globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
29.1.2013 v 14:33
Zdravím všechny zde přítomné motorkáře a prosím Vás o spolupráci.

Provádím výzkum týkající se bezpečnosti motocyklistů při pohybu na pozemních komunikacích. Tento výzkum bude použit pouze pro účely mé Diplomové práce s názvem: Motocyklisté jako riziková skupina účastníků silničního provozu. Doba trvání výzkumu je do 28. února 2013.

Otázka Ankety:

Byl jsem svědkem, nebo sám zažil nebezpečnou situaci, nebo dokonce dopravní nehodu, při řízení motocyklu, během posledních dvou sezón? Tzn. během roku 2011 a 2012?

Doufám, že jsem níže uvedl všechny původy nebezpečí při pohybu motocyklu na pozemních komunikacích. Vzhledem k omezené délce textu v odpovědích, se pokusím vysvětlit varianty odpovědí.

Vlastní chybou - přeceněním svých schopností, je myšleno např. rychlost, jízda po zadním kole atd.

Vlastní chybou - přeceněním schopností stroje - např. přecenění brzdných schopností, akcelerace stroje atd.

...

Dále je mi jasné že většina z Vás během sezóny zažije více nebezpečných situací a nebo kombinaci několika z níže uvedených v jednu. V tomto případě prosím o hlasujte pro tu nejvážnější.

Pokud jste však během posledních dvou sezón nezažili žádnou kritickou situaci, napište to prosím do komentářů, s touto variantou jsem při zakládání ankety nepočítal ale samozřejmě existuje. Při vyhodnocení ankety pak tuto možnost započítám

Budu velice rád za doplňující informace ohledně nebezpečných situací a nehod které uvedete do komentářů, především při hlasování možnosti ostatní.

Všem respondentům předem vřele děkuji za spolupráci. Velice rád jim poté na požádání celou diplomovou práci poskytnu.

Všem motorkářům přeji mnoho bezpečných kilometrů v sezóně 2013.

S pozdravem Tomáš

Uzavřeno 23.02.2013 v 09:59 uživatelem SOclassic

Naposledy editováno 30.01.2013 00:10:50
Anketa: Nebezpečná situace, dopravní nehoda v roce 2011 nebo 2012 ?
Vlastní chybou - nepozorností
14%
Vlastní chybou - přeceněním svých schopností
20%
Vlastní chybou - přeceněním schopností stroje
Technickou závadou - neovlivnitelnou
Technickou závadou - ovlivnitelnou (údržbou)
Špatný stav vozovky, počasím (okolní vlivy)
Cizím zaviněním - nedáním přednosti v jízdě
43%
156
Cizím zaviněním - nesprávným předjížděním
Cizím zaviněním - špatná viditelnost viníka
Ostatní
1 2 3

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 21:36 | Nahoru | #61
Pokud chceš abychom hlasovali pro "nejvážnější" - a to i když jsme byli jen svědky, tak se nemůžu zúčastnit.
V Buchlákách jely dvě motorky proti sobě. Jeden ve svém pruhu, svižně, ale bezpečně a druhé hovado v protisměru předjíždělo přes čáru v pravotočivé nepřehledné zatáčce auto po kolenu v protisměru. Oba mrtví.
Takže z jedné strany to bylo přecenění schopností (velmi slabě řečeno) a z druhé strany naprosto cizí zavinění.

Mimochodem - tklivý pomníček tam má od svých kamarádíčků pouze ten čurák co zabil nevinného

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 21:39 | Nahoru | #62
dal jsem cizí a přednost, ale jednou jsem svojí chybou plesknul ve 2-5km/h, protože jsem se borkám čuměl na prdel a borec to přede mnou zašlápl

edit: + bych dal ještě nesprávné předjíždění

Naposledy editováno 30.01.2013 21:41:19

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2013 v 10:01 | Nahoru | #63
Vloni mě málem sestřelilo auto na kruháči se dvěma pruhy. Já jel v tom vnitřním a auto, které jsem míjel, se rozhodlo do toho pruhu zařadit. Byl lehkej kontakt, ale ustál jsem to. Dost mi lepilo.

Nejhorší byl pro mě rok 2000. Nejdřív mě sundala řidička auta, která jela v odbočovacím pruhu a na poslední chvíli si to rozmyslela a vrátila se do rovnýho, kde jsem bohužel jel já na exupu. předjel jsem jí po břiše a měj jsem kliku, že jsem o nic nebrnknul. Z mé strany tam byly dvě chyby, jednak jsem jel hodně rychle a za druhý, neměl jsem kožený kalhoty, jen džíny. Všechno v pohodě, jen jsem si viděl čéšky na koleni a v nich zatavenej asfalt a zbytky kalhot.

V tom roce jsme se později s kámošem honili v serpentýnách mezi Albrechticema a Týnem nad Vltavou. Já byl zrovna vepředu a v pravý zatáčce si něco, asi nákladák, utrousilo trochu písku. Na kolínko jsem pěkně doklekl, vleže do protisměru a měl jsem velkou kliku, že nic nejelo. Tentokrát to bylo bez zranění a motorka jen podřený plasty a ulomená stupačka - paradoxně na druhý straně, jak jsem jí rychle zvedal, přepadla na druhou stranu. Jasně moje chyba, vlít jsem do zatáčky, do který jsem neviděl a zavařil tak andělu strážnýmu...

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2013 v 10:04 | Nahoru | #64
Dekker.dave> ty krávo, málem si se pěkně proletěl ,ale zvládl si to

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2013 v 20:29 | Nahoru | #65

Naposledy editováno 03.02.2013 19:00:48

31.1.2013 v 21:26 | Nahoru | #66
honza_> Klasika, to známe moc dobře..

31.1.2013 v 21:50 | Nahoru | #67
Vlastní chybou - nepozorností... Ta 39 je moje no

V sezóně 2011, při výjezdu z kruháče jsem nečuměl přez dodávku před sebou, ale rentgenoval jsem její zadní dveře s logem motorky vedle SPZ-ky. Samozřejmě to asi 5 metrů za kruháčem zašlápl kvůli kočičce, která šla k přechodu...Já v náklonu, kolo v rejdu a tak sem s tím plácnul na zem. Naštěstí rychlost nula nula nic a tak se nic nestalo.

Nahoře byla mašina rychlejc, než na zemi..tou hanbou bych v tu chvíli zvednul i Golďase jednou rukou

Tak mě napadá, že je to vlastně kvůli tomu, že motorkáři jsou všicky ujetý prasata, co čuměj po babách i když jedou v autě... /já ne, já čuměl na tu motorku../

Jinak za ty dvě poslední sezóny 16 t.km. a tohle bylo jediný. /ťuk, ťuk, ťuk.../

31.1.2013 v 21:54 | Nahoru | #68
[quote=ase007]jezdím už 35 roků osobákama,s toho 8 roků u ČSAD nákladním a poté autobusem,na mašině 4 roky.Můj názor je ten,kdyby zmizeli z vozovek všichni kokoti,nezodpovědní,sebevrazi,magoři,tak je na světě fajn.

Můj názor je ten, že by tím pádem na silnici nikdo nezůstal

1.2.2013 v 07:18 | Nahoru | #69
Cau, rad Ti pomuzu s diplomkou.
Na moto ( Honda CBF 250) mam odjeto 3 sezony, vice krizovek sem mel samozrejme prvni sezonu. Ale ta do tveho vyctu uz nespada. Dal sem nepozornost. Zacal sem predjizdet ve velmi mirne zatacce, videt slo na 700-800 m daleko, projetou ji mam snad milionkrat. Pri vraceni se do praveho pruhu jsem vjel prednim kolem do diry, v zivote sem si te diry u stredu silnice nevsiml, a to me rozhodilo tak, ze jsem vjel na krajnici do sterku. Jen taktak sem udrzel riditka. Jasne moje chyba, mam cucet na silnici a vsimat si der.

Jednou se mi take stalo, ze sem si dal naprasklou kontakni cocku, a ta se mi po par km jizdy pohla v oku :/ Ten pocit bych nikomu nepral... od te doby kdyz jedu nekam dal, beru si i bryle

Na zavineni ostatnima ucastnikama sil. provozu mam asi stesti, mam za tri sezony na moto +-20 000 km a jeste me do krizovky nedostal nikdo jiny, nez jen ja, sam sebe.

Hodne stastnych km vsem preje, Keano

1.2.2013 v 10:03 | Nahoru | #70
Jednou za to mohly pneumatiky, podruhé podvozek, pořetí povrch vozovky a po čtvrté rychlost. Tak asi cizí zavinění.

1.2.2013 v 12:39 | Nahoru | #71
Je to bída, ale za poslední dva roky si nepamatuju nic, co by stálo za řeč Ale výsledek ankety mě teda zajímá. I když si myslím, že i mezi motorkařema ne každej má koule na to aby přiznal svou chybu...

1.2.2013 v 12:57 | Nahoru | #72
říjen 2011, 12°, studené gumy, já neměl akorát kalhoty na moto, vyjíždím od křižovatky a abych to stihnul pred auto se vlizt, zatáhl jsem a podjela mi prdel, ja se vyválel, odrel si koleno a prdel, moto nádrž.. rychle zvedl a jel jsem dál
duben 2012, 12°, šel sem se fotit se znamym do jedné zákruty, s Horníkem na stupačku, pohoda klídek ,poté jsme vyměnili stroje... zadrncalo zadní kolo (asi malo zahrate), já se lekl, narovnal to a vyjel ze zatáčky kousek do příkopky, kde jsem to kočíroval a naposledních 5 metrech jsem s tím žuchl a šel pres riditka, já nic, moto poskrabany plasty a praskla podsedlovka... víc štěstí jak rozumu, asi v 80? vyletět z té zákruty s tím, když je tam hned les... děsí mě to stále

označil jsem vlastní vinu s přeceněním svých schopností... za studena si dávám kuv.a majzla

2.2.2013 v 09:50 | Nahoru | #73
Dal jsem počasí Tento rok, když už jsem skoro jásal, jak jsem to nerozbil, jsem poslední vyjížďku dostal lehký highsider. Vše skončilo úsměvem a lehce zvlhčenou pokožkou . Holt když je zima ,tak ve vracáku netahat tolik za plyn no Jinak to cizí ohrožení, je dnes a denně. Kruháč, křižovatka, co chvíla někdo čumí před sebe a ani ho nenapadne pootočit hlavu. A to se mi stává ,ikdyž jedu nn silničmím kole závratnou rychlostí 20-30 km/h. Lidi prostě nekoukají a výmluva já neviděl není na místě. Na moto mám výraznou žlutou a sám červenou kombi, takže už nevím, co víc bych měl pro optickou bezpečnost udělat.

2.2.2013 v 12:45 | Nahoru | #74
[quote=dandy.m]Vlastní chybou - nepozorností... Ta 39 je moje no

Rychlost nula-nula...v náklonu a ještě kolo v rejdu. To jsi teda kouzelník. Ale jde o to,že se Ti nic nestalo a utrpěné ego už je asi taky v pořádku. Hodně štěstí do dalších KM

2.2.2013 v 13:09 | Nahoru | #75
Ještě chybí možnost projíždění kolony, v srpnu 2012 jsem projížděl kolonu v Praze na magistrále před muzeem. Fabie byla schovaná za dodávkou, byla v pravý části svýho pruhu a odbočovala doleva, takže nebylo vidět, že bliká (jestli blikala, tvrdil že jo) a on mě taky neviděl, protože v zrcátku viděl jen auto za sebou, přejel z pruhu do pruhu do nějaký mezery, která se tam vytvořila, asi ho někdo pouštěl a tím mi zkřížil mojí dráhu a štrejchnul mě. Policajti mi dali pokutu, ptže se takhle prej nesmí jezdit.

2.2.2013 v 19:33 | Nahoru | #76
Dal som tam vlastní vinou, vlastné precenenie (kto niekedy nespraví blbosť), ale potrebujem zadať ešte cudzie, nedanie prednosti je bežné, a stalo sa mi, že ma už aj schválne jedna plechovka vytlačila a skončil som v priekope

3.2.2013 v 23:05 | Nahoru | #77
Díky všem hlasujícím a těm kteří se zatím vyjádřili v diskuzi

3.2.2013 v 23:05 | Nahoru | #78
No to mě poseer, já myslel, že to každýmu padá jen ze stojánku přeci...

23.2.2013 v 04:12 | Nahoru | #79
Ja davam vlastni chybou,preceneni svych schopnosti.V prave poledne pri30stupnovem horku se mne zavrely oci.Asi pri 120km ryclosti jsem to polozil na svodidla po kterych jsem klouzal nadrzi a az ruka urazila patnik tak jsem zacal vnimat a aniz bych spadl tak jsem 1km dojel k benzince odstavil stroj a cekal na sanitu.