Na příští sezonu mi to snad konečně vyjde a budu moci si koupit svoji první větší motorku.
Chtěl bych enduro na ježdění kolem komína, vyprašování polňaček a v případě chuti a příznivého počasí na dojezd 25km do Brna do práce.
Žádné dálkové cestování, žádné hltání kilometrů, jen zábava kolem baráku.
Finance bych viděl někde kolem 100 tisíc čistě za motorku a nastává otázka - koupit fungl novou Hondu CRF 250L a nebo jetou XT 660 R nebo Transalpa? Za tyhle peníze to budou 3 - 4 letý motorky.
Nová Honda CRF 250L
+ Nová, nepadená, neobouchaná, vhodná do města, jen 140kg, pro první krůčky ideální, levnější provoz
- Nebude mě brzy nudit? Nebudu brzda provozu mimo obec?
Jetý Transalp XL 700V nebo XT 660R
+ Pružnější motor pro předjíždění, rozhodně se rychle neomrzí
- Výrazně těžší ( o 75 a 45 kg ), nejistá minulost ( obecně nemám důvěru v ojetiny v ČR ), obecně dražší provoz.
Myslím, že koupit novou "dvěpade" je lepší rozhodnutí, ale rád bych si poslechnul vaše názory.
Všem předem moc děkuji!
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
V terenu bude limit jezdec, nikoliv motorka, na silnici se neztrati a jako priblizovadlo dobra
TA je na tenhle ucel nehvodna, XT kompromis.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
kdyz si nechas nejaky kacky na pocatecni servis (a jako ze ti jich zbyde hodne) tak nevidim jedinej duvod proc by to melo vydrzet min nez nova.
(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Pro autora: už když koupíš novou motorku tak na ní hodně ztratíš i kdybys ji chtěl prodat hned a 3 roky stará motorka je téměř nová Takže proč mít horší a slabší za stejné peníze jako lepší a silnější(nemluvě o tom že ji pak mnohem líp prodáš)
Mám jen strach, abych si nekoupil na úplný začátek moc velkou a těžkou motorku, na které sebou každou chvíli praštím - proto "tíhnu" k té Hondě.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
podovzek i motor na mile vzdalen XT samozrejme smerem k lepsimu.
kdyz s tim prastis tak to zvednes a jedes dal, tady se nic moc nema co rozbit.
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Jinak k ty volbe TA700 neni moc enduro, alespon na me to tak za jizdy nepusobilo a s TA600 nebo TA650 bych to vybec nesrovnaval. Ja bych to nechtel ani zadara.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Jinak moc díky za zmínění KTM - tu jsem při výběru úplně pominul, cena není tak hrozná, servis v Brně snad obstojný ( narozdíl od BMW ), nízká hmotnost.
Jen nevím, jestli je z čeho vybírat - přece jen TA a XT jsou plný bazary ...
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
KTM výše je dobrý nápad, já bych jí ale starší nekoupil. Jsem asi posera a navíc deformovaný tím,jak se k LC4-640/SM chová kamarád, ale bál bych se, že se mi to rozpadne, resp, že budu furt s něčím v servise... Těmhle motorkám obvykle dávají všichni dost za uši. Můžeš mít kliku na kus, ale já bych do toho nešel. Prostě pro mě by byla nová Honda jasná volba. Dlouho tu nebyla takle pěkná nová motorka za tak málo.
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
White_Wolf píše: Vyloženě cestovní endura jsem schválně nezmiňoval ( malej strom, Versys, Tenere ), ten TA mi přišel jako ještě aspoň trochu enduro mimo silnici. A TA700 jsem zmiňoval kvůli věku, když jsem chtě motorku stáří 3 - 4 roky.
Jinak moc díky za zmínění KTM - tu jsem při výběru úplně pominul, cena není tak hrozná, servis v Brně snad obstojný ( narozdíl od BMW ), nízká hmotnost.
Jen nevím, jestli je z čeho vybírat - přece jen TA a XT jsou plný bazary ...
asi te vyvedu v omyl, ale srovnal bych to uplne jinak dle terenich schopnosti
tenere, TA, strom, versys
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Pro Bílého Vlka:
Ahoj,
a předem se omlouvám, že můj příspěvek bude asi trochu delší - vezmu to víc zeširoka.
Píšeš, že "bys chtěl enduro na ježdění kolem komína, vyprašování polňaček a v případě chuti a příznivého počasí na dojezd 25km do Brna do práce.
Žádné dálkové cestování, žádné hltání kilometrů, jen zábava kolem baráku - a finance bys viděl někde kolem 100 tisíc čistě za motorku."
Hlasoval jsem pro Hondu CFR250L (a kdybys měl v nabídce ještě i Yamahu WR250R nebo WR250X, hlasoval bych pro jednu z nich) - toto vše to nové krásné endurko od Hondy s rezervou splňuje.
A jestli už máš rodinu a chceš se k ní vždycky v pořádku vrátit, nehodláš na motorce ustavičně porušovat dopravní předpisy superrychlou jízdou a nemáš potřebu jezdit na motorce po dálnici trasy typu Brno-Praha atd, tak Ti ta Honda CRF250L bude krásně sloužit a poskytne Ti spoustu zábavy i užitku při poměrně nízké pořizovací ceně (a to i za úplně novou motorku, což je velký bonus z mnoha důvodů) a při skoro zanedbatelných provozních nákladech (včetně povinného ručení a každoročního nenáročného servisu).
Říkám Ti to jako člověk, který se přes 650ccm enduro (BMW F650GS), přes 750ccm kruizera (Honda Shadow VT750C4) a přes 1100ccm boxera (BMW R1100GS) vrátil zase zpět k menším a lehčím motorkám (obě 250ccm) a jsem naprosto spokojen.
Taky jsem se rozhodoval mezi tou Hondou CRF250L a WR250R/X - tady je když tak nějaké povídání s obrázkama ohledně důvodů a výběru:
http://www.motorkari...ft=132014&fid=65
A v dotazech a komentářích:
http://www.motohouse...motorka-na-vyblbnuti
__
My jsme tady ve střední Evropě totiž moc rozmlsaní - ve světě, a to i na bohatém Západě, jezdí lidi na 250kách kolikrát i mnoha tisícikilometrové tripy, a to i do nehostinných míst.
Cesta k severnímu pólu a po Aljašce na 250ce:
http://www.bigdogadventures.com/WR250R.htm
__
Cesta od východního na západní pobřeží USA na 250ce, cca 10 tisíc km, 2 sady gum...
http://advrider.com/...wthread.php?t=710618
__
Stránky Ricka Ramseye o CRF250L - a obrázek z jedné z jeho stránek týkající se porovnání CRF250L s WR250R:
http://www.rickramsey.net/CRF250L.htm
__
A na dlouhý zimní večery - tady je odkaz na dnes už více než 2000 stránkový mega thread na Adventure Rideru o té dnes asi nejlepší civilní 250ce:
http://www.advrider....wthread.php?t=329337
__
Tak zlom vaz, a jestli Ti to alespoň trochu pomůže v rozhodování, budu rád.
Naposledy editováno 28.09.2012 08:06:33
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
KubaLC8 : Chápu, že KTM má výborný podvozek a tak, ale poznám to jako úplný začátečník?
Jinak to seřazení teréních schopností jsem si udělal stejné, ale protože jsem do výběru vybral lehčí a levnější XT, vynechal jsem Teneré a do ankety přidal ještě TA - Strom ani Versys jsem pro své potřeby vypustil.
Yamalhář : Není už WR 450 příliš ostrá? Nechtěl bych cpát příliš mnoho peněz do časté údržby.
Dovi : Tvoje témata jsem si poctivě pročetl ještě předtím, než jsem zakládal tohle. WR250R vypadá lépe, je obecně chválená, ale i cena je oproti Hondě výrazně vyšší. Nevím, jestli jako úplné ucho poznám lepší podvozek a jízdní vlastnosti.
Jinak jsem otec od rodiny, na silnici trávím denně hodiny v autě, vím co se tam děje a tak hledám enduro na relax mimo silnice
(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Yamalhář píše: Co takhle koupit za 80 třeba Yamahu WR 450 ?? Na to co popisuješ je to ideál a těch 25 km zvládne s přehledem.. Třeba tahle : hýr klik
WR450 je na asfaltu utrpení. Tahle motorka patří do terénu, asfalt jen v případě nouze (přejezdy), nikoli plánovaných cest typu "do práce 25km".
(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Možná ještě vsuvka k té šestsetpadesátce od Yamahy...
Seděl jsem na obou verzích (R i X, enduro i "motard"), a na 660X jsem měl možnost se i projet - na silnici je to celkem běžná jednoválcová motorka, na můj vkus zbytečně si hrající na něco jinýho s těma dvěma ohromnýma laufama, a na motarda je dost těžká - ale budiž...
Jenže to "enduro" (660R) mi už ale přišlo hlavně těma svodama pod motorem spíš jako parodie na enduro, a s nízkou světlou výškou a velkou váhou vhodný tak zhruba na lehčí terén, polňačky a šotolnu - čili nic, s čím by se nevypořádaly i mnohé cestovní stroje.
(pro jistotu ale poznámka, aby to třeba nevypadalo, že jsem snad proti Yamaze nějak zaujatý - právě naopak, sám mám dvě Yamahy a syn třetí)
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
White_Wolf píše: Dovi : Tvoje témata jsem si poctivě pročetl ještě předtím, než jsem zakládal tohle. WR250R vypadá lépe, je obecně chválená, ale i cena je oproti Hondě výrazně vyšší. Nevím, jestli jako úplné ucho poznám lepší podvozek a jízdní vlastnosti.
Jinak jsem otec od rodiny, na silnici trávím denně hodiny v autě, vím co se tam děje a tak hledám enduro na relax mimo silnice
Můj upřímný názor je, že nejenom svou spolehlivostí, ale pokud bys nechodil na úplné hranice možností WR250R, tak i průběhem kroutícího momentu a výkonem motoru, světlou výškou, zdvihama, naladěním podvozku a hmotností stroje v lehkém a středním terénu, a projevem motoru na silnici (kromě dlouhých dálničních jízd), Ti ta Honda CRF 250L udělá podobnou nebo prakticky stejnou službu jako WR250R.
A hlavně v terénu pak oproti ostatním těžším motorkám fakt hodně oceníš tu relativní lehkost (v rámci neostrých mašin) obou strojů, průchodnost a ovladatelnost.
A kromě té lehkosti a krásné, jakoby přirozené ovladatelnosti si pak i na silnici určitě všimneš i spolehlivé, přesné a výborně odstupňované a využitelné šestistupňové převodovky. A jistě i ekonomie provozu, což taky není s výhledem do budoucna k zahození.
Jsem naprosto přesvědčený, že nejenom Yamaze ta jejich osvědčená WR250R/X, ale i Hondě se ta nová CRF250L fakt hodně povedla, a jsem rád, že navíc ještě odolali pokušení to cenově přepísknout.
A podobně - jako dnes rozumnou alternativu k nové CRF250L (tou novou myslím zakoupenou v obchodu, s najetými 0 km) - bych viděl i pořízení zánovní zachovalé WR250R z druhé ruky, nejlépe od prvního majitele. Dají se občas sehnat, a už i od cca 80 tisíc Kč.
První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Pokud tě láká terén a čas od času vlezeš na asfalt, WR250R je velmi dobrá volba. Ovladatelnost je skvělá, v terénu výkon zcela dostačující a nemusíš mít strach vrknout plynem, že ti to ujede pod zadkem. Díky menší hmotnosti se dokáže vydrápat i tam, kde těžší motorka má problém.
Také bych pro začátek nesáhl po úplně nové motorce, ale po zachovalé jetině. Učení techniky jízdy v terénu a bláznění v kopcích je zdaněno "občasným odložením motocyklu do křovin" a na toto je úplně nové motorky škoda. (Tedy, ono odkládání se koná i v pozdějších letech, ale s menší frekvencí, žeáno.)
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
XT660R sem viděl v akci na "Bezince" (enduráci vědí) a maník na ní dojel zhruba uprostřed start. pole.Neni to vostrozávodní enduro,ale rozhodně je mnohem schopnější,než endura cestovní.Prosím neodpovídejte mi GéeSama apod. v terénu,páč většina těch videí se skládá jen z tahání těch mastodontů z bahna a třeba na výjezdech mnou uvedený tratě by se ani neuprdlo ani LC8,páč by se tam prostě nevešlo.To jen pro příklad.
Ještě taková drobnost jako jsou zamykatelný řídítka by mě u požadovanýho typu motocyklu zajímala...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8343 | Dnes v 21:12 Fic6 |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp | lifik | 5 | 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V |
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp | MartyR | 11 | 17.4.2024 v 22:14 lifik |
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp | Kratas14 | 46 | 6.2.2024 v 11:45 Radek2107 |