1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
Jinak pro mně alternativa Yamaha FJR 1300. Mám na ní odjeto i v nepříznivém počasí a paráda. A rychle na ní jde jezdit i tak-gumy jdou sjet až na hranu a je opravdu pohodlná a vybavená.
Můj názor proč se tak rozšířila cestovní endura-kupujou si to hodně, jak chlapi velkého vzrůstu(nevypadají na nich jak vosa na bonónu), tak borci co mají rádi pohodlí-jsou to kočáry s vysokým zdvihem pérování a nelimituje tě to, že když dojedeš na nějakou zablácenou cestu, tak není důvod se odtáčet a prostě si to zkrátíš polnačkou. Můžu ti říct, že přesun s FJR jen po nějaké zatravněné zahradě, když je vlhko je samo o sobě o hubu-cestovní gumy a váha(ono to jede, ale nejde to zastavit)! Cestovní enduro by si z toho hlavu nědělalo vůbec.
Otazkou je kolkokrat sa objavi situacia, ze je clovek nuteny ist po nespevnenej ceste ked cestuje europou. Tiez ma zaujima obratnost tych velkych cestakov, lebo z nejakych recenzii mam pocit, ze s tym je problem.
Obratnost velkých cesťáků záleží na "koulích" majitele
Vzhledem k tomu, že jsi kus chlapa a nemíříš v podstatě mimo asfalt, bych asi volil to BMW GT - i když tu značku moc nemusím => sám tvrdíš, že si radši v klidu (komfortně) pocestuješ než aby jsi se dřel (váha stroje v rukou/ono kde dnes na plno využiješ sportovní motorku než na okruhu )
1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
dnesne endura su trosku ako auta SUV.
je to moda dnesnej doby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
motomiro píše: a co Pan European ? ja som maly lahky krpec a mal som moznost sa nanom prejst. Pripadal mi celkom obratny nato ako je velky. Napriklad aj z lahšim endurom by som mal problem lebo kazde je pre mna vysoke.
dnesne endura su trosku ako auta SUV.
je to moda dnesnej doby.
Chce motorku a ne Hondu
1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
Mal som Hondu PanEuropean 1300, najazdil som s ňou skoro 90000 km po európe a výkon bohate postačoval, aj prevyšoval. Bol to kus poctivého železa s minimálnymi prevádzkovými a údržbovými nákladmi . Ochrana v zlom počasí excelentná, spotreba minimálna, bezporuchový stroj. Rozmlsala ma že som nevedel čo kúpiť po nej. Kúpil som BMW RT 1200 a cestovanie sa posunulo zasa o niečo ďalej. Vyšší podvozok, ESA, tempomat, dokonalá ochrana v zlom počasí , vyhrievané sedačky a rúčky, .... spotreba okolo 4,6 l , proste paráda.
Práve dnes ma zasa chytil "slejvák" a ja len z vrchným nepremokom v lejaku - topánky a gate na diaľnici suché, moja bývalá motorka ST v tesnom závese za mnou - výsledok taký istý. To je výhoda dobrých cesťákov.
Na cestovanie nehľadaj výkon ale funkčnosť. Nie vždy máš pumpy každých 150 km, nie vždy môžeš ísť viac ako 180 km/h (200km/h ide každý cesťák). Ty nemusíš ísť rýchlo, ty musíš ísť stále, ty sa musíš vedieť do motorky pobaliť a keďže bude s tebou jazdiť aj ľadvinka, ber ohľad aj na ňu.
BMW RT je pre mňa oplastovaná GS 1200 (skoro) s lepšou výbavou a ochranou pred zlým počasím. Výkon mi stačí, šotolinky zvládne, ľadvinka je vysmiata, hlavou jej vietor a turbolencie nelomcujú.
Prajem šťastnú ruku pri výbere cesťáku.
A co sa tyka pan-u po pravde sa mi nepaci vizualne, aj ked funkcne bude asi vyborny.
Zaujima ma aj kazdodenna vyuzitelnost tychto motoriek, ci uz cestakov, alebo endur, kedze predsalen clovek cestuje po europe maximalne par tyzdnov a nasledne by som rad motorku pouzival aj pocas vikendov atd a neviem, ci sa mi chce zivit dve motorky sucastne.
1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
Máš pravdu, do konkrétního modelu mi nic není
Šťastnou ruku při výběru
Mmch touha po výkonový rezervě je občas scestná.Ve dvou normální cesťáci nejedou takovou kudlu a na předjetí naprostý většiny aut na státovkách stačí kolem 100-120 Ps
Asi kacířská myšlenka na motorkářským foru, ale čím jsem starší, tím víc dávám při delších cestách přednost osobnímu autu.
I menší a slabší auto má oproti silničnímu korábu na dvou kolech milion výhod, a vyjmenovávat je asi netřeba.
Třeba ale pro študáky na dojíždění do školy případně do práce, a pro ostatní hlavně na relaxační poježdění okolo komína pro zábavu, v tom je samozřejmě motorka nedostižná, o tom žádná.
Naposledy editováno 19.09.2012 13:27:53
1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
Gretas píše: Auto ma ale zasadnu nevyhodu a tou je, ze to nie je motorka.
To je fakt.
Třeba po těch 2 tisících km v dešti je výhoda, že když z motorky slezeš, tak se před spaním ani nemusíš umývat. Stačí se už jenom ručníkem vydrbat...
Naposledy editováno 21.09.2012 12:57:21
2 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
K1300GT: Než jsem na to vlezl, tak jsem si četl různý recenze až jsem měl strach jestli to zvládnu. Hodně se píše o tom, že je to těžký, šíleně silný a baťužek stratíš buď při použitím plnýho plynu nebo když nerozvážně zmáčkneš brzdy, protože jsou prý strašně předimenzovaný. Taky jsem četl, že ve městě je to uplně špatný, protože na jedničku a na křižovatkách nebo na výjezdech do prudký zatáčky, motorka furt padá na bok. TOHLE JSOU žVÁSTY A NENÍ TO VŮBEC PRAVDA.
Můj dojem: Stačí se rozjet 5 km/h a motorka je neskutečně stabilní. Dá se s tím jezdit mezi kužely. Projížděl jsem s tím snad stovky serpentin a všude jsem byl stejně nadšenej jako s F800GS. Tíhu motorky nikde necejtíš. Jediný problém jsem zaznamenal při manipulaci v kempu na louce s výmoly. Radši jsem požádal kámoše, aby mi s tím pomohl, abych ji nepoložil. Ale i jizda na trávě je v pohodě. Plyn a brzdy jsou citlivý, ale ty co to testovali museli předtím jezdit snad jen na starý ČZ, protože na veškerý ovládání jsem si zvyknul během 1 hodiny a do tý doby to taky nebyl žádný problém. Fantasticky to jezdí samozřejmě na dálnici. Jinak se dálnicím vyhýbám, ale právě na dlouhé přesuny je někdy dobrý použít dálnici tam, kde stejně vedlejší cesty nejsou zajímavý. Ochrana je přímo fantastická. Když mě chytil slejvák, tak jsem neměl sebou nepromok a měl jsem kapky jenom na helmě. Zmokl jsem až ve městě na semaforech. Nejdřív jsem využíval plnej potenciál motoru a to opravdu dlouho nejde. 250 na hradecký dálnici a zrychlení snad pod 10 sec 0 na 200 km/h. Možná se platu, ale to mě vyšlo při měření. Možná jsem byl jen v euforii, ale zrychlení mě vedlo až k závislosti. Když jsem moto fakt trápil, dostal jsem se na spotřebu 8 l/100km. Když jsem pak jezdil s kámošema a občas využil výkon při předjíždění a v hezkých úsecích, tak jsem měl spotřebu 5,4 l/100km. Fantastický je, že v 60 jedeš na 6-tku, přidáš plyn a velmi příjemně to zrychluje. Samozřejmě že s otáčkama roste výkon, který v plných otáčkách je až šílenej. Hlavně se mi líbilo, že plyn se dal velmi dobře dávkovat a není tak přecitlivělej jak se s tím všude straší. Hrozně jsem se rozhýčkal tempomatem. Všichni znáte jak bolí pravý zápěstí a téměř nikdy člověk nemá šanci si odpočinout. takhle s tempomatem si můžete odpočinou snad 50% jízdy.
Jediná nevýhoda, kterou to má je, že má o litr větší spotřebu než RT boxer a že K1300 GT se už nevyrábí. Design je opravdu kontroverzní. Někde jsem četl, že ty plasty vypadaj jak dveře od auta a musim uznat že je na tom kus pravdy. Ze všech stran mi přijde ten design v dnešní době už dost starej a třeba stará Kawasaki ZZR 1200 je snad hezčí.
Abych řekl pravdu, GT je prostě skvělej cesták a ty co s ním nejezdili, na něj budou nadávat, ale je to škoda. Nevím jak na tom budu finančně na jaře 2013, ale uvažuju o BMW K nebo RT. Rozhodně FJR nebo GTR od Kawa jsou skvělí moto a jen v pár věcech pokulhávají oproti BMW. Není toho, ale moc. U nastavení ESA na K-čku je výborný si nastavit "comfort" a jet po rozbitý nebo polní cestě. Motorka tak změkne, že je to skoro jako GS. Opatrně musí člověk pak jenom s pneu a nízkou světlostí.
Naposledy editováno 17.10.2012 22:22:33
Ještě jeden dotaz. Nikde jsem neviděl na K1300GT topcase. Nedělal se nějaký originál, který by tam ladil?
Naposledy editováno 23.05.2013 09:25:01
Kdybych se rozmyslel znovu nevaham ani chvilku a jdu do toho... je to velka tezka rychla motorka...velmi pohodlna. Zpocatku tezce ovladatelna pri manipulaci na miste prip.v malych rychlostech ale po roce intenzivniho jezdeni zadny problem nevnimam a jen si uzivam...motorka ma sportovni dusi ktera se projevuje ale pri vyssich otackach.v nizkych otackach je velmi slusna
V horkych dnech je neprijemne zastavit na krizovatce-horky vzduch z motoru je smerovan primo na nohy...nicmene v chladnejsich dnech to je naopak velmi prijemne.pri dokoupeni topcase mas opravdu dostatek ulozneho prostoru pro 2 osoby na dlouhe cestovani
1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
Na BMW K1300GT je original topcase dostupny, je stejny jako na R1200RT, je to velky kufr (temer 50l). Pokud se da do barvy (original byva vetsinou stribrny vrsek), tak je i docela v pohode. Ale je mozno sehnat i mensi. Nicmene je to stale GT, takze to vypada obrovsky, naplacane a pomalu jako maxi skutr.
Co se tyce jizdy s ni. Mam uz druhe GT, predtim jsem mel 1200, ted 1300. Je to neuveritelne, jak muze byt velky rozdil mezi v podstate dvemi stejnymi motorkami. Kazdopadne oboji jsou skvely masiny, jak pr jezdeni ve dvou, tak ale i sam. Vykon je opravdu vice nez dostatecny, 1300 ho ma plynulejsi, ma taky o neco kratsi zprevodovani. 1200 je sportovnejsi, do zatecek je potreba trosku pritlacit, 1300 tam pada uplne sama, nikde neni tech 300kg citit, mozna jen s vyjimkou uplnych vracecek, ktere se fakt musi jezdit za 1.
K vlastni diskusi, zda cestovni enduro a nebo cestak. No opravdu zalezi, kde se jezdi. Ten cestak ma preci jen limity v perovani, kdyz je horsi silnice, tak sice pres elektronicke pomocniky se da pomoci, ale ten zdvih se nicim nahradit neda, preci je to jen uskakaknejsi a mene kofortni. Ale na druhou stranu, nejen dlouhe prejezdy, ale prave ty vyjezdy ze zatacek, predjizdeni a spousta dalsich okamziku, v mych ocich uprednostnuje cestaky.
Nase "banda" je jak motorkove, tak i vekove docela ruznorada, mame najezdeno hooodne spolecnych kilometru. Co se tyce motorek, tak myslim oprvavdu dnesni klasika - GS, Varan, Crostourer, ja na GT a taky obcas kluci se sportovnimi cestaky. Jaky je vysledek toho jezdeni? V zasade stale stejny ... obcas se pohonim se supersportama, ale na dalku bez problemu hltam kilometry s endurama. Kde supersporty konci, tam ja jeste v klidu pokracuju, a pokud je potreba, tak i si dam lehke endurko (tedy trpim jak zvire, tam ta hmotnost je fakt znat)- Ale na druhou stranu, kluci s endurama maji obcas problem se mnou drzet krok.
Co se tyce nakladu, tak je to taky nekde uprostred, benzin cca kolem 6l/100km, gumy lehce pod 10 tis km, na endurech daji i 12 tis, spotrebou se vejdou do 6ti.
Takze je to fakt jen o tom, co hledas a ajky je tvuj styl ... jestli jsi spis pohodar a nebo se rad obcas pohonis. Na tom velkym sportovnim cestaku (at je to FJR, GT ci neco nineho) se daji delat fakt rychly kilomentry a ta ky se obcas hezky svezt. Ficury a komfort jsou prijemnym bonusem.
P.
PS: Mesta se bat nemusis, tak velky a tezky to zase neni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hluk řazení GTR 1400 a typ oleje Kawasaki GTR 1400 | Niki76 | 7 | 19.2.2024 v 20:49 1Václav1 |
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... | wimi | 71 | 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice |
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 | bubuolin | 7 | 7.8.2023 v 10:54 bubuolin |
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 | bubuolin | 0 | 31.7.2023 v 15:15 bubuolin |
Dominátor na GTR 1400 a boční kufr Kawasaki GTR 1400 | Niki76 | 10 | 9.7.2023 v 18:00 Niki76 |