globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Budík tlaku oleje
24.2.2013 v 15:46
zdar chlapi, máte někdo zkušenosti s budíkem tlaku oleje? docela se mi to líbí a myslím, že je to i užitečná věc, dejte foto a názor
dík všem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:26 | Nahoru | #61
pesastor> jo budme radi ze je jen otravnej a ne zakonodarce ne?

(reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:31 | Nahoru | #62
xv1900> koko*i me se*ou!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:39 | Nahoru | #63
pesastor> hlvaně že ty máš klenot s kterého si každej sedne na prdel

(reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:39 | Nahoru | #64
[quote=HornisGSX]Vlnka> kdo si nepohlídá hladinu oleje ja pablb....

Svatá pravda...ale opakování je matka moudrosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:46 | Nahoru | #65

HornisGSX píše: pesastor> hlvaně že ty máš klenot s kterého si každej sedne na prdel



Já jenom k těm starejm klenotům mám DR 650 z roku 1992. Ale abych pravdu řekl vůbec mě to netrápí víc financí sice nebylo, to je fakt. Ale na provoz je to motorka přesně pro mě jak na silnice, tak na opravy. Na babičku šlape jak píchlý prase ...A co já vím, je přeci jedno na čem jezdíš ne ? hlavně že jezdíš, a máš motorkářskýho ducha !

(reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:46 | Nahoru | #66

xv1900 píše: pesastor> naserem ho koupime si merak tlaku a je to


Já si ho tam kvůli turbo zástavbě budu dávat na 100%

Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:48 | Nahoru | #67
Tak jak to tady čtu tak se toho zbytu moc nedozvěděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 18:52 | Nahoru | #68
Vlnka> mě je to buřt na čem kdo jezdí to pan rozumbrada měl problém ale když si myslí že špageta je nejvíc je to jeho boj...

a dejte si tam co chcete mě je to vážně jedno třebas si čumte do budíčku mě je to putna já si jen myslím že je to na motorku narpstá zbytečnost

Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #69
Výborně, 3 stránky o ničem. Tlakoměr se dá koupit buď nějaký no name na ebay i s čidlem, nebo u nás třeba VDO. To VDO s čidlem (prodává se zvlášť) stojí cca do 2000,- Kč Rozsah bych bral tak do 5 bar, prodávají se i do 10ti, ale to je už zbytečné. V zásadě ti může prasknout těsnění třeba na filtru, podělat se regulátor tlaku (praskne, pružinka, pístek), nebo prasknout vedení do chladiče, cokoliv. Taky zjistíš jestli máš správnou viskozitu oleje.
Podle mě je na k ničemu kontrolka tlaku, protože při poruše některého komponentu většinou nesvítí, což je požadovaný stav. Tlakoměr je lepší, ale komplikovanější a dražšší.
Ono taky když začne blikat kontrolka je už pozdě.
Ale ruku na srdce, kdo to opravdu sleduje?

Specifikum je třeba guzzi, kde starší motorky mají filtr ve vaně a únik oleje nepoznáš. Což je třeba po výměně filtru dost blbý, páč to nemůžeš okem zkontrolovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #70
HornisGSX> uz ses vyspal , jak je to s tim olejem na co tam je

(reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:26 | Nahoru | #71

xv1900 píše: HornisGSX> uz ses vyspal , jak je to s tim olejem na co tam je



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:28 | Nahoru | #72
xv1900> no určitě k něčemu tůze duležitému už máš koupený budíček?

Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:32 | Nahoru | #73
tak takovou vášnivou diskuzi jsem nečekal, ale dík
WVigo , Hornis Hornis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:37 | Nahoru | #74
HornisGSX> nevis a delas chytryho to je smutne vem knizky a studuj dozvis se vic

(reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 19:38 | Nahoru | #75
xv1900> nemám to zapotřebí

Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 20:14 | Nahoru | #76
Přesně jak píše mvmoto.Například u toho přepouštěcího ventilu za oil. čerpadlem může prasknout pružinka, nebo nemusí dokonale sedět v sedle. Plocha sedla může být vyžraná atd.
Těch možností je víc. Například taková yamaha má pouze čidlo hladiny oleje, ale ne tlaku, takže se dozvíš po zhasnutí kontrolky pouze že máš olej ve vaně, ale nemusí to mazat.

