globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
 
26.1.2012 v 19:48
Napsal jsem na ministerstvo dopravy kůli tomu, proč je u řidičského oprávnění kategorie AM ta skurve.á konstrukční rychlost, a takhle to dopadlo. Pokuď to opravdu toho 13.1.2013 projde, tak doufám, že jsem toho aspoň trochu udělal pro nás, mladé motorkáře :)



Dobrý den, jmenuji se Martin M. a je mi 15 let. Sami jistě velmi dobře znáte zákony, a tak jistě víte, že řidičské oprávnění kategorie AM si může udělat člověk starší 15ti let, a člověka s tímto řidičským průkazem opravňuje k řízení dvoukolových motorových vozidel do celkového objemu motoru 50ccm a nepřekračujících tkzv. "konstrukční rychlost" do 45km/h. A tato druhá položka, tedy konstrukční rychlost je to, co spoustě lidem vadí. Proč mohly naši rodiče, starší sourozenci a nebo třeba jenom starší kamarádi od 15ti let řídit motocykly, jako například slavné "pionýry" (Jawa 05, 20, 21 a 23), simsony S51 a nebo třeba Jawu 585 mosquito, ale my je dnes, kůli konstrukční rychlosti řídit nemůžeme? Pojďme se tedy podívat, co to tedy ta konstrukční rychlost je. Konstrukční rychlost je rychlost, kterou by stroj neměl překročit. Výrobci však kůli této rychlosti začali do technických průkazů psát 45km/h, jen proto aby si jejich stroje mohli kupovat 15ti letí. Například taková Rieju RS2 Matrix Pro nebo Yamaha TZR 50 Race Replica, to jsou motorky které nemají problém ani s rychlostí přes 100km/h! Zde přidávám odkaz na jejich test http://www.motorkar...ce-replica-3698.html A ptám se Vás tedy, zda by nebylo vhodné zlegalizovat to, aby člověk v 15ti mohl řídit motorku co jede 65km/h, stejně tak jako do bylo u našich rodičů, poněvadž pokuď člověk může jet 100km/h a nemůže 65, tak natom asi není něco v pořádku. A tímto bych chtěl prosím ukončit svoji stížnost na to, jaké jsou nastavené podmínky pro řidičské oprávnění kategorie AM.

S pozdravem Martin M.




Dobrý den,

k Vaší stížnosti na nastavené podmínky řidičského oprávnění Vám sdělujeme následující.

Nejprve uvedeme na pravou míru Váš výklad.

Řidičské oprávnění skupiny B získané do 31.12.2000 opravňuje řídit motocykly M (A/50) do 50 cm3 (harmonizační kód 150), v nových vyměněných řidičských průkazech většinou zapsáno jako A1 150.

Od 1.7.2006 mohou všichni držitelé skupiny B řídit mopedy a malé motocykly AM s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h.

Z uvedeného vyplývá, že generace Vašich rodičů získávala podle tehdejších právních předpisů k řidičskému oprávnění skupiny B automaticky i řidičské oprávnění na motocykl a může skutečně řídit motocykly do 50 cm3

Podle současné právní úpravy zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje jeho držitele k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h. Změna této problematiky se chystá v novele výše uvedeného zákona, která vyjde v platnost 19.1.2013.



S pozdravem





Lenka W.

referent

Oddělení administrativní a operativy

Ministerstvo dopravy

Nábřeží Ludvíka Svobody 12

110 15 Praha 1







Anketa: Jste pro aby se mohla na AM řídit jakákoli "padesátka"?
Ano
81%
72
Ne
19%
17
Předchozí
1 2
Následující

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 07:36 | Nahoru | #31
A teď se na to podíváme z druhé strany.

Za našich otců byly 50ccm "pincky", "simáky" kteří fyzicky jeli s dobrou vůlí do 60-80km/hod. Dnes doba pokročila, technologie jsou jinde, a 50ccm motorky jsou schopné dosahovat rychlostí i přes 100m/h.

Proto jsou 50ccm dnes daleko "nebezpečnější" než dříve. Takže i když je tento zákon velice nepříjemný vůči 15ctiletým, tak s ním souhlasím.

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 09:11 | Nahoru | #32
Bundesi, argumentovat tím že někdy to bylo nějak a je nespravidlivé, že dnes je to jinak je opravdu silně mimo, obzvlášť když se budeme baivt o řidičácích na motorky.
Za pár let, spíš měsíců, Ti začne vrtat hlavou, jak je možné, že třeba my jsme mohli mít neomezenej řidičák v sedmnácti a Ty se k němu musíš dopracovávat postupně. Ale nakonec by si moh i argumentovat tím, proč Ty se máš učit tenhle zákona, když jinejm stačil k získání řidičáku úplně jinej, jednodušší, nebo třeba dokonce jen vyhláška - předpis nižší právní váhy. Prostě doba se vyvíjí.

A jenom tak pro potvrzení Tvého přesvědčení o nespravedlnosti světa: představ si ten skandál, že k řízení Stadionu ve svý době stačilo pouhé dovrčení patnácti let a občanka; žádná autoškola, žádnej řidičák. Kdo má Stadiona ještě s původním techničákem tak Ti to potvrdí...

2 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 12:25 | Nahoru | #33
To byla kdysi krásná doba .... Nejezdilo tolik aut,nejezdily tak rychle,kozidecha (mopeda)nebo chrchla (pionýra) měl kde kdo,papíry jen někdo,kdo byl borec měl 175ku o 250/350 ani nemluvím,paráda.....
Dneska je prostě jiná doba,aut všude jezdí do cypa,málo kdo doržuje rychlost (né že by se kdysi tu rychlost snažil doržovat,ale ty auta tehdá pokud jsi jel rychleji to byl teda zážitek - smrt v očích řidiče ) motorek je do cypa (jakých koliv) bouraček ani nemluvím,prostě se to snížilo těm mladým jen k vůli bezpečnosti,to je celé.

Naposledy editováno 27.01.2012 12:28:49

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 12:25 | Nahoru | #34

bandita1 píše: To byla kdysi krásná doba .... Nejezdilo tolik aut,nejezdily tak rychle,kozidecha (mopeda)nebo chrchla (pionýra) měl kde kdo,papíry jen někdo,kdo byl borec měl 175ku o 250/350 ani nemluvím,paráda.....
Dneska je prostě jiná doba,aut všude jezdí do cypa,málo kdo doržuje rychlost (né že by se kdysi tu rychlost snažil doržovat,ale ty auta tehdá pokud jsi jel rychleji to byl teda zážitek - smrt v očích řidiče ) motorek je do cypa (jakých koliv) bouraček ani nemluvím,prostě se to snížilo těm mladým jen k vůli bezpečnosti,to je celé.

4 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 13:02 | Nahoru | #35
Ještě jinej pohled...A to očima držitele Béčka(jámám velký A),kterej nemá Ačko a chce něco na hopkání do práce,aby ulehčil přecpané dopravě a peněžence.
Víte jak je nebezpečné jet 45km/h po městským okruh,kde vás každej má snahu jakkoli předjet,protože zkrátka překážíte?Padina jedoucí 60 splyne s provozem a mám za to,že bude daleko bezpečnější...
Snad je ten můj blábol k pochopení...

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 13:50 | Nahoru | #36
fatman> no a to je presne ten argument proc bude od pristiho roku B opravnovat k rizeni 125ccm automat

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

27.1.2012 v 22:22 | Nahoru | #37

fatman píše: Ještě jinej pohled...A to očima držitele Béčka(jámám velký A),kterej nemá Ačko a chce něco na hopkání do práce,aby ulehčil přecpané dopravě a peněžence.
Víte jak je nebezpečné jet 45km/h po městským okruh,kde vás každej má snahu jakkoli předjet,protože zkrátka překážíte?Padina jedoucí 60 splyne s provozem a mám za to,že bude daleko bezpečnější...
Snad je ten můj blábol k pochopení...



Tak s takovou motorkou nejezdim na okruh ne? Ale pro rohlíky do krámu. Proto je možnost si za par tisíc udělat silnější že?

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 00:17 | Nahoru | #38
Me vzdycky zajimalo, co u toho hulili kdyz vymejsleli tech 45km/h, kdyz v obcich je skoro ve vsech statech omezeno na 50km/h = brzdeni provozu.

