globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
15.3.2013 v 09:23
Už teď vidím ty chlapy jak si plácnou po čele, kroutí hlavou a pomyslí si, proč holka třeba nejdeš na nějaký kurz vaření nebo šití.. :)
Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa

Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna

Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:56 | Nahoru | #181
Hyosung - mám dobré zkušenosti,po opravě motorky od závad předchozího majitele žádné problémy. Když děláš údržbu tak naprosto bezproblémové. Néhradní díly za hubičku a drží ;) ! Rychlostně je na tom dokonce líp jak endura stejného objemu od Yamahy (Yamaha XT125 vs Hyosung RX 125 )

Naposledy editováno 16.03.2013 22:57:06

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 23:36 | Nahoru | #182
Prectete si jeste jednou zadani slecny v uvodu. Jezdila na viragu 535 a nebyla spokojena, dusevne. Chce nejakou 125 ccm. Zrejme predpoklada ze bude mit jak snadnejsi ovladani tak i provoz na silnici bude jednodusi.
Nic vic nechce.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 00:50 | Nahoru | #183

gugo píše: ALe hlavne tady jde taky o to aby to ta holka mohla dat na stojan, manipulovat stim , nekam to zatlacit do rady a az ji to spadne tak sama zvednout. A pak je rozdil jestli ma neco co vazi 200kg a vic a nebo 140 kg.



To by mě vždycky jeblo, když slyšim: je to moc těžký, to nezvedneš, až ti to upadne". Proč by jí to k***a mělo padat? Holka je odvážná, nechce se nechat odradit. A vy do ní hustíte, že to nezvedne, až jí to upadne. Prostě jí to neupadne. A i kdyby, je na to fígl, i křehotinka hodí bajk na kola. Druhá podobně inteligentní rada je o výšce sedla: "to je moc vysoký, to si nekupuj, nedosáhneš na zem." Tak když nedosáhne, tak si může nechat snížit sedlo, nebo pustit bajk na vidlích. A krom toho, stačí trošku hodit zadkem do strany ze sedla a dosáhne na celý chodidlo. A na stojan to dávat nemusí, na to je pohotovák, ne?

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 01:22 | Nahoru | #184
Pěttřipátá není ošklivá, ale podvozek ze zahradní hadice nestojí za moc, brzdy jsou hrozný, a řídítka naprosto hrozný. Choppery jsou obecně jen o vzhledu, hezky se na ně kouká, ale na ježdění moc vhodný nejsou. Doporučuju zkusit nějakýho menšího naháče. Naháče mají většinou brzdy, který fungujou, podvozek, kterej funguje, vzpřímenější a celkově jistější posaz s nohama více pod sebou - takže na nohu snáz přeneseš váhu při zastavení. Nejsou tak těžkopádný jako chopper. Držim palce, nenech se odradit.

Naposledy editováno 17.03.2013 01:24:06

5 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 05:57 | Nahoru | #185
Fuha..takovou názorovou smršť jsem opravdu nečekala, děkuji.
Musím uznat, že každý z vás má trochu pravdu. Naštěstí jsem dost stará na to, abych věděla už zhodnotit svoje možnosti. Jezdit na moto jsem strašně chtěla. I když dnes vím že je to blbost, ale spoléhala jsem trochu i na to, že řídit auťák umím docela slušně a s autem umím pracovat dle situace a ne se jen vozit / nejsou moje slova /ale překvapilo mě, jak je jízda ma moto těžká. Teď vidím že kroutit volantem může opravdu kdokoliv, ale řídit moto jen někdo.
Někdo z přispívajících to celé házel na blbá chopprovská říditka..a kdyby se vyměnili tak to bude ok..bohužel přiznávám, že je mám rovná .
Možná je můj problém celý tím,že jsem na moto opravdu asi najezdila jen málo, a na získání jistoty to nestačí. Nepřidal mi na tom ani ten jedinej pád - co byl následek nehody, kdy řidič věku téměř 80let mi nedal přednost a v klidu si vyjel svým naleštěným autem přímo přede mne a já už to nedobrzdila, a na nějaké myšky ještě nemám. Také od tý doby se bojím víc, v zatáčce se držím motorky jak klíště,a to tu jízdu hned dělá křečovitou a nepřináší uspokojení. A autoškola - tam mě naučili velký kulový, teď nechápu, jak ten instruktor s tím komisařem můžou v klidu spát, když mi to dali.
Ale vycházím-li z těch pár km co mám za sebou, i když to bylo fajn, ale byly situace, třeba potřeba rychle se odpíchnout a zmizet z křižovatky, předjet někoho enbo udělat nějaký manévr, tak ta motorka umí potáhnout docela silně dopředu a pak nevím jak správně s tou akcelerací naložit a rozhodí mě to, zabalancuju a stává se to nebezpečné, rozjezdy do kopečka taky nic moc, a proto jsem vlastně tuto tému založila, protože se domnívám že tyto základní návyky logicky musí být snažší na lehké a slabé motorce, která mě ničím nepřekvapí, a až se dostanu do stavu že budu nadávat jak je to pomalé a líné...pak patřím na pětikilo...
Toť vše dámy a pánové.
Děkuji všem za názor, speciálně Kitty, myslím že rozumíš o čem mluvím.
Pokud se mi to tuto sezonu nepovede zlepšit, budu dál sedlat pouze koně, jak to bylo doposud.

Jo a když jsme u zvedání motorky, dědek vyběhl z auta a začal tahat za řídítko z druhé strany a jakože jí zvedat, bála jsem se že u toho dostane srdeční záchvat, naštěstí jsem to video viděla už dřív tak jsem dřepla k motce a tímhle stylem jsem ji zvedla naprosto sama, takže to funguje

Všechny vaše tipy na vhodnou moto jsem shlédla..budu vybírat a jsem zvědavá když se na tu 125 posadím...zatím podle foto vyhrává YBR 125 Custom nebo GN 125, ale naživo..to se teprv uvidí.
Tak pa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 09:07 | Nahoru | #186
jasna> to víš, že ti rozumím, zkus tu dvácu, myslím, že by ti mohla dost pomoct pokud máš vysněnýho bajka choppera, tak ho jednou mít budeš, jen to třeba nebude hned Já zas vždycky chtěla šestkový CBR a snad to klapne letos, konečně, no uvidím

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 09:59 | Nahoru | #187
OT: proč dycky zvedaj motku padlou na pravou stranu....

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 10:04 | Nahoru | #188
jasna> Nenech se přemluvit na nějaké YBR125 apod., když chceš malého choppera. Malé naháče mají výš těžiště, při zastavování jsou vratké jako kolo a ještě budeš mít při své výšce problém dostat na zem.
Malé choppery nejsou žádné neovladatelné bestie, jak to tady někteří popisují, ale docela pohodové stroje s nízkým těžištěm a pro tebe jistotou, že když dáš nohu na zem, budeš ji tam opravdu mít.
Najetých 500km je na získání jistoty fakt strašně málo, a když se začíná rovnou na pětistovce, je nehoda logickým důsledkem. Neznám snad nikoho, kdo motorku nepoložil nebo mu aspoň neupadla při zastavování. Takže žádný strach, kup choppera 125-250 a budeš spokojená.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 10:17 | Nahoru | #189
No z toho co tu píšeš mám pocit, že je to o tobě. neber nic z toho co píšu nějak osobně ,ale je pravda jak tu někdo píše že to není o hMOTnOsti atd.je to o tom vyČISTIt hlavu a odloŽIT strACH,uŽÍVat si jízdu a né myslet na to jak to nepůjde.Právě to že jsi "dost stará a víš" že to je blbost,umíš zhodnotit svoje možnosti -NEUMÍŠ si ani představit co vše umíš a dokážeš když vyhodíš vše zbytečné z hlavy RozHODdni se co vlastně chceš- chceš se zabít,zranit,padat,nezvládat to???? NE??, tak proč toho máš plnou hlavu ,Jasně že to není o tom zahodit respekt , mysLET si že jsi neSMRTelná a vzít za plyn,na druhou stranu proč myslet na něco co NECHceš??? většina lidí ví co nechce, ale nedokáží říct co chTĚjí.
Dovol si Představu jaké by to bylo,jaké by to bylo- JEDu a uŽÍVám si to nic víc, nic míň
UŽIJ SI TO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 10:21 | Nahoru | #190
Kitty> hlavně se na té cbr napřed svez, bo už sem viděl, jak se na tom občas nějaká holka, co tu motorku strašně chce, trápí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 10:53 | Nahoru | #191