1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 20:38 | Nahoru | #77
Omlovám se zbytu, že mu zasírám vlákno, ale tohle mi prostě nedá...

Hornis, přesně kvůli takovým jako jseš ty aby se tady člověk raději neptal. Znáš odpověď na dotaz nebo máš konstruktivní radu?Tak odpověz. Nemáš?Tak raději neříkej nic.
Kvůli takovým jako jseš ty tady to fórum upadá - člověk se bojí zeptat aby nevypadal náhodou jak blbce, že něco neví, že chce poradit...

Prostě to tam chce, tak se ptá na způsob jak to tam dostat, případně na zkušenosti a ne na tyhle blbý řeči...

(reakce na) Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 22:09 | Nahoru | #78
honzaVTR> 1000% souhlas. Hornis nepotrebuje nic vic nez svitici ventilky.
Ja budika vozim od sedmdesatejch let na kazdym 4T co jsem mel od J500 OHC. Tal blbn prepusteci ventilek a delal jsem kvuli tomu horejsek. Od ty doby je tlak oleje dulesitejsi jez otackomer.

Hornisu a poobjejfh vseznalku typu Pat a Mat je tu prehrsel.... Bohuzel!

Budík tlaku oleje

24.2.2013 v 22:14 | Nahoru | #79
Jen ho nechte je to náhodou dobrá věc kamarád to měl v autě a skutečně mu to jednou v Německu začalo ukazovat nízkej tlak tak hned zastavil za odtah domu dal 8 litrů a v servisu mu řekli že se mu ten budík rozbil Kup si radši kolotoč

1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 00:01 | Nahoru | #80
Rvačka dvóch kohótů o zdechlů slépku.

Náhodou měřák tlaku oleje není špatná věc, jelikož, jak už bylo zmíněno, tlakové spínače pro kontrolku jsou prakticky vždy nastavené tak "nízko", že sice (někdy) ukážou náhlou ztrátu tlaku (výpadek čerpadla, nasátí vzduchu do zubovky, porucha přetlakového ventilu), ale před postupnou ztrátou tlaku už nevarují a necelá atmosféra je pro mazání motoru fakt málo.

Osobně mám na F128A dodělané měření teploty glykolu a tlaku oleje (s využitím čidel a přístrojů z přístrojovky (nejspíš) z nějaké Lancie, kde byla dokonce i teplota oleje), přece jen u motoru 40let starého s najetými 230000km (a který se navíc neválí v každé druhé stodole) je člověk rád, když má větší jistotu.
Holt rovněž patřím k těm, pro které "čím víc toho přístrojovka ukazuje, tím líp".

A pokud jde o postupný pokles tlaku, tak ukazatel tlaku oleje by se dobře hodil třeba u GS500, kde je kontolka dobrá spíš jen na indikaci zhasnutí motoru - když za jízdy problikne, je už pozdě. Tento motor je velmi citlivý na dodržení hladiny a při jízdě "brzda-plyn" začíná znatelně žrát olej.

BladeRider> V takovém případě sundám víko hlavy a hned vídím, zda jde olej na vačku, nebo na vahadla, nebo povolím snímač a rovněž poznám, na čem jsem. Zrovna nedávno se mě kámoš ptal, že mu na Š105 po ohřátí problikává kontrolka tlaku, pak už na volnoběhu svítila pořád. Olej na vahadla jakžtakž šel, ale nakonec to bylo tím, že auto bylo přestím dlouho odstavené a ani jeho táta si nemohl vzpomenout, jak dlouho tam olej byl, tož mě hned napadlo, která bije - a kámoš později napsal: "při vypůšťaní potvrzena Tvoja diagnóza švarcovej wasrůfky z radiátoru". Vyměnil olej a hned bylo vše v cajku.

1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 00:40 | Nahoru | #81
Sezen adapter na filtr a muzes merit













Naposledy editováno 25.02.2013 00:41:12

Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 08:15 | Nahoru | #82
spíš tohle

(reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 12:22 | Nahoru | #83

dedek_new píše: Sezen adapter na filtr a muzes merit













Tuze pěknej adaptér Kámoš to vyřešil tak, že vyndal origo čidlo tlaku oilu a napojil hadici s budíkem...Kontrolku neřeší, vyřadil ji z provozu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 13:37 | Nahoru | #84
J.M.K.> jo u šáde stačila prasklá membrána na podavači paliva a blikalo to jak vsteklé

já nevím jak většina z vás, ale pro běžné ježdění to k životu nepotřebuju... chápu to u závodních speciálu, upravených motorů, nakl.aut, prac.strojů a u historických strojů jo ale na motorce? nevím no! Já raděj čumím před sebe a kolem sebe než na to jak mě skáče budíček! Myslím si, že pravděpodobnost závady mazaní je mizivá!

pesastor> no vidíš to nemám hned pro jedny běžím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 14:11 | Nahoru | #85
HornisGSX> jj, na běžný moto to taky neřeším, kámoš má speciál GSX1100ES(říkáme jí Bažina) se sníženou palicí, vysokokompresní písty a ještě NOS(použit jen jednou, víckrát už to strach nedovolil) + další úpravy takže ten to občas využije, když není zrovna pracovně v Indonésii a jednou za rok ji jde projet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 14:13 | Nahoru | #86
HornisGSX> Tam bylo o držku i to, že při rupnutí membrány se mohl dostat benál do oleje a z motoru mohla být bomba. Tvůj názor respektuju, úplně nezbytná věc to není... ale já osobně bych to také uvítal, kor po tom, když mi XV535 na posledních 30km (z 350km vyjížďky) sežrala všechen olej a když motor začal začal dávat najevo, že něco není v cajku, už bylo pozdě - po hodině oddechu sice naskočil, ale podle zvuku byl průser i na klice. Nikdy jsem nezjistil, kudy olej zmizel - žádné stopy úniku na motoru. Někdo mně říkal, že se možná mohlo zacpat dýchání karteru a vlivem přetlaku šel olej nad písty a vylétal výfukem. Každopádně, kdybych tam nějaké hlídaní tlaku měl, tak se to nestalo a mašina by sloužila do včíl.

(reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 14:15 | Nahoru | #87
dewwil> pěkná přestavbička to musí být šílenost na dvou kolech . Přesně u tohohle to plně chápu ale nechápu proč si na běžné loudění montovat případný další zdroj problémů Každého jeho jest

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 14:17 | Nahoru | #88
J.M.K.> ale zas tak horké to nebylo já měl kdysi formátora s pasklou membránou to ujelo cca 40km pak už toho bylo v bloku moc

(reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 15:06 | Nahoru | #89
HornisGSX> V bloku toho bylo moc... já ještě pamatuju pár šetřílků, co přimíchávali do benzinu naftu. Většinou nebylo těžké je poznat dle toho, co nechávali za sebou... přemazaný tráboš by jim nesahal po kotníky. A co neodešlo alufem, šlo do oleje... přbýval, byl čím dál řidší... a šup, klika do kopru!

Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 17:14 | Nahoru | #90
Osobně mám zkušenost s Equus budíky,jsou malé,montážní průměr 52 mm což je přívětivé,protože na moto toho místa moc nebývá. I adaptérů s různými závity je dosti na výběr. Ceny jsou rozumné a budíky krásně svítí,mají prosvícené rafičky. Viz odkaz:http://www.conrad.cz/analogovy-tlakomer-oleje-equus.k842095





Naposledy editováno 25.02.2013 17:18:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nádrž Wildstar Yamaha XV 1600 WildStar čáslava 2 11.4.2024 v 17:58 ja1
Manual na yamaha xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar jurysek 11 9.2.2024 v 09:13 ZaFr
znak na nadrz xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar panbuhpupek 12 2.1.2024 v 19:29 LuckerD
Zadní stupačky spolujezdce, přední ... Yamaha XV 1600 WildStar LuckerD 4 2.1.2024 v 19:15 LuckerD
táhlo řazení Yamaha XV 1600 WildStar Anulu 2 13.9.2023 v 16:52 Anulu


TOPlist