Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa
Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna
Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna
Naposledy editováno 16.03.2013 22:57:06
Nic vic nechce.
gugo píše: ALe hlavne tady jde taky o to aby to ta holka mohla dat na stojan, manipulovat stim , nekam to zatlacit do rady a az ji to spadne tak sama zvednout. A pak je rozdil jestli ma neco co vazi 200kg a vic a nebo 140 kg.
To by mě vždycky jeblo, když slyšim: je to moc těžký, to nezvedneš, až ti to upadne". Proč by jí to k***a mělo padat? Holka je odvážná, nechce se nechat odradit. A vy do ní hustíte, že to nezvedne, až jí to upadne. Prostě jí to neupadne. A i kdyby, je na to fígl, i křehotinka hodí bajk na kola. Druhá podobně inteligentní rada je o výšce sedla: "to je moc vysoký, to si nekupuj, nedosáhneš na zem." Tak když nedosáhne, tak si může nechat snížit sedlo, nebo pustit bajk na vidlích. A krom toho, stačí trošku hodit zadkem do strany ze sedla a dosáhne na celý chodidlo. A na stojan to dávat nemusí, na to je pohotovák, ne?
Naposledy editováno 17.03.2013 01:24:06
5 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Musím uznat, že každý z vás má trochu pravdu. Naštěstí jsem dost stará na to, abych věděla už zhodnotit svoje možnosti. Jezdit na moto jsem strašně chtěla. I když dnes vím že je to blbost, ale spoléhala jsem trochu i na to, že řídit auťák umím docela slušně a s autem umím pracovat dle situace a ne se jen vozit / nejsou moje slova /ale překvapilo mě, jak je jízda ma moto těžká. Teď vidím že kroutit volantem může opravdu kdokoliv, ale řídit moto jen někdo.
Někdo z přispívajících to celé házel na blbá chopprovská říditka..a kdyby se vyměnili tak to bude ok..bohužel přiznávám, že je mám rovná .
Možná je můj problém celý tím,že jsem na moto opravdu asi najezdila jen málo, a na získání jistoty to nestačí. Nepřidal mi na tom ani ten jedinej pád - co byl následek nehody, kdy řidič věku téměř 80let mi nedal přednost a v klidu si vyjel svým naleštěným autem přímo přede mne a já už to nedobrzdila, a na nějaké myšky ještě nemám. Také od tý doby se bojím víc, v zatáčce se držím motorky jak klíště,a to tu jízdu hned dělá křečovitou a nepřináší uspokojení. A autoškola - tam mě naučili velký kulový, teď nechápu, jak ten instruktor s tím komisařem můžou v klidu spát, když mi to dali.
Ale vycházím-li z těch pár km co mám za sebou, i když to bylo fajn, ale byly situace, třeba potřeba rychle se odpíchnout a zmizet z křižovatky, předjet někoho enbo udělat nějaký manévr, tak ta motorka umí potáhnout docela silně dopředu a pak nevím jak správně s tou akcelerací naložit a rozhodí mě to, zabalancuju a stává se to nebezpečné, rozjezdy do kopečka taky nic moc, a proto jsem vlastně tuto tému založila, protože se domnívám že tyto základní návyky logicky musí být snažší na lehké a slabé motorce, která mě ničím nepřekvapí, a až se dostanu do stavu že budu nadávat jak je to pomalé a líné...pak patřím na pětikilo...
Toť vše dámy a pánové.
Děkuji všem za názor, speciálně Kitty, myslím že rozumíš o čem mluvím.
Pokud se mi to tuto sezonu nepovede zlepšit, budu dál sedlat pouze koně, jak to bylo doposud.
Jo a když jsme u zvedání motorky, dědek vyběhl z auta a začal tahat za řídítko z druhé strany a jakože jí zvedat, bála jsem se že u toho dostane srdeční záchvat, naštěstí jsem to video viděla už dřív tak jsem dřepla k motce a tímhle stylem jsem ji zvedla naprosto sama, takže to funguje
Všechny vaše tipy na vhodnou moto jsem shlédla..budu vybírat a jsem zvědavá když se na tu 125 posadím...zatím podle foto vyhrává YBR 125 Custom nebo GN 125, ale naživo..to se teprv uvidí.
Tak pa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Malé choppery nejsou žádné neovladatelné bestie, jak to tady někteří popisují, ale docela pohodové stroje s nízkým těžištěm a pro tebe jistotou, že když dáš nohu na zem, budeš ji tam opravdu mít.
Najetých 500km je na získání jistoty fakt strašně málo, a když se začíná rovnou na pětistovce, je nehoda logickým důsledkem. Neznám snad nikoho, kdo motorku nepoložil nebo mu aspoň neupadla při zastavování. Takže žádný strach, kup choppera 125-250 a budeš spokojená.
Dovol si Představu jaké by to bylo,jaké by to bylo- JEDu a uŽÍVám si to nic víc, nic míň
UŽIJ SI TO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Dolík.... píše: Kitty> hlavně se na té cbr napřed svez, bo už sem viděl, jak se na tom občas nějaká holka, co tu motorku strašně chce, trápí...
neboj, s tím se počítá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Kitty píše: neboj, s tím se počítá
Dolík.... píše:
jako sednout už jsem na něm seděla, pravda, jen na tom novým 2011 a mladší a tam to bylo lepší než co mám teď Kawu, motorka lehčí, dosáhnu úplně stejně jako teď, ale koukám zatím spíš po těch starších, tak uvidím, jak se to bude lišit
Taky jsem přesedla z pětikila níž, prostě jsem zjistila, že mi ta menší a lehčí motorka na moje ježdění vyhovuje líp. A o to tady jde, užít si to
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Na tom "jít níž s objemem" určitě není nic špatného.
Kamarádova žena to zkoušela několik let na šestistovce a stále opatrně a pomalu, prostě jí to nepadlo do ruky. Pak začala jezdit na Yamaze YBR 250 a paráda, rychle jí padla do ruky, rychle si s ní porozuměla, začala jezdit s jisotou a dovolila si jet i rychleji.
Takže držím palce, ať najdeš taky něco, co ti padne do ruky
Zkus se svézt na jiných typech motorek a nenechej si do toho kecat. Je pravda, že já osobně bych pod 250 nešel. S normální 4T 125 je velký problém držet krok s autama na okresce a to je velmi nebezpečné. Ostatně z Virago 250 se mi líbil právě jenom a pouze motor. Ovladatelnost byla ovšem vedle naháče katastrofální.
jasna píše: Fuha..takovou názorovou smršť jsem opravdu nečekala, děkuji.
Musím uznat, že každý z vás má trochu pravdu. Naštěstí jsem dost stará na to, abych věděla už zhodnotit svoje možnosti. Jezdit na moto jsem strašně chtěla. I když dnes vím že je to blbost, ale spoléhala jsem trochu i na to, že řídit auťák umím docela slušně a s autem umím pracovat dle situace a ne se jen vozit / nejsou moje slova /ale překvapilo mě, jak je jízda ma moto těžká. Teď vidím že kroutit volantem může opravdu kdokoliv, ale řídit moto jen někdo.
Někdo z přispívajících to celé házel na blbá chopprovská říditka..a kdyby se vyměnili tak to bude ok..bohužel přiznávám, že je mám rovná .
Možná je můj problém celý tím,že jsem na moto opravdu asi najezdila jen málo, a na získání jistoty to nestačí. Nepřidal mi na tom ani ten jedinej pád - co byl následek nehody, kdy řidič věku téměř 80let mi nedal přednost a v klidu si vyjel svým naleštěným autem přímo přede mne a já už to nedobrzdila, a na nějaké myšky ještě nemám. Také od tý doby se bojím víc, v zatáčce se držím motorky jak klíště,a to tu jízdu hned dělá křečovitou a nepřináší uspokojení. A autoškola - tam mě naučili velký kulový, teď nechápu, jak ten instruktor s tím komisařem můžou v klidu spát, když mi to dali.
Ale vycházím-li z těch pár km co mám za sebou, i když to bylo fajn, ale byly situace, třeba potřeba rychle se odpíchnout a zmizet z křižovatky, předjet někoho enbo udělat nějaký manévr, tak ta motorka umí potáhnout docela silně dopředu a pak nevím jak správně s tou akcelerací naložit a rozhodí mě to, zabalancuju a stává se to nebezpečné, rozjezdy do kopečka taky nic moc, a proto jsem vlastně tuto tému založila, protože se domnívám že tyto základní návyky logicky musí být snažší na lehké a slabé motorce, která mě ničím nepřekvapí, a až se dostanu do stavu že budu nadávat jak je to pomalé a líné...pak patřím na pětikilo...
Toť vše dámy a pánové.
Děkuji všem za názor, speciálně Kitty, myslím že rozumíš o čem mluvím.
Pokud se mi to tuto sezonu nepovede zlepšit, budu dál sedlat pouze koně, jak to bylo doposud.
Jo a když jsme u zvedání motorky, dědek vyběhl z auta a začal tahat za řídítko z druhé strany a jakože jí zvedat, bála jsem se že u toho dostane srdeční záchvat, naštěstí jsem to video viděla už dřív tak jsem dřepla k motce a tímhle stylem jsem ji zvedla naprosto sama, takže to funguje
Všechny vaše tipy na vhodnou moto jsem shlédla..budu vybírat a jsem zvědavá když se na tu 125 posadím...zatím podle foto vyhrává YBR 125 Custom nebo GN 125, ale naživo..to se teprv uvidí.
Tak pa
Tohle mě rozsekalo!!!
:"nechápu, jak ten instruktor s tím komisařem můžou v klidu spát, když mi to dali."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
cortes píše: jasna> připlať si ať tě někde naučí ty drobnosti co popisuješ,např to rozjíždění do kopce a pod.
nebo zkusit školu bezpečné jízdy na motorce - tam naučí právě reagovat na nečekané nebo krizové situace, člověk získá motorku víc do ruky a s tím i trochu sebevědomí a jistoty
To už se mi líp jelo na něčem co nemá tak podseklou vidlici a rovný řidítka...
A ani dřiv na 125 Viragu v autoškole to nebylo lepší, zlatej fichtl a další stroje na obrázku...
Naposledy editováno 17.03.2013 21:56:49
ŠroubekVroubek píše: nebo zkusit školu bezpečné jízdy na motorce - tam naučí právě reagovat na nečekané nebo krizové situace, člověk získá motorku víc do ruky a s tím i trochu sebevědomí a jistoty
ona se "bojí" rozjíždět a určitě se nechce učit vletět smykem do zatáčky a ještě v provozu...
...najdi si někoho, kdo bude ochotný tě pár dnů povodit za sebou šedesátkou, okoukneš kudy a jak kde jet, kolik se dá motorka naklopit, jakou rychlostí projet zatáčku, kde jak brzdit a ono to půjde... ... a možná i na tom Viragu, i když to asi na nácvik nebude úplně nejvhodnější, přinejmenším bych vyměnil řídítka za rovná, styl vem čert
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
nedma píše: ten pribeh znam poridila jsem si vysnenou XJ6 - a po te, co jsem se pak kolem ni malem bala projit (protoze mi padala vzdycky na miste a bylo me ji lito), jsem si nechala poradit (priznat chybu pry neni ostuda .. nakonec z toho vysla moje Terra. A musim rict, ze nelituju ... sice porad dosahnu jen spickama (mam 158 cm), ale uz je to mnohem lepsi pocit sice par koniku chybi pri delsich prejezdech - ale ostatni vyhody to vynahradi :)a presne, jde o to - uzit si to a ne se s tim trapit!!! drzim palce!!!
Jsem majitelem XJ6. Když jsem koukal, kdo ji také vlastní, tak narazil jsem i na tebe. Zaskočilo mě, že ses jí zbavila (přijde mi dost dobrá). Chtěl jsem se zeptat proč.
Teď se už ptát nemusím . Při 158cm to asi chápu. Já mám o 10cm víc, a manipulace na parkovišti v sedle není ani pro mě nic moc.
Asi jsme se jako malí málo počůrávali