1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
jakoze kdyz brzdim jen zadni tak mam zpomaleni x a kdyz jen predni tak mam 4x
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
brzdis max. predni - zrychleni -4m/s
brzdis max. zadni - zrychleni -1m/s
z toho by muselo plynout
brzdis max. obema - zrychleni -5m/s
To ze je proste scitame by ovsem znamenalo ze zde neni zadna interakce mezi temi jevy. Jinak receno ze brzdeni predni brzdou nijak neovlivni schopnost zpomaleni zadni brzdou. A to neni pravda. Naopak, je tu vyrazny vliv a nejsou to nezavisle jevy.
Proto je pouziti linearniho popisu ve tvaru procent z principu nepouzitelny.
Naposledy editováno 21.01.2012 12:13:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
jinak teda nevim jak by se to dalo merit jak se ovlivnuji ty brzdy
no ovlivnuje to hlavne setrvacnost ktera zacne pri zpomalovani tlacit na predni kolo a odlehcovat zadni
cili logicky kdyz zapojim predni brzdu tak zacne klesat ucinnost zadni nez kdybych brzdil jen zadkem
protoze vetsi zpomaleni vic presouva vahu dopredu
Naposledy editováno 21.01.2012 12:30:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
WHTRDR píše: Dawe02> tak je to pouzitelny v pripade ze brzdis max obema brzdama a vis ze zadni te zpomaluje 4x mene nez predni
No a to je prave jadro pudla. Jak to vis?! Da se to na konkretnim pripadu snadno merit a das se to i relativne jednoduse modelovat.
Jak jsi spravne napsal, ovlivnuje to hlavne setrvacnost. Tento pojem vsak v sobe nese jak geometricke tak kinematicke a hmotnostni parametry.
Je mi jasne ze tahle debata ma pramalo smyslu, me jen zajimalo, jestli tu nekdo nahodou nevi kde se tech 80/20% vzalo, co to vlastne znamena a kde si to dotycny precetl. Nic vic
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
Radit může jen ten, kdo má stejnou motorku.
Čoproň píše:
Radit může jen ten, kdo má stejnou motorku.
Přesně. Měl jsem 2 cruisery, Dragstar 1100 a Midnight Star 950. Drakoušova zadní brzda byla v porovnání s Midnight úplně o ničem. A používal jsem obě a v krizovkách vždy obě nadoraz. Vyšlo mi to :)
3 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
No je fakt, že před měsícem jsem si dával ještě vyšší řidítka a taky delší brzdovou hadici. Už jsem něco najezdil, abych řidítka vyzkoušel, ale zatím jsem ještě přední brzdu neodvzdušnil. Ale udělám to. Někdy se může hodit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
WHTRDR píše: boneshaker> co ma brzdeni spolecnyho s tim ziskat ridicak v autoskole?
Pokud pomineme fakt, že v autoškole nelze získat ridičák ti to můžu říct celkem naprosto přesně - je to §19 odst. 2 pís. b) bod 3 a 4 vyhlášky 167/2002sb
Ve druhé části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění sk. AM, A1, A prokazuje následující znalosti a dovednosti:
- při počáteční rychlosti minimálně 50 km.h-1, u skupiny AM přiměřeně snížené s ohledem na nejvyšší povolenou rychlost vozidla, provést jízdní úkon spočívající ve vyhýbání se překážce a dva jízdní úkony brzdění,
- prokázat ovládání motocyklu při různých rychlostech a různých provozních situacích, přičemž je třeba prokázat schopnost současně ovládat spojku a brzdu, udržovat rovnováhu a směr pohledu, polohu chodidel na stupačkách a prokázat ovládání techniky řízení a řazení a přední a zadní brzdy,
Laicky řečeno je to přesně to na co se v praxi kašle
Naposledy editováno 22.01.2012 23:55:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
Maty_Kolin píše: Pokud pomineme fakt, že v autoškole nelze získat ridičák ti to můžu říct celkem naprosto přesně - je to §19 odst. 2 pís. b) bod 3 a 4 vyhlášky 167/2002sb
Ve druhé části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění sk. AM, A1, A prokazuje následující znalosti a dovednosti:
- při počáteční rychlosti minimálně 50 km.h-1, u skupiny AM přiměřeně snížené s ohledem na nejvyšší povolenou rychlost vozidla, provést jízdní úkon spočívající ve vyhýbání se překážce a dva jízdní úkony brzdění,
- prokázat ovládání motocyklu při různých rychlostech a různých provozních situacích, přičemž je třeba prokázat schopnost současně ovládat spojku a brzdu, udržovat rovnováhu a směr pohledu, polohu chodidel na stupačkách a prokázat ovládání techniky řízení a řazení a přední a zadní brzdy,
Laicky řečeno je to přesně to na co se v praxi kašle
aha takze kdyz chci ridicak tak nemusim do autoskoly to je to co rikas?
no vim ze se na to kasle prave proto se asi ptam ne?
dnesni autoskoly jsou frasky
akorat tahaj z lidi prachy a naucej je hovno
Naposledy editováno 23.01.2012 09:55:01
Za mě můžu jedině doporučit místo dumání jak nejlépe brzdit, investovat pár tisíc a zlepšit si brzdy. Většinou jsou na chruiser,chopperech dost poddimenzované.
Od drobností typu odvzdušnit brzdáky, vyčištění třmínků za 0Kč. Až po panceřované hadice, pořízení vícetřemových brzdičů atd. DO 10tisic.
Chruisera na přední jen tak nepostavíš, tak silný brzdíčí učinek je vhodný.
Většina cruiseráků ve standartu při plné brzdě měkce dojedou...tzv. brzdíš i očima a není to moc příjemné.
Pokud si s tím pohraješ, tak vrcholnou fází je dle mého smyk na předním kole na ideálních podmínkách asfaltu. Pak je ovšem dobré znát, že máš silné brzdy, tak na horších podmínkách už dávkovat.
Jediné co ti doporučuji, je si to někde vyzkoušet, a pokud se dostaneš do fáze, že zamáčkneš co to dá a stejně cítíš, že je to měkké, tak tomu pomoct.
Na mojí mašině áá k hranici (cca 450Kg se mnou) dělám brzdy ob dva měsíce. Čištění atd. Mám pancéřovky, sháním lepší brzdiče...furt to ještě není ono a je tam rezerva.
Pravda jezdím s tím stylem broušení stupaček a pár krizovek brždění jsem zažil. Vepředu pořádná papuča. Měkké gumy AVON COBRa.
Takže nemá cenu dumat moc, jestli přední 80% nebo zadní 20%...ale spíše zlepšit brzdy, či se o ně starat!!!
Co takhle si to nazkoušet někde na place - nejdřív pěkně předek, pak zadek...pak oboje, pak s vyhejbacím manévrem, pak v náklonu...
Podle mě, se zadní brzda montuje na zadní kolo proto, že má (sic menší)nějaký účinek. Není tam na parádu. Při vědomí, že se mi zadní kolo může sklouznout, přeci není řešení nebrzdit zadkem, ale naučit se brzdit tak, abych měl brždění pod kontrolou i v krizovkách. I zadní kolo pokud klouzne jde opět nechat roztočit ničím jednodužším, než povolením nohy z brzdy.
Ve finále...já bych nebrzdil ani přední...může ti taky klouznout
ROCK.ST4RR píše: Spojka plná zadní, lehce dobržďovat přední, trošku položit před zatáčkou třičtvrtě plynu a pustit spojku.
ty vogo to sou perly bych to chtěl vidět u toho tvího litrovýho gixra....ty voe narychtovat si v lehkym náklonu 3/4 plynu a pustit spojku neváhej a toč
edit: doporučuju mít zařazenýho dvojáka ať to má echt grády
Naposledy editováno 23.01.2012 15:42:33
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
jezdím tak 9O až sto, po prdelkách kolem 8O a nějaké brzdění moc neřeším prstíkem přitáhnu páčku, a z kopce pomáhám motoru nožní,
felixxx píše: mě by zajímalo kolik jezdíte choper po silnici první třídy
jezdím tak 9O až sto, po prdelkách kolem 8O a nějaké brzdění moc neřeším prstíkem přitáhnu páčku, a z kopce pomáhám motoru nožní,
míval jsem kámoše co jsem mu sedíc na Intruder 1400ccm, jen tak tak stačil. Jezdili jsme i 160km/h po okreskách ...to není o motorce, to je o tom jak umíš jezdit. I na ingotu se dá jet kudla...jen to musíš umět a mít srdce ...a umět brzdit.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
80% brzdim iba zatvorenim plynu. Ked treba trocha intezivnejsie tak davam zo zaciatku zlahka obe rovnako. Potom pridavam uz len prednu tak 85:15. Na mokru zadok este menej ten ide hned do smyku. Predok tiez nie je problem dostat do smyku, uz sa mi to parkrat stalo aj na suchu. Najlepsie je prudky dolekopec za mokra to idu do smyku obe skoro hned
Takze v prvom rade treba brzdit hlavou dopredu. Chopper nie je na zavodenie.
Este musim potrenovat brzdenie zadnou v zakrute.