Dolík.... píše: Kitty> hlavně se na té cbr napřed svez, bo už sem viděl, jak se na tom občas nějaká holka, co tu motorku strašně chce, trápí...



neboj, s tím se počítá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 10:59 | Nahoru | #192

Kitty píše: neboj, s tím se počítá



(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 11:02 | Nahoru | #193

Dolík.... píše:



jako sednout už jsem na něm seděla, pravda, jen na tom novým 2011 a mladší a tam to bylo lepší než co mám teď Kawu, motorka lehčí, dosáhnu úplně stejně jako teď, ale koukám zatím spíš po těch starších, tak uvidím, jak se to bude lišit

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 13:08 | Nahoru | #194
jasna> Palec nahoru, že to nevzdáváš. Jen nevím, jestli bych šla do 125, teď jezdím dost na postarší 250 a myslím, že na delší cesty je to tak na hranici. Ale v nových motorkách se nevyznám a nejspíš moderní 125 mají srovnatelný/větší výkon jak ta moje babča a budou se chovat jinak

Taky jsem přesedla z pětikila níž, prostě jsem zjistila, že mi ta menší a lehčí motorka na moje ježdění vyhovuje líp. A o to tady jde, užít si to

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 15:36 | Nahoru | #195
ten pribeh znam poridila jsem si vysnenou XJ6 - a po te, co jsem se pak kolem ni malem bala projit (protoze mi padala vzdycky na miste a bylo me ji lito), jsem si nechala poradit (priznat chybu pry neni ostuda .. nakonec z toho vysla moje Terra. A musim rict, ze nelituju ... sice porad dosahnu jen spickama (mam 158 cm), ale uz je to mnohem lepsi pocit sice par koniku chybi pri delsich prejezdech - ale ostatni vyhody to vynahradi :)a presne, jde o to - uzit si to a ne se s tim trapit!!! drzim palce!!!

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 16:23 | Nahoru | #196
ahoj, nečetl jsem tu všechno, tak snad se nebudu opakovat

Na tom "jít níž s objemem" určitě není nic špatného.
Kamarádova žena to zkoušela několik let na šestistovce a stále opatrně a pomalu, prostě jí to nepadlo do ruky. Pak začala jezdit na Yamaze YBR 250 a paráda, rychle jí padla do ruky, rychle si s ní porozuměla, začala jezdit s jisotou a dovolila si jet i rychleji.

Takže držím palce, ať najdeš taky něco, co ti padne do ruky

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 17:04 | Nahoru | #197
Přítulka má Suzuki GS-500E a nemůže si stěžovat, pro mě je to sice trochu babeta, ale pro slečnu určitě dobrá volba

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 17:18 | Nahoru | #198
Volil bych endurko..:) nake lehke choper se mi nezda na ovladatelnost moc dobrej... a hlavne to je tezka kobyla..:)

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 18:35 | Nahoru | #199
Má dcera měla VT 600,neseděla jí a tak si vybrala Hondu CB 250, koukni se na ni,Léňa Javornice.Motorka se ti musí líbit a těšit se na ní,pak to je ono.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 19:33 | Nahoru | #200
Se omlouvám předem za invektivu,ale nerozumím logice některých diskutujících. Špatně se jí vodí čopřík 535, tak jí zase poradím čopřík. Menší čopr nerovná se menší potíže při zvládnutí ovladatelnosti.
Zkus se svézt na jiných typech motorek a nenechej si do toho kecat. Je pravda, že já osobně bych pod 250 nešel. S normální 4T 125 je velký problém držet krok s autama na okresce a to je velmi nebezpečné. Ostatně z Virago 250 se mi líbil právě jenom a pouze motor. Ovladatelnost byla ovšem vedle naháče katastrofální.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 19:36 | Nahoru | #201

jasna píše: Fuha..takovou názorovou smršť jsem opravdu nečekala, děkuji.
Musím uznat, že každý z vás má trochu pravdu. Naštěstí jsem dost stará na to, abych věděla už zhodnotit svoje možnosti. Jezdit na moto jsem strašně chtěla. I když dnes vím že je to blbost, ale spoléhala jsem trochu i na to, že řídit auťák umím docela slušně a s autem umím pracovat dle situace a ne se jen vozit / nejsou moje slova /ale překvapilo mě, jak je jízda ma moto těžká. Teď vidím že kroutit volantem může opravdu kdokoliv, ale řídit moto jen někdo.
Někdo z přispívajících to celé házel na blbá chopprovská říditka..a kdyby se vyměnili tak to bude ok..bohužel přiznávám, že je mám rovná .
Možná je můj problém celý tím,že jsem na moto opravdu asi najezdila jen málo, a na získání jistoty to nestačí. Nepřidal mi na tom ani ten jedinej pád - co byl následek nehody, kdy řidič věku téměř 80let mi nedal přednost a v klidu si vyjel svým naleštěným autem přímo přede mne a já už to nedobrzdila, a na nějaké myšky ještě nemám. Také od tý doby se bojím víc, v zatáčce se držím motorky jak klíště,a to tu jízdu hned dělá křečovitou a nepřináší uspokojení. A autoškola - tam mě naučili velký kulový, teď nechápu, jak ten instruktor s tím komisařem můžou v klidu spát, když mi to dali.
Ale vycházím-li z těch pár km co mám za sebou, i když to bylo fajn, ale byly situace, třeba potřeba rychle se odpíchnout a zmizet z křižovatky, předjet někoho enbo udělat nějaký manévr, tak ta motorka umí potáhnout docela silně dopředu a pak nevím jak správně s tou akcelerací naložit a rozhodí mě to, zabalancuju a stává se to nebezpečné, rozjezdy do kopečka taky nic moc, a proto jsem vlastně tuto tému založila, protože se domnívám že tyto základní návyky logicky musí být snažší na lehké a slabé motorce, která mě ničím nepřekvapí, a až se dostanu do stavu že budu nadávat jak je to pomalé a líné...pak patřím na pětikilo...
Toť vše dámy a pánové.
Děkuji všem za názor, speciálně Kitty, myslím že rozumíš o čem mluvím.
Pokud se mi to tuto sezonu nepovede zlepšit, budu dál sedlat pouze koně, jak to bylo doposud.

Jo a když jsme u zvedání motorky, dědek vyběhl z auta a začal tahat za řídítko z druhé strany a jakože jí zvedat, bála jsem se že u toho dostane srdeční záchvat, naštěstí jsem to video viděla už dřív tak jsem dřepla k motce a tímhle stylem jsem ji zvedla naprosto sama, takže to funguje

Všechny vaše tipy na vhodnou moto jsem shlédla..budu vybírat a jsem zvědavá když se na tu 125 posadím...zatím podle foto vyhrává YBR 125 Custom nebo GN 125, ale naživo..to se teprv uvidí.
Tak pa



Tohle mě rozsekalo!!!
:"nechápu, jak ten instruktor s tím komisařem můžou v klidu spát, když mi to dali."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 19:39 | Nahoru | #202
jasna> připlať si ať tě někde naučí ty drobnosti co popisuješ,např to rozjíždění do kopce a pod.

