globalmoto_kveten





Téma: Benzin nebo diesel
 
24.12.2012 v 17:13
Omlouvám se za téma mimo svět motocyklů,ale když je ta zima.A jistě zde bude hodně těch,co mají větší zkušenosti. Plánujem koupit nějaký plechový přibližovadlo.Jenže copak o to,značka a tip by jsme jakž takž měli.Ale za žádnou cenu se nemůžem dohodnout na motoru a objemu.
Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem


Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 06:11 | Nahoru | #121
Jmk: mas problem ze mas zkusenosti s technikou z praveku, minule si v elektronice daval jako priklad televizi tesla, dneska lpg typu plyn fici z trubicky zavedene do sani u stodvacy... Dnesni systemy sekvencniho vstrikovani jsou uplne jina liga, samozrejme i cenova, to jestli se to vyplati je jednoducha matematika...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 08:27 | Nahoru | #122

Rampa89 píše: Mě by zajímalo, kdo může doporučovat nepřeplňovaný naftový motor? Kdysi to byly symboly spolehlivosti, ale jinak teda... Jel někdo s nějakým, kteří to doporučují? A objem tak do 2 litrů, 3 l historický mercedesy do toho netahat prosím.

OI 1,9 SDI...žádná trága...180 tachometrovejch to jelo...srovnal bych to s 1,6 MPI ve dvojkový Koktě

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 09:02 | Nahoru | #123
1.9tdi pd 66kW v seatu alhambra 2002 najeto cca 130 tisíc. jezdí s tím povětšinou mamka buď 2 nebo 10km na nákupy. o nějakým nevytáčení studenýho motoru nemá páru, o dochlazování turba jakbysmet - prostě jezdí...
podle toho, co tu čtu, nechápu, že to auto ještě nemá generálku motoru
hold je asi rozdíl mít zkušenost s novým motorem a nebo 2x stočeným motorem kterej má ve skutečnosti 300 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 09:20 | Nahoru | #124
DerErste má ale ešte ďalší problém. Ak kúpi ňaftu a tá sa mu bude nedajbože srať napr. v zime. Tak mu môže čisto teoreticky pán svokor jemne naznačovať, že on mu radil benál a pritom si to ešte bude "pekne" vychutnávať.

Twister, To Sandero nie je nové auto,ono je to skladačka zo starých overených Renaultov a ja podstupujem to isté riziko ako Der ,ked nepočúvnem manželku. Staroženáči mi daju isto zapravdu.
Ako hovoria odborníci, ako môže byť dobré auto, keď má na prednej maske p...u.

Naposledy editováno 26.12.2012 09:30:26

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 09:54 | Nahoru | #125
Moje rada zní kup si benzín okolo 1,6 objemu.Mám autodopravu takže nafta není problém. Manželka ale jezdí cukačky 3,5, 10 km a tak.Taky jsem řešil co. Starý diesel je riziko.Motory jsou většinou držáky , ale taky většinou stočené a nevíš na co kdo jezdil.Takže čerpadla sady vstřiků a další jsou ranec. Kolega řešil clio ,kam natankoval špatnou naftu. Sada vstřiků , turbo plus nevím co 60 tisíc.Známí koupili nisana, krásné auto. Bohužel prodávají protože auto vyžaduje co každých 500 km pořádnou projíždku , aby se vypálil filtr pevných částic.Ty motory na krátké vzdálenosti prostě dehtují a zalehávají egr ventily , variabilní lopatky turba a další.Další řešení bylo Lpg. Bohužel na tyhle trasy budeš obzvlášt v zimě jezdit stejně na benzín protože na plyn se to ani nepřepne.S cng zkušenost nemám.Takže mi zbyl jedině benzín , ale je to na tobě. Mimochodem tchán má golfa 3 , ještě td a jezdí už 300 tisíc.Jenomže to je auto 18 let starý a žádný fičury ještě nemá.

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 10:01 | Nahoru | #126
Normálně naber naftu v TDI 1.9 objem apod. Nechápu co tu někteří melou za hovna.
Edit: Tchán se v autech nevyzná!!!

Naposledy editováno 26.12.2012 10:03:53

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 10:08 | Nahoru | #127
Do novějšího diesela už bych nešel až mi klekne Octávka,to mám ještě v plánu až se rozpadne kastle použít motor do traktorku

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 10:10 | Nahoru | #128
Podle mě se ti TDI nevyplatí !!! jezdíš stejný trasy jako já,taky jsem nad tím přemýšlel,chtěl jsem silný motor a usporný a začal jsem pokukovat po TDI.Ale to jen kvůli tomu že mám vw Bora 1,6 a ten motor je na tak těžký kombík slabý,navíc jde špatně od volnoběhu,ve spod nejede.(jezdím město)Ale když jedu dálku tak se to dá,dá se jet i do 6L(do 100km/h)

Ono to láká-síla odspod a nízká spotřeba možná.Ale uvědom si,že kupuješ jetý diesel,který bude mít už něco najeto a nevíš jak se k tomu předchozí majitel choval.Nevíš v jakým stavu jsou vstřiky,setrvák,turbo...
Navíc zimní starty,než se ti to ohřeje..háklivost motoru na naftu,na olej,vyšší POV.
Takže buď koupiš dobře,nebo budeš litovat!!!Je to taková loterie A při tvým nájezdu,když se ti něco posere,tak se ti to budou moc dloouuho vracet.
Takže být tebou tak na naftu prdím.

A když jsi masér ,tak je řešením třeba 1.8T a předělat to na LPG.ale ty zase moc nejezdíš,tak se přestavba vrátí za dlouho noo..takže se ti to taky třeba nevrátí
Já to do budoucna budu řešit silným benzínem na LPG.asi nejlepší řešení.

A kolik za rok najedeš??????

(reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 11:44 | Nahoru | #129
hruso25>

Kup si nejakej model lodi v lahvi a zkus si to slozit. Je to skladacka z osvedcenych dilu. Ale i tak trochu zalezi kdo to sklada Jinak osobne proti Dacii nic nemam. Duster se mi hodne libi. O sanderu sem kdysi taky uvazoval, ale nakonec mi to prislo moc malinky. Zkus prolezt weby jako www.moje-auto.cz Tam se obcas dozvis zajimavy informace.

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 12:01 | Nahoru | #130
Pokud jezdíš tyto krátké trasy, tak za mě benzín. I když znám lidi co jezdí pár km s naftou a stále jezdí, ale moc košer to pro motor nebude. Někdo tu počítal, že najedeš 10tkm ročně, LPG se ti zaplatí během 2-3let. V létě to přepne během 400m, ale teď v zimě to holt pár km trvá.

(reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 12:13 | Nahoru | #131
assassin> Jasně, tak to s tím Favoritem bylo zmíněno jako taková "perla" ze zkušeností. Ale Twister má recht, že co je nové, nemusí být vždy bezesporu spolehlivější a méně poruchové. Když už zmiňuješ ty televize, tak máme doma pár let staré LCD Sharp a poslední dobou pozoruju, že doba přepnutí mezi předvolbami se zdvojnásobila, někdy i ztrojnásobila a občas při změně hlasitosti sice LED indikující příjem IR signálu reaguje okamžitě, ale zvuk včetné OSD indikace reaguje i s několikavteřinovým zpožděním. Prostě "nestíhá". A přitom zrovna u TV, kde jsou jen pevně nastavené předvolby, není praktický důvod, proč by se měla s časem postupně samovolně "hltit" paměť a brzdit tak výkon procesoru? To samé mobily... do roka začnou haprovat a už nejednou jsem narazil na články o tom, že výrobci elektroniku záměrně programují tak, aby po čase přestala fungovat a donutila tak člověka koupit nový kus. Nemluvě o tom, jak to to ještě vychytrale "ošetřené" tak, že případná oprava by vyšla dráž, než nový kus. Nic naplat - zlatá klasika.

Ohledné té posledně zmíněné Tesly 439 - tam jsem jen přecínoval vyhřáté spoje na rozkladu, vyměnil haprující relátko spínající zdroj, doostřil obraz a šmytec... sice je trochu vysvícená, ale slouží dodnes. To občasné mrznutí řídícího brouka tak nevadilo, to se stalo zřídkakdy. Pak jsem byl konfrontován s typem 471 a to bylo peklo - problémy se synchrem, mrznutí procesoru, nestabilita ladění, několikrát prohořel jeden filtr s následným "pískáním" zkratovaného zdroje - po roce šla z baráku. Což dokazuje, jak kolikrát novější je spíš horší.

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 13:02 | Nahoru | #132
me se auto v zime na plyn prepne po 1-2 km v zime, v lete tak 500 metru tak nevim co delam spatne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 13:19 | Nahoru | #133
WHTRDR> Nemáš ho v teplejší garáži? Nebo máš menší motor? Pak je možné, že mám blbý termostat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 13:24 | Nahoru | #134
ptaak> v garazi neni, nechavam ho sproste na ulici reznout. motor je spis vetsi na cesky pomery, ale mam pocit ze to jsou normalni casy prepnuti

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 13:37 | Nahoru | #135
Tvister, Ono je to jedno kde to skladajú napr.Ford B-max montujú v Craiove + trojválce 1,0 EcoBoost,Porsche Cayenne v Blave(germani o tom nevedia),atď.
Ide o kvalitu dielov(Lopézov efekt) a ako si automobilka ustráži montáž.
K model vo flaši som sa nedostal,ale raz dávno som lepil SU 25 1:72 Kovozávody Prostejov a to bola makačka,toľko gitu som nedal ani na žigulu, keď šla do nového laku.:( Čaká ma ešte jeden F4 Phantom 1:32 MiG 21 Air Vietnam 1:32.
Kamarát má Polo classic (Cordoba) cca 380tis km bez opráv:Váha ísť do nového,lebo neverí už mu nové auto vydrži to čo starí koncern.
Duster je pekný ,ale v interieri je cítit tú nižšiu cenu auta.Tan istý pocit som mal ,ked som sedel v novom Rapide(cennik tomu ale nenasvedčoval).Z vonku kus krásneho auta a dnu lacný material a sedačky ala Favorit.
Osobne nemán nič proti žabožrútom a ani koncernu.
Ja idem do benzínu. Presne kvôli dôvodom aké tu píše Paja.

Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 13:54 | Nahoru | #136
Osobně jsem zastánce benzínu, u dieselu mi vadí především to že dnes už má každej turbo a třeba ke všemu s varibilníma lopatkama, startovatelnost v zimě, topení v zimě. On zas každej dýzlák má svoje, ty starý kvedláky bylo v zimě těžký nakopnout, ty dnešní jsou dost závislý na kvalitě paliva. Švára třeba dal do opravy MB320cdi 80tkč-trysky, váha vzduchu, čerpadlo atd. Já mám Dodge Grand Caravan obsah 3.8, váha 2tuny, 7 míst, sekvenční LPG a spotřeba mi vychází v přepočtu na benzín takto: město 7litrů, dálka 5litrů.

(reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 14:09 | Nahoru | #137

hruso25 píše: K model vo flaši som sa nedostal,ale raz dávno som lepil SU 25 1:72 Kovozávody Prostejov a to bola makačka,toľko gitu som nedal ani na žigulu, keď šla do nového laku.:( Čaká ma ešte jeden F4 Phantom 1:32 MiG 21 Air Vietnam 1:32.



S tím jsem si rovněž užil své, ty prostějovské frézované formy, to bylo leckdy utrpení. Přesnost nic moc, leckdy i zkroucené výlisky (to ale udělá nesprávně seřízený lis s příliš uspěchaným cyklem, kdy se výlisek nestačí pořádně zchladit). Zato modely Italeri, nebo Academy, již z jiskřených forem, to bylo jiné kafe. A Italeri měla i dobře řešené obtisky, výborně se s nimi manipulovalo - daly se stáhnout z podkladu, aniž by se kroutily.
Když Kovozávody Prostějov zanikly, prodaly formy firmě Revell, ale těžko říct, zda ta je (vzhledem k na dnešní dobu pochybné kvalitě) vůbec používá.

(reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 14:45 | Nahoru | #138
WHTRDR> No já nevím, možná mi to taky přepne za 2km, ale spíš bych to viděl, že mám v prdeli termostat. Z kopce se motor ochladí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 14:59 | Nahoru | #139

.zelenac.jk.rx píše: Je fakt že předjíždět se silným motorem umí každej s 1,6 benzínem teprv zjistíš jakej je to adrenalin předjíždět kamiony (odzkoušeno na trase Praha-Vary)


zkus si to s 1.0 to poznáš teprve adrenalin

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 15:26 | Nahoru | #140

The_Kučí píše: .zelenac.jk.rx píše: Je fakt že předjíždět se silným motorem umí každej s 1,6 benzínem teprv zjistíš jakej je to adrenalin předjíždět kamiony (odzkoušeno na trase Praha-Vary)

zkus si to s 1.0 to poznáš teprve adrenalin



Moje řeč... a co teprve s motorem 1116ccm, 55k/40Nm, primitivní jednokomorový karbec, kladívkové zápalko s předstihem řízeným jen dle otáček, vše ovládané manuálně a ještě ke všemu dvakrát šlapat spojku a dávat meziplyny. A to ještě mnohé usnadňuje fakt, že motor přes svou jednoduchost a malý objem má relativně plochý průběh momentu a široké využitelné pásmo. Na takovém voze se člověk naučí "řídit" a ne jen šlapat pedály a kroutit volantem, jako na těch dnešních "PC na kolech".

(reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 15:39 | Nahoru | #141
J.M.K.> meziplyn? to tvoje ferrari nema synchrony?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 15:52 | Nahoru | #142

J.M.K. píše: Moje řeč... a co teprve s motorem 1116ccm, 55k/40Nm, primitivní jednokomorový karbec, kladívkové zápalko s předstihem řízeným jen dle otáček, vše ovládané manuálně a ještě ke všemu dvakrát šlapat spojku a dávat meziplyny. A to ještě mnohé usnadňuje fakt, že motor přes svou jednoduchost a malý objem má relativně plochý průběh momentu a široké využitelné pásmo. Na takovém voze se člověk naučí "řídit" a ne jen šlapat pedály a kroutit volantem, jako na těch dnešních "PC na kolech".


co to máš za auto?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 16:28 | Nahoru | #143
The_Kučí> F128A, 1972. Mimochodem, motor je dílem Aurelia Lamprediho, konstruktéra závodních motorů pro Ferrari.

WHTRDR> Má, ale po 240000km už nejsou zrovna jako nové a navíc nejsou zas tak technicky vyspělé, aby se dalo řadit "prasácky bez citu". Ale upřímně řečeno, bez meziplynu ani řadit neumím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 16:45 | Nahoru | #144

J.M.K. píše: The_Kučí> F128A, 1972. Mimochodem, motor je dílem Aurelia Lamprediho, konstruktéra závodních motorů pro Ferrari.

WHTRDR> Má, ale po 240000km už nejsou zrovna jako nové a navíc nejsou zas tak technicky vyspělé, aby se dalo řadit "prasácky bez citu". Ale upřímně řečeno, bez meziplynu ani řadit neumím.



...pravda ..dobrý "veterán"..ale asi zakladatel tématu chce jiný automobil ,jiné konstrukce a stáří!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 16:51 | Nahoru | #145
2LEKO> Také nebylo řečeno, že by takový vůz měl zakladatel pořizovat, šlo o reakci na příspěvky řešící míru "bezpečnosti předjíždění" ve vztahu k objemu. Coby příklad toho, že i s takovým motorem je možné bezpečně jezdit i v dnešním provozu a tak argumenty typu "pod 1.4l nechodit" nejsou zcela na místě. Záleží i na umění řidiče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 16:51 | Nahoru | #146
J.M.K.> neco takovyho? docela pekny
ja zase moc neumim radit s meziplynem jednou jsem jel s tatrou a dokonce se mi tam povedlo z 2 na 3 bez meziplynu a nejakejch osklivejch zvuku

(reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 16:53 | Nahoru | #147
WHTRDR> Tak nějak, akorát jiná maska a nárazníky a původně vůbec neměl vnější špígle. Vlastně - mám úplně to samé provedení, jako ten exemplář, co jel ve filmu "Slunce, seno a pár facek" ve "sralbakoloně" společně s černou T613 a T603. I barva je stejná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 16:56 | Nahoru | #148

J.M.K. píše: 2LEKO> Také nebylo řečeno, že by takový vůz měl zakladatel pořizovat, šlo o reakci na příspěvky řešící míru "bezpečnosti předjíždění" ve vztahu k objemu. Coby příklad toho, že i s takovým motorem je možné bezpečně jezdit i v dnešním provozu a tak argumenty typu "pod 1.4l nechodit" nejsou zcela na místě. Záleží i na umění řidiče.



..bezpečně lze jezdit i Trabantem a nebo Žigulem...otázka je ,jak to člověka nadchne a uspokojí!...a předjíždění s těmito vozy,ale nebezpečné je,bez ohledu na řidiče!
..a jasně, že vyšší motorizace a výkon a moderní typ vozu může i kritickou situaci zachránit!..to samé jako elektronické prvky výbavy!

..takže dle mě porovnáváš jabka s hruškami!..jako jak někdo rtady psal ,že i TV Tesla je výborná a dá se na ní koukat i dnes!..valcha a necky taky vyperou,jako ohnište v obývaku na koberci taky zahřeje!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 17:13 | Nahoru | #149

selkie píše: OI 1,9 SDI...žádná trága...180 tachometrovejch to jelo...srovnal bych to s 1,6 MPI ve dvojkový Koktě



No teď co je horší, ale tak u té dvojkové to je zase vlivem hmotnosti... jen mě tak napadá, že koncern snad nikdy neuměl atmosféricky plněný zážehový motory, tak jako japoncům nikdy nešly vznětový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 17:16 | Nahoru | #150
2LEKO> Moc si nedovedu představit situaci, kdy by bylo třeba předjíždět s Trabantem. Led trachtór, nebo babku na kole s taškami brambor na řidítkách.

Ano, dá se koukat na starou Teslu, vyprat na valše a topit piliňákama, ale tam šlo spíš o porovnání jednoduchosti, spolehlivosti a (ne)obtížnosti oprav. U Š120L stačí mít v kufru brašnu s několika klíči, šraubcígly, kleštěmi, pár dráty, vázacím drátem, kousky hadic a řemeny a opravíš na cestě skoro všechno. Dnešní "PC na kolech" rozsvítí kontrolku, z které ani nepoznáš, co přesně se děje, zastavíš se a jsi v koncích - neopravíš nic.

Silnější motor a elektronické prvky, jako ABS, ESP apod. každopádně dovedou v mnoha situacích pomoct, ale spíš mi to bohužel připadá, že ve finále "otupují" pozornost řidiče, svádí ke spolehání na to, že "elektronika vyřeší vše" a řidičské dovednosti tak degradují.
Před časem tu v nějakém vláknu padla zmínka, že kdyby dnes autoškoly používaly "embéčka", hundrtky", nebo dokonce Š440, vypadalo by to na silnicích úplně jinak... řidší a bezpečnější provoz, jelikož jednak by nedostal papíry každý vořežprut, co ví jen, k čemu slouží volant, k čemu pedály, kam strčit klíč a kam chrstnout benzin a druhak kdo by se naučil řídit embéčko, leccos by uměl už od základu a měl by k vozidlu mnohem větší respekt a pokoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist