globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LiFePo4 baterka
Zdravím,
má někdo zkušenosti s LiFePo4 baterkama? Viděl jsem, že spousta lidí si to bastlí samodomo z jednotlivých článků...což vyjde tak na 2 tisíce a kapacita je jen 4,6 Ah...jaký je váš názor na tohle? http://www.i4wifi.c...-5ah-pcm-_d1887.html kapacitně to zhruba odpovídá klasický baterce, já mám mít 8 Ah...

1 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:31 | Nahoru | #1
Ftip tech zbastlenejch je vtom, ze vetsinou pouzijes starsi kousky, treba z modelu nebo proste mas nejakej prisun levnejsich clanku. Hodne zkusenosti stim ma assasin, se ho dyztak zetpej. Ja mam velke prisun lionek, ktery jsou na nahazovani motorek vcelku k prdu.

1 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:31 | Nahoru | #2
Opatrne. Pokud nemas dobre a presne regulovane nabijeni, tak muzes mit problem.

1 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:32 | Nahoru | #3
Na moto příliš malej nabíjecí i vybíjecí proud. Zejména těch 15A na startování rozhodně nestačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:33 | Nahoru | #4

fafo píše: Opatrne. Pokud nemas dobre a presne regulovane nabijeni, tak muzes mit problem.

Tahle baterka si to hlídá sama, v tom bych problém neviděl. Spíš bych se bál nechávat jí přes zimu, aby se nevybila pod minimální napětí.

Naposledy editováno 30.05.2012 13:34:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:35 | Nahoru | #5

gnat píše: Tahle baterka si to hlídá sama, v tom bych problém neviděl. Spíš bych se bál nechávat jí přes zimu, aby se nevybila pod minimální napětí.

Toz taky neni vhodna na masinu, to urcite ne. Reaguju na LiFePo4

Naposledy editováno 30.05.2012 13:36:14

(reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:39 | Nahoru | #6
Jasný, těch 15A jsem si nevšimnul...to je málo, mám mít cca 120 škoda, za ty prachy by to byl dobrej kauf, ale kdyby byla vhodná, tak už jí má každej druhej :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:40 | Nahoru | #7
fafo> LiFePo se podle vseho necha nabijet dlouhodobe v motorce bez problemu. Hluboko ani rychle ji nevybijis, takze se ti clanky zrejme moc nerozbalancuji. Jak uz padlo, assassin je sklada, muze poskytnout zkusenosti a asi i pomoc..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:44 | Nahoru | #8

gugo píše: Ftip tech zbastlenejch je vtom, ze vetsinou pouzijes starsi kousky, treba z modelu nebo proste mas nejakej prisun levnejsich clanku. Hodne zkusenosti stim ma assasin, se ho dyztak zetpej. Ja mam velke prisun lionek, ktery jsou na nahazovani motorek vcelku k prdu.



nic takovýho, koupíš normální nový kvalitní články. Vtip je v tom že to poskládáš tak aby to bylo vhodný pro motorku. Já jí v motorce mám, ale bohužel nemám znalosti na to abych řekl proč tahle jo a tahle ne. Jen vím jak se k ní mám chovat a jak se sestrojí.

(reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:45 | Nahoru | #9

Dawe02 píše: fafo> LiFePo se podle vseho necha nabijet dlouhodobe v motorce bez problemu. Hluboko ani rychle ji nevybijis, takze se ti clanky zrejme moc nerozbalancuji. Jak uz padlo, assassin je sklada, muze poskytnout zkusenosti a asi i pomoc..



Možná narážel na kvalitu regulátorů, třeba u hondy bych ho určitě preventivně vyměnil než bych tam dal tuhle baterku

(reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 13:51 | Nahoru | #10
Stev> Kdyz koupis normalni novy clanky tak ses cenove nekde uplne jinde a pak se to podle me moc nevyplaci. Ale nebudu se hadat je v life nejedu mam sve lionky a ty se na nahazovani nehodej.

(reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 14:03 | Nahoru | #11

Dawe02 píše: fafo> LiFePo se podle vseho necha nabijet dlouhodobe v motorce bez problemu. Hluboko ani rychle ji nevybijis, takze se ti clanky zrejme moc nerozbalancuji. Jak uz padlo, assassin je sklada, muze poskytnout zkusenosti a asi i pomoc..

Muzu jen souhlasit, ale.... je tam to ale. Tech baterek, mi proslo rukama hodne. Tahal jsem i 100A v modelu. A vydrzi hodne, jen jak jsem psal to MAX nabijeci a min vybijeci napeti je trosku orisek. POkud chces, aby jsi nemenil po kazde sezone . A taky velikost, standart ma 2,3Ah jmenovite 3,3V . Tak pak skladej

1 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 14:07 | Nahoru | #12
takže prostě takovejhle paklík...mělo by to mít 120A startovačku"> http://www.ebay.com...BM4OsBung1.jpg[/img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 14:15 | Nahoru | #13

Jirka1981 píše: takže prostě takovejhle paklík...mělo by to mít 120A startovačku

Zeptam"> http://www.ebay.com...[/img] [/quote]Zeptam se jinac, vcem vidis vyhodu LiFePo za 2000 Kc proti standartu za cca 800 Kc ?

(reakce na) LiFePo4 baterka

30.5.2012 v 14:20 | Nahoru | #14
fafo> skoro 4 kila hmotnosti, jiná výhoda tam samozřejmě není

(reakce na) LiFePo4 baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2012 v 15:08 | Nahoru | #15
gnat> Jestli k tomu neco muzu dodat ... LiPoFe clanky (typicky od A123 Systems) maji nominal 3.3V a vynikajici proudovou zatizitelnost. Kdyz jsem mel problem s baterkou, tak jsem bezne startoval accu packem do modelu (4s 2.2Ah). Clanky davaji 70A a nabiji se bez problemu 10A (1s). Vyhoda A123 clanku je v jejich velke zatizitelnosti, malo vazi a daji se rychle nabijet. ... zacala s tim firma A123/DeWalt v rucnim naradi.

Tj. clanky samotne rozhodne zadne 15A omezeni nemaji ... problem se skryva ve zkratce PCM, coz je podle vseho "Protection Circuit Module", ktery hlida prebiti a podbiti LiPoFe clanku .. a tenhle obvod ma omezeni na 15A. (viz http://www.all-batt...epo4batterypack.aspx )

Tj. tenhle akumulator je LiPoFe ktery se snazi chovat jak Pb akumulator. Nicmene bych si dovolil tvrdit, ze pro motorku je to k nicemu. ...

1 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

31.5.2012 v 10:27 | Nahoru | #16
Jenže LiFePo od A123 jsou úplně někde jinde než běžná čínská produkce. Když změřím vnitřní odpor článku 18550 Trustfire z dx.com, tak ani nemá šanci těch 70A dát do zkratu. A nedělám si iluze, že v týhle baterce jsou články od A123.

Naposledy editováno 31.05.2012 10:27:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

31.5.2012 v 13:55 | Nahoru | #17
gnat> kolik to bylo? Neni ri zavisly na stupni nabiti jako u Pb?
assassin psal ze ty jeho z A123 jsou kolem 3-5 mOhm jestli si dobre pamatuju.

LiFePo4 baterka

31.5.2012 v 14:39 | Nahoru | #18
Dawe: hodnotu odporu sem psal z datasheetu vyrobce, nemeril sem. Kazdopadne dva 4 clanky paralelne natoci asi libovolnou moto, ctyrvalcovou sestku zvladne obvykle i jen 4clanek.

Gugo: cena novejch clanku neni tak hrozna, 8 ks koupis asi za 80usd....

(reakce na) LiFePo4 baterka

1.6.2012 v 08:01 | Nahoru | #19
Dawe02> Jsem si to nepamatoval a musel jsem to večer změřit znovu. Měřil jsem 2 články s počátečním napětím 3,14 a 3,08 V (skoro vybité, tak jak jsem je našel v šuplíku), vypočítaný vnitřní odpor je 74 mOhmů a 126 mOhmů. Ty články jsou dost staré a používané.

3 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

2.6.2012 v 00:59 | Nahoru | #20
Jako opojení z vlastností lifepo už sem taky prodělal, do modelů sou super a taky sem měl cukání si to dát do motorky, ale pak sem si řek proč vlastně ?

Cenově to vyjde o dost dráž než běžná blbuvzdorná AGM baterka za tisícovku a co to přinese za výhody ? Ušetřit 3 kila váhy a řešit správný nabíjení, přitom kapacita bude menší, životnost rozhodně nebude taková jako u olověný, o údržbě nemluvim. (AGM v zimě nevyndavám, je to pod kůlnou takže -20, na jaře normálně nastartuju a jedu - je tam 4 roky a pořád je ok)

Do letadla dobrý, do motorky za mě ne

.. ale pokud bych to někdy dělal tak by to asi mělo bejt 4S3P z kvalitních článků - nic z DX. třeba tohle..., cena výborná

(reakce na) LiFePo4 baterka

2.6.2012 v 08:41 | Nahoru | #21

Toecutter píše: Jako opojení z vlastností lifepo už sem taky prodělal, do modelů sou super a taky sem měl cukání si to dát do motorky, ale pak sem si řek proč vlastně ?

Cenově to vyjde o dost dráž než běžná blbuvzdorná AGM baterka za tisícovku a co to přinese za výhody ? Ušetřit 3 kila váhy a řešit správný nabíjení, přitom kapacita bude menší, životnost rozhodně nebude taková jako u olověný, o údržbě nemluvim. (AGM v zimě nevyndavám, je to pod kůlnou takže -20, na jaře normálně nastartuju a jedu - je tam 4 roky a pořád je ok)

Do letadla dobrý, do motorky za mě ne

.. ale pokud bych to někdy dělal tak by to asi mělo bejt 4S3P z kvalitních článků - nic z DX. třeba tohle..., cena výborná



každý kilo dolu dobrý

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

2.6.2012 v 09:55 | Nahoru | #22
JToecutter> do provozu opravdu budes hledat racionalni argumenty pro lifepo tezko, ale na okruh jsou to nejlevneji usetrene kilogramy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

2.6.2012 v 11:39 | Nahoru | #23

Dawe02 píše: JToecutter> do provozu opravdu budes hledat racionalni argumenty pro lifepo tezko, ale na okruh jsou to nejlevneji usetrene kilogramy.


Občas ano, třeba já teď dělám stavbu a asi budu muset o tohle u assassina škemrat, protože tak skoro není rozumně prostor, kam dát normální baterku...

(reakce na) LiFePo4 baterka

2.6.2012 v 21:09 | Nahoru | #24
zde video výroby:

(reakce na) LiFePo4 baterka

2.6.2012 v 22:04 | Nahoru | #25
Dawe02: Občas nejen kilogramy, ale i místo. A třeba u adventure ježdění se každý volný prostor navíc hodí. Kdybych do Virgla místo té obludy od výroby strčil LiFePo, zbude mi místo na lékárničku a opravnou sadu lanek. A možná bych tam nacpal i něco navíc.

(reakce na) LiFePo4 baterka

3.6.2012 v 09:07 | Nahoru | #26

Toecutter píše: Jako opojení z vlastností lifepo už sem taky prodělal, do modelů sou super a taky sem měl cukání si to dát do motorky, ale pak sem si řek proč vlastně ?

Cenově to vyjde o dost dráž než běžná blbuvzdorná AGM baterka za tisícovku a co to přinese za výhody ? Ušetřit 3 kila váhy a řešit správný nabíjení, přitom kapacita bude menší, životnost rozhodně nebude taková jako u olověný, o údržbě nemluvim. (AGM v zimě nevyndavám, je to pod kůlnou takže -20, na jaře normálně nastartuju a jedu - je tam 4 roky a pořád je ok)

Do letadla dobrý, do motorky za mě ne

.. ale pokud bych to někdy dělal tak by to asi mělo bejt 4S3P z kvalitních článků - nic z DX. třeba tohle..., cena výborná



Ona ta bezna agm neni vzdycky za tisicovku a jak sem psal, ta life se da postavit pod 2tis. Nabijeni se resit nemusi, staci kdyz to nabiji jak ma, tzn drzi to 14v, k cemu je na motorce treba ta vetsi kapacita? Podle me je tam u oloveny baterky ta vetsi kapacita jen jako vedlejsi efekt, prvotne jde o plochu elektrod a startovaci proud.navic olovena 10Ah baterka uz od polovicniho vybiti casto neda dost proudu, takze je tam tech 5Ah navic celkem zbytecne.lifecko dava skoro vse az do max vybiti. Zivotnost vyrobci elektromobilu s life udavajincca 1200 cyklu nebo pokud se cykly nevycerpaji tak rychle tak i 10let.

4s3p je zbytecny, 4s2p natoci litrovej v2; ctyrvalcovy okruhovky casto jezdi i jen s 4clankem.

(reakce na) LiFePo4 baterka

3.6.2012 v 09:07 | Nahoru | #27

Dawe02 píše: JToecutter> do provozu opravdu budes hledat racionalni argumenty pro lifepo tezko, ale na okruh jsou to nejlevneji usetrene kilogramy.



Jak se to vezme, rozdíl proti pořízení nový kvalitní normální baterky je asi 500, a 4 kila není tak málo, troufnu si říct že je to trochu poznat. A v případě mojí motorky je to zhruba ekvivalent 2 koní.
Samozřejmě pokud je někomu jedno +/- pár koní nebo kilo, je to naprosto iracionální

1 reakcí na tento příspěvek LiFePo4 baterka

4.6.2012 v 11:18 | Nahoru | #28
hele a co myslite dat ctyri ty clanky do serie do motorky ktera nema starter? cili jen kvuli svetlum vlastne, bez baterky to normalne jezdi ale spatne sviti
sikovny je ze ctyri clanky by meli bejt dost maly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LiFePo4 baterka

4.6.2012 v 18:38 | Nahoru | #29

WHTRDR píše: hele a co myslite dat ctyri ty clanky do serie do motorky ktera nema starter? cili jen kvuli svetlum vlastne, bez baterky to normalne jezdi ale spatne sviti
sikovny je ze ctyri clanky by meli bejt dost maly



Hele a ted tam baterka je nebo ne? Obavam se ze s baterkou to bude svitit lip jen chvili nez ji to vybije, nasledne ji to znici... To ze ta life baterka maka ok je podmineno tim ze funguje spravne nabijeni. Jinak 4clanek staci...

(reakce na) LiFePo4 baterka

4.6.2012 v 18:47 | Nahoru | #30
assassin> baterka tam byla normalne vsechno fungovalo pokud vim, ja s tim ale jezdil do terenu tak jsem ji vyhodil, dobijenibudu muset vyzkouset kdo vi co se s nim stalo za ty leta
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist