globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba klukovky štvortaktu
 
1.2.2013 v 18:05
Dobrý deň. Mám dosť zvláštnu otázku,chcel by som si vyrobiť kľukovku na štvortaktný jedno valcový motor z elektrocentrály ale neviem podla čoho sa volí hmotnosť protizávažia,ako sa postupuje a či sa to dá v domácich podmienkach aby motor nevibroval pri 6000ot.min.,poprípade či sa dá z dvojvalcového štvortaktného motora urobiť jedno valec z pôvodnou klukovkou. Za odpoveď vopred ďakujem.
Předchozí
1 2
Následující

Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 19:09 | Nahoru | #1
Za domácí podmínky považuju mít vrtačku,pájku,flexu,nějaké to nářadí,někdo má něco na sváření,tak jestli to zvládneš s tím,tak teda klobouk dolů.

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 19:14 | Nahoru | #2
Vyrobit klikovku?Teoreticky to je možné,ale radši sehnal nějakou kliku z adekvátního stroje a tu upravil.

(reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 19:22 | Nahoru | #3
Klukovka by bola z motoru 2T alebo 4T a ojnica pravdepodobne podla potreby,len ako postupovať, vyváženie (protizávažie) aby motor nedrnel.

Naposledy editováno 01.02.2013 19:33:49

Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 19:43 | Nahoru | #4
soustruh a fréza a nějakej výpočet.... není problém ale nepouštěl bych se do toho

Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 20:56 | Nahoru | #5
Nech se inspirovat zavedenou konkurencí.Stačí zvážit klikový mechanismus podobného objemu.Ona ta hmota zas není tak kritická,pokud nechceš maximální výkon dáš hmoty víc.Třeba Kawa KLR dělala dva objemy pro KLR-564 651 a oba mají téměř stejnou hmotu-stejné průměry setrváků klikovky i rotor.

Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 22:06 | Nahoru | #6
Kovac30: Ono záleží jakou máš ojnici,čep,píst atd. Koukni na net,jestli nic nenajdeš,tak se ozvi.

Naposledy editováno 01.02.2013 22:06:29

Výroba klukovky štvortaktu

1.2.2013 v 22:37 | Nahoru | #7
v kongu udělá černej kovář ze dvou žehliček za odpoledne AK47ku a ty tady řešíš takovou pitomost jako klikovka no nečum rozdělej vatru hoť tam 3 lopaty rudy a přikládej pak do toho mlať dokud neutlučeš tamahagane pak tvaruj a mlať a furt dokola až tu kliku vyboucháš
nic na tom není uvidíš sám

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 04:28 | Nahoru | #8
sxs525:
Jsi mne velmi pobavil

Anti ze Slupova napsal:
Stačí zvážit klikový mechanismus podobného objemu.Ona ta hmota zas není tak kritická,pokud nechceš maximální výkon dáš hmoty víc.

- Jak to zde čtu,abych dnes raději nechal klikovku raději zvážit mojí manželkou na kuchyňké váze no a sdělím jí, že motor nebude točit samo sebou velký točky, ale ať na kliku dá pro Sicher více hmoty(těsta).
Teprve potom provedu samotnou montáž klikového mechanismu do motoru a vše bude O.K.

Klasik kdysi řekl:Máte štěstí, že jdu právě kolem...
Anti:Děkuju Ti,si mne nádherně pobavil

Kovac30:
Čoveče nádherná stavba ten Tvůj sněžný skůůtr
Takový chci letos pod stromeček.
Jinak tu Tvoji úvahu o výrobě kliky klidně pusť z hlavy je to v samodomo podmínkách bez ničeho unreal.

Čus S

(reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 07:03 | Nahoru | #9
SOUSEDRH9> Rád jsem posloužil ....I mně baví tvoje komentáře .Je to Slup,takže ze Slupu,ne Slupova

Kovac30:Nenech se odradit těmi co si myslí že spalovací motor je kosmická technologie.Podstatné je sehnat klikovku která se ti rozměrově vleze do skříně a bude mít ideálně stejný zdvih a ojnici tak dlouhou aby byl píst při vrchní úvrati na vrchním okraji válce.
Když porovnáš jednoválce vyráběné v devadesátých letech,zjistíš že drtivá většina z nich používala stejný poměr vrtání ke zdvihu (100x83),přesto jsou jednotlivé klikové mechanismy a jejich hmotnosti rozdílné.Taková Jawa šla podobnou cestou a při zachování stejného poměru a objemu "šibovala" s hmotností klikovek v průběhu výroby.Důvod byl prostý.Jejich první motory měli zbytečně těžký mechanismus který znemožňoval dosažení vyšších otáček.Proto třeba mezi kývačkou a panelkou 250tkou byl rozdíl kila a přesto bylo možné jednotlivé klikovky zaměnit(po použití adekvátního pístu).Od toho se samozřejmě odvíjí charakter a průběh motoru.Dodnes je běžnou praxí výrobců že "šachují" s hmotností klikového ústrojí v rámci jednotlivých modelových ročníků,podle toho jestli chtějí docílit vyšší "točivostí" nebo stabilnějšího chodu s plnějším "spodkem" agregátu.
Ještě se zeptám:Co ti brání použít původní klikovku?Píšeš že chceš dělat z dvouválce jednoválec,trochu to rozveď.

Zapomněl jsem,spisovně je ze Slupi

Naposledy editováno 02.02.2013 07:10:28

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 08:57 | Nahoru | #10
Mám dojem že ten dotaz ohledně "protizávaží" směřoval spíše na vyvážení klikovky, né na celkové setrvačné hmoty. Jawa sice hmotnost setrvačníků měnila, ale ty klikovky byly vždy vyvážené. Kromě zdvihu, průměrů čepů atd by to zřejmě chtělo dodržet věci ohledně rozvodů. Celkově mi to přijde jako naprostá blbost. Jestliže je ten motor z elektrocentrály, tak to zřejmě bude kopie Hondy nebo tak něčeho, takže bych se asi snažil sehnat origo klikovku pro ten motor. Otázka je jestli se to při ceně nové centrály vyplatí.

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 09:14 | Nahoru | #11
no jako vyrobit by to asi šlo,jak staticky vavážit kliku najdeš na jůtubu,ale otazka zní jestli to má smysl se s tím srát a s nejistým výsledkem.

být tebou zvážil bych,jestli to má smysl-pokud je to nějaká slabší centrála-tak ty dnes stojí nové pár korun... a pokud to je něco silnějšího a využiješ to,tak možná jít cestou dopasování nějakého spolehlivého a lehce dostupného motoru-třeba z favorita a pod...

(reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 10:13 | Nahoru | #12
kolecko10> Zřejmě máš pravdu,ale podle mně to spolu souvisí.Vyvážení klikovky jako celku není zas tak složité,nicméně pro úplné potlačení vibrací to nestačí.Proto ve větších objemech najdeš vyvažovací hřídele.Na druhou stranu čím těžší klikový mechanismus jako celek,tím menší úroveň vibrací.Pokud je to na nějakou elektrocentrálu,volil bych velkou setrvačnou hmotu,která bude stejně potřeba kvůli odporu dynama a dostatečně klidného chodu v otáčkách ve kterých elektrocentrály obecně pracují.

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 11:39 | Nahoru | #13
Ten motor potrebujem na pohon člnu z jet systémom,keď že potrebujem ľahký motor,ktorý by sa dal prevrátiť na ležato. Keď že 5k z kosačky je slabý tak by som potreboval vyskúšať tak okolo 12-15k.Tak som si myslel že by stačilo zvýšiť otáčky z 3000 na 6000 a tým pádom by sa zvýšil výkon. Keď že je originál ojnica hliníková a klukovka z pórovitého materiálu nevydrží také otáčky a zaťaženie .Jeden rus písal že na jet systém treba minimálne 4000ot.min.Čo sa tíka prerábky z dvojvalcového na jednovalcový,keby bol vyhodení alebo na predaj nejaký motor 25-30k zo zadretím jedným valcom či sa oplatí zobrať a prerobiť.www.motocontinent.ru/lodochnyj-motor-honda-kalmar/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 11:49 | Nahoru | #14
Kovac30>

pokud je motor stavěný na nízké otáčky,tak je jen tak lehce nezvýšíš.to není jen přidat plyn,pro tak vysoké otáčky nebudou vhodně načasované vačky,taky zdvih bude u toho motoru velký,takže dvoojnásobnou pístovou rychlost asi neumažeš...

tudy cesta nevede-můj názor...

hledej jiný motor...co třeba trabant?...ale to asi taky ne,převrátit motor na ležato,když na to není konstruovaný bude dělat paseku.....

Naposledy editováno 02.02.2013 11:52:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 12:23 | Nahoru | #15
Dolph-cz> Nevím jak dnes ale v rogalech se motor z Tráboše po úpravách používal a to byl otočen hlavama dolů.





Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 12:28 | Nahoru | #16
Jenže on chce 4T a tam s otočením vzhůru nohama problém bude. 2T jako takový s tim problém mít nejspíš nebude (nepočítám mazání spojky, převodovky atd.).

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 12:30 | Nahoru | #17
Doporučím ti nějaký jednoválcový dvoutakt.Z 250 vytáhneš v klidu 40-50 koní,pracovní poloha je mu buřt,je to malý a výkonný.
Jednoduché zdvojnásobení otáček motoru neexistuje,nejde jen o kliku,podílí se na tom spousta aspektů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 13:27 | Nahoru | #18

Wan píše: Dolph-cz> Nevím jak dnes ale v rogalech se motor z Tráboše po úpravách používal a to byl otočen hlavama dolů.







uplně jedno mu to není,ale je to jednodušší....-v motoru jsou olejové kanálky,kterými stéka vysrážený olej k ložiskám kliky......

ale motor na boku je horší-ložiska kliky nejsou stavěné,aby držely celou její váhu na tlak do boku....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 13:38 | Nahoru | #19
Dolph-cz> Toho bych se nebál.Než to ohobluje na člunu...Vari-Tera je stavěná na ležato a žádnou specifickou stavbu nemá.Určitě schůdnější volba jak 4T s vyrobenou klikovkou....

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 13:48 | Nahoru | #20
Kovac30:
No nebylo by lepší namontovat 4T motor z BMW typu GS?
Ten ty válce má naležato a pak je to vuřt do jaký polohy jej namontuješ néé
Akorát ta jeho váha a výkon by byla stavěná pro pořádnou loď a ne gumový člun

Čus S

(reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 13:49 | Nahoru | #21

Anti píše: Dolph-cz> .....Určitě schůdnější volba jak 4T s vyrobenou klikovkou....



to jo,to se shodnem.

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 14:10 | Nahoru | #22
Ahoj Anti ze Slupi( )
A není ve finále lepší nevymýšleti vymyšlené, jít rovnou do obchodu a koupit motor ke člunu?
Bavit se o dobrém pocitu z vykonané práce typu:samo-domo stvořená spešl klikovka včetně montáže do motoru z elektrocentrály je nesmysl!

Dokážeš si představit zastavení takového bastl motoru uprostřed Oravy na gumovém člunu, když si ještě jak na svini zapomeneš pádla na břehu?
A těch "slušných" slov co by určitě padlo?
Já tedy ne, ale toď můj názor..

Čus S

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 14:33 | Nahoru | #23
Kovac30

Zajímalo by mě to tvoje "v domácich podmienkach" zatím stále nevíme jaké jsou?

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 16:06 | Nahoru | #24
Čln je hliníkový a potrebujem chodiť po 20cm vode preto jet a 4T kvôli výfuku vo vode, smradu sile v nižších otáčkach a spotrebe. Na klukovke sú radiálne ložiská a dal by som aj axiálne ložisko. No jako píše Dolph-cz keď tomu bude brániť časovanie ventilov tak budem musieť zohnať silnejší ležatí motor,ale aj tak budem pre istotu potrebovať vedieť ako vyvážiť klukovku,keby bola poškodená. Hlavne sa snažím zohnať niečo ľahké a lacné na občasné po vozenie pokiaľ mňa nezaženú rybári

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 16:16 | Nahoru | #25
No, už vidím jak máš doma soustruh, frézku, lis, pec na ohřev, protože klikový čep se většinou lisuje za tepla s lehkým přesahem, mikrometr...
Jestli tohle všechno máš doma, asi by ses neptal co s tím...?
Takže asi bych se do toho nepouštěl...
Takový trabant není vůbec špatný nápad

Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 16:18 | Nahoru | #26
Nebo co takhle motor z nějakého skůtra, ty jsou většinou ležaté? z bouračky...
Jaký bys měl rozpočet?

(reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 16:20 | Nahoru | #27
Ja som lisoval klukovky na Čz a Jawu za studena.A z dvoj valcu spraviť jedno valec vybraťím ojnice a vložením určitého závažia by sa nedalo.Z trabantu nie hlavne sa jedná o váhu a cenu.

Naposledy editováno 02.02.2013 16:38:59

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 17:13 | Nahoru | #28
V práci máme několik lodních motorů a jsou to dvoutakty.Mají výfuk do vody a síla ve spodních otáčkách je řešena odstředivou spojkou.U čtyřtaktu bys musel sehnat ležatý nebo nějaký co nebude mít v této poloze problém s mazáním-olejová vana a stékání oleje z mazaných míst.

(reakce na) Výroba klukovky štvortaktu

2.2.2013 v 17:37 | Nahoru | #29
Jedine zo záhradného traktora.

Naposledy editováno 02.02.2013 17:41:00

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu

3.2.2013 v 10:51 | Nahoru | #30
kup motor z minibajka a je po starostech...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist