globalmoto_kveten





Téma: jawa roste
 
18.2.2013 v 07:28
Asi se Jawa probouzí ...

JAWA
Předchozí
1 2
Následující

jawa roste

18.2.2013 v 07:34 | Nahoru | #1
spíš bych řek, že nastává poslední a konečná fáze agónie

1 reakcí na tento příspěvek jawa roste

18.2.2013 v 07:36 | Nahoru | #2
jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce

(reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 07:38 | Nahoru | #3
Che>

jawa roste

18.2.2013 v 07:39 | Nahoru | #4
nemáte něgdo po ruce Gerleho životopis - ten by sem byl velmi vhodnej

1 reakcí na tento příspěvek jawa roste

18.2.2013 v 07:44 | Nahoru | #5
"Jednatel společnosti Jawa Jiří Gerle však varuje, že růst zatím táhnou hlavně vývozy starších dvoutaktních motocyklů do Latinské Ameriky, zejména na Kubu, do Argentiny a středoamerických států."

Však počkejte, až prodají co naskladnili ještě za komárů, to bude hned po růstu

(reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 07:48 | Nahoru | #6
Dr.Houba> Naprostá pravda. Janeček, kdyby vstal z mrtvejch a viděl, co udělali s jeho fabrikou, tak by vzal brokovnici a fšechny by je postřílel.

1 reakcí na tento příspěvek jawa roste

18.2.2013 v 07:56 | Nahoru | #7
V Jawě se nerozběhne výroba čtyřtaktních motocyklů - rozběhne se tam maximálně zřízenec držící v rukou svěrací kazajku a to směrem k některému z členů osvíceného vedení popř. se rozběhne s klepetama f rukouch vyšetřovatel zajímající se o osud státní dotace

jawa roste

18.2.2013 v 08:00 | Nahoru | #8
Nicméně nelze přehlédnout, že 40mil tržeb je z ČR.
Ale jinak je to snůška PR keců pro neinformovanou veřejnost. Motorku s litrovým motorem slibovali uvést už v roce 2011, takže to není zpoždění jeden rok, ale už tři.
Stejně tak ten 1200ccm motor do cestovního endura co má konkurovat R1200. Než ho dovyvinou, svět už bude posunutý do objemové kategorie 1300-1400 a zase budou druzí.

A bylo by také fajn (ovšem pro veřejnost nevhodné) uvést, že zisku 9mil bylo dosaženo taktéž díky dotaci na vývoj z EU fondů ve výši tuším že 39mil KČ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 08:02 | Nahoru | #9

Che píše: V Jawě se nerozběhne výroba čtyřtaktních motocyklů - rozběhne se tam maximálně zřízenec držící v rukou svěrací kazajku a to směrem k některému z členů osvíceného vedení popř. se rozběhne s klepetama f rukouch vyšetřovatel zajímající se o osud státní dotace



No, ještě se tam můžeš zastavit a říct jim jak to mají dělat, když jsi tak chytrej

Naposledy editováno 18.02.2013 08:02:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 09:59 | Nahoru | #10
seikos> jawa měla po listopadu jedinečnou šanci - a to postavit levné spolehlivé 4taktní stroje s dovezeným motorem na základě 640ky a začít je vyrábět v rentabilních sériích - to šlo s minimálními investicemi - pak možná mohli vyvinout něco jinýho - svou šanci ti idioti jednou provždy a nenávratně prosrali nic jinýho než krach si nezasloužej a ten taky nastane

Jinak estli k tomu můžu jako vystudovanej konstruktér motorovejch vozidel pár poznámek, tak

1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.

2/ Californie byly známé po celém světě, úhledná 634ka taky oslovila mnoho zájemců - jawa měla zdarma dostupnou technologii pro výrobu retromodelů, kterou ovšem nevyužila

3/ Travel 250 přišel pozdě a byl vzhledem k malému výkonu velmi omezeně konkurenceschopný - nízký výkon umožňuje sice užití lehkého a levného jednoduchého rámu, to je však asi jediná větší výhoda - výkon je takřka stejný jako u 125ek - životnost a spotřeba bude asi slušná, ale to už má dneska každá konkurence - když se najde nadšenec, kerej oživí zájem o toto maximum možného, fabrika nedokáže nabízenou šanci využít

Naposledy editováno 18.02.2013 10:05:14

jawa roste

18.2.2013 v 11:04 | Nahoru | #11
ty tržby v čr budou za něco jiného než za motocykly a ND (kterých už samotná fabrika moc nevyrábí), když tu prodali jen 55kusů převážně maloobjemů

1 reakcí na tento příspěvek jawa roste

18.2.2013 v 11:31 | Nahoru | #12
Che> Ač nejsem zastánce Jawy, kde by vzala v devadesátém roce motor z GS nebo číny?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 11:35 | Nahoru | #13

cort píše: Che> Ač nejsem zastánce Jawy, kde by vzala v devadesátém roce motor z GS nebo číny?



s čínskou kopií cb 250 dokonce postavili prototyp jenže jim trvalo víc než 10 let, než s tím vyjeli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 11:43 | Nahoru | #14
Che> Mluvil jsi o začátku devadesátých let, to byl v číně ke koupi maximálně vodní buvol. A GSovej (400) motor by asi ten rám roztrhl už s Rotaxem byl problém.

(reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 12:14 | Nahoru | #15
cort> ty motory už v tý době číňani dávno pajcovali, měli dost času na obšlehnutí

en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB77

mohli motor dovízt za draho z japonska, za levno z číny nebo podobnej začít vyrábět sami, modifikovat rám nebyl problém - základ byl

Naposledy editováno 18.02.2013 12:15:26

jawa roste

18.2.2013 v 13:30 | Nahoru | #16
Che> Já bych stejně rozporoval rok, kdy šikmookej bolševik rozjel kopírky, nicméně jsem měl možnost porovnat "kvalitu" typově stejného motoru z roku 03 a 09. Pozitivní bylo, že soudruzi za těch šest let z vlaštovčího trusu přešli na žufánkovou ocel a vůle místo inčů už jde měřit na milimetry, takže výrobek z roku 1990 bych chtěl vidět v chodu pouze za přítomnosti pyrotechnika.

Ale stejně pokud má být značka životaschopná, musí jít cestou vlastního vývoje. A čtyřtaktních prototypů na uvedení do série měly na výběr dost.

(reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 14:40 | Nahoru | #17

Che píše: s čínskou kopií cb 250 dokonce postavili prototyp jenže jim trvalo víc než 10 let, než s tím vyjeli



Máš samozřejmě pravdu, ale opakování pravdy už dnes Jawě nepomůže.
Může si pomoct jen ona sama sobě (a samozřejmě i my odvody do státního rozpočtu )

1 reakcí na tento příspěvek jawa roste

18.2.2013 v 16:49 | Nahoru | #18
Nechte Jawu v klidu zkrachovat, ve finále to výjde levněji...

jawa roste

18.2.2013 v 18:02 | Nahoru | #19
jj - měli by to srovnat se zemí, udělat tam park a postavit Janečkovi pomník

(reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 18:27 | Nahoru | #20

hobr píše: Nechte Jawu v klidu zkrachovat, ve finále to výjde levněji...



Jawa nezkrachuje.
Stát ji štědře podporuje v neperspektivních projektech a dokud v téhle zemi bude vládnout tenhle sociální komunismus, tak se takovýhle firmy (a její zasloužilí pracovníci zvyklí žít ze subvencí EU a státního rozpočtu) budou do nekonečna držet nad vodou.

Kdyby to bylo kdekoliv jinde (jako třeba v Anglii Triumph), firma by regulérně krachla a značku (a pouze značku, bez zkostnatělých lidí, polorozpadlých budouv a závazků) by mohl odkoupit někdo, kdo to postaví (jako Triumpha) na nohy. Na zelené louce.

Do té doby to bude jen pořád paběrkování

jawa roste

18.2.2013 v 20:08 | Nahoru | #21
Držím Jawe palce,aj keď čo tu čítam je to asi beznádejné.Držím palce Avii a Tatre.Nechcen aby dopadli ako Liaz, CZ alebo Babetta/Korádo.

1 reakcí na tento příspěvek jawa roste

26.8.2014 v 14:17 | Nahoru | #22
Tak kdy dojde k dalšímu posunu termínu ??

(reakce na) jawa roste

26.8.2014 v 15:11 | Nahoru | #23
Che> proc?? dyt psali ze s tou raketou vyjedou NEJDRIV za rok.....takze maj jeste par let cas

nejdriv vyvyjeli litra, potom 1200 ponevadz litr V2 je vonicem no a ted podle mne pripravujou podklady na 1400 raketu....sesroubujou 4 x 350!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

26.8.2014 v 16:23 | Nahoru | #24

Che píše: seikos>1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.



Tak, a navíc ta GS je taková 4T jawa už sama o sobě aj v originále tehdy by to i mohlo být konkurenceschopné...

Teď je pozdě bycha honit - stroje s několikaletým spožděním, zítřejší cenou a včerejší technologií a bez vlastního zázemí se prodávají fakt blbě

Jdou na to uplně ze špatného konce - ne luxusní, ale naopak na "dělnících strojích" tj. nenáročný jednoduchý LEVNÝ a levný na provoz pracant do práce a zpět ve větších sériích, si mohli získávat kapitál na vývoj. Zavést si značku a zázemí (síť prodejců, servis, vývoz) a jak získají krok s konkurencí tak mohou teprv zkoušet luxus, jinak to nikdo nekoupí. Každý číňan tohle pochopil, jen Jawa ohrnuje nos nad vývozem skladových zásob na exotické trhy, která je zatím jediná tak reálně drží nad vodou. Do doby, než i tam začnou žrát emisní limity a bude útrum. I Yezdi už takhle dojezdila.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

28.8.2014 v 13:19 | Nahoru | #25
Nevím, kdy vyjede Jawa 1000, ale letos to nebude. A za rok? Po tom, co jsem slyšel od zaměstnanců Jawy, tomu moc nevěřím.
Momentálně zlevnili Jawu 125, což je pěkná a cenově odpovídající motorka. A docela se rozjíždí prodej Jawy 660.
Kdo zná hlubší majetkové propojení továrny asi ví, že Jawa přežije.

(reakce na) jawa roste

28.8.2014 v 13:38 | Nahoru | #26

milan1963 píše: Kdo zná hlubší majetkové propojení továrny asi ví, že Jawa přežije.



bohuzel....

(reakce na) jawa roste

28.8.2014 v 15:04 | Nahoru | #27

milan1963 píše:
Kdo zná hlubší majetkové propojení továrny asi ví, že Jawa přežije.

Jako pračka špinavých peněz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

29.8.2014 v 08:44 | Nahoru | #28

milan1963 píše: Nevím, kdy vyjede Jawa 1000, ale letos to nebude. A za rok? Po tom, co jsem slyšel od zaměstnanců Jawy, tomu moc nevěřím.



oni se budou furt tvářit tajemně a navyšovat objem a v roce 2020 vyjede dvoulitr

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

29.8.2014 v 11:53 | Nahoru | #29
Che> Dvoulitr ? Proč, to není třeba. Stačí pořádnou reklamu Jawě 660, uvést, co všechno se na ní dá podle vkusu zákazníka upravit, dotáhnout tu Jawu 1000, když už opravdu existuje a má homologaci, k tomu jeden menší objem a továrna může klidně žít.

(reakce na) jawa roste

29.8.2014 v 12:44 | Nahoru | #30
milan1963> už ti chybí jen prodejní + servisní síť a někoho kdo si to koupí
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist