Provádím výzkum týkající se bezpečnosti motocyklistů při pohybu na pozemních komunikacích. Tento výzkum bude použit pouze pro účely mé Diplomové práce s názvem: Motocyklisté jako riziková skupina účastníků silničního provozu. Doba trvání výzkumu je do 28. února 2013.
Otázka Ankety:
Byl jsem svědkem, nebo sám zažil nebezpečnou situaci, nebo dokonce dopravní nehodu, při řízení motocyklu, během posledních dvou sezón? Tzn. během roku 2011 a 2012?
Doufám, že jsem níže uvedl všechny původy nebezpečí při pohybu motocyklu na pozemních komunikacích. Vzhledem k omezené délce textu v odpovědích, se pokusím vysvětlit varianty odpovědí.
Vlastní chybou - přeceněním svých schopností, je myšleno např. rychlost, jízda po zadním kole atd.
Vlastní chybou - přeceněním schopností stroje - např. přecenění brzdných schopností, akcelerace stroje atd.
...
Dále je mi jasné že většina z Vás během sezóny zažije více nebezpečných situací a nebo kombinaci několika z níže uvedených v jednu. V tomto případě prosím o hlasujte pro tu nejvážnější.
Pokud jste však během posledních dvou sezón nezažili žádnou kritickou situaci, napište to prosím do komentářů, s touto variantou jsem při zakládání ankety nepočítal ale samozřejmě existuje. Při vyhodnocení ankety pak tuto možnost započítám
Budu velice rád za doplňující informace ohledně nebezpečných situací a nehod které uvedete do komentářů, především při hlasování možnosti ostatní.
Všem respondentům předem vřele děkuji za spolupráci. Velice rád jim poté na požádání celou diplomovou práci poskytnu.
Všem motorkářům přeji mnoho bezpečných kilometrů v sezóně 2013.
S pozdravem Tomáš
Uzavřeno 23.02.2013 v 09:59 uživatelem SOclassic
Naposledy editováno 30.01.2013 00:10:50
Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
V Buchlákách jely dvě motorky proti sobě. Jeden ve svém pruhu, svižně, ale bezpečně a druhé hovado v protisměru předjíždělo přes čáru v pravotočivé nepřehledné zatáčce auto po kolenu v protisměru. Oba mrtví.
Takže z jedné strany to bylo přecenění schopností (velmi slabě řečeno) a z druhé strany naprosto cizí zavinění.
Mimochodem - tklivý pomníček tam má od svých kamarádíčků pouze ten čurák co zabil nevinného
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
edit: + bych dal ještě nesprávné předjíždění
Naposledy editováno 30.01.2013 21:41:19
Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
Nejhorší byl pro mě rok 2000. Nejdřív mě sundala řidička auta, která jela v odbočovacím pruhu a na poslední chvíli si to rozmyslela a vrátila se do rovnýho, kde jsem bohužel jel já na exupu. předjel jsem jí po břiše a měj jsem kliku, že jsem o nic nebrnknul. Z mé strany tam byly dvě chyby, jednak jsem jel hodně rychle a za druhý, neměl jsem kožený kalhoty, jen džíny. Všechno v pohodě, jen jsem si viděl čéšky na koleni a v nich zatavenej asfalt a zbytky kalhot.
V tom roce jsme se později s kámošem honili v serpentýnách mezi Albrechticema a Týnem nad Vltavou. Já byl zrovna vepředu a v pravý zatáčce si něco, asi nákladák, utrousilo trochu písku. Na kolínko jsem pěkně doklekl, vleže do protisměru a měl jsem velkou kliku, že nic nejelo. Tentokrát to bylo bez zranění a motorka jen podřený plasty a ulomená stupačka - paradoxně na druhý straně, jak jsem jí rychle zvedal, přepadla na druhou stranu. Jasně moje chyba, vlít jsem do zatáčky, do který jsem neviděl a zavařil tak andělu strážnýmu...
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
Naposledy editováno 03.02.2013 19:00:48
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
V sezóně 2011, při výjezdu z kruháče jsem nečuměl přez dodávku před sebou, ale rentgenoval jsem její zadní dveře s logem motorky vedle SPZ-ky. Samozřejmě to asi 5 metrů za kruháčem zašlápl kvůli kočičce, která šla k přechodu...Já v náklonu, kolo v rejdu a tak sem s tím plácnul na zem. Naštěstí rychlost nula nula nic a tak se nic nestalo.
Nahoře byla mašina rychlejc, než na zemi..tou hanbou bych v tu chvíli zvednul i Golďase jednou rukou
Tak mě napadá, že je to vlastně kvůli tomu, že motorkáři jsou všicky ujetý prasata, co čuměj po babách i když jedou v autě... /já ne, já čuměl na tu motorku../
Jinak za ty dvě poslední sezóny 16 t.km. a tohle bylo jediný. /ťuk, ťuk, ťuk.../
Můj názor je ten, že by tím pádem na silnici nikdo nezůstal
Na moto ( Honda CBF 250) mam odjeto 3 sezony, vice krizovek sem mel samozrejme prvni sezonu. Ale ta do tveho vyctu uz nespada. Dal sem nepozornost. Zacal sem predjizdet ve velmi mirne zatacce, videt slo na 700-800 m daleko, projetou ji mam snad milionkrat. Pri vraceni se do praveho pruhu jsem vjel prednim kolem do diry, v zivote sem si te diry u stredu silnice nevsiml, a to me rozhodilo tak, ze jsem vjel na krajnici do sterku. Jen taktak sem udrzel riditka. Jasne moje chyba, mam cucet na silnici a vsimat si der.
Jednou se mi take stalo, ze sem si dal naprasklou kontakni cocku, a ta se mi po par km jizdy pohla v oku :/ Ten pocit bych nikomu nepral... od te doby kdyz jedu nekam dal, beru si i bryle
Na zavineni ostatnima ucastnikama sil. provozu mam asi stesti, mam za tri sezony na moto +-20 000 km a jeste me do krizovky nedostal nikdo jiny, nez jen ja, sam sebe.
Hodne stastnych km vsem preje, Keano
duben 2012, 12°, šel sem se fotit se znamym do jedné zákruty, s Horníkem na stupačku, pohoda klídek ,poté jsme vyměnili stroje... zadrncalo zadní kolo (asi malo zahrate), já se lekl, narovnal to a vyjel ze zatáčky kousek do příkopky, kde jsem to kočíroval a naposledních 5 metrech jsem s tím žuchl a šel pres riditka, já nic, moto poskrabany plasty a praskla podsedlovka... víc štěstí jak rozumu, asi v 80? vyletět z té zákruty s tím, když je tam hned les... děsí mě to stále
označil jsem vlastní vinu s přeceněním svých schopností... za studena si dávám kuv.a majzla
V sezóně 2011, při výjezdu z kruháče jsem nečuměl přez dodávku před sebou, ale rentgenoval jsem její zadní dveře s logem motorky vedle SPZ-ky. Samozřejmě to asi 5 metrů za kruháčem zašlápl kvůli kočičce, která šla k přechodu...Já v náklonu, kolo v rejdu a tak sem s tím plácnul na zem. Naštěstí rychlost nula nula nic a tak se nic nestalo.
Rychlost nula-nula...v náklonu a ještě kolo v rejdu. To jsi teda kouzelník. Ale jde o to,že se Ti nic nestalo a utrpěné ego už je asi taky v pořádku. Hodně štěstí do dalších KM