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 19:55 | Nahoru | #203
všechno je jen o tréninku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 21:16 | Nahoru | #204

cortes píše: jasna> připlať si ať tě někde naučí ty drobnosti co popisuješ,např to rozjíždění do kopce a pod.



nebo zkusit školu bezpečné jízdy na motorce - tam naučí právě reagovat na nečekané nebo krizové situace, člověk získá motorku víc do ruky a s tím i trochu sebevědomí a jistoty

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 21:25 | Nahoru | #205
[quote=Daver84]všechno je jen o tréninku[/quote)
to jo, ale když pořád jen trénuješ a výsledky žádný, tak to taky omrzí

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 21:50 | Nahoru | #206
Jsem jezdil na Viragu 535 v autoškole a byl jsem z toho celej nešťastnej, ty řidítka a zatáčení...






To už se mi líp jelo na něčem co nemá tak podseklou vidlici a rovný řidítka...






A ani dřiv na 125 Viragu v autoškole to nebylo lepší, zlatej fichtl a další stroje na obrázku...


Naposledy editováno 17.03.2013 21:56:49

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 22:10 | Nahoru | #207
Ahoj, nečetl jsem příspěvky předemnou, ale já jezdil rok na té Daelim Evolution 125...za mě skvělá motorka, která postačuje, je dobrá na ovládání těch 90kmh dá v pohodě..spotřeba malinká...za mě bych ti ji doporučil...v profilu o ní mám víc, kdyby sis chtěla počíst:)

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 22:47 | Nahoru | #208

ŠroubekVroubek píše: nebo zkusit školu bezpečné jízdy na motorce - tam naučí právě reagovat na nečekané nebo krizové situace, člověk získá motorku víc do ruky a s tím i trochu sebevědomí a jistoty



ona se "bojí" rozjíždět a určitě se nechce učit vletět smykem do zatáčky a ještě v provozu...

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

17.3.2013 v 23:35 | Nahoru | #209
...tak jestli jsi těch 500 km i s pádem najezdila na podzim a teď se celou zimu bojíš jara, tak se tomu příspěvku ani nedivím
...najdi si někoho, kdo bude ochotný tě pár dnů povodit za sebou šedesátkou, okoukneš kudy a jak kde jet, kolik se dá motorka naklopit, jakou rychlostí projet zatáčku, kde jak brzdit a ono to půjde... ... a možná i na tom Viragu, i když to asi na nácvik nebude úplně nejvhodnější, přinejmenším bych vyměnil řídítka za rovná, styl vem čert

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

18.3.2013 v 00:09 | Nahoru | #210

nedma píše: ten pribeh znam poridila jsem si vysnenou XJ6 - a po te, co jsem se pak kolem ni malem bala projit (protoze mi padala vzdycky na miste a bylo me ji lito), jsem si nechala poradit (priznat chybu pry neni ostuda .. nakonec z toho vysla moje Terra. A musim rict, ze nelituju ... sice porad dosahnu jen spickama (mam 158 cm), ale uz je to mnohem lepsi pocit sice par koniku chybi pri delsich prejezdech - ale ostatni vyhody to vynahradi :)a presne, jde o to - uzit si to a ne se s tim trapit!!! drzim palce!!!


Jsem majitelem XJ6. Když jsem koukal, kdo ji také vlastní, tak narazil jsem i na tebe. Zaskočilo mě, že ses jí zbavila (přijde mi dost dobrá). Chtěl jsem se zeptat proč.
Teď se už ptát nemusím . Při 158cm to asi chápu. Já mám o 10cm víc, a manipulace na parkovišti v sedle není ani pro mě nic moc.
Asi jsme se jako malí málo počůrávali
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist