale pak se zase bude rikat, no jooo, agresivni motorkar.
Jedine reseni jsem nasel v tom, ze se snazim jezdit defenzivne a neustale myslet za druhe.
Naposledy editováno 06.05.2013 08:24:56
1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?
kratod píše: a cpat to do zakonu??? Kurva lidi nemate mozek, nebo proste potrebujete, aby vas stat vedl za rucicku a rikal, tohle je e-e, tenhle ma akreditaci od MD, tenhle e-e neni.. STejne se jednou dojde k tomu, ze je at ten ci onen zakon zprasek a za ticheho souhlasu daneho ministerstva se jede "na cerno".. Jen si pleteme bic, vsechno cpat do zakonu...
Sam zakon nic nezmuze. Je potreba najit vuli ho vymahat. Nejsem zastancem moc prisnych zakonu, ale jsou vyjimky kdy je to na miste v zajmu vsech. A zakon o silnicnim provozu je takova vyjimka. Vzdyt jde o nas o vsechny, at sedime za volantem nebo za riditky.
Kdyz se budeme spolehat na to ze ma kazdy nejaky ten mozek tak dojdem akorat k uplne anarchii. Bohuzel je treba vychazet z toho ze vetsina je jen bezducha masa co hledi jen sama na sebe a je treba ji ridit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?
Holandan76 píše: Jsem i pro zavedeni psychotestu.
Myslis neco, jako by psychologove radi u zbrojaku? Povinne pro kazdeho (cca 5-6 tisic), idealne pri kazde obnove, velkohuba prohlaseni, ze 20% zadatelu by nemelo projit, ale zodpovednost za sve rozhodnuti prevzit odmitaji. Semtam nejaky s hodnotnym nazorem "ja bych nepustil nikoho, me se zbrane nelibi". Predstav si, ze takovy clovek (ktery treba zrovna nerad auta, protoze mu jedno prejelo psa) rozhoduje, jestli smis jezdit do prace, kam to jinak nez autem nejde (vetsina vesnic).
Pro zajimavost, poptej se nekoho, jak takovy psychotest vypada nebo si najdi na internetu Roschachuv test, Baum test a podobne (nemluvim o odborne casti, jako mereni reakci, proti tomu nic). Blbe nakreslis strom nebo postavy (treba proto, ze neumis kreslit), pripadne nevidis v barevnych flecich ty spravne objekty a expert se poskrabe na hlave a rekne, ze v zivote ridit nebudes. Nakreslis vetsi muzskou postavu a jsi sovinista, mensi zenskou a jsi uslapnuty srab. Nenakreslis vousy a jsi pedofil.
Vim, ze to umyslne trochu prehanim, ale uvedom si, ze jedine, o co jde, je 5 milionu ridicu x 5000Kc (a idealne x 5 let).