paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Repas centrálu bitubo/xzm11
14.12.2012 v 10:30
Zdravím, věděl by někdo servisní info. popř manuál k centrálu bitubo xzm11 jde o tenhle tlumič ale starší model, potřebuju vědět viskozitu tlumičového oleje který tam mám nalít, a kolik natlakovat dusíkem... odhadem 10 atm? olej budu kupovat nejspíše tento

Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 13:01 | Nahoru | #1
Davv:

Se jenom tak zeptám,
Jaký konkrétní problém máš se zmíněným tlumičem, že chceš měnit tl. olej a doplnit vyrovnávací tlakovou nádobu dusíkem...

Většinou servisní manuály pro jednotlivé typy silničních verzí zadních centrálních jednotek jsou z velké části výrobní tajemství včetně náplně vyrovnávací nádoby na dusík.
A ND do tlumících jednotek silniční verze také v drtivé většině neseženeš.

Zatím mi nebyl nikdo schopen sdělit relevantní údaj kolik má ve vyrovnávací nádobě dusíku být a těch 10 atm bych bral opravdu jako orientační údaj.
Většinou pneuservisy z tlakové lahve nejsou schopni víc dostat.

Když zavoláš někam, kde centr. tl. jednotky repasují, tak Ti stejně konkrétní data nesdělí.
Takže i mne by zajímalo, jak takové opravny postupují.
Protože, když se řekne repase, tak to znamená vyměnit téměř vše a to určitě opravny neprovádí(můj názor).

Čus S

Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 13:55 | Nahoru | #2
No, pustil jsem se do repasu celé motorky, takže vše do šroubku, nicméně zpět k tlumiči, před nedávnem začal lehce sáknout, a tlak z nádobky utíkal přes ten ventilek takže tlumič jsem do šroubku rozebral,myslím že se na něj od výroby nesáhlo, olej už byl hodně vyjetej, spíš taková břečka, když ho porovnám s novým tlumičákem od motulu tak viskozita cca 5w, a objem tak 2 deci ,ale nevím kolik ho vyteklo... s tou výměnou dílů máš pravdu, většinou asi vymění těsnění a olej, nicméně mě začal téci kvůli poškrábané a vydřené pístnici, takže výroba nové pístnice z tvrdochromované kulatiny, nové teflonové pouzdra, stírací kroužky, těsnění, ventilek nádobky na dusík, vyčištění atd... na webu bitubo se dají i všechny díly na repasi, včetně olejů a přípravků sehnat, ale mají tam oleje od 2,5w po 10w bez popisu který kam patří... takže všechny potřebné díly sem sehnal/vyrobil akorát ten olej sem nikde nevyčetl a nechci to dávat odhadem podle starého...

Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 15:12 | Nahoru | #3
ja bych řekl že tam bude přes 15atm

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 15:45 | Nahoru | #4
Měl jsem tu letos podobnej dotaz, taky jsem potřeboval udělat repas centrálu, bojužel žádná odpověď. Při štelování mi prostě a jednoduše upadlah lavička šroubku se kterym otáčíš, utekl dusík i olej. Na repas jsem se nakonec vykašlal, protože jsem tady na inzerci sehnal zánovní centrál (prej najeto 6000) za slušnej peníz, takže to se vyplatilo, repas by stál určitě víc.

(reakce na) Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 16:09 | Nahoru | #5
go.play> Doufám že to tak nedopadne i tady, snad už se o to někdo taky pokoušel a má náký poznatky... v podstatě už mám skoro vše hotové krom pístnice a vybrat ten olej...

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 17:13 | Nahoru | #6
Davv:
Hele,dal bych tam tl. olej 5W tím nic nezkazíš, nebo zkus napsat přímo výrobci a budeš mít potřebné informace na100pro.
Zkontroluj také,jestli není poškozená dělící membrána ve vyrovnávací nádržce kam se plní dusík to je taky důležité.
Pokud se budeš pouštět do plnění dusíkem, tak určitě ji nech naplnit v pneuservisu aspoň na 12-13 atm jestli to bude možné.
Při odpojení obyč šroubení z ventilku dusíkové nádobky unikne zhruba 1-2 atm(vlastní zkušenost) a těch cca 10 atm tam budeš mít-no uvidíš sám.
Určitě jde vyrobit,nebo existuje zařízení, které zamezí úniku dusíku při připojení a odpojení přívodu plynu a zároveň jej můžeš aktuálně změřit.