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 01:10 | Nahoru | #39
AMko jsou vyhozený peníze

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 08:46 | Nahoru | #40

fatman píše: Ještě jinej pohled...A to očima držitele Béčka(jámám velký A),kterej nemá Ačko a chce něco na hopkání do práce,aby ulehčil přecpané dopravě a peněžence.
Víte jak je nebezpečné jet 45km/h po městským okruh,kde vás každej má snahu jakkoli předjet,protože zkrátka překážíte?Padina jedoucí 60 splyne s provozem a mám za to,že bude daleko bezpečnější...
Snad je ten můj blábol k pochopení...

Tak s vozidlem kategorie AM nemáš co pohledávat na městkém okruhu (předpokládám, že je označen jako silnice pro motorová vozidla).

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 10:32 | Nahoru | #41
Uz se me to 15 let netyka a stejne jsem jednoznacne pro. 45km/h je hroznej nesmysl.
Kazdopadne se divim, ze ti vubec odepsali

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 13:49 | Nahoru | #42
kdyz to tak ctu - jsem rad , ze jsem tohle resit nemusel . do 17ti jsem jezdil bez papiru (fichtly atp) a v 17ti "A" a CZ 175 ..... casem jsem poridil "velke" moto , ale jak uz tady padlo - nebyl takovej provoz a na silnicich byl takovej vetsi "klid" . a jak to tak pozoruju , stejne kazdej druhej to tu (ridicaky) "vochcava" a stejne si jezdi s cim chce . a podle toho to taky vypada

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 18:33 | Nahoru | #43

bandita1 píše: To byla kdysi krásná doba .... Nejezdilo tolik aut,nejezdily tak rychle,kozidecha (mopeda)nebo chrchla (pionýra) měl kde kdo,papíry jen někdo,kdo byl borec měl 175ku o 250/350 ani nemluvím,paráda.....
Dneska je prostě jiná doba,aut všude jezdí do cypa,málo kdo doržuje rychlost (né že by se kdysi tu rychlost snažil doržovat,ale ty auta tehdá pokud jsi jel rychleji to byl teda zážitek - smrt v očích řidiče ) motorek je do cypa (jakých koliv) bouraček ani nemluvím,prostě se to snížilo těm mladým jen k vůli bezpečnosti,to je celé.



pamatuju když jsem jezdil jako kluk v pátek večer s našima a bráchou ve staré Škodě 110 na víkend k dědovi, vyjeli jsme za Brno, táta dal dálkový světla a jednou za čas je ztlumil, pokud jel někdo náhodou proti nám. Dnes člověk ani pomalu nemusí vědět, kde se zapínají. Jó to byly časy...

Naposledy editováno 28.01.2012 18:35:01

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

28.1.2012 v 21:11 | Nahoru | #44
...žalobníčku!

...a prý že vyroste nová nezkažená generace - i na dnešní patnáctileté stále platí pořekadlo o sousedově koze

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

29.1.2012 v 00:34 | Nahoru | #45

fatman píše: Ještě jinej pohled...A to očima držitele Béčka(jámám velký A),kterej nemá Ačko a chce něco na hopkání do práce,aby ulehčil přecpané dopravě a peněžence.
Víte jak je nebezpečné jet 45km/h po městským okruh,kde vás každej má snahu jakkoli předjet,protože zkrátka překážíte?Padina jedoucí 60 splyne s provozem a mám za to,že bude daleko bezpečnější...
Snad je ten můj blábol k pochopení...



Osobně se mi zdá býti docela hovadinou s malou mrchou, jejíž výhoda je právě v tom, že se s ní hbitě prokličkuju uličkami skrz město, nejkratčí vzdušnou trasou, trmácet po okruhu a tím vlastně celý město objíždět.

Navíc si nejsem úplně jistej, jestli na ten městský okruh můžeš opracdu legálně vjet, jestli není značen jako dálnice, nebo jako silnice pro motorový vozidla.

A dalším detailem je to, jestli je Ti vůbec něco platná ta šedesátka, kolik aut jede po okruhu předepsanou omezenou rychlostí? Z kamioňáků bych to tipval jen na ty přetížený, a to ještě navíc jenom v kopci, Barandovák nahoru a tak.

1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

29.1.2012 v 10:34 | Nahoru | #46
Já si myslim že v tomto nesmyslu ten Brusel až tak prsty nemá. Ale spíš naše BANÁNOVÁ REPUBLIKA jak já říkám. To že ficht má vidle z radvánce vím proto je konstrukční rychlost 45 km/h ale to že trojka je dlouhá a jede to 60km za to já nemůžu. Tak že max. rychlost je 60km/h. Jasně že většinou konstrukční a maximální rychlost je psaná stejná ale je to účelově aby se zde ty motocykly mohli prodávat. A i když je bundesovi 15 tak ho i chápu a myslim že v něčem má pravdu. Ve městě je povoleno 50km/h a on pojede na plný plyn 45km to je dle mého názoru v dnešnim provozu nesmysl a až nebezpečné. A já si pamatuji doby kdy se na babetě mohlo jezdit i bez přilby nemělo to spz a bylo to vedené jako motorové kolo. A věřte mi že to úplně blbé nebylo. A dnes když se zde dělaji cyklostezky a další věci kolem tak nikoho nenapadne že jsou tu lidi kteří potřebují fakt jen stroj aby ho dovezl do práce na nákup a přitom se nechteji pléct mezi auty i kdyz pojedou max.30km/h. A proto se dávala 50ccm k autu. Zkrátka pro normální mašinu je to nesmyslné omezení. Třeba se někdy dočkáme a naší vládu osvítí duch svatý. I když pochybuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

29.1.2012 v 16:48 | Nahoru | #47
cage11> Musím potvrdit, že rozdělení skupin motocyklů je stejné v celé EU, takže to skutečně není výmysl našich úředníků. Jak psal výše MATY, tak v některých státech je tato skupina už od 14 let, možnost dle Směrnice EU je rozpětí 14 - 16 let, tedy u nás platí zlatý střed (i když návrh byl až od 16 let a A1 od 17 let, to se naštěstí podařilo zvrátit v připomínkovém řízení k novele zákona). Navíc s ŘO skupiny B bude možné řídit moto A1 s automatem (tedy až do 125 ccm a 11 kW). Takže oproti dřívějšímu M (do 50 ccm) posun výše. Navíc na fichtlu stejně není možné jet na okruh kolem Prahy ani na tzv. Jižní spojku (silnice pro motorová vozidla - min. rychlost 80 km/h). Já bych to spíše viděl tak, že je lepší počkat do 16 let a rovnou si udělat A1.

Jinak ještě malou poznámku - na některých fichtlech (JAWA 05 a 20) lze jezdit i s AM, mají konstrukční rychlost do 50 km/h a lze to. Ne však na JAWA 21, 23 Mustang a Simson.

Rozdíl mezi 45 km/h a 50 km/h není tak velký a navíc ty skútry jezdí většinou i těch 50. Ale problém je spíš v tom, že nákup takového stroje v podstatě na jednu sezonu není zase moc výhodný a pak se to těžko prodává a mění za "125". Takže je asi vhodnější počkat na tu A1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

29.1.2012 v 17:31 | Nahoru | #48
HonzaČ> Tak jasně že skupiny budou po EU asi rozděleny stejne nebo hodně podobnědo skupin snazí se vše sjednotit jen sem chtěl říct že konstrukční rychlost je blbost. Na fichtlu už ti dneska žádný mladý kluk nepojede to už se nenosí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

30.1.2012 v 00:22 | Nahoru | #49

cage11 píše: HonzaČ> ... Na fichtlu už ti dneska žádný mladý kluk nepojede to už se nenosí



A v tom je asi celej problém dneška: žádná EU, žádní neosvícení zákonodárci, ale to že když někdo z mladejch dneska vytáhne fichtla, tak je všem pro smích a za blbečka. Z an nás byl kařdej nadržnej aby si v patnácti už konečně mohl udělat papíry a aby pod ním něco vrčelo. A samozřejmě že sotva sme si sedli na fichtla, tak už jsme chtěli nějakou normální mášu. Takže i my jsem měli toho fichtla jen na chvíli a dva roky nebo jeden rok, v tom zase nějakej velkej rozdíl nevidím. Ale ty starší nás nebrali jako plebs, nikdo nám neřikal když nemáš to nejsilnější na trhu tak nejsi.

Na jednu stranu chce zákonodárce, a já si myslím že naprosto rozumně, aby každej stoupal nahoru postupně, na druhou stranu se ale lidi sami mezi sebou masírujou, jak je nutný všechny školní roky nutný ignorovat a okamžitě lítat na tom nejsilnějším co je v ulici, nebo v partě.
A korunou všeho pak bejvá, že když dotyčnej vleze na něco co nezvládne, tak je zcela určitě chyba někde mimo něj: špatný zákony, špatná autoškoly, špatný silnice.

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

30.1.2012 v 01:48 | Nahoru | #50
Ricard> hezky si to napsal...

My o půl až jeden a půl generace starší zamáčkneme slzu nostalgie našich začátků na fichtlech

Naši vnuci, synocvi, synové, budoucí zeťové a další omladina (a zvláště jejich otcové) se smíří s tím, že pokud chtějí objevit kouzlo kozího dechu bez rizika nějakého velkého průseru tak zaplatí "zbytečněj" řídičák AM a budou muset sakra vybírat mezi dnes již velmi ceněnými kusy jako S11 S22 J550

Mainstreamový teenageři (jejich otcové) buď koupí skůtra, nebo holt musí počkat do 16ti na dvácu

Naposledy editováno 30.01.2012 01:50:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

30.1.2012 v 20:52 | Nahoru | #51
Ricard> napsal jsi to hezky, ale ono také dnes jde o i o ekologii, dvoutaktní motory (především skútry) se dnes pomalu přestávají dělat a přechází se na čtyřtakty a zde už je třeba vyšší objem než 50 ccm, takže stejně se bude přecházet na větší objemy, tedy na A1. Pokud jsou ještě starší stroje, tak souhlasím s tím, že může být problém. Ale stále si myslím, že ti 15-ti letí budou po roce šilhat na dvácu, takže je lepší počkat rok a rovnou dělat A1. Nechci radit, aby jezdili bez papírů, ale počkání na A1 vidím jako rozumné řešení, zvlášť, když z AM není na A1 rozšíření, takže se musí odjet celý výcvik prakticky znova, jen se nemusí dodržovat rychlost 45 km/h při výcviku.

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

30.1.2012 v 22:13 | Nahoru | #52

HonzaČ píše: Ricard> napsal jsi to hezky, ale ono také dnes jde o i o ekologii, dvoutaktní motory (především skútry) se dnes pomalu přestávají dělat a přechází se na čtyřtakty a zde už je třeba vyšší objem než 50 ccm, takže stejně se bude přecházet na větší objemy, tedy na A1. Pokud jsou ještě starší stroje, tak souhlasím s tím, že může být problém. Ale stále si myslím, že ti 15-ti letí budou po roce šilhat na dvácu, takže je lepší počkat rok a rovnou dělat A1. Nechci radit, aby jezdili bez papírů, ale počkání na A1 vidím jako rozumné řešení, zvlášť, když z AM není na A1 rozšíření, takže se musí odjet celý výcvik prakticky znova, jen se nemusí dodržovat rychlost 45 km/h při výcviku.



Upřímně: s oběma Tvými argumenty se dá polemizovat a řekl bych, že i dost úspěšně:

Dvoutakt - jistě problém, ale je to skutečně ekologickej problém? Vždyť v motorovejch pilách, křovinořezech, i ve většině sekaček se dvoutakty používaj, a to s těma věcma pracuje v přírodě. Řada těch výrobců se chlubí svejma ekologickejma olejema, karburátorama a řadou další vymožeností, proč se s těma strojema dá ekologicky pracovat.

Čtyřtakt vs. malej objem - Honda dělá svůj malej čtyřtakt, padesátku už od sedmdesátých let. Ostatně svého času byla Honda známá, že ve svý nabídce nemá žádný dvoutakt, ačkoliv její kolekce byla od padesátek až po litr a zároveň ostatní japonci dělali všechno ve dvoutaktech, včetně sedmpadin, což byl v podstatě vrchol tehdejšího trhu.

Já v tom malým čtyřtaktu vidím jedinou nevýhodu, ve srovnání s dvoutaktem, že ten motor je složitější, že pro mladýho kluka bez zkušeností je problém si ho opravit sám. Otázkou je, kolik mladejch si dneska na svých motorkách něco dělá svépomocí doma ve sklepě, tak jak jsme to praktikovali my.

1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

2.6.2012 v 07:29 | Nahoru | #53
Super, žes jim napsal... jenže Ti odpověděla nějaká teta, jak se věci mají, ale mluvit se o tom nebude. Příště řekni někomu ať to po Tobě přečte páč ty chyby Tě zrovna moc nereprezentují. Ale je mi jasný, žes byl asi vytočený, tak jsi to odklepl a neřešil hrubky:)

... tak se mi zdá, že nám tady naše ukrajinskovietnamskáeurorepublika ve spolupráci s evropským císařstvím a jeho rodinou nastavuje normy, které nás připravuje o tradice a to mě vadí nejvíc...

Jestli chápu dobře, tak ani po změně se skupinou B na pionýru moje žena recesní projížďku absolvovat hebude moci, fichtl nemá automatickou převodovku... takže vlastně tata, co kdysi jezdil na fichtlu a vytáhne ho z šopy pro syna a má papíry jen na auto má taky smůlu.

Dost dobře nechápu, že páprdové nemyslí na to, na čem se některí učili jezdit sami, co tady má tradici snad přes 50 let.

Ach ich ouvej... to jsme to zase dopracovali, co takhle defenestrace?

(reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

2.6.2012 v 08:18 | Nahoru | #54

ChipGS píše: Super, žes jim napsal... jenže Ti odpověděla nějaká teta, jak se věci mají, ale mluvit se o tom nebude. Příště řekni někomu ať to po Tobě přečte páč ty chyby Tě zrovna moc nereprezentují. Ale je mi jasný, žes byl asi vytočený, tak jsi to odklepl a neřešil hrubky:)

... tak se mi zdá, že nám tady naše ukrajinskovietnamskáeurorepublika ve spolupráci s evropským císařstvím a jeho rodinou nastavuje normy, které nás připravuje o tradice a to mě vadí nejvíc...

Jestli chápu dobře, tak ani po změně se skupinou B na pionýru moje žena recesní projížďku absolvovat hebude moci, fichtl nemá automatickou převodovku... takže vlastně tata, co kdysi jezdil na fichtlu a vytáhne ho z šopy pro syna a má papíry jen na auto má taky smůlu.

Dost dobře nechápu, že páprdové nemyslí na to, na čem se některí učili jezdit sami, co tady má tradici snad přes 50 let.

Ach ich ouvej... to jsme to zase dopracovali, co takhle defenestrace?



a co že po půl roce?

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

10.10.2012 v 14:32 | Nahoru | #55
se stane, ze se zapomene:)

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

16.11.2012 v 04:23 | Nahoru | #56
A teď si představ že moje máti mohla jezdit na jawe 350 do roku 1961 bez helmy....a já si pamatuju ,že zavedli povinně přilbu i pro spolujezdce.Jo a já nemusel mít na tom zminěném simsonu žádnou helmu.To je bordel,svět stále někam utíká...

Naposledy editováno 16.11.2012 04:25:42

Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM

18.11.2012 v 12:13 | Nahoru | #57
Já si myslím, že to o nějaké bezpečnosti (jak tu již někdo zmínil) vůbec není...myslím si, že buď naši zákonodárci jsou naprostí stupidové, nebo naopak nejsou a je to jen o tom, jak z lidí vytahat co nejvíce "chechtáků". Jak zde již bylo správně podotknuto, naše generace jezdila na Stadionech a tehdejších Babettách bez papírů, na Pionýry, Mustangy a Símy se buď dělalo Mko, nebo se dostávalo k Bčku automaticky a Ačko od 17ti let s příslušným schválením rodičů. Dnes pomalu na každou kubaturu (potažmo Kw) si musíte dělat papíry zvlášť a věřte, že to o bezpečnosti skutečně není ! Například: mám A1(150), takže do 50ccm a od ledna příštího roku tudíž "dvácy" v automatu, kdy jediný skutečný rozdíl mezi automatem a manuálem vidím v tom, že automat nepostavíte na "zadní" (mimo řazení pochopitelně), z čehož jsem už jaksi vyrostl, vzhledem ke svému věku... o.O Ale po shlédnutí jednoho dílu nejmenovaného motoristického magazínu v TV jsem se dozvěděl, že si z fleku můžu koupit půllitrové Piaggio a vše je v naprostém pořádku, jelikož vlastním Bčko...to samé platí o čtyřkolkách - většinou musíte vlastnit buď Ao nebo An (opět dle ccm a Kw), nebo je v TP zapsána jako užitkové vozidlo a v tu chvíli stačí Bčko, aniž by člověk na něčem takovém dříve seděl...věřím, že mi rozumíte, co tím vším mám na mysli...zkrátka pojem "bezpečnost" je v tomto směru nesmysl...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist