Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.
Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.
Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.
Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.
Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?
Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Che píše: nn - to je úzká vs široká - profilem se to dá ovlivnit jen velmi málo a o5 platí, že sportovní profil dokáže využít pouze vyježděnej řidič
Ja jsem teda mel motorku, se 130 gumou a takovejhle profil nemela ani vzdalene. Rekl bych ze profil to dokaze ovlivnit urcite minimalne o pul az jeden stupen. Ale vazne nemam zadnej obrazek na podporu svyho tvrzeni. No i kdyz.... Kdysi tu byl obrazek jakej rozdil je v profilech a na nem by to mohlo bejt hezky patrny.Ja bych rekl ze sportovnim profilem se neda nic zkazit. Teda pokud s nim motorka nezacne bejt nestabilni. Naopak jsou v nem vetsi rezervy a nestane se ti ze bys to preklopil. Ja vim ze to je spis pro vyjezdeny ridice, ale i spousta zacatecniku uz zna heslo, ze kdyz se ti zacne utahovat zatacka tak to mas vic naklopit. Zase by se ale zacatecnik do takovy situace prece nemel dostat jinak to je spatnej pristup.... No nechame toho. Svoje jsme si rekli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
pylot píše: .... Kdysi tu byl obrazek jakej rozdil je v profilech a na nem by to mohlo bejt hezky patrny.
i.
myslíš verybusyho sqělou kresbu tomu sem se chlámal asi tejden
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
jj - todle je f pořádku - jestli si chceš dát tu práci, tak si to překresli do silovýho schematu a zjistíš, co se profilem dá vykompenzovat a co už ne - verybusy má názor, že ze 190ky uděláš změnou profilu ovladatelnější gumu, než je 120ka - f této souvislosti je třeba si vzpomenout na strýce Františka
Byl to podivuhodný človíček. Vystřídal překvapující množství povolání z toho důvodu, že považoval za nedůstojné, aby někoho poslouchal. Teta tomu říkala vrozená hrdost. O postavení, které si nakonec získal, se mínění rozcházejí. Teta Kateřina říká, že byl vědeckým pracovníkem. Já jsem toho názoru, že měl malou továrničku na nějaké čistící prostředky, a Saturnin jednou řekl, že podle toho, co slyšel, to byla továrna na katastrofy. Skoro bych řekl, že máme pravdu všichni.
Saturninovo tvrzení je jako obvykle poněkud přehnané, ale nelze upřít, že ve strýcově továrně se opravdu udála celá řada nehod, a je téměř neuvěřitelné, že při nich nikdo neztratil život. Na to tedy Saturnin narážel, když prohlásil, že strýc měl továrnu na katastrofy. Aspoň se domnívám, že to tak bylo myšleno, protože čistící prostředky, které strýc vyráběl, byly sice velmi špatné, ale přece k jejich označení nelze dobře užíti slova katastrofy.
Názor tety, že strýc byl vědeckým pracovníkem, také není možno úplně vyvrátit. V určitém smyslu slova byl člověkem, který objevil celou řadu chemických pouček a pravidel nejrůznějšího druhu. Všechna tato pravidla už před ním objevili jiní, ale strýc o tom nic nevěděl, a nelze proto jeho zásluhy přehlížet.
Protože chemii vůbec nerozuměl, byly cesty jeho objevů posety trny a zkropeny potem, ale tím větší byla jeho radost ze získání zkušeností. Nebylo mu lze upřít sportovního ducha. Podobal se člověku, který po ovládnutí malé násobilky prohlásil svým učitelům: "Dál už mi nic neříkejte. Nechci nic slyšet o tom, že pan Pythagoras, Eudoxus, Euklides, Archimédes a tak dále vymyslili to a to. Nepotřebuji týt z toho, co objevili jiní. Dejte mi papír, tužku a kružidlo a nechte mne na pokoji. Však já na to přijdu sám."
A strýček opravdu na leccos přišel. Tak například zjistil při pokusu, který měl velmi vzrušující průběh, že lít vodu do kyseliny je blbost, a vůbec mu nevadilo, že tento poznatek, korektněji vyjádřený, mohl získat z učebnice chemie pro nižší třídy škol středních, aniž by si byl při tom popálil prsty a zánovní vestu.
Chemie byla mu panenskou pevninou, roztočeným větrným zámkem, plným dveří, které se otvíraly tajemnými formulemi. Neznal názvosloví, ignoroval valenční koncovky a žasl, když mu ve zkumavkách a křivulích šuměly prudké chemické reakce.
Podoben středověkému alchymistovi pachtil se za přeludem, padal a zase se zvedal, jenže na konci jeho cesty nezářil kámen mudrců, nýbrž univerzální mýdlo. Mýdlo, vyrobené z bezcenného svinstva nepatrnými výrobními náklady, ale výsledek: skvost.
Na oltář tohoto svého snu kladl strýc František oběti v podobě nejrůznějších zranění a popálenin, vysypaných oken v laboratoři a nebezpečných nehod v továrně. Jednou byl dokonce ztlučen rozzuřenými dělníky, kteří na jeho rozkaz smíchali dvě suroviny a nestačili pak skákat okny ven.
Těmito stálými nehodami byl personál nakonec donucen žít ve stálém střehu, a tak se stalo, že jednou došlo ke zbytečnému poplachu. Dělníci míchali v kádi jakousi podivnou směs, a dílovedoucí se ptal strýce Františka, co z toho vlastně bude. Strýc byl zachmuřen a v záchvatu náhlé upřímnosti řekl: "Ví bůh." Byl velmi překvapen, když po této lakonické odpovědi jeho spolupracovníci propadli panice a dali se na zběsilý útěk. Domnívali se, že strýc řekl: "Výbuch."
Saturnin tvrdí, že starší dělníci říkali, že mají povinnosti ke svým ženám a dětem, a odcházeli ze strýcovy továrny, aby dali přednost bezpečnější práci v blízké továrně na třaskaviny.
Po každé nehodě ležel strýček na starodávném divanu ze zeleného plyše a tiše sténal. Tu přicházeli přátelé a známí a s vyčítavým výkřikem "Pane továrníku!" nebo "Kamaráde!" usedali na židle s rákosovým výpletem a ptali se, co se vlastně stalo.
Strýček unaveným hlasem naznačil, že prováděl pokus dalekosáhlého významu, zapletl do řeči několik technických výrazů a s ledabylostí odborníka mluvícího před laikem říkal strašlivé chemické nesmysly. Poté mu známí potřásli rukou, projevili přesvědčení, že co nevidět bude zase všechno v nejlepším pořádku, a odcházeli po vrzajících dřevěných schodech s myšlenkou: "Vzácný to muž!"
verybusy> tak konečně ta prostřední fotka je k věci gdybys tam dal i srovnatelnou tý druhý gumy, tak by bylo vidět že diference sou poměrně malé a že konstuktér nigdy nemůže změnou profilu dosáhnout toho, aby u široké gumy byl bod styku blíž k ose než u úzké, ale může to pouze částečně zkorigovat, což dělá proto, že tu gumu tam qůli jinejm věcem potřebuje - ale jak už sem x-krát říkal, tu širokou gumu tam dává pro zkušenýho bikera, kerej dokáže její výhody využít a s nedostatkama se srovná, takže třeba při mezním brzdění předkem ho nerozhodí větší reakce do řidítek, páč už to má zažitý a automaticky zatlačí - zobák todle neumí a rozbije si držku, páč od stolu se to eště nigdo nenaučil a řeči wo tom, že je přece možný začít na čemkolif ho na silnici taky neudržej
včera sem jel kolem Jarova a schválně sem se podíval na gumy, na kerejch se prodává nová cbr 600 a nová CBR 250 - vyzývám každýho, aby si to taky zkusil pak bude mít na ty zdejší výplody chorejch mozků svůj a navíc správnej názor například při plné akceleraci v náklonu potřebuju přenýst výkon a je dobře,že guma je širší, měkčí, vhodněji tvarovaná všechny ty věci dokážou její schopnost zlepšit ale jedná se pouze o zlepšení v řádu desítek procent jenže na SS potřebuju přenýst výkon, kerej je několikanásobně větší pokud nejsem zkušenej a nemám citlivou ruku, sem bohužel f prdeli a to i tehdy, gdyž sem byl na benzínce největší frajer
Naposledy editováno 18.12.2012 15:10:49
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Ale mimo těch keců a důkazů...stačilo se podívat na video co se postnul Tigerbou ...tam to bylo více než jasný.
Já na mašinu jednou místo 180/55 dal 190/55 a dost jsem se divil...fakt poměrně rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
t_freedom píše:
Já na mašinu jednou místo 180/55 dal 190/55 a dost jsem se divil...fakt poměrně rozdíl.
a myslíš, že by ten rozdíl rozpoznal i začátečník?
Mám kamaráda se kterým bych každýmu doporučoval se někdy svest. Má GSXR K5 v litru a jezdí neuvěřitelně čistě, hravě a jistě. Žádná palba, ale ani cajdák, prostě čistá radost s jízdy. Závidím mu a vždy se s ním hrozně rád sklouznu Protože když jedu sám a chci se provětrat jedu minimálně 2x rychleji než s ním ,ale mám z toho 1/2 zážitku.
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Možná že mu to rozmluvíš ale stejně si to jednou koupí až uvidí někoho na tom a třeba mu dá sjet.
A každý strůjcem svého štěstí a motorky jsou vášen, rychlost, nebezpečí, adrenalin, pro někoho styl života, pro někoho pozeřina ale každý si něco na nich najde.
Jako kamarád se asi o něj bojíš ale neměl by si nic upírat v životě! Třeba se zmrzačí, zabije, příjde o koule. Ale takový je život. Tohle se mu může stát i na přechodu.
Jo a argument že to bude na něj silné. Můžu říct že i na té jawe mu šlo určitě párkrát o rypák. o tomto je.
dareckov píše: Nechci radit. Ale v životě jsem se hodně krát řídil kámošema a hodněkrát jsem si říkal, že nejlepší je si to posrat podle sebe. A udělat si na to svůj názor, podle sebe!!
Možná že mu to rozmluvíš ale stejně si to jednou koupí až uvidí někoho na tom a třeba mu dá sjet.
A každý strůjcem svého štěstí a motorky jsou vášen, rychlost, nebezpečí, adrenalin, pro někoho styl života, pro někoho pozeřina ale každý si něco na nich najde.
Jako kamarád se asi o něj bojíš ale neměl by si nic upírat v životě! Třeba se zmrzačí, zabije, příjde o koule. Ale takový je život. Tohle se mu může stát i na přechodu.
Jo a argument že to bude na něj silné. Můžu říct že i na té jawe mu šlo určitě párkrát o rypák. o tomto je.
4 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Pro mě je kontrola bajku v klikaticích něco co mě naplňuje a furt si v každý druhý říkám do helmy "tady si byl dlouhej... tady si moc a zbytečně brzdil...tady si jel blbou stopu...už si měl plynovat...nešahej po tý brdě v zatáčce!!! ..."atd. Ješteď, Jizerky, Krušný hory ... nepotřebuju roviny...ba co víc, nechci je...
Hodně těch pózérů a rovinkářů se k "ovládání" mašiny ani nedostanou...stačí jen kroutit rukojetí (pravou, když na to příjdou...ale tohle je docela snadný)
Nadruhou stranu lehce odbočím. Mám dvě motorky a jedna je přesně pro toto určena, ikdyž dost přes 200km/h taky umí. Na té druhé to jde taky, ale né vždy a člověk spíš musí mít kochavou jinak ho to snadno zláká jet rychle rovně i rychle zatáčet. Asi proto mě tak strašně baví Hornet, umí být rychlej ,ale člověka do toho nenutí, bohužel mě to srdíčkem táhne furt na kelímek. Chtěl jsem říct, jde hlavně o jezdce co hledá a jaký si to udělá, ale i stroj sám o sobě dokáže dost ovlivnit.
Ukázka:
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
..., ale i stroj sám o sobě dokáže dost ovlivnit.
no to mi s S4RSkem povídej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
t_freedom píše: no to mi s S4RSkem povídej
Mluvil tady někdo o Superdukovi R?
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
neni dobrý se ani k jednomu limitu moc přiblížit nebo ho překročit
pokud je tvůj limit větší než limit motorky, bude to dřív nebo pozdějc nuda
pokud je limit motorky větší než tvůj limit, je to ok, pokud znáš svůj limit a budeš se řídit pravidlem č.1
pokud svůj limit neznáš, tak je to průser
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Jindra650 píše: pylot> Pocitam, ze si pravdepodobne nikdy nevlastnil dve motorky, kde jedna by mela moderni obuti se 180kou vzadu a pak "starou plecku" se 120kou vzadu, nebo absolutne neumis poznat rozdil .....uzky gumy jsou proste rychlejsi na naklon, nez siroky u kterych je jeste potreba vetsi naklony....si to nekdy vyzkousej, nez zacnes rozvadet svy teorie a koukni se treba na japonskou gymkhanu, kde jezdi jak novy, tak stary motorky s uzovkama. Je jasny, proc uz uzky gumy nefrcej, je to jak pise Che o kompromisech a dnesnich vykonech motorek, ale fyzika je proste nejaka. Docela dlouho jsem jezdil jen na starsich strojich s uzovkama a kdyz jsem zacal vic jezdit na motorkach s modernim sirokym obutim bezne, docela jsem si musel prave na to citovany prevalovani, duraznejsi reakce na stejny naklony zvykat a to si myslim, ze nejsem zadnej zelenac, je to proste jiny.
A ja nekde psal ze neni rozdil v ovladani motorky s uzkejma nebo sirokejma gumama? Ja tu jen razil svuj nazor ze siroka guma sama o sobe neni nijak nebezpecna.E: A vubec co to tahas. Diskuze o tomhle snad uz skoncila ne?
Naposledy editováno 19.12.2012 20:58:55