Jestli můžu vědět,
Kolik Tě stála nová/vyrobená náhradní pístnice?

Když tak pročítám, kolik chceš dát za ND + určitě ještě přibudou další výdaje, tak nebude opravdu lepší koupit na Tvoje Gixero jiný plně funkční tlumič?
Ale na druhou stranu si velmi cením toho, že jsi se do velké výzvy typu:repase centrálního tlumiče a nejen toho pustil sám a máš zájem dosáhnout kýženého výsledku to je super .
Není nad vlastní odvedenou práci, která potom plně funguje

Konečně dobrej pokec na úrovni,dík..
Čus S

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 17:34 | Nahoru | #7
Zkus napsat sem je to velmi šikovný borec který se fakt vyzná a přímo repasi zadních tlumičů se mimo jiné věnuje. Jednou sem se sním osobně bavil ohledně repase zadního tlumiče na mou kawu, cenu říkal kolem 3000Kč, ale to je obyč kayaba. U tlumičů jako třeba ohlins atd to bude asi dražší.

(reakce na) Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 17:54 | Nahoru | #8
SOUSEDRH9> taky sem si říkal, víc jak 10w to hustší určitě nebude, ale podle starýho se to blbě odhaduje... vyrobci bych mohl skusit napsat, ale italsky neumím, a i na stránkách mají odkaz na autorizovaného zástupce jan halbich, pochybuju že mě vyklopí info co a jak, spíš řekne že mu to mám dovézt... membránu to ani nemá, je tam duralový píst a o-kroužkem vedený nákým kompozitovým kroužkem... vše vypadá ok... ten nástavec proti úniku tlaku někde mám, je to v podstatě skoro obyč šlaufek na kola akorát okolo těsněný gumou s tím že nejdříve uvolní ventilek, pak se sundá ze závitu... pístnici ještě nemám, budu dodělávat polotovar a pak to zadám někomu dalšímu, ale cenu odhaduji na cca 100-150 kč, což je lepší jak starou obrousit, nechat tvrdochromovat, a znova brousit, nejdraší je ten tvrdochrom...
S těmi náklady to není tak hrozný, největší pálka je ten olej cca 350 kč/litr s tím že mě stačí max 3 deci, pak ta pístnice, teflonové pouzdro vedení pístnice 12 kč, stírací kroužek pístnice zdarma, tesnění pístnice cca 15 kč a zbytek o-kroužků, dusík atd. jsou korunový položky... pak sem dodám foto z průběhu repase a konečnej výsledek i s náklady, kdyby to někoho zajímalo... jinak díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 17:57 | Nahoru | #9
mischa638> Předpokládám že by to bylo stejné jak s tím bitubo ofiko zástupcem, nedokážu si představit že mě řekne kolik čeho, a kam když se tím živí...

(reakce na) Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 18:31 | Nahoru | #10
Davv> Zkus se mu ozvat, mě přišel docela ochotný když se spolu bavili.

Repas centrálu bitubo/xzm11

14.12.2012 v 18:32 | Nahoru | #11
Davv:
Aha, tak to jsem nevěděl s tou konstukcí dusíkové nádobky.
S taliány nemám zkušenosti.
To je úplně jinak, jak mají vyrobeno Japan a Sweeden.

Zkus jim napsat anglicky a třeba uspěješ..
Každopádně mne Tvůj výsledek repase zadního centrálu zajímá!!

Měj se S

Repas centrálu bitubo/xzm11

9.2.2013 v 15:27 | Nahoru | #12
Tak má plánovaná oprava centrálu snad dopadla úspěšně, tlumič zatím funguje, uvidím až vyjedu, přidávám pár fotek, nejvíc mě potrápily o-kroužky co těsní hřídelku štelování odskoku, asi 4 kusy jsem zničil než se mě podařilo je tam dostat, tlumič zatím nafoukám zkušebně na 10 atm...
kdyby se do toho chtěl někdo pustit tak na tom v podstatě nic není, chce to hlavně pořádný vybavení a možnost výroby různých přípravků, klíču atd... nákladama mě to vyšlo kolem cca 500, výrobu pístnice jsem ještě neplatil, olej 340 kč, víc jak půlka mě ještě zbyla, těšnení + stírací kroužek 80 kč, ptfe pouzdro 17 kč, měděné podložky, o-kroužky jsou korunové položky...

Foto ZDE NA RAJČETI

repasům tlumičů zdar...

Naposledy editováno 09.02.2013 15:33:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist