dneska jsem poprvé nastartoval opravený motor, na kterém byla dělaná GO. Byla měněna všechna ložiska, klika, gufera, píst, kroužky, spojka, ventily. Když jsem ho namontoval a nastartoval, tak z prostoru kliky či převodovky šly hrozný rány.
Asi jako když mlátíte kladivem do železa. Je to opravdu hodně hlasitý. A taky jde hrozně špatně řadit. Normálně stačí ťuknout špičkou do řadičky. Ted jsem při pokusu o zařazení jedničky ulomil stupačku i s přepákováním. Nakonec jsem použil 40ti centimetrovaj hasák a zdá se, že to řadí, ale síla nutná pro zařazení je neskutečná.
Prej je normální, že jde motor po GO ztuha a že se musí "rozhejbat", ale opravdu to může bejt tak extrémní? A ty rány, zlepší se to až se to zajede, nebo by to mohlo být ještě něčím jiným?
Předtím byl motor možná hlučnej, ale vždycky cvakaly jen ventily a žádný rány se z něj nešly, ani při řazení.
Díky
Uzavřeno 02.02.2013 v 20:20 uživatelem DRN.
Otevřeno 03.02.2013 v 23:02 uživatelem Hippieguy
Naposledy editováno 24.01.2013 21:46:14
Honzik94 píše: A to si jako fakt vyndal svíčku, koukal tam tou dírkou a viděl jak ty ventily choděj? Mám takovej pocit že by z tebe byl dobrej Gynekolog
Ne ty vole, tou dírou jsem se koukal jak se hejbe píst, svítil jsem si tam baterkou s měl jsem sundaný víko hlavy. Pak jsou ty ventily nadherně vidět. Je to OHV, takže to vidíš naprosto zřetelně.
hmm21 píše: to je nejaky divny,normalne chce asi hodne komentaru,tak si to vymyslel ne??dyt tuto neni normalni,takhle zachazet s motorkou,aby chcíp a zem ho vyhodila :D
Obávám se, že je. Osobně znám taky takového co si nic nedá vymluvit ani poradit a pak chce všechno řešit a stejně si nedá poradit. Je pravdou, že je jinej papíry dělal na 7. pokus a pak chtěl na auto a při 10. pokusu mu řek ať je rád, že mu nechaj papíry na motorku a ať tam už nikdy nechodí (někdy kolem roku 2tis). Tak i když mu je už 29let tak furt jezdí na JAWA 350/640 za každého počasí i totálního náledí. První JAWU 350 odrovnal za 3 měsíce- furt jí ladil až doladil. Nyní už minimálně sedmou. Jinak taky vystupoval v SuperStar (v té první) a je i ve hvězdné pěchotě. Někdy si říkám, ten se má ( má svůj svět a je spokojený jako nikdo, jen lidi okolo jsou z něho šílený).
Hippieguy píše: SirIndy> Chápeš to správně, ale ty motory byly skoro stejný, ten co jsem ho koupil byla 150ccm určená do čtyřkolky, takže měl 4 kvalty dopředu a zpátečku. Byl tam problém v tom, že bych s ní nemohl legálně jezdit, protože číslo a typ motoru byl jinej.
Takže se zní použila klika a válec. Ten motor neměl moc najeto, oboje bylo jako nový. A z toho se ¨poskládal novej motor.
Teda vlastně se musely ještě frézovat kartery, aby se tem vešel válec s větším vrtáním.
hele ja si z tebe nebudu delat srandu panc mi to prijde az smutne uz,ale tys k tomu koupil ten novej motor.. ze ctyrkolky.. a i predtim se ti tam sralo 100 veci.. nerikas si ze cele to rozprodat a prisetrit prachy a koupit treba ybr yamahu by byl spatny napad? neni nejhezci.. chopper... jasny chapu.. ale jezdila by
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Hippieguy píše: Honzik94> Počkat, snad výfukovej ventil by měl bejt v době, kdy jde píst dolu a nasává směs už zavřenej. takhle by to nasávalo spaliny zpátky. Měl by se snad uplně zavřít tehdy, když píst dosáhne horní úvrati.
Najdi si prosímtě alespoň elementární věci o tom, jak funguje čtyřtaktní motor. Například střih ventilů by nebylo marný nastudovat.
Mechanik, kterej neumí nastavit rozvody na OHV motoru, to musí být fakt mistr. Nasadit ozubené kolečko tak, aby dvě tečky byly proti sobě, není zas tak obtížný. Nastavit dvě tečky do přímky u OHC rozvodu je proti tomu už fakt vyšší dívčí.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
edit. platí pro OHC
Naposledy editováno 25.01.2013 22:46:56
Darks píše: Hale tihle tomu rozumí tak jim skus napsat
když jsem si to pustil,tak jsem si představil jak se hrabou v tom motoru a smíchy jsem si utíral slzy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Hippieguy píše: čurdaracer> Takže si to ujasněme, když je píst v HU, tak maj bejt oba ventily otevřený uplně stejně. Nebo mužou bejt různě, ale nesměj bejt uplně zavřený?
Někde tady na fóru jsem viděl luxusní hejbací obrázek kde to bylo krásně vidět,byl barevnej,ale nevím už kde je. Snad to někdo bude vědět a hodí Ti ho sem.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Tady jsem našel video, je to okolo 1:50 Tam je vidět, že jsou oba zavřený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Hippieguy píše: Pedros1> Já si taky podle logiky myslim, že vždy když je píst v horní úvrati, at už při výfuku či při kompresi, musí bát všechny ventily zavřené. Při kompresi je to jasný. Při výfuku taky. Když by v horní úvrati byly otevřený oba, tak by to akorát střílelo do sání a moc by to nefungovalo.
Tady jsem našel video, je to okolo 1:50 Tam je vidět, že jsou oba zavřený.
Žádnej učenej z nebe nespadl. Ale ty na to jdeš trochu krkolomě. Tvůj popis časování rozvodů je velmi zjednodušenej a neodpovídá skutečnosti. Nepočítá totiž s dynamikou plynů v sacím, výfukovým potrubí a spalovacím protoru. Nejlíp bude když si najdeš hodnoty časovanání v manuálu, namaluješ si kružnici a zakreslíš si to tam. Směs v sání i výfukové plyny v pohybu mají určitou hmotnost a tím setrvačnost a to je velmi zjednodušeně důvod, proč skutečný časování neodpovídá tvým představám. Právě časování rozvodu, tj. okamžik otevření a zavření ventilů, tvar a zdvih vačky určují charakter motoru, tj. jestli půjde odspoda, nebo naopak ve vysokých otáčkách. Počet a uspořádání válců na to naopak nemá vliv, přestože si to většina lidí myslí. Jsou tam akorát konstrukční omezení - pullitrovej jednovalec asi nebude točit 15000 ot čistě proto, že vysoká hmotnost pístu a ojnice a pevnost materiálu to nedovolí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Hippieguy píše: Tak jsem sundal hlavu a zdá se, že je bez následků, ventily se zdaj OK a píst taky, sice v místě, kde do něj narážel ventil je trošku zaoblenej, ale to by nemělo vadit.
Taky jsem mluvil s tim kamarádem, co mi to udělal a prej pro opravu převodovky a nastavení rozvodů neni nutný motor půlit. Převodovka je ok, jen je asi moc utaženej řadící mechanismus. Takže by to ani nemělo stát moc peněz, jen těsnění pod hlavu.
JA UZ NEMAM SLOV, TOMU SE SNAD UZ ANI NEDA SMAT. Ventil me mlati do pistu, ale jinak se nic zvlastniho nestalo. Ja jsem rikal ze ten odbornik co skladal pionyra nevi ze 4T ma rozvody
Hippieguy píše: Mad_Rockstar> Teni to žádnej šašek, řek bych, že motorům docela rozumí, kdyžtak tam má mistra, kterej mu s tim poradí.
Spíš si řikám, jestli by nebylo lepší dát ten motor do nějakýho normálního servisu. Kolik si tak můžou říct za opravu?
Jo, je to zabrošený a momenták použil určitě. I ty těsnění tam máš. Mam k tomu ty starý těsnění a nový jsem mu dával.
Dal mezi dělící rovinu bloku motoru origo papírový těsnění? Pokud tam dal jen silikon jsou vůle v převodovce úplně jiný.
Hippieguy píše: MaraVFR> olej tam je, olejový čerpadlo funguje, tlak má. Vůle na ventilech je nastavená správně.
Převodovka řadí, zkoušel jsem řadit a je patrné, že při přeřazení z 1 na 2 se výstupní hřídel otáčí rychleji, převodovka teda nějak funguje.
Spojka funguje, vypíná.
Polohu vačky vůči klice ještě zkontroluju. A brko si večer taky dám.
Zajímalo by mě jak si na tomhle motoru zkontroloval tlak oleje.
Hippieguy píše: Ne, špunt od vína tam opravdu neni, místo něj je tam dekl z toho 150kovýho motoru, ten ani startpáku neměl.
On ten motor ani nenastartoval, když ho složil, neměl k němu zapalování.
Takže ted se ten motor bude muset rozhodit minimálně kvůli převodovce, takže koupim za 400 těsnění. A práce, když bych to dal do servisu, kde dělaj číny, tak jak je to časově náročný? 2-3hodiny? Potom bych jim dal za práci tak 1500 a budu vysmátej. Budu mít konečně funkční motor.
Každopádně to ted už prodávat nebudu, dostal bych za to nula nula prd a byl bych bez motorky. Takhle to sice bude ještě neco stát, ale alespon to pak bude fungovat.
Za 500 ti ten motor rozeberu a složim. Dám ti na to i účet.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | Zadry | 6 | 20.3.2016 v 16:50 hrochino |
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 5 | 25.7.2014 v 20:40 J.M.K. |
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 29 | 25.7.2014 v 08:39 J.M.K. |
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 1 | 